• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w układzie drogowym na lotnisku

Marzena Klimowicz-Sikorska
2 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Zanim wyruszysz samochodem na lotnisko, sprawdź, jak zmienił się układ drogowy przy terminalach.
  • Całkowicie zmienia się układ drogowy przy terminalach T1 i T2 na trójmiejskim lotnisku.

Jeśli planujesz podwieźć kogoś na lotnisko w Rębiechowie, przygotuj się na zmiany. Od 1 września oddany został do użytku nowy układ drogowy w tym miejscu.



Od wtorku osoby korzystające z terminalu T1 i T2 na trójmiejskim lotnisku zobacz na mapie Gdańska muszą pamiętać o zmianach w dotychczasowym układzie drogowym.

Czy często zdarza ci się przyjeżdżać na lotnisko samochodem?

- Najważniejszy z punktu widzenia kierowcy będzie nowy wjazd, zarówno pod terminal, jak i na lotniskowe parkingi - mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - Na rondzie, na którym obecnie kończy się Trasa Słowackiego, pojedziemy dalej na zachód, w stronę Banina. Funkcjonujący dotychczas zjazd z ronda w kierunku terminali będzie chroniony szlabanami i dostępny wyłącznie dla autobusów. Równocześnie wszystkie jezdnie przed terminalami staną się jedną, dużą strefą Kiss&Fly.
Co więcej, bez względu na to, czy ktoś podwozi kogoś pod terminal, czy szuka odpowiadającego swoim potrzebom parkingu, na terenie lotniska może za darmo przebywać do 10 minut.

- Po przekroczeniu tego czasu będzie obowiązywała taryfa za parkowanie, tak jak dotychczas na pasach Kiss&Fly przed oboma terminalami, chyba że wcześniej wjedzie na jeden z parkingów - wtedy dokona opłaty zgodnej z jego cennikiem - dodaje prezes lotniska.

Zobacz, jak wygląda rozbudowana część lotniska w Rębiechowie.

Oprócz istniejących już trzech parkingów, które powiększono przy okazji przebudowy, dostępny będzie nowy parking krótkoterminowy P1, zlokalizowany bezpośrednio przed nowym terminalem. Natomiast wyjazd ze strefy Kiss&Fly będzie możliwy nowym wyjazdem głównym zlokalizowanym za hotelem Hampton by Hilton lub wyjazdem dodatkowym przy terminalu Cargo.

Od wtorku od godz. 22 otwarta jest już część przylotowa Terminalu T2. Dzięki temu znikła potrzeba podjeżdżania pod terminal T1, na parterze którego odbywały się dotychczas przyloty. Od wczoraj to strefa niedostępna dla podróżnych. Oprócz tego na lotnisku ograniczone zostało bezpłatne korzystanie ze strefy Kiss&Fly do czterech wjazdów na dobę.

- Ograniczenia wjazdów do strefy Kiss&Fly do czterech na dobę dotknąć mają nie pasażerów odwożonych przez prywatne samochody, a osoby prowadzące komercyjną działalność - dodaje prezes lotniska. - Nie chcemy, aby ktoś, kto zarabia na podwożeniu osób na lotnisko zajmował bezpłatne miejsca w strefach Kiss&Fly, wyjeżdżając i wracając w strefę nieograniczoną ilość razy. Takie osoby zapraszamy do zawierania z nami odpowiednich umów uprawniających do wjazdów na parkingi.

Miejsca

Opinie (164) 4 zablokowane

  • Prezes? (3)

    jest zaj...fajnie ?
    skąd ten człowiek na tym stanowisku się znalazł ?

    • 7 2

    • Ty byłbyś oczywiście lepszym prezesem? (1)

      • 1 2

      • A PSIK!!!

        Pewnie nie gorszym, bo POziom słychać i czuć.

        • 0 1

    • no własnie to chyba krewny sienkiewicza (z małej litery bo to ten od H..D..i kamieni kupa)

      • 0 1

  • 10 minut bezpłatnych to za mało, skoro (4)

    ma obejmować zarówno kiss& fly oraz dojazd do wolnych miejsc parkingowych na zwykłym parkingu,
    to jest duży obszar, ludzie będą się tłoczyć, szukać i blokować tych co rzeczywiście chcieli tylko kogoś podwieźć, itd
    czasami na samych bramkach ktoś blokuje bo myślał że zdąży a tu nagle okazuje się że jednak musi zapłacić i co, no i blokuje pozostałych którzy pewnie by zdążyli ale czekają i po chwili okazuje się że też już muszą zapłacić

    • 23 1

    • (2)

      Próbowałeś kiedyś wysadzić, wystawić bagaże, ucałować się serdecznie i odjechać? Jeśli nie wchodzisz do terminala pogadać, to 10 minut jest aż nadto.

      • 4 6

      • (1)

        tak było, ale przy nowej organizacji ruchu gdzie strefa kiss&fly jest jakies 20 razy dłuższa 10 min jest bardzo mało

        • 5 1

        • a co przepychasz grata recznie?

          • 0 1

    • rachunek

      jestem jednym z niewielu kierowcow taxi, wystawiam faktury vat, trwa to nieco dluzej jak zwykly rachunek!!! co mam powiedziec pasazerowi ze ma doplate bo nie zdazymy sie wyrobic w regulaminowym czasie?

      • 0 0

  • a jak oni to będą sprawdzac? zmieniły się rodzaje kwitków - teraz mają też nr rejestracyjny? (1)

    "Ograniczenia wjazdów do strefy Kiss&Fly do czterech na dobę dotknąć mają nie pasażerów"

    dobro pasażerów nie ma tu żadnego znaczenia, tylko kasa z umów z lotniskiem na wyłączność,
    niejednokrotnie byłam świadkiem jak pasażerowie dzwonią po taksówkę z firmy jaka im odpowiada prywatnie (lub często pracodawca ma swoich dostawców innych niż firmy mające współpracę z lotniskiem),

    • 15 4

    • Jest kamerka i obraz tablicy przetwarzany przez ORC - za 5ym razem szlaban się nie podniesie

      • 0 0

  • Hehe

    Kiedyś pracowałem jako kierowca w pizzerii na niedźwiedniku skąd szło po 7-8 zamówień dziennie na lotnisko. Ciekaw jestem gdzie teraz pizzerman będzie się zatrzymywał. Może będą musieli podpisać umowę na płątny parking? zenada..

    • 19 1

  • Bezpłatne (2)

    parkowanie pod lotniskiem powinno być bezpłatne tak samo jak było w latach 90 i chyba do 2006 roku wtedy jakoś bez problemu wtedy to działało teraz jakiś pseudobiznezmen cwaniak chce zarobić na pasażerów i ten co mówi ze można jechać PKM to raczej i nie jest obcja jak sie ma 30 kg bagażu pomimo ze sie mieszka 4 min pieszo od dworca głównego

    • 5 11

    • W latach 90-tych z lotniska korzystało rocznie tylu pasażerów, ilu obecnie w jeden wakacyjny weekend

      Teraz nie ma takiej "obcji", żeby każdy mógł sobie zostawiać auto pod terminalem jak Kurski. I to nie dlatego, że ktoś chce zarobić "na pasażerów", tylko dlatego, że fizycznie nie ma miejsca pod terminalem na dziesiątki tysięcy aut

      • 4 1

    • w żadnym kraju nie ma bezpłatnego prakingu przy lotnisku!!!!

      • 0 0

  • jeśli przed rondem nie ma odpowiednich oznaczeń, to dantejskie sceny będą właśnie na nim

    zanim ktoś zobaczy szlaban na wyjeździe z ronda to już zblokuje kogoś z tyłu i minie chwila zanim zdecyduje co dalej, czy cofać czy jechać dookoła ;)

    • 7 1

  • każdy układ drogowy powinien być tak oznakowany dla kierowcy, żeby nie musiał go najpierw studiować w domu!

    "Zanim wyruszysz samochodem na lotnisko, sprawdź jak zmienił się układ drogowy przy terminalach"

    dzisiejszy świat wyznacza tendencję, że wszystko powinno być tzw "user friendly" (wiem, też nie lubię tych anglojęzycznych zwrotów) czyli tak pomyślane, aby końcowy użytkownik musiał włożyć minimum wysiłku w użytkowanie, bo wszystko jest dla niego czytelne i zrozumiałe i łatwe w obsłudze,

    niestety czytając artykuły o nowych środkach komunikacji w trójmieście, rodzajach biletów, teraz to... odnoszę wrażenie że z uporem maniaka nie chcemy się włączyć w tą tendencję pomimo, iż ona akurat jest dobra :)

    • 20 0

  • Skok na kasę

    Likwidacja parkingu P3 i zastąpienie go o wiele mniejszym P1 - oczywiście z wyższą stawką.

    Wydłużenie K&S bez wydłużenia czasu darmowego pobytu w strefie.

    Ewidentna pułapka na kierowców. Aż tak słabo zarabia to lotnisko że trzeba sięgać do takich żenujących praktyk?

    • 21 2

  • taxi

    Pamiętajcie taksówkarze z Neptuna karma wraca te kombinacje z wasza strefa wam da popalić Ajak ruszy kolejka dobra to stracicie klientow

    • 3 3

  • to ma być prezes? a wiecie co znaczy ZAJEFAJNIE? toż to żulik

    jak bym w tym poście napisał zarąbiście fajnie to by administrator usunął mi wpis ..ale prezes to może

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane