• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspasem we Wrzeszczu nie jadą nawet autobusy

Maciej Naskręt
7 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Ulica Dmowskiego okiem kierowcy osobówki. Na lewym pasie stoi autobus, buspas jest na prawym... Ulica Dmowskiego okiem kierowcy osobówki. Na lewym pasie stoi autobus, buspas jest na prawym...

Autobusy miejskie nie jeżdżą po buspasie w ciągu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu i blokują tym samym ruch na całej ulicy. Drogowcy twierdzą, że winni są kierowcy... osobówek.



Czy buspas na ul. Dmowskiego powinien być zlikwidowany?

W kwietniu 2011 roku na odcinku ok. 200 metrów prawego pasa w ciągu ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska został wytyczony buspas. W czasie remontu torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej miał zapewniać płynną jazdę autobusowej komunikacji miejskiej. Gdy remont linii tramwajowej zakończył się, drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku postanowili pozostawić wydzielony pas dla autobusów.

Problem w tym, że często buspas nie spełnia swojej funkcji - nie korzystają z niego autobusy. - Na całym dwupasmowym odcinku ulicy jeżdżą lewym pasem. Najczęściej dotyczy to linii 129. Dopiero za skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką zmieniają pas na prawy i zatrzymują się na przystanku obok centrum handlowego Manhattan - uważa pan Rafał, nasz czytelnik.

Po co w takim razie buspas, z którego nie korzystają kierowcy autobusów? Może należy go zlikwidować? - Nie ma mowy, nie zrobimy tego - mówi krótko Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ.

Drogowcy bronią kierujących autobusami i dziwią się pretensjom kierowców osobówek. - Część autobusów skręca w al. Grunwaldzką, w lewo, i może jechać lewym pasem ul. Dmowskiego. Nie zabraniają tego przepisy - dodaje Kotłowski.

Drogowcy tłumaczą również, że kierowcy autobusów mogą wybierać pas, na którym ruch odbywa się płynniej. Spowodowane jest to... zakorkowaniem buspasa przez samochody osobowe. Ma to zmienić nowy pomysł ZDiZ.

- Planujemy uruchomić w najbliższym czasie kamerę, dzięki której będzie można wyłapywać i karać kierowców pojazdów, którym nie wolno poruszać się buspasem w ciągu ul. Dmowskiego, a pomimo tego robią to. Podobna kamera funkcjonuje na ul. Podwale Przedmiejskie, co pozytywnie wpłynęło na odblokowanie buspasa - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (199) 9 zablokowanych

  • remontowane były torowiska na Grunwaldzkiej, na Hallera,na Podwalu, budowane na Armii Krajowej (8)

    czy tak trudno było zrobić bus-pasy w obrębie torowisk?wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów? ale po co?

    • 4 4

    • (7)

      Zmierz sobie szerokość tramwaju i szerokość autobusu to się dowiesz czy trudno jest zrobić bus pas na torowisku.

      • 3 5

      • pojedź do Wa-wy a przekonasz się, jak świetnie to tam funkcionuje (6)

        w torowiskach mamy bus-pasy i wspólne przystanki, no chyba, że oni mają inne tramwaje i autobusy?

        • 3 1

        • (3)

          Widzę że koledze trzeba wyjaśnić drukowanymi.
          W Wa-wie wszystko funkcjonuje świetnie - to taki polski zakątek szczęśliwości tylko czemu nikt nie lubi warszawiaków ?
          To że ulica była remontowana nie oznacza że jest tyle miejsca żeby w miejscu torowiska wystarczyło na dwa dodatkowe pasy dla autobusów co szczególnie widać na wymienionej przez Ciebie Hallera, gdzie na dodatek autobusy zasadniczo nie jeżdżą.
          Skoro autobusy i tramwaje miałby jeździć po tym samym pasie to czemu nie zrezygnować z torów i tramwaje zmienić na trolejbusy ?

          • 0 1

          • Warszawiaków nie lubimy po tam jest Sejm a polityków nikt nie lubi

            i poza durnymi kierowcami i wiecznymi korkami Warszawa jest super

            • 0 0

          • bo torowiska już mamy a tramwaj jest bardziej pojemny od trolejbusu (1)

            natomiast w ciągu ulicy Grunwaldzkiej czy Podwala, jest tyle miejsca, ze spokojnie można było wygospodarować przestrzeń , aby w torowisku umieścić bus-pas.System monitoringu wzorem tego z Podwala Przedmiejskiego i już mamy zapewnioną dążność główny arterii dla komunikacji czy służb ratunkowych.
            W zasadzie i tak nie ma co narzekać, przy Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu, to u nas korków nie ma wcale.

            • 0 0

            • Torowiska można zlikwidować a tramwaj jest też pojemniejszy od autobusu o które tak zabiegasz

              Grunwaldzka zaczyna się we Wrzeszczu i kończy przed Sopotem. Tory tramwajowe są na niej tylko do Zaspy i na większości tej trasy nie ma możliwości zmieszczenia dwóch proponowanych pasów. Na dodatek przy Twojej genialnej koncepcji trzeba by wyburzyć budynki na tzw wysepce przy Galerii Bałtyckiej. Miasto nie jest z gumy i nie można go rozciągnąć tam gdzie by się chciało

              • 0 0

        • i po tych buspasach pojazdy uprzywilejowane mogą szybciej się poruszać ale my wszystko zgapiamy po Warszawie... (1)

          ...dopiero po dłuższym czasie. Biletomaty, Ekrany SIP itd

          • 0 0

          • Nie męcz sie i przeprowadź się do Warszawy

            Kierowcy z Warszawy nie są oddzielną grupą społeczną i stanowią taki sam problem jak reszta mieszkańców stolicy.

            Jeśli zgapiamy to raczej z innych krajów niż W-wy.
            Jeśli chodzi o automaty biletowe to były w 3-mieście już w latach siedemdziesiątych na wszystkich peronach SKM

            Możesz się pocieszyć ze ścieżek rowerowych u nas jest więcej

            • 0 0

  • Staram się omijać ul Dmowskiego ale prawda jest taka że przepisy może pozwalają ale zdrowy rosondek mówi bus pas i trudno autobusy na prawo a osobowe na lewo niestety autobusy robią co chcą a osobowe muszą bo nie mają wyboru a na drodze kibel jak diabli , nawet wtedy kiedy jest pusto na drodze odstępstwa dla osobowych nie ma a autobusy robią co chcą a pozatym wielkość autobusu to zarazem siłą perswazji i co stego że staramy się być grzeczni jak autobus robi co chce ?????????? Pozdrawiam mobili :)

    • 2 1

  • Chaos na trójmiejskich remontowanych ulicach jest nie od opisania. ZDiZ wprowadza co rusz nowe swoje pomysły, oderwawane od

    rzeczywistości.
    Otóż w cywilizowanych krajach, pod kątem infrastruktury drogowej, najpierw buduje się dobre drogi, a później wprowadza bus-pasy, radary, kamery, kolczatki, muldy, piramidy i rkm`y ustawione na każdym skrzyżowaniu - a nie na odwrót.

    • 8 0

  • Buspass

    Ten pas dla autobusów, na tym krótkim odcinku, w godzinach szczytu w ogóle nie ma sensu.Przecież kierowca wjeżdżający w Dmowskiego od strony dworca prawym pasem nie ma dużej szansy na zmianę pas na lewy, a potem kiedy chce skręcić w prawo w Aleję znowu na prawy.Drogowcy stworzyli tutaj swoisty warkoczyk z samochodów.

    • 7 0

  • ojej

    • 0 0

  • podwale

    Trzeba dodać, że po Podwalu autobusy jeżdżą bardzo rzadko i wytyczenie tam buspasa jest absurdem. Kamera jednak spełnia swoje zadanie i zasila budżet z naszych kieszeni, a szczególnie turystów ponieważ Ci wyjeżdżając z Chmielnej nie zmieniają od razu pasa na środkowy. Gratulacje dla pomysłodawców :(

    • 3 0

  • 1. Mam wątpliwość co do rzetelności artykułu P. Macieja - bo moim zdaniem problem nie tkwi w tym iż autobusy są na lewym pasie tylko w tym ze osobówki są na prawym ( buspasie )
    2." Autobusy miejskie nie jeżdżą po buspasie w ciągu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu i blokują tym samym ruch na całej ulicy." - mam pytanie do autora jak długo obserwował ten odcinek by dość do takiej konkluzji
    3. "Buspasem we Wrzeszczu nie jadą nawet autobusy"- owszem od ok 23:00 do 5 :00

    • 1 5

  • ten bus pas to pomyłka (1)

    jest to zdecydowanie za krótki odcinek aby spełniał jakakolwiek rolę, powoduje tylko zamieszanie i większe korki niż bez niego - dla wszystkich. W tym miejscu nie będzie nigdy dobrze funkcjonował. Po prawej stronie jest wyjazd z Brzozowej i miejsca parkingowe. Nie da się wjechać i wyjechać z tych miejsc nie blokując pasa w godzinach szczytu a poza tymi godzinami po co buspas.

    • 4 0

    • buspas jest po to by autobusy jeździły sprawnie, szybko bez opóźnień i stania w kroku, na tym " krótkim odcinku" stoi się nawet 30 minut. Nowoczesne miasta robią wszystko by jak najwięcej ludzi korzystało z komunikacji miejskiej a nie prywatnych samochodów - dlatego buspas ma pomóc użytkownikom autobusów kosztem kierowców- Ci z założenia mogą wybrać inną drogę, bądź komunikację miejską

      • 0 0

  • a jak ja przepisowo stojąc na Dmowskiego na lewym pasie mam skręcić w prawo w Grunwaldzką jak cały buspas jest zastawiony autami (2)

    nikt mnie nie wpuści albo obtrąbi że się wpycham

    • 7 0

    • musisz wysiąść z samochodu, i najlepiej nie wsiadaj już więcej (1)

      • 0 5

      • Z taką mądrością ekogeniuszu chętnie cie zatrudnię.

        • 0 0

  • dojazd do szkoły muzycznej

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane