- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (214 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (59 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice
Nową trasę wzdłuż al. Havla czeka już kolejny nocny remont torów. Obejmuje on ten sam fragment, na którym zaraz po otwarciu linii wprowadzono ograniczenie prędkości. Od wtorku tramwaje również jadą wolniej - nie szybciej, niż 15km/h. Wszystko przez to, że wykonawca nie wykonał tzw. rozprężania torów.
To nie pierwszy problem z otwartą 10 dni temu trasą. Pierwsze usterki w nowym torowisku ujawniły się już dzień po otwarciu linii - 12 maja br. Wówczas przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych (odpowiedzialnych za realizację tego projektu) twierdzili, że prace zostały wykonane prawidłowo, a usterka wystąpiła wraz z uruchomieniem trasy i wpuszczeniem na trasę tramwajów w ruchu liniowym.
Prace naprawcze na łukach między przystankami Wilanowska - Przemyska oraz Przemyska - Płocka (czyli w rejonie skrzyżowania z tzw. ul. Nową Warszawską ) zostały wykonane w ostatni weekend.
Okazało się jednak, że ich zakres był niewystarczający i we wtorek ponownie wróciły ograniczenia prędkości - oficjalnie do 15km/h, choć motorniczym zaleca się jeszcze niższą prędkość.
- Dla zapewnienia bezpieczeństwa, staramy się również nie wjeżdżać na dwa felerne odcinki jednocześnie. Tramwajem buja we wszystkie strony, a nie chcemy wzajemnie w siebie uderzyć. Kontaktujemy się przez wewnętrzne radio, co przypomina właściwie organizację ruchu na torowiskach z mijankami - dodaje motorniczy, który we wtorek rano kierował jednym z tramwajów na trasie.
- W poprzedni weekend torowisko zostało wyłącznie wyregulowane. Wykonawca trasy tramwajowej tj. konsorcjum MTM - Trakcja Polska nie wykonał tzw. "rozprężania". Przez najbliższe cztery noce (do soboty) tory zostaną nacięte łącznie w czterech miejscach. Jeżeli to również nie pomoże, wykonawca wymieni szyny na odcinku około 22 metrów - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
Wszystkie prace są wykonywane na koszt konsorcjum MTM - Trakcja Polska i nie będą wpływać na kursowanie tramwajów (poza ograniczeniami prędkości). Okres gwarancji na torowiska wynosi trzy lata.
Opinie (288) 10 zablokowanych
-
2012-05-22 17:25
Nie ma róży bez ognia
Jest nowe i ma prawo się popsuć - wszystko w ramach gwarancji zostanie naprawione!!!!!!!!!!!!!!
- 3 4
-
2012-05-22 17:15
Wypoziomowanie torow
Ja stojac w korku zauwazylem rowniez ze torowisko nie jest wypoziomowane wlasciwie: otoz golym okiem widac jak na tym samym torze szyny po jednej stronie sa na innym poziomie, jak po drugiej. Nie wydaje mi sie ze jest to normalne i tak mialo byc.
- 3 7
-
2012-05-22 16:33
wystarczy przeczytac jeden akapit (1)
To nie pierwszy problem z otwartą 10 dni temu trasą. Pierwszy usterki w nowym torowisku ujawniły się już dzień po otwarciu linii - 12 maja br. Wówczas przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych (odpowiedzialnych za realizację tego projektu) twierdzili, że prace zostały wykonane prawidłowo, a usterka wystąpiła wraz z uruchomieniem trasy i wpuszczeniem na trasę tramwajów w ruchu liniowym.
To mowi wszystko o jakosci kontroli wydatkowania publicznych pieniedzy.- 29 2
-
2012-05-22 17:06
tory są dobre...
Prace zostały wykonane prawidłowo, tory są dobre, ale jakiś półgłówek pozwolił, by jeździły po nich tramwaje. Stąd problemy. Wycofajmy tramwaje i będzie OK.
No i to, że pod wpływem temperatury tory się naprężają - to ci niespodzianka....- 14 1
-
2012-05-22 17:04
Bo problemy mają to do siebie, że się zbierają, zbierają, a potem siup i spływają... do morza
Morza Niekompetencji i Nieudacznictwa.
- 6 5
-
2012-05-22 16:38
Przeciez specjalnie tak robia
Zeby pozniej tez mieli co robic narazie fuszerke poprawiaja za darmo ale pozniej przynajmniej co pol roku beda remontowac . Ludzie maja robote interes sie kreci kase beda kroic do usranej smierci
- 7 1
-
2012-05-22 16:36
BO TO POLSKA JEST
BYLE SZYBKO BYLE TANIO A POTEM.....
- 6 1
-
2012-05-22 16:35
Normalka
Nic nowe że takie buble wychodzą teraz ale jest gwarancja i gitara
- 4 2
-
2012-05-22 16:32
MTM - i wszystko jasne
- 9 2
-
2012-05-22 16:17
(2)
Na torach bezstykowych rozpreżenia?
- 41 10
-
2012-05-22 16:28
(1)
to są gdańskie tory ;)) największy bubel to genialne połączenia na łuku dwóch rodzajów szyn - tramwajowej i kolejowej. To na I roku politechniki studenci wiedzą, że nie łączy się dwóch różnych konstrukcji w miejscu największego naprężenia! W ogóle w takich miejscach najlepiej dać jeden fragment odpowiednio wyprofilowany, a łączenie wykonać przed i za łukiem.
- 48 3
-
2012-05-22 16:30
Nie styklo kasy na drozsze tory to mamy mieszanke:)
A czemu nie styklo....? Bo jakis koles ekipy rzadzacej wzial kieszonkowe...- 24 4
-
2012-05-22 16:24
Polski bubel... (1)
Nigdy się na nauczycie jak "to" się robi porządnie. Szkoda tylko ze Unia różne tego typu badziewia polskiego wykonania współfinansuje.
- 13 2
-
2012-05-22 16:29
to ciekawe stary
Unia "finansuje", ale co tu się dziwić nazistowski wynalazek zwany unią tak działa, wpierw da 10mln, w zamian będzie chciała 20. Trochę za późno się skumaliście.
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.