• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żuraw zawiesił kładkę (choć utrudnił ruch)

Mariusz Kurzyk
18 czerwca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Będzie remont kładki dla pieszych w Redłowie
Gigantyczny żuraw od środowego popołudnia podwieszał kładkę nad Drogą Różową i torami kolejowymi. Gigantyczny żuraw od środowego popołudnia podwieszał kładkę nad Drogą Różową i torami kolejowymi.

Kierowcy, którzy w środę pod wieczór jechali przez Gdynię Drogą Różową, zobaczyć mogli wielki dźwig przy pomocy którego montowano kładkę dla pieszych. Żuraw stał na wysokości skrzyżowania ulic Łużyckiej i Sportowej.



Żuraw pracujący przy montażu kładki w Redłowie jest długi na prawie 18 metrów, szeroki na 3 metry i ma ponad 4 metry wysokości. Waży ponad 96 ton. Wyposażony jest w 8-cylindrowy silnik o mocy 600 KM i rozwija prędkość 72 km/h. Ma automatyczną, 6-biegową skrzynię oraz 600 litrowy zbiornik paliwa. Maksymalny udźwig maszyny wynosi 800 ton w specjalnej wersji LTMG, a maksymalna wysokość podnoszenia to 180 metrów.

Instalowanie dźwigu rozpoczęto już we wtorek, bo cały niezbędny do pracy osprzęt waży 500 ton. W środę po południu operatorzy żurawia mogli już montować przęsła kładki.

Ponieważ dźwig bez najmniejszego problemu pracuje w promieniu 124 metrów - praktycznie udało się uniknąć korków na Drodze Różowej. Gorzej z koleją. Około północy odłączone zostało zasilanie trakcji kolejowej, by można było prowadzić prace montażowe nad torami.

W związku z prowadzonymi robotami do godz. 2 w nocy SKM wstrzymała kursowanie pociągów na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Orłowo.


Opinie (129) 2 zablokowane

  • no tak ...

    tunel lub wiadukt nad torami na puckiej byl i jest pilniejszy!!! . co i kto tak naprawde zdecydowal o pilnosci tej realizowanej w takim tempie inwestycji { niewatpliwie pozytecznej} Acha !- no i koszt ,ile to kosztuje?...

    • 0 0

  • a czy ten żuraw (3)

    96T nie uszkodził po drodze gdzieś nawierzchni?bo tiry 40t dają ostro a jak nasz wspaniały asfalt dał sobie radę z takim potworem?

    • 8 8

    • Nie miał szans

      To jest żuraw kratowy i był montowany na miejscu przez żurawia samojezdnego z segmentów przywiezionych osobno.

      • 4 0

    • nie

      widac z skm ze zuraw nie stoi na drodze, wiec jej nie niszczy :) a jak dojechal na swoje miejsce? tego nie wiem, ale kolein, tapniec, wyrw ani pekniec na drogach dojazdowych nie ma wiec chyba wszystki si :)

      • 2 1

    • sadze ze

      zuraw ma tyle kol, ze nacisk pod jednym jest mniejszy niz pod tirem..

      • 5 1

  • Portal informacji w czasie przeszłym (5)

    Kiedy wreszcie trojmiasto.pl zacznie podawać informacje w czasie przyszłym !?!?

    Kojeny news, że by coś co warto zobaczyć :-(

    • 50 4

    • (3)

      Lubię sobie wchodzić na forum trojmiasto.pl i mam nieodparte wrażenie, że wielu nie sposób dogodzić. Krytycy poziomu dziennikarstwa używają trzech typów argumentów. Pierwszy, jedyny trafiony, dotyczy poziomu tekstów i języka (można też mieć inne zdanie). Kolejne dwa są absurdalne - dotyczą bowiem albo zarzutu, że "informacje nie są podawane w czasie przyszłym", albo też, że trojmiasto.pl donosi o rzeczach, które będą robione, ale jeszcze nie są (wtedy, gdy włodarze trzech miast za coś się zabierają).

      • 6 1

      • prawda (2)

        Tylko, że te trafione, akurat dotyczące czasem żenującego poziomu tekstów (język, składnia itp), w 99% anonimowych autorów, są kasowane z forum.

        • 1 0

        • Anonimie... (1)

          pepe pisał o ARTYKUŁACH, które są na słabym poziomie a nie o komentarzach, opiniach czytelników....

          Czytaj ze zrozumieniem ;)

          • 0 1

          • Myślę, że to jednak Ty nie zrozumiałeś

            Mowa o komentarzach, które wskazują błędy w artykule - właśnie one są usuwane przez moderatora, ale całe szczęście zazwyczaj po ich uwzględnieniu i poprawieniu artykułu.

            • 1 0

    • ale wowczas Pan Kurzyk nie mógłby zrobic foto oraz napisac newsa

      • 4 2

  • przecież żuraw skończył karierę a może był to trytko?

    • 0 0

  • Ciekawi mnie jedno (5)

    otóż Gdynia niesamowicie dba o komunikacje mieszkańców a przykład niniejszej kładki jest najlepszym dowodem, do tego wzięła sobie do serca ścieżki rowerowe i w obudowanej kładce będzie takowa przebiegała. Dziś czytam w prasie że projekt Trójmiejskich ścieżek może zostać dodatkowo ograniczony przez to, że Gdańsk nie ma kasy. Marszałek (przed odejściem) prawdopodobnie będzie chciał przez to pociąć proj. w Regionalnym Programie Operacyjnym. Różne warianty są możliwe i ustalenia przez Zarząd Województwa tego wniosku, oby na złej gospodarności Gdańska jak zwykle nie ucierpiała Gdynia w sprawie zmniejszenia dofinansowania.
    Na dodatek ta kładka będzie też łączniem (już nie wspominając - wkładem własnym miasta) ścieżek komunikacyjnych z ścieżkami rekreacyjnymi w TPK polepszającymi kondycje i sprawność Gdynian.

    • 11 1

    • bezstronny idź na urlop (2)

      ...najlepiej weź namiot i rozbij go na kładce

      • 1 7

      • albo niech poleci samolotem z lotniska Babie doły do Popradu (1)

        przez torpedownie oczywiście wraz z mrożonymi norweskimi łososiami.

        • 1 3

        • Nie musi polecieć samolotem, wystarczy popłynie frachtem

          Tu też Gdynia w wielkości przychodów ze sprzedaży podstawowej w 2008 roku - (spedycja morska) a w zasadzie firma C.Hartwig Gdynia S.A zajęła 2-gie miejsce.

          Gratulacje!!!

          • 0 0

    • to nieszczęscie gdyni tacy "bezstronni" (1)

      to Gdańsk jest winny że od 15 lat nic gdynia nie zrobiła w sprawie ścieżek.
      Decydują o tym po prostu ludzie twojego pokroju- zakompleksieni, mało inteligentni, ale "wszystkowiedzący", z wysokim mniemaniem o sobie. Tym wyższym, im są głupsi. Składnia twojego tekstu przyprawia o zawrót głowy, bezsens i brak logiki również.Tragedią Polski są takie patałachy pracujące w urzędach i tragedią są tacy ludzie jak ty, delikatnie mówiąc idioci, którzy zamiast milczeć klepią swoje "bezstronne" przemyślenia po forach

      • 3 6

      • w twoim oprócz składni ZERO treści

        pewnie jesteś gdańskim PiaRowcem?

        • 5 1

  • jak dawniej

    No wreszcie będzie skrót na 2-ligowe mecze Bałtyku jak za dawnych lat !!! Tylko że kiedyś nie było drogi różowej a przechodziło się wąskim przejściem obok działek i przez tory. Blisko z trajtka 26.

    • 1 0

  • inżynieria (1)

    Normalnie "wielkie projekty, genialni konstruktorzy" :)

    • 1 1

    • Dokładnie

      widzę Gdynię ogromną, od 2025 roku zacznie wielkością przerastać Gdańsk więc i projekty muszą być ogromne.

      • 2 1

  • jaki to żuraw Liebherr? Demag? czy może jeszcze coś innego (7)

    autor jak zawsze się nie popisał znajomością tematu i aktualności newsa, pisze bo pisze... ważne, że zapłacą za literki

    oznaczenie LTM to chyba Liebherr
    http://www.liebherr.com/at/en/products_at.asp?menuID=106082!210-0

    może jakiś starszy model?

    • 3 1

    • Liebherr z Żuraw Grohmann (6)

      przy montażu kladki pracował LG 1550 z dodatkowym oprzyrządowaniem - tzw. konfiguracja SLDB - Derrick. dzieki temu klasa udźwigu wzrosła do 800 ton i stad oznaczenie żurawia LTMG 1800.

      ponizej link do specyfikacji techn LG 1550

      http://www.liebherr.com/at/en/products_at.asp?menuID=106082!212-0

      • 4 0

      • ciekawy jestem czy podobne (5)

        pracowały przy Trasie Kwiatkowskiego?

        • 0 0

        • odp: trasa kwiatkowskiego (1)

          przy Trasie Kwiatkowskiego Żuraw Grohmann podstawił żuraw samojezdny Grove GMK 7450 - klasa udzwigu 450 ton. byl to zuraw z wysiegnikiem hydraulicznym a przy montażu kładki zastosowano wysiegnik kratowy.

          • 3 0

          • zdjęcia prac przy Trasie Kwiatkowskiego w Gdyni

            archiwum firmy Żuraw Grohmann z roku 2007, między innymi zdjęcia prac przy Trasie Kwiatkowskiego w Gdyni:
            http://www.zuraw.pl/ea/strony/index.php?id=360&p=60&k=183&l=360

            • 2 0

        • przy trasie Kwiatkowskiego pracowały żurawie samojezdne-teleskopowe klasy TEREX AC500 i AC700

          • 3 0

        • acha - dzięki (1)

          a już go rozłożyli i odjechał? Czy jeszcze można pooglądać :))

          • 0 0

          • Aktualnie demontują żurawia, do wieczora powinien zniknąć. Następne zadanie to montaż wiatraków w Niemczech od 23.06.2009.

            • 3 0

  • Ciekawe, czy ta kladka bedzie monitorowana. (3)

    • 5 0

    • (2)

      podobno monitoring ma sie pojawic po kilku miesiacach funkcjonowania kladki. kiedys trojmiasto.pl juz o tym pisalo. czyli jak to w polsce - musza kogos skroic i pobic a dopiero pozniej wladze beda kamery montowaly ;/.

      • 1 0

      • a po cioo ?! - wystarczy, że graficiarze bedą ją systematycznie "monitorować " :) (1)

        • 0 0

        • no z nowu syfu narobicie...

          • 0 0

  • A kiedy wielkie otwarcie - przed wyborami ? (2)

    Panie Kurzyk news do kitu dlaczego nie dodał Pan kiedy oddana będzie ta inwestycja, ile pójdzie na to środków z naszych podatków oraz czy będzie wielka feta na otwarcie!

    • 3 16

    • ciekawe czy obejdzie sie bez pokropienia.... :) - obstawiam że ... NIE ! pozdro. :)

      • 0 0

    • Oddana październik czy coś koło tego, jest informacja i na trójmieście jak i w urzędzie miasta gdynia, wystarczy w googlach poszukać kładka droga różowa

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane