• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • Wystarczy poprawić ul. Morską !!! (8)

    Wystarczy zmodernizować ul. Morską poprzez wykonanie kilku przejść podziemnych i przebudowę skrzyżowań oraz wprowadzić zakaz jazdy dla szkół jazdy ul. Morską i ul. J.Wiśniewskiego w godz 7-17. Efekt będzie podobny, a koszt kilkadziesiąt % miejszy.

    • 11 11

    • (4)

      A dlaczego to piesi mają chodzić tunelami, by samochodom było wygodniej?

      • 13 1

      • nie samochodom :) tylko kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej.....

        • 1 4

      • (1)

        pewnie dlatego, że tak powinno być w "dużych" cywilizowanych miastach. a poza tym łatwiej (w tym taniej) zrobić przejścia podziemne dla pieszych, niż tunele dla samochodów.

        • 2 11

        • dobrze ze dodałeś cudzysłów przy słowie 'dużych'

          bo w dużych miastach nie buduje się już dawno tuneli dla pieszych - a właśnie dla aut.

          • 10 1

      • ponieważ niższy będzie koszt takiego przedsięwzięcia, a po drugie pieszym w tunelu nie będzie padało na głowę :P

        • 0 0

    • To nie L-ki blokują Morską (1)

      tylko po prostu _duża_ ilość kierowców.

      • 7 0

      • L-ki blokują jak złoto-,to codzienny obrazek na skrzyżowaniu Morska pod Trasą Kwiatkowskiego. W dodatku jeżdzą stadami bo to zbyt trudne wyjechać z placu w odstępie kilku minut....

        • 4 7

    • L-ki to plaga !!!

      • 1 5

  • BŁĘDNA KONCEPCJA (1)

    W nowoczesnych miastach odchodzi się od komunikacji samochodowej biegnącej w centrum miasta. Transport publiczny to jest przyszłość a nie dwupasmówka w centrum ...bezsens

    • 21 1

    • rox - nie zapominaj o bike & ride i rowerach publicznych

      • 1 0

  • Sajens fikszyn

    :-)

    • 12 1

  • Pilna potrzeba

    A może by poprowadzić drogę czerwoną do Kolibek bezkolizyjnym skrzyżowaniem z Wielkopolską. Jak na Aleji jest wypadek to do Gdyni trudno dojechać lub z niej wyjechać.

    • 9 0

  • Przedłużenie trasy na południe chyba? Przez miasto?! Znamy to z PRLu: "Trasa Łazienkowska" przez mieszkania na Saskiej Kępie!

    Co za chora koncepcja, mieszkańcy śródmieścia Gdyni są też wyborcami, jest ul. Śląska. Po co kolejny głośny i śmierdzący korytarz transportowy w centrum? Miał być wiadukt z Janka Wiśniewskiego na Morską...

    • 11 2

  • To typowa PR odpowiedz nicnierobiacych urzednikow gdynskich .... (1)

    niby to bardzo dobrze ze w koncu cos drgnelo w bezinwestycyjnej ( no prawie ) gdyni , tylko jak ? jakies wizje ... 15 lat ... nie jest niezbedna itd. to kpina , mydlenie oczu ! Juz konkretnie trzeba zabrac sie do roboty a nie piac PR na zamowienie

    • 14 3

    • kolejna wizja

      to w następnych wyborach maszynki do głosowania 120% na słońce skweru

      • 5 0

  • Którędy? (1)

    Patrzę na ten "plan" i oczom nie wierzę!
    Trasa ma przebiegać alejkami koło torów?
    Czyli koło: liceum - ośrodka zdrowia na Traugutta - przedszkola nr 7 - zespołu szkół sportowych - następnego przedszkola - budynku dawnego ZETO - pogotowia ratunkowego - przy budynkach mieszkalnych - kościele - prokuraturze - dworcu głównym.
    PARANOJA!!!
    Zabrać ostatnie tereny zielone w centrum?
    Idiotyzm! Zabetonowaliście urokliwy park przy 10 Lutego, stawiając 'potworka architektonicznego' czyli Centrum Kwiatkowskiego. Super!
    Już to słyszę: z jednej strony szaleni motocykliści na Władysława IV, jadący "przepisowe" 120 - 160 w mieście, a z drugiej pociągi + dwupasmówka.
    Po co pytam? Egzekwować ruch samochodów ciężarowych obwodnicą, promować transport miejski, a nie niszczyć ostatnią enklawę zieleni w centrum.

    • 35 3

    • promować transport miejski i poprawiać warunki ruchu pieszych

      nie zapominając o cyklistkach

      • 8 0

  • Kolejne mżonki nieudaczników.

    Jak się nic nie robi to ogłaszamy że będziemy robić. Ten stały numer PRu w Gdyni opanowali do perfekcji

    • 9 4

  • BRAWO SZCZUREK, KARNOWSKI PATRZ I SIE UCZ JAK SIE BUDUJE DROGI !!!!!!!!!!!!! (3)

    • 3 13

    • Chyba jak się nic nie robi!!!!!!!!!

      • 2 1

    • (1)

      Człowieku wyjdź na zewnątrz i zastanów się nad sobą. To jest tylko KONCEPCJA drogi.

      • 2 0

      • wiecej ... koncepcja koncepcji ..

        • 3 1

  • Super ! Jeszcze bardziej rozwali to Gdynie (2)

    W tym momencie mamy główną Władysława IV, potem niewielki pas zabudowy, szerokie torowisko, niewielki pas zabudowy, i znowu główną ulicę - Śląską. Urbanistycznie Gdynia jest niesamowiciw pocięta, na wąskich działkach między torami a ulicą niewiele firm chce się budować.

    Gdyby włodarze mieli trochę rozumu, już dawno ustalili by plany długookresowe rozwiązania tego problemu. Docelowo oczywiście wkopanie torowiska pod ziemię, a na powierzchni, nad nią - trasa . W Europie Zachodniej się da, u nas nie.

    Nie mogę się doczekać nowych Gdynskich inwestycji. Po Weźle Wzgórze wiem, że wszystko co powstanie będzie "autostradą dla ubogich" (kładki dla pieszychy, tunele dla pieszych, nawet planowana rozbudowa chwarznenskiej zawiera kladke dla emerytow!)

    • 18 1

    • jak tunele żeby pieszym na głowę nie padał deszcz to źle, jak kładki dla pieszych żeby z wysokości więcej widzieli też źle, ludzie zastanówcie się.

      • 1 0

    • węzeł gdyński

      Jest węzeł: Cegielskiej, Brzeskiego ... poczekamy na następnego zmarłego włodarza, by droga ruszyła na Sopot od węzła na Wielkopolskiej imienia ...?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane