• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • inna koncepcja ??? (1)

    Przeciez ta koncepcja jest bez sensu - jak to ktoś już wcześniej tutaj napisał - była koncepcja przedłużenia Śląskiej i wpięcia jej estakadą nad torami tuż za DW Gdynia Główna do Wiśniewskiego. O wiele lepsze rozwiązanie.

    • 10 0

    • ale Śląska jest miejską ulicą z dostępem dla wszystkich użytkowników drogi i skrzyżowaniami w poziomie

      • 0 0

  • rzadnych wiecej "nad"

    juz mamy jedna estakakde ktora na okraglo trzeba remontowac..wiecej z tego utrudnien i kasy w bloto

    • 7 1

  • A co z nowym PAŁACEM dla jaśnie urzedników z UM Gdynia ????? (1)

    Konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej nowej siedziby Urzędu Miasta, tuż obok Pomnika Ofiar Grudnia '70 , ogłoszono w maju 2008 Swoje pomysły złożyło 9 zespołów. Wybrano projekt gdyńskiej pracowni Arch-Deco.

    - Do zagospodarowania mieliśmy prawie 3 hektary najpiękniejszego terenu w centrum miasta - mówi Zbigniew Reszka, prezes zwycięskiej firmy. - Dominującym budynkiem będzie Urząd Miasta Gdyni, którego powierzchnia wyniesie 11 tys. mkw. Pozostałe bryły są połączone szklanym dachem, pod którym zaprojektowaliśmy ciąg pieszy....itp, itd.
    trojmiasto.pl Gdynia: wybudują nowy ratusz
    22 września 2008

    • 10 2

    • Ave Cezar

      Uff, na razie oszołomstwo planu nowej rezydencji opuściło rozumki włodarzy - te obietnice (byle na zawsze) także nie zostały dotrzymane.

      • 0 0

  • Czy WY macie nas za kompletnych idiotów /nas to znaczy mieszkanców Gdyni / (1)

    Czytam i nie wierze ! p.Stępa jakie Pan tutaj pierdoły opowiada to się w głowie nie mieści ! Ja wiem ,że nie ma Pan prawa jazdy i o ruchu drogowym mało co chyba wie ,jednak nie o to chodzi .Po pierwsze za co chce Pan tę mżonke zrealizować ,po drugie po co ?, po trzecie szereg inwestycji drogowych w Gdyni jest niedkonczonych /patrz droga Różowa/po czwarte stane za Panem murem jeżeli mieszkancy okolicznych domów nie wyjdą z widłami aby powitać pierwszych robotników .
    Tak sobie myśle ,że czas na zmiany ,nie może tak być ,że pewne osoby są u władzy tyle lat ,bo przecież rodzi to pewne nadużycia oraz powoduje u takich osób stagnacje oraz jakby nie patrzyć w tym przypadku wręcz piorunujące zacofanie myślowe

    • 15 4

    • Przecież od

      wielu lat robią z was idiotów i to niesamowicie skutecznie (patrz wyniki wyborów)

      • 7 1

  • Różana (1)

    iOczywiście jest potrzeba przygotowywania różnych planów,które mają poprawiać w przyszłości komunikację w mieście.Myślę,że jednak należy się bardziej skupić na sprawach bieżących.Powinno się kontynuować Drogę Różaną w kierunku Sopotu z bezkolizyjnym przejazdem przez ul.Wielkopolską.Za Karnowskiego nie doczeka się Trójmiasto Drogi Różanej w Sopocie,więc trzeba myśleć o Gdyni.Dobrym rozwiązaniem było by wykorzystanie istniejących mostków kolejowych i wprowadzenie ruchu na Różaną w kierunku Gdyni przy światłach na Spółdzielczej.W kierunku Sopotu wyprowadzenie na Al. Zwycięstwa pod mostkiem przy ul.Bernadowskiej z kilkudziesęciometrowyn pasem za mostkiem[pozwalającym do włączenia się do ruchu.

    • 4 2

    • StAN - dlaczego myślisz tylko o ruchu kierowców ?

      pomyśl całościowo o mieście. Poprawie warunków dla ruchu tranzytowego kosztem warunków życia mieszkańców nasze stanowcze NIE!

      • 3 0

  • Proponuję wydać -Who is Who w Gdyni ???? (2)

    Kto jest kto?
    Kto ile zarobił ?
    Komu dał zarobić UM Gdynia ?
    Kto kogo zna ?
    Kto z kim robi biznesy?
    Kto komu sponsoruje wybory ???

    • 7 5

    • (1)

      i jeszcze:
      Kto opłaca ciebie pajacu za pisanie pierdół

      • 1 2

      • ada z ipada - boisz się że stracisz sponsora ???

        • 3 1

  • Gdynia XXIw.

    Ambitne i niezbędne ale to nie jest tempo z okresu gdy budowano Gdynię.A doraźnie to nie mogę się doczekać kiedy to przy udziale p.Gucia dostosuje się spaprany ostatnio węzeł Rdestowa/Wiczlińska do standardów XXIw a dr Stępa dotrzyma słowa sprzed 7 lat i powstanie bariera akustyczna Obwodowa/Dąbrowa.

    • 6 0

  • tunele im sie marza (1)

    Może lepiej cos zrobic z przejazdem kolejowym na puckiej a nie tylko w cetrum kase ladowac a my na ul.chylonskiej w kolejkach czekamy jak take dziecioly.szczurek wes sie do roboty a nie w stolik pierdzisz

    • 11 2

    • bardziej sensowne wydaje mi sie przedłużenie poza tory obwodnicy

      • 1 0

  • kończą się zamówienia dla MTM więc treba coś wymyślić nowego a że to nie ma sensu to się nie liczy głównie chodzi o to by przedsięwzięcie było drogie

    • 10 2

  • dzis o 7:15 z Rumi jechalem do redlowa 40 minut. Na Morskiej swiatla skutecznie zakorkowaly miasto. Do szczescia komunikacyjnego wystarczy dobra synchronizacja sygnalizacji na Morskiej i dluzszy pas do skretu w lewo Polska/Indyjska na Wisniewskiego. Koszt i czas realizacji - niski i prosty, a efekt zadowalajacy.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane