• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bukmacherzy: przekop Mierzei Wiślanej nie powstanie do 2022 r.

Maciej Naskręt
17 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Medialny szum wokół budowy przekopu Mierzei Wiślanej i duża determinacja obecnego rządu w związku z jego realizacją sprawiły, że inwestycją zainteresowali się bukmacherzy. Sprawdziliśmy, co dokładnie można obstawić i ile zarobić na realizacji wspomnianego przedsięwzięcia.



Czy uda się rozpocząć budowę przekopu w 2018 r.?

Przypomnijmy, że rząd niedawno przyjął projekt ustawy, który zakłada budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Budowa przekopu ma zacząć się w 2018 roku, a zakończyć w 2022 r. Koszt inwestycji ma wynieść ok. 800 mln zł. Pomysł budzi ogromne kontrowersje i zainteresowanie opinii publicznej. Postanowili to wykorzystać bukmacherzy.

- Nie wierzymy, że nowa droga wodna powstanie w terminie, czyli w 2022 roku - mówi Łukasz Borkowski ze spółki Star-Typ Sport Zakłady Wzajemne.
Każdy, kto trafnie postawi 100 zł na to, że budowa przekopu rozpocznie się w 2018 może wygrać 127,6 zł - kurs 1,45. Jeżeli natomiast gracz zdecyduje się obstawić 100 zł na odwrotny scenariusz i okaże się on prawdziwy, to zdobędzie 206,8 zł - kurs 2,35.

Jeśli ktoś postawi 100 zł na to, że budowa przekopu zakończy się w 2022 roku - i tak się stanie w rzeczywistości - to wygra 211,2 zł - kurs 2,40. Gdyby ktoś zdecydował się jednak obstawić 100 zł, że budowa zakończy się później, to do zdobycia jest już tylko 124, 96 zł - kurs 1,42.

Takie typowanie na inwestycje to nic nowego. Przed rokiem bukmacherzy obstawiali zakończenie budowy tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku.

Planowane lokalizacje przekopów Mierzei Wiślanej. Planowane lokalizacje przekopów Mierzei Wiślanej.
Planowany przekop w trzech miejscach

Inwestycja przede wszystkim obejmuje zaprojektowanie kanału żeglugowego między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską, w tym między innymi śluzy z konstrukcją zamknięć. Dodatkowo przedsięwzięcie przewiduje przygotowanie dokumentacji połączeń drogowych i mostowych, a także wejścia do portu w Elblągu od strony Zalewu Wiślanego i wykonanie toru wodnego.

Co ciekawe, projekt będzie też obejmował utworzenie jednej lub kilku sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym. Powstaną one z gruntu pobranego z toru wodnego.

Wciąż jednak nie wiadomo, gdzie dokładnie powstanie przekop Mierzei Wiślanej. Pierwotnie były analizowane cztery lokalizacje: Skowronki, Nowy Świat, Przebrno i Piaski. O ich wyborze zdecydują ministerialni urzędnicy. Jednak na obecnym etapie można powiedzieć, że propozycja w Piaskach niemal na pewno nie będzie analizowana.

Miejsca

Opinie (105) 2 zablokowane

  • A jaki kurs na to że Jarek znajdzie pannę ?

    Jarek szuka żony!

    • 0 0

  • żeglarz

    Ten pomysł to idiotyzm

    • 1 0

  • Podążajmy drogą Niemiec!

    Jak zwykle przy okazji tematu przekopu pytam czy pojawiły się w końcu jakieś analizy podważające sens ekonomiczny jego budowy, czy pożal się Boże "ekonomiści" dalej opierają się jedynie na swoich fantasmagoriach?
    Pytam o analizę taką jak np wykonał Urząd Morski czy jeszcze niemiecki Magistrat Elbląga w latach 30-tych, a nie wynaturzenia różnych Januszków z portali internetowych, komentarzy na onecie, autorskich przemyśleń spod sklepu i podrzędnych blogów.
    Czy wszelkie bajdurzenia, że się "nie opłaca" to jedynie wytwór zdegenerowanych najtańszym alkoholem z Biedronki umysłów przemądrzałych polaków-mitomanów, światłych ekspertów od wszystkiego?

    • 0 2

  • Przekop to miliony złotych do wydania na jego budowę i na późniejsze utrzymanie.

    Do Elbląga nie przypłynie żaden statek z ładunkiem. Porty już istnieją w Gdyni i w Gdańsku.
    Elbląg leży nad zalewem. Średnia głębokość zalewu to 2,7 metra.
    Przekop powstanie dla turystów pływających jachtami.
    Ja podatnik nie chcę za to płacić.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane