• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (643)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (643) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Likwidowac tramwaje i zastąpić je trolejbusami.

    To pozwoli lepiej wykorzystac miejsce jakie zajmują tory, bo to miejsce jako asfaltowy pas ruchu może być wykorzystane na buspas, ale także poza godzinami szczytu dla wszystkich samochodów, więc miejsce torów miałoby znacznie większą przepustowość i znacznie wydajniej wykorzystane.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam (43)

    Niech ktoś ty wytłumaczy

    • 352 33

    • A co, czytać nie umiesz ? (15)

      Jeszcze raz :
      "buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego"

      • 12 45

      • (13)

        Czyli teraz specjalnie nie jest wykorzystywana pełna przepustowość, żeby były korki. Czyli coś spie*rzyć żeby spektakularnie to naprawić

        • 23 4

        • Bzdura. Jest wykorzystywana i będzie wykorzystywana dokładnie tak samo, to się nie zmienia. (12)

          Zmienia się wyłącznie fizyczna długość ciągu samochodów, ale nie ich ilość

          • 7 12

          • (10)

            ok, zmienia się długość ciągu samochodów = korek się wydłuża, przepustowość skrzyżowania kończącego bus pas się nie zwiększa, więc czas przejazdu się znacznie wydłuża, dodadkowo wiele skrzyżowań i dojazdów na wcześniejszym odcinku ucierpi

            • 16 3

            • oj tak, kierowcy będą cieprieć (3)

              wcale nie dlatego że będą stać dłużej bo nie będą, będą cierpieć widząc autobusy ich wyprzedzające, już teraz nie mogą przecież wytrzymać na tym odcinku gdy widzą mknących obok rowerzystów i dlatego tak często wymuszają pierwszeństwo na przejazdach rowerowych żeby choć trochę spowolnić tych paskudnych rowerzystów co to są zbyt szybcy i wyprzedzają korek, dobrze że nie ma przejazdów kolejowych bo w pociągi też by wjeżdżali żeby przypadkiem nikt pociągiem tego korka nie wyprzedzał

              • 4 12

              • nie będą cierpieć patrząc na autobusy, bo autobusy tam nie jeżdżą (2)

                właśnie dlatego ta zmiana jest bez sensu, o ile nie zwiększy się częstotliwość kursowania

                • 8 0

              • Samo 199 jeździ popołudniu (jak jest korek) co 10 minut (1)

                122 nie liczę, bo to rzeczywiście jakieś widmo linii, a nie linia, ale od żaka jest jeszcze 158 który też często jedzie.

                • 1 2

              • No i 258

                • 0 0

            • Dlaczego czas miałby się znacznie wydłużyć? (5)

              Skoro skrzyżowanie przepuszcza x samochodów niezaleznie od tego jak wygląda droga dojazdowa, to dlaczego jeśli ta sama liczba samochodów będzie stała w węższym ale dłuższym korku to czas miałby się wydłużyć?

              • 3 10

              • (2)

                skoro prędkość jest ta sama a długość korka dłuższa to by przejechać dłuższą drogę potrzeba więcej czasu. t = S/v

                • 4 1

              • Prędkość będzie większa o 50% (1)

                Po prostu środkowy pas rozjedzie się na dwa pasy te 200m przed skrzyżowaniem ze Słowackiego.

                • 0 3

              • prędkość będzie ta sama

                korek będzie dłuższy. Jedynie na słowaka się poluźni ale to nic nie zmienia dla tych którzy stoją wcześniej na 2 pasach

                • 2 0

              • bo niektórzy nie dojadą do tego skrzyżowania, bo zablokują ich ci skręcający w Kościuszki i w Wyklętych. Ich jest więcej niż te 300m

                • 7 0

              • Bo najpierw musisz dojechać do tego korka. Skoro wczesniej z trzech pasów robią się dwa,

                to chyba logicznym jest, że nie przejedziesz zwężenia w takim samym czasie jak przy 3 pasach, zakładając takie samo natężenie ruchu? Po prostu - będziesz wcześniej stać dłużej w oczekiwaniu na dojazd do zwężenia. Czyli zwiększy się korek, wydłuży czas, ucierpią skrzyżowania wcześniejsze, a to wszystko dla 2300 (wg artykułu) osób na dobę i dwóch linii autobusowych.

                Mam przeświadczenie graniczące z pewnością, że na godzinę przejeżdża tam więcej pojazdów, nawet zakładając tylko samego kierowcę w pojeździe, niż przez całą dobę autobusy przewiozą pasażerów.

                Co z tego wynika? Za wszelką cenę próbuje się w Gdańsku utrudnić korzystanie z prywatnego transportu, a w magistracie odkrywają nowe prawa fizyki.

                • 11 1

          • Wiec zwieksza się czas przejazdu

            • 13 0

      • i co z tego a po drodze nie ma innych skrzyzowań?

        • 6 0

    • Ot i cała mądrość w ZDiZ...

      • 2 0

    • (7)

      dłuższy korek = dłuższa droga, czas przed = czas po. Celem pokonania dłuższej drogi w tym samym czasie należy zwiększyć prędkość pojazdów. Czy zabranie jednego pasa zwiększy prędkość pojazdów? Nie sądzę.

      • 30 1

      • (4)

        Jak kupisz spodnie kilka rozmiarów węższe w pasie to też się w nie zmieścisz? Przecież masz tak samo długie nogi. X ilość samochodów jakie przejadą pasem ruchu przez światła. 3 pasy ruchu dają 3X przepustowości. 2 pasy dają 2X przepustowości. Oprócz długości drogi jest jeszcze jej przepustowość albo jak wolisz szerokość.

        • 3 4

        • Ale skrzyżowanie ma cały czas 3 pasy. Jedynie droga dojazdowa ma 2 zamiast 3. Nikt nie zwęża skrzyżowania. (3)

          • 0 12

          • co z tego ze skrzyżowanie ma 3 pasy skoro auta tłoczą się na dwóch

            ruch będzie płynny tylko na skrzyżowaniu a stać się będzie dłużej bo prędkość ta sama ale koras dłuższy

            • 6 0

          • (1)

            jak nie ?! Skrzyżowanie z Abrahama zwężone, tak samo z Wojska Polskiego czy Szymanowskiego !!!

            • 5 0

            • Ale one nie powoduję korków

              Korek powoduje skrzyżowanie przy Galerii. Te wcześniej tylko zatrzymują na chwilę przesuwanie się korka.

              • 0 2

      • Tak, zwiększy prędkość o 50%. Oczywiście mówimy o średniej prędkości w korku, a nie prędkości na pustej drodze.

        Korek jest spowodowany przez skrzyżowanie, a nie przez długą prostą. Samochody jadąc dwoma pasami zamiast trzech, 300m przed skrzyżowaniem i tak się "rozleją" na 3 pasy i wypełnią całą przeznaczoną dla nich przestrzeń. Wniosek z tego taki, że tymi dwoma pasami muszą jechać 50% szybciej niż trzema. Czyli realnie masz 3 pasy jadące 2 km/h albo 2 pasy jadące 3 km/h.

        • 1 8

      • oczywiście że zabranie jednego pasa zwiększy prędkość w korku bo trzeci pas będzie wracał zaraz przed Słowackiego

        a przecież to światła przy Słowackiego generują ten korek i tylko one

        • 2 16

    • To jest straszne że ludzie tego nie rozumieją. Tłumaczę więc (10)

      Przed skrzyżowaniem ze Słowackiego, licząc od Garnizonu masz 3 pasy. Na jednej zmianie świateł nie przejadą wszystkie samochody stojące od Garnizonu do Słowackiego. To się nie zmienia. I teraz przed Garnizonem masz korek na 300 samochodów - albo na 3 pasach po 100 na każdym, albo na 2 pasach po 150 na każdym. Teraz odpowiedz na pytanie: ile samochodów mniej przejedzie przez skrzyżowanie ze Słowackiego, gdy przed Garnizonem będą 2 pasy zamiast 3?

      • 26 11

      • Bzdury (7)

        Masz 3 pasy po 100 samochodow. Zakladajac, ze na 1 zmianie swiatel przejezdza 20 samochodow. To ostatni beda czekac na 5 zmiane swiatel. Teraz jak beda 2 pasy po 150 aut to dalej przejedzie 20 aut na kazdej zmianie swiatel z tym, ze ostatni beda czekac do 8 zmiany swiatel na przejazd. Jakim wiec cudem nie wydluzy to czasu przejazdu?

        • 34 6

        • dla ułatwienia można podać skrajniejszy przykład (5)

          na światłach stoi 1000 samochodów na 2 pasach i 1000 samochodów na 100 pasach, te drugie zjadą na jednych swiatłach, te pierwsze będą się bujały kilka zmian

          • 12 2

          • Nie zjadą na jednych światłach, bo skrzyżowanie ma 3 pasy, a różnica jest tylko w drodze dojazdowej do skrzyżowania. (4)

            Skrzyżowanie ma 3 pasy na długości 200m przed skrzyżowaniem i przepuszcza 50 samochodów na cykl. Wcześniej, przed tymi 3 pasami, masz albo 1000 samochodów na 2 pasach które rozjeżdżają się na 3 pasy, albo 1000 samochodów na 100 pasach które zwężają się do 3 pasów. Przepustowość skrzyżowania się nie zmienia. Czas stania w korku się nie zmienia.

            • 1 13

            • bzdura (1)

              Bzdura - większość pojazdów nie będzie wjeżdżać na prawy pas bo nie będzie miała takiej potrzeby. Skutek będzie taki, że prawy pas praktycznie wyłączony zostanie z ruchu, za wyjątkiem pojazdów które skręcają w prawo. Skręcający w prawo zaś, będą musieli bez sensu stać w tym wydłużonym korku na pasie do jazdy na wprost i dopiero przed skrzyżowaniem wjeżdżać na prawy pas. Bałagan się zwiększy, czas przejazdu wydłuży.

              • 7 0

              • Żart polega na tym (i chyba z tego wynika pewność urzędników że będzie OK) że ten prawy pas już teraz jest wyłączony

                Bo praktycznie zawsze stoi tam kolejka skręcających w prawo. Tam nie ma pasa osobnego do skrętu w prawo. Więc rzeczywiście może być tak, że po prostu w dłuższym korku będziemy jechać trochę szybciej. Ba, zważywszy na to, że obecnie z prawego pasa cwaniaki się wbijają na środkowy przez Galerią (bo prawy stoi zablokowany przez skręcających) to może to nawet iść sprawniej niż dzisiaj. Tzn korek się zacznie np. przy Castoramie, ale będzie szedł znacznie szybciej niż dzisiaj.

                • 0 1

            • Chyba właśnie odkryłeś świętego gralla przepustowości. (1)

              Po co budować drogi kilkupasmowe, jak można budować jednopasmowe i tylko wielopasmowe same skrzyżowania...

              Drogi buduje się takie, jaka ma być ich przepustowość, a nie dopasowuje do obecnie panującej ideologii.

              • 10 0

              • Dokładnie tak, to jest św gral i tak się właśnie robi :)

                Popatrz na skrzyżowania przez które przejeżdżasz, choćby Słowackiego / Grunwaldzka. Od strony Oliwy masz 3 pasy drogi i 5 pasów na skrzyżowaniu (2 lewoskręty). Od strony Wrzeszcza 3 pasy drogi, 6 pasów przed skrzyżowaniem. Od strony Hynka 2 pasy drogi, a skrzyżowanie 5 pasów chyba, wliczając jeden pas wiaduktem. Od strony Niedźwiednika 2 pasy drogi, a przed skrzyżowaniem 4 pasy plus wiadukt czyli 5. Od lat buduje się drogi właśnie tak jak opisałeś i to tylko potwierdza, że ilość pasów na drodze dojazdowej nie ma większego znaczenia, 2 pasy są optymalne.

                • 0 4

        • orły z ztm maja inna matme zeby nie było gorzej zielen dla grunwaldzkiej powinno sie wydłuzyc

          • 12 1

      • Przed Garnizonem zostaną 3 pasy (1)

        Jest w artykule - buspas nie będzie do samego skrzyżowania, skończy się z pewnej odległości od niego, więc nadal tyle samo aut przejedzie

        • 0 6

        • Nie, bo nie każdy bedzie zmieniał pas na krótkim odcinku,

          skoro i tak bedzie miał zielone jadąc środkowym- tylko skręcający.
          Także w praktyce prawy bedzie wyłączony

          • 7 0

    • Nie rozumiecie. Samochody będą stały dłużej, autobus krócej. To wyjdzie na jedno w rozumieniu Urzędu! Ja mam dwie nogi, mój pies cztery to wychodzi ze mamy po trzy nogi! Statystyka Panie!

      • 42 4

    • Myśliciel

      Matematyka to nieodgadniona Enigma.

      • 1 2

    • zdałeś test nie jesteś lewakiem

      • 13 3

    • Lewackiej ideologi rządzących miastem nie ogarniesz

      • 33 11

    • Tu nie ma co tłumaczyć (1)

      To jest po prostu głupie stwierdzenie.

      • 39 5

      • Wrecz przeciwnie

        Bus będzie stał dłużej w korku, aby dojechać do bus pasa

        • 26 6

    • dodawanie robił socjolog

      • 29 1

  • Opinia wyróżniona

    Buspas dla 2 linii autobusowych?! (49)

    A tak naprawdę tylko dla 199, bo 122 kursuje średnio dwa razy na godzinę? Ten buspas miałby jedynie sens gdyby wprowadzić na ten odcinek nowe linie autobusowe. Poza tym tam powinien być tramwaj pod biurowcami i wszyscy byliby szczęśliwi.

    • 619 36

    • sam dobrze prawisz, ale.. nie wymagaj od urzednika myslenia (1)

      • 22 2

      • A chociaż POmyślunku jakiegoś?

        • 0 0

    • Trójmiasto to jednak wiocha! (3)

      Jedna droga przez całe miasto, czyli typowa wiocha. teraz zwężamy ją do 2x2 hahaha Gratulacje rządzących

      • 40 5

      • Zapraszam na wycieczkę do Londynu

        Nie znajdzie pan w strefie 1 żadnej drogi 2x2, której jeden pas nie jest przeznaczony dla busów.

        Wiocha (a raczej postsowieckie miasto) to właśnie wielkie trasy przelotowe.

        • 1 0

      • te gęby powinno się pokazać w panoramie

        • 11 0

      • To, że nie znasz innych dróg, źle świadczy tylko o Tobie

        • 3 14

    • kto jest odpowiedzialny za ten pomysl?

      To jest skandal. dwie linie, jedna jezdzi co godzine, druga co pol godziny w godzinach szczytu! I zmniejsza przepustowosc dramatycznie najbardziej obciazonego ruchem odcinka glownej arterii Trojmiasta. Obok na tej samej trasie calkiem dobrze funkcjonujace tramwaje i skm, wiec jak sie komus spieszy, ma wiele opcji.

      Nie jest prawda ze zwezenie tylko optycznie wydluzy korek, przepustowosc spadnie o 33%, wiec czas przejazdu wydluzy sie nawet kilka razy w godzinach poza scislym szczytem. Korki beda sie robily szybciej - czyli beda zapewne caly dzien na tym odcinku. W slad za tym beda sie tworzyc dluzsze korki na ulicach dochodzacych do Grunwaldzkiej. Dramat.

      Ten pomysl jest tak poroniony, ze to sie w glowie nie miesci.

      Mam nadzieje, ze mieszkancy podziekuja w wyborach pani Dulkiewicz za ta skandaliczna dyskusje, dla mnie to jest czerwona kartka.

      • 3 0

    • (15)

      122 jeździ raz na godzinę, 199 jeździ 2-6 razy - łącznie te dwie linie wykonują 85 kursów w ciągu dnia... i będą miały własny bus pas. A obok samochody będą w korku generować CO2. Absurd!

      • 71 9

      • prześladowania kierowców nie ustają (1)

        Teraz zmuszeni są do produkcji smogu przez stanie w korkach. A tak im leży na sercu ekologia, że aż muszą suva kupić.

        • 16 8

        • Prześladowania xD

          Rozumiem, że wyciągają cię w tym korku z auta, biją cię, tłuką ci lusterka i opluwają kierownicę xD

          • 0 0

      • Dokładnie, samochody z jedną tylko osobą na pojazd będą generować CO2 (5)

        Autobus pojedzie płynnie, a w nim kilkadziesiąt osób. Zawsze możesz przesiąść się z koreczka do tego autobusu. Pojedziesz szybciej, a pozostali w samochodach również gdy zniknie z niego twoje auto.
        Owszem, 122 wypadałoby zagęścić.

        • 16 22

        • Paradoksalnie

          Jeśli osoby zrobią jak napisałeś, to nie będzie korka, więc nie będzie potrzebny bus pas no i jak nie będzie korka to znów ludzie wsiądą do samochodów itd ...

          • 3 0

        • Jak wyobrażasz sobie, że wszyscy przesiadają się do autobusu? (3)

          Ile pojazdów trzeba by dokupić?

          • 16 4

          • i kto wteedy dołoży miliard do komunikacji?

            teraz pół miliarda dla 30% użytkowników przy 60% mieszkańców to miliard

            • 4 3

          • Na razie niech przeniesie się autor komentarza (1)

            Dla niego miejsca starczy.

            • 1 5

            • Starczy to jest uwiąd.

              • 2 0

      • a wzdłuż tej ulicy jedzie skm jeszcze

        • 16 0

      • nikt Ci nie każe jechać samochodem

        generowanie CO2 możesz ograniczyć sam :)

        • 13 22

      • Przecież te auta i tak stoją tam i generuję CO2 (2)

        Przeszkadza Ci to przesiądź się do autobusu. Twój wybór.

        • 14 18

        • Przeszkadza! Bo zanieczyszczenie płuc spalinami to (1)

          Osobisty problem każdego obywatela wywilany smrodami blachosmrodów gdyż ktośnchce się przejechać

          • 4 13

          • Starzy to chyba trzymali kołyskę w garażu, co?

            • 9 3

      • bo jak stoją w takim samym korku ale bez buspasa to nie generują CO2?

        przecież korek powoduje skrzyżowanie ze Słowackiego i to ile stoisz w korku wynika tylko i wyłącznie z tego jednego miejsca, jeśli korek będzie na dwóch pasach to będzie dłuższy ale będzie toczył się szybciej gdyż przed Słowackiego będą wracać trzy pasy

        • 7 10

      • kup sobie hybrydke

        to jak stoisz nie generujesz

        • 6 5

    • (1)

      Po co tam buspas jak wzdłuż jest skm

      • 26 2

      • A jest wspólny bilet na bus i skm?

        • 0 0

    • Tramwaj pod biurowcami, przystanek w hallu każdego z nich.

      Jasiek, obudź się chłopcze. Tak dobrego skomunikowania jak ma to zagłębie biurowców bardzo wielu zazdrości. A to że trzeba się trochę przespacerować? Może dzięki temu choć na chwilę oderwiesz się od swego s...fona

      • 2 3

    • 4 kursy autobusów ma godzinę

      KPINA!!!

      • 16 0

    • sort (1)

      Co za młotki, wymyślają takie bzdury.

      • 27 5

      • jakie młotki to porąby

        • 5 1

    • co to za tepak to wymyślił powinien zostać zwolniony

      • 16 1

    • Tak (3)

      dodatkowym efektem jest ból d**y ludzi przyspawanych do foteli samochodów. Warto!

      • 17 41

      • (1)

        Czyli nie chodzi o żadne usprawnienie komunikacji, tylko zakompleksieni wyznawcy "transportu zrównoważonego" chcą się mścić na kierowcach? Nie zdałeś egzaminu na prawo jazdy, mamusia nie chce Ci kupić samochodu, dziewczyna zdradziła Cię z kierowcą BMW, czy o co chodzi?

        • 40 8

        • nie mierz wszystkich swoją miarą

          • 1 17

      • przyspawaj swoja do skm i jedz nia zamiast autobusem

        • 24 5

    • jak zawsze buraki sie zapluły buspasy powinny byc zamiast torowisk

      • 2 21

    • (5)

      Buspas służy też taksówkom i przede wszystkim pojazdom uprzywilejowanym, dla których każda minuta bez przeciskania się przez korek jest bezcenna.

      • 14 41

      • oraz milionerom w drogich elektrykach (3)

        • 43 1

        • Drogim (2)

          Wydaje mi się, że jak kogoś stać na SUVa albo na muscle cary to stać go na elektryka, ale co ja wiem XD

          • 5 21

          • fakt, nie wiesz

            • 14 0

          • Gdzie Ty widzisz te wszystkie muscle cary?

            • 15 1

      • zwłaszcza z identyfikatorami

        • 9 0

    • to chore co oni robią z tym miastem

      nie głosujcie na nich!!!

      • 40 3

    • teraz wszyscy wyją a jak przychodzą wybory, to karnie głosują na dulkiewicz (2)

      przecież to komedia

      • 36 3

      • Toc cicho-wazne ze pis nie zadzi (1)

        Buahaa yhy ihhi

        • 4 3

        • A po polsku?

          • 5 3

    • 122 (1)

      W jedną stronę, kursuje 1x na godzinę..

      • 22 1

      • Jak Sopot płaci, tak dostaje.

        • 10 0

    • Ale po co robić tam od razu tramwaj? Można najpierw puścić autobus co 10 minut po tańszym buspasie i jeśli się okaże, że nie wystarcza, można myśleć o znacznie droższym tramwaju.

      • 15 6

    • Jak głosujesz tak masz

      • 21 0

  • Nic o nas bez nas!

    Nic tak głupiego nie będzie dopóki mieszkańcy się na to nie zgodzą!

    • 0 0

  • A na odcinku od Żołnierzy Wyklętych do Do Studzienki zwęzić Grunwaldzką do dwóch pasów

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Dla tych co nie rozumieją tego że czas przejazdu się nie zmieni: (51)

    Wyobraź sobie że masz wlać wiadro wody do zlewu. Jak wlejesz całość od razu, to woda będzie stała trochę w umywalce, bo cała na raz nie przeciśnie się przez otwór do kanalizy. To jest istniejący korek. Teraz po zmianie: Masz wlać wiadro wody przez rurę fi120, otwór w umywalce jest 150% większy niż rura. W umywalce zostaje ci jeszcze sporo miejsca bo nie stoi tam woda, a przez otwór do kanalizy przelatuje z tą samą prędkością co przypadku 1.

    • 79 261

    • czeka cię kariera w ztm .... (1)

      • 3 0

      • a wlasciwie to pokusze sie o male oszacowanie. Wedle danych z Gdanskich Badan Ruchu (za trojmiasto.pl) przez to skrzyzowanie przejezdza 117.000 pojazdow na dobe. Zakladam, ze 70% w osi Grunwaldzkiej, z czego polowa dotknieta bedzie przez "buspas". To daje ~41.000 na dobe - z czego znakomita wiekszosc, pewnie 80% w godzinach najwiekszego ruchu, miedzy 8:00 a 19:00 - gdzie ten odcinek praktycznie zawsze jest lekko przytkany (warto dodac, przewaznie ruch mimo zageszczenia jest w miare sprawny, to nie sa stojace samochody). To daje ok ~32,700 pojazdow, a przyjmujac srednia ilosc pasazerow przyjmowana na samochod 1,3 - da to 40,950 osob bezposrednio dotknietych zmiana na dobe.

        No i teraz najlepsze. Zalozmy, ze czas przejazdu wydluzy sie o 10 minut (co moim zdaniem jest optymistyczne, z doswiadczenia obstawiam dodatkowe ok 20min straty), to daje to 6825 godzin straty dziennie! To znaczy ze Gdanszanki i Gdanszczanie beda tracili 284 dni, dzieki i**otycznej decyzji jakiegos urzednika. Kazdego dnia!

        • 2 0

    • Skoro otwor w zlewie jest o 150% większy, to w jaki sposób ma przelatywac tyle samo wody?

      Z tych wyliczen wynika, że wody będzie za malo, aby wykorzystać pełny przekroj.

      • 1 0

    • Brawurowa teoria. Niestety falszywa.

      O ile fatycznie szybkosc i czas przejazdu miedzy poczatkiem buspasa i jego koncem sie nie zmieni (srednia predkosc przejazdu danego pojazdu bedzie mniej wiecej taka sama) to przepustowosc calej arterii zmniejszy sie znaczaco, a czas przejazdu wzrosnie dramatycznie. Bo zamiast przejechac ze srednia predkoscia 5km/h odcinek 2km, bedzie trzeba wlec sie z ta predkoscia przez 5 lub 6 km. Czas przejazdu wzrosnie kilka razy! I to dla jakiej ilosci mieszkancow!

      • 2 0

    • Za wiele oczekujesz (6)

      Typowy kierowca jest jak kierownik projektu. Jeden uważa, że 9 kobiet urodzi dziecko w miesiąc. Drugi, że przepustowość układu drogowego skaluje się w nieskończoność wraz z liczbą pasów. Nie widzą ograniczeń.

      • 24 12

      • A loze ty nie idzisz swoich ograniczeń? (3)

        Jeżeli samochody stały na 3 pasach. Na odcinku 2 km, to po zabraniu jednego pasa będą stały na odcinku 3km. Odlicz sobie kilometr od buspasa i zobacz które skrzyżowania zostaną zablokowane.

        • 24 7

        • Ale tu jest mowa o czasie przejazdu a nie o długości w metrach

          • 0 1

        • Ale problem w tym, że większość komentujących twierdzi że jak wjadą w ten korek w Oliwie, to będą do Słowackiego jechali dłużej (1)

          Mało kto ogarnia boczne odnogi i skrzyżowania, oni po prostu uważają że krótszy korek na 3 pasach przejedzie przez skrzyżowanie ze Słowackiego szybciej niż dłuższy korek na 2 pasach.

          • 5 8

          • Bo będą!

            Nie ogarniasz, że Grunwaldzka to nie jest jedna droga bez skrzyżowań jak obwodnica, tylko ma jeszcze wloty z boków?

            • 9 2

      • (1)

        a teraz sobie wyobraź, że ta kanaliza jeszcze ma od czasu do czasu robiona blokadę, a samochód nie rusza tak płynnie jak woda - to się nazywa 'światła' =]

        Nie ma to jak spłaszczyć problem do bzdurnego opowiadania. Korek będzie wizualnie dłuższy i będzie też wizualnie zabierał więcej czasu - aczkolwiek popieram bus pas jak tylko pojawi się więcej autobusów, żeby zyskało na tym więcej osób niż straciło - bo obecnie więcej osób na tym rozwiązaniu traci.

        • 10 5

        • Tam musiałby jechać co minutę autobus za autobusem i to każdy wypełniony w 100%, żeby więcej ludzi na tym zyskalo niż straciło.

          Przecież Grunwaldzka to jedna z najważniejszych, jak nie najważniejsza droga trójmiasta.

          • 11 1

    • Ten co nie rozumie (4)

      jeśli w pierwszym przypadku średnica rury wynosi x, a w drugim 2/3x no to niestety woda będzie dłużej opadać w zlewie...

      • 22 5

      • Ale średnicą jak rozumiem tekst jest skrzyżowanie ze Słowackiego. I tam mają już być 3 pasy. (3)

        2ma pasami nadal dojedzie do tego skrzyżowania więcej aut niż ono jest w stanie przepuścić. Chyba o to w tym chodzi.

        • 4 11

        • teraz to wąskie gardło przeniesie się wcześniej na zwężenie

          i będzie bardziej dokuczliwe. NIe przejedzie tyle samo aut bo będą stać wcześniej stłoczone i zmieniające pas

          • 1 1

        • no to po co robić od Oliwy do Wrzeszcza?

          • 1 0

        • Tym kawałkiem może i dojedzie, ale spiętrzy się wcześniej -

          - ergo - korek przeniesie się co najmniej na wcześniejsze skrzyżowania - Bażyńskiego/Kołobrzeskiej z Grunwaldzką (które i tak jest już zatkane w godzinach szczytu) i dalej do Oliwy.

          • 4 2

    • zwęża drogi, likwiduje parkingi, burzy estakady, buduje przejścia naziewmne co 100 metrów (1)

      dulkiewicz 80 procent głosów

      • 35 12

      • O przepraszam ja już nie oddam głosu na nia

        Generalnie zawsze chodziłem na wybory ale widzę że pani dulkiewicz naprawdę nic w tym mieście nie robi oprócz malowania pasów i nowych przejść.

        • 6 0

    • Bzdura co piszesz

      Jeżeli nie zmieni się czas dla zielonych do świateł to przyjedzie 2/3 obecnych samochodów plus autobus

      • 8 2

    • Drogie elektryki będą śmigać pustym pasem (2)

      Plebs będzie stał w korkach.
      Dziękuję ci dulkiewicz

      • 40 1

      • W końcu

        Wreszcie będę mógł przejechać z Sopotu na Chełm szybciej niż komunikacją miejską! Dulkiewicz ma mój głos.

        • 1 1

      • Tak planuję

        Wreszcie będę mógł śmigać :)

        • 4 1

    • Ty do tego wiadra chyba wpadłeś

      • 15 0

    • jesteś geniuszem glupoty

      a po drugie niektórzy mieszkają w obszarze planowanego buspasa. bo nie wszyscy przejeżdżają całą tą trase

      • 7 0

    • Analogia bez sensu. (7)

      To nie jest jeden "zlew", tylkonsystem naczyń połączonych. Po zabraniu jednego pasa, ilość czekających samochodów może się nie zmieni, ale się wydluży, bo zmniejszyliśmy miejsce na czekanie o 1/3. Wydłuży to zator do skrzyżowań które nie były blokowane. Część ruchu z tych odnóg mogła by się rozjechać w przeciwynm kierunku, ale nie może bo blokują Ci co chcą dołączyć do zatoru, więc powstaje korek na kolejnej ulicy. Itd...

      • 62 5

      • No dobra. Jakie skrzyżowania to będą w tym wypadku? (6)

        Tam są dosyć długie odcinki bez skrzyżowań. Dziś korek jest mniej więcej do dawnej piekarni rogalik. Jeśli się wydłuży, to problem pojawi się na Abrahama (łatwo ominąć) i to wszystko w zasadzie. Do Kołobrzeskiej raczej nie dotrze.

        • 7 21

        • Zapraszam o 15 godzinie (4)

          Na wycieczkę z Sopotu do Manhatannu.

          Gwarantuje Ci, że będziesz teraz stał już Przy Parku Oliwskim i modlił się, żeby dojechać chociaż do Kołobrzeskiej.

          A do Manhatannu jeszcze kawał drogi:)

          • 25 2

          • Ja jadę codziennie na tej trasie. Ale z reguły SKM (2)

            Więc korek ten dobrze znam. Z widzenia ;)

            • 7 3

            • Super. (1)

              Nie każdy ma skmkę pod domem i nie każdemu pasuje nią dojazd.

              • 13 5

              • Ale każdy podejmował świadomie decyzję

                O miejscu swojego zamieszkania

                • 1 10

          • To chyba lepiej wsiąść w SKM co nie?

            • 5 14

        • Po obcieciu jednego pasa, korek wydluzy się o połowę.

          Sprawdź sobie jakie to będą skrzyżowania.

          • 10 4

    • Szambo wybije (1)

      No spoko, tylko że Grunwaldzka nie jest zlewem z dopływem z jednej strony, a zbiorem naczyń połączonych. Jeśli zmniejszymy przepustowość z jednej strony, korki rozleją się na wszystkie drogi doplywowe. W praktyce będzie paraliż miasta od bałtyckiej w stronę Sopotu.
      I teraz najlepsze, autobusy będą jechały dłużej niż przed bus pasem, bo utkną w korku na kołobrzeskiej, która nie będzie mogła włączyć się do ruchu.
      Róbcie screeny.

      • 23 3

      • To podejdź i przyjżyj się gdzie kieruje się ruch. Galeria bałtycka i prawoskręt w zatłoczoną Słoawckiego jest źródłem problemu.

        Minę galerię jadę płynnie dalej

        • 4 6

    • Ty to chyba do szkoły specjalnej chodziłeś...

      • 13 1

    • wytłumacz tym z urzędu (3)

      masz jedna drogę na wieś i kilka samochodów na minutę. A potem zamieniasz wieś w 20 osiedli po 30 bloków. A droga ta sama. 20 lat na zrozumienie nie starczyło to trzeba wypierdzielić z Urzędu

      • 42 4

      • (2)

        Problem nie jest w drodze tylko w liczbie samochodów które próbują zmieścić się w mieście które nie jest z gumy. Jeśli nie chcemy przesiąść się do tramwajów i autobusów to musimy zacząć burzyć stare miasto pod parkingi i miejskie autostrady.

        • 6 13

        • Nie, nie musimy. (1)

          Wystarczy przestać wydawać pozwolenia na budowę biurowców w środku miasta i sprowadzać nowych słojów, tworząc robygowskie chowy klatkowe.

          • 13 5

          • Jak się żyje z zasiłku, to miejsca pracy faktycznie niepotrzebne

            • 2 1

    • Otwór pozostaje ten sam

      Ale zmniejszamy zlew, przez co nalewając identyczną ilość wody do mniejszego zlewu mamy zalaną łazienkę.
      W tym przypadku jest to zalany Gdańsk. Te samochody nie znikną, a będą bardziej korkować inne skrzyżowania.
      Nie rozumiem buspasa dla dwóch linii, kiedy równolegle jedzie SKM i tramwaj.

      • 35 3

    • czas przejazdu się zmieni właśnie z tego powodu o którym piszesz

      bo wąskie gardło zacznie się przed otworem kanalizy. Po prostu stać będą wcześniej bo będzie ich to bardziej blokowało niż sam otwór kanalizy.

      • 10 3

    • Fizyka (1)

      Równanie Bernoulliego - przeczytać i nie gadać glupot.

      • 4 5

      • Tylko że równanie Bernouligo zakłada że na zwężeniu ciecz płynie szybciej

        a na Grunwaldzkiej wątpię by zmienili ograniczenia prędkości na zwężeniach gdzie zabiorą jeden pas

        • 14 1

    • Nie wziąłeś pod uwagę jeszcze jednej rzeczy

      Na tym odcinku niektórzy kierowcy skręcają gdzieś w bok. I dla nich dojazd z pewnością się wydłuży.

      • 13 3

    • Chłopie

      Wróć to szkoły

      • 14 3

    • Po co mieszać wodę w zlewie?

      Wystarczy małe "BUM" na obwodnicy i paraliż całego miasta gotowy. Pamiętacie wypadek za bramkami na A1? A tą babkę co się pocztą wryła w TIRa? Całe miasto stało 6 godzin. Durnie chcą zabrać 1 pas, korek sparaliżuje Oliwę i Sopot, Przymorze itd. Jest SKMka, PKMka, tramwaje, trolejbusy, autobusy, niech wszystko jedzie jedną drogą ...

      • 11 1

    • Logiczne ale (1)

      Wyobraź sobie, że patyk jest grubszy od kija który ma długość twojej ręki dzielonej przez dwa razy długość patyka. Ile Kijów wiecej ma samochodów niż Gdańsk ? Ha

      • 6 3

      • Dokładnie !

        Patyk od kija razy długość ręki, gdzie niewiadoma to zasięg tej ręki + obwód patyka stanowią jednocześnie X i wynik

        • 1 1

    • rozumny zapomniał o zmianach świateł itd, czas stania będzie dłuższy

      • 32 5

    • Może najpierw wiadro wody

      Na głowę a dopiero później pisanie komentarzy.

      • 29 8

    • Nawet myśli swojej nie potrafisz sensownie ubrać w słowa człowieku

      • 9 4

  • Tramwaj

    Tam od Wojska Polskiego do Oliwy powinien powstać tramwaj, jest na to miejsce i rozjazd na Przymorze to by usprawniło cały ruch

    • 0 0

  • (1)

    W wyborach zaglosuje na te osobe ktora obieca likwidacje tych wszystkich "ulatwien"

    • 7 1

    • Rakowski zapowiadał że skończy z ideologią walki z kierowcami.

      • 0 0

  • (1)

    niedlugo wybory ale gdanszczanie i tak wybiora ta sama ekipe czyli popieraja takie rozwiazania

    • 3 3

    • Bo Gdańszczanie lubią popełniać sepuku ! i lubią mieć przerąbane tak jest fajnie !

      Nigdy w tym mieście nic nie zmieni się na lepsze bo nie ma dobrego gospodarza który dbał by o miasto i rozumiał interes mieszkańców ale głąby będą dalej głosowali sami przeciwko sobie ! kiedyś ich dzieci i wnuki im solennie za to podziękują jak ich rodzice dziadkowie spieprzyli im życie swoimi głosowaniami !

      • 0 0

  • Oczywiście BUS Pas z farby !!!! (4)

    A nie jak w cywilizowanych krajach bus pasy się po prostu dobudowuje nowe nie zabierając pasów ruchu innym uczestnikom ruchu ! dla czego akurat pas jezdni zostanie ukradziony kierowcom a nie chodnik i ścieżka rowerowa ? w czym są gorsi kierowcy od pieszych czy rowerzystów ? ktoś kto myśli nad takimi rozwiązaniami nie jest chyba zdrowy na umyśle ! A może zrobią w końcu ulice z zakazem wjazdu autobusów ?

    • 9 5

    • (3)

      Bo kierowcy mają tam już 3 pasy a piesi i rowerzyści razem zajmują na szerokość około 1 ?

      • 2 1

      • Mają po obu stronach ulicy i chodnik i ścieżkę ! (2)

        Dla rowerów Wystarczyło by spokojnie po jednej stronie ! Zresztą ile tamtędy jeździ aut ? a ilu pieszych czy rowerów porównajmy te dwie skale ! skoro największy ruch jest aut to to powinien być priorytet ! koniec i kropka !

        • 0 2

        • (1)

          Przecież masz obwodnicę, po co ci Grunwaldzka? ;) Na tej samej zasadzie piesi i rowerzyści nie chcą nadkładać drogi i chodzić do celu na około ;) Nawet jak pojawi się buspas to wciąż będziesz mieć 2 pasy dla samochodów. Przed samym skrzyżowaniem ze Słowackiego to nawet 6. Naprawdę, więcej nie trzeba.

          • 1 1

          • Rowerzysta nadłoży może kilka set metrów a kierowca ma jechać z Oliwy przez obwodnicę do Wrzeszcza ???

            Ile kilometrów ma nadrabiać według ciebie ? Gdyby był dobudowany kolejny pas dla autobusów na pewno nie zaszkodziło by to nikomu !

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane