• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany we Wrzeszczu, koniec jazdy po płytach

neo
10 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Przebudowa torowiska i jezdni idzie szybciej niż planowano. Przebudowa torowiska i jezdni idzie szybciej niż planowano.

Od niedzielnego poranka obowiązuje nowa organizacja ruchu we Wrzeszczu. To efekt szybszego niż planowano remontu.



Zaskakują cię zmiany organizacji ruchu na remontowanych odcinkach?

Po godz. 8 w niedzielę ruch został przeniesiony z nawierzchni z płyt betonowych na odcinku al. Grunwaldzkiej od ul. Konopnickiej do ul. Dmowskiego na przebudowaną jezdnię.

- Droga z płyt betonowych biegnąca po nieczynnym torowisku tramwajowym zostanie rozebrana i rozpoczną się roboty torowe. W związku z tym pas ruchu najbliżej torowiska na przebudowanej jezdni zostaje zawężony. Prace mają zakończyć się do końca sierpnia - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Utrudnienia we Wrzeszczu są związane z remontem torowisk w ciągu al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska (odcinek od ul. Klonowej do ul. Miszewskiego) i al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska (odcinek od ul. Nowowiejskiego do ul. Miedzianej).

Przebudowa torowiska we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł, a inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.
neo

Miejsca

Opinie (151) 1 zablokowana

  • zzzzzzz (1)

    Powinno się torowiska budować jak rodzaj "wanny" z betonu na żwir z murkiem oporowym pośrodku miedzy torami, aby torowiska rozdzielić na dwie niezależne sekcje do łatwego i bezproblemowego remontu w przyszłości, aby sobie potem tam łatwo wymieniali żwir i kładli podkłady.

    • 10 1

    • to już tylko krok od Magleva :)

      Wiesz ile kosztowałaby taka technologia budowy?

      • 2 0

  • i bilety za 5zł za przejzad

    • 2 5

  • A co z Jabłoniową na wysokości ROBYG?

    Czy ten odcinek drogi będzie robiony od czasu do czasu? Czemu ZDiZ nie łata dziur?

    • 2 3

  • torowisko (1)

    a dlaczego torowisko jest teraz miejscami dużo niżej niż jezdnia ? Przyjdzie moment że jakieś auto się tam w p........ !

    • 0 9

    • torowisko miejscami jest niżej bo nie zostało jeszcze 'podbite'

      przyjdzie i na to kolej

      • 2 0

  • miał byc tunel dla pieszych (2)

    ale dziś nikt tego nie pamieta(?)

    • 20 13

    • Ciebie wywalić (1)

      jednego kretyna mniej

      • 4 12

      • o, fallusszo, bu do nory pstrokaty alfonsie

        • 0 0

  • a powiedzcie dlaczego (2)

    jak się jedzie grunwaldzką w stronę oliwy i wjeżdża się na ten nowy asflat to jest BUM! i potem jak się z nowego wjeżdża znowu na stary to też jest BUM!

    czemu tą nową drogę zrobili ileś cm niżej od starej?? wszyscy tam w tym miejscu zwalniają....czy tak już zawsze będzie? taka wielka dziura?

    • 10 8

    • bie ma jeszcze warstwy ścieralnej (1)

      ale oczywiście pan kierowca nie jest na tyle bystry by o tym wiedzieć

      • 9 3

      • nie jestem inżynierem budowy dróg

        żeby wiedzieć z ilu warstw się składa jezdnia...

        dla mnie droga to po prostu droga :)
        nie wiem o co chodzi z tym obniżeniem więc pytam...
        ale oczywiście jakiś forumowy trol, który wszystkie rozumy pozjadał już ma okazję żeby kogoś obrazić

        • 13 7

  • Tylko po co tam remontują jezdnię? (3)

    Jakby tylko wymienili tory, tramwaje by już jeździły. A i torów przecież nie musieli wymieniać - zrobili to całkiem niedawno. Ten remont jest widocznie po to, by pieniądze na transport szynowy wydać na remont jezdni.

    • 6 9

    • przy jednym utrudnieniu (2)

      Wyremontowane torowisko i jezdnia. Stara brukowa podbudowa zaczynala sie miejscami zapadac, pojawialy sie spekania i wybrzuszenia. Tory miejscami byly jedynie pofalowane, ale w innych miejscach korozja byla bardzo zaawansowana. Chyba, ze wolisz, zeby remontowac tak, jak linie na Siedlce, gdzie szyny trzymaly sie tylko dzieki trawie.

      • 7 0

      • (1)

        Wolę żeby ramontowano takie miejsca jak torowisko na Stogach i Przeróbce, gdzie trzyma się już tylko na rdzy!

        • 1 4

        • niech papcio Tygrys Wam remontuje

          albo poczekajcie na dokończenie Trasy Sucharskiego, przy okazji będzie dść długie zamknięcie torowiska. Rozpocznie się w 2014.

          • 0 0

  • no i gitara (1)

    jednak warto było głosować na adamowicza

    • 7 22

    • Warto jest potrzymać go w niepewności, bo przynajmniej zaczyna działać.

      Szkoda tylko, że dopiero w 4 kadencji...z drugiej strony lepiej późno niż wcale... :)

      • 2 3

  • Nie rozumiem, dlaczego nie robią torowiska z kostką, tak aby BUSPAS był połączony z linią Tramwajową?? DLACZEGO? (3)

    Po pierwsze oszczedzilibyśmy jeden pas ruchu zamiast blokować go na "BusPas" po drugie oszczędzilibyśmy nawet na przystankach a zrobiłoby się miejsce na dodatkowe parkingi wzdłuż grunwaldzkiej!!!
    Nie rozumiem, kto planuje przestrzeńw tym mieście i dlaczego nie korzystają z genialnych rozwiązań jake są w innych (mądrzej zarządzanych) miastach takich jak Wrocław!

    • 14 8

    • Idea tramwaju to jak najczęściej korzystać z pasów zieleii by nie kolidować z ruchem drogowym.

      Z kostki o której myślisz, korzystałby tylko autobus 122. Którego tylko 1/6 długości linii jest obok torów tramwajowych. A pasażerowie narzekaliby na trzęsienie. Więc nie warto. I za bardzo kolidowałoby z tramwajami. Ciągle ten 122 musiałby zjeżdżać.

      Taka kostka ma rację bytu tylko tuż obok szpitala, policji i straży pożarnej. By mogli raz dwa przekraczać torowisko.

      • 2 0

    • bo to nie ma sensu

      Dla trzech linii autobusowych, ktorych odcinki wspolne z tramwajem sa dosc krotkie. Poza tym w Gdansku kierowcy-cwaniacy potrafia jezdzic po sciezkach rowerowych, wiec plyty na torowisku tylko by ich zachecily do "omijania korka'. Nie ma sensu dokladac do bezsensownego rozwiazania.

      • 3 1

    • i tak wjeżdżają od same drzwi banku i nie m jak przejść, a parkingi są we wrzeszczu iświec pustkami, bo ludziom 2zł szkoda, np.

      na partyzantów jest duży, ale lepiej na chodniku postawić

      • 2 1

  • Tak, trzeba przyznać że robotnicy pracują tak szybko jakby przed nimi było niebo, a po piętach deptało im piekło.

    Niestety, robotnicy w Gdyni Głównej działają tak jakby przed nimi było piekło, a cofając się mieli trafić do nieba. Fakt, nie ma dostępu do budynku. Ale remont Peronu 5 i fragment zablokowanego tunelu przez który trzeba skręcać sobie kiszki skręcając to tu to tam... Przedwczoraj po raz pierwszy widziałem żeby ktoś tam pracował.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane