• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • DUŻE TAK DLA TEJ DROGI

    Mimo wszytko ciężkie pojazdy jeżdżą po mieście, przed dworcem.
    Dlatego zdecydowane TAK dla koncepcji rozbudowy tej drogi
    wg załączonego wy żej obrazka

    • 2 9

  • "Już dziś tworzymy rezerwy terenowe"

    Czy te dwa wrzody koło Gemini to element tej strategii?

    • 6 2

  • Do Helu i dalej Karlskrony !!!

    Wybudujmy wielki most do skandynawii .
    Idźmy za ciosem proponuję trasę przedłużyć do Helu i dalej w kierunku Karlskrony .
    Moja koncepcja jest najzajebistsza !
    Też chcę być prezydentem Gdyni .

    • 10 1

  • budować pasy do skrętu w lewo i prawo

    niski koszt a ułatwienia duże. brak tych pasów lub ich nie wielka długosć to zmora Trójmiasta, blokują cały ruch na głównej drodze. Dziwne że nikt o tym nie mysli !!???!!

    • 7 0

  • Na pewno temat będzie rudny, ale nie da się go ominąć (10)

    A implikuje go wiele naglących spraw takich jak powstajaca w UE Dyrektywa "o super-ciężarówkach", sprawne wyprowadzenie z portu lżejszych transportów, no i zwykła miejska sprawna infrastruktura.

    Budowa nowych dróg i modernizacja istniejących jest dla Gdyni sprawą kluczową, ponieważ jesteśmy końcówką lub początkiem łańcucha transportowego. Pozostaje tylko pytanie w jaki sposób można by ten proces przyspieszyć, unowocześnić albo usprawnić?
    Planowanie dróg w tak intensywnej zabudowie, a zwłaszcza dróg tak ważnych, jest procesem długotrwałym i bardzo złożonym. Poza wstępnymi fazami dla opracowań projektowych najważniejszym elementem procesu inwestycyjnego jest bezkolizyjne wyznaczenie lokalizacji tej drogi. A tu widzę kilka kolizji pierwsze to środowiskowe, które można by ominąć lokując ją w tunelu tym bardziej, że w połowie jest planowany przystanek SKM Gdynia Centralna/Śródmiejska. A także tereny przy Dworcu Gdynia Główna, ktre i tak muszą być rozbudowywane pod ziemią o garaże, hale garażowe i parkingowe, usługo dojazdy itd. - jeśli mamy jeszcze ambicje być Pomorskim Centrum Przesiadkowym.
    Zgodnie z polskim prawem oraz przepisami unijnymi, aby uzyskać akceptację wskazanej lokalizacji, wcześniej należy dokonać oceny oddziaływania drogi na środowisko. Decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych w zasadzie rozstrzyga o lokalizacji drogi. Zawiera także warunki, jakie na etapie budowy, a następnie eksploatacji muszą być spełnione, by wpływ drogi na środowisko był minimalny. Uzyskanie obu tych decyzji jest jednym z najważniejszych obowiązków projektanta w stosunku do inwestora. I tak się zastanawiam jak w tym układzie się ma projektowana w tym Parku główna arteria rowerowa?

    Bo przecież istotnym jest opis przedsięwzięcia i warunki techniczne jego realizacji, w tym skomunikowanie projektowanej drogi z drogami istniejącymi oraz opis jej oddziaływania (włącznie z wyliczeniem skutków) na środowisko zabytki modernizmu, itd.

    A istniejąca tu część przyrodnicza, zawiera dużą inwentaryzację roślin oraz wpływ drogi na wody powierzchniowe i gruntowe.
    . Niestety należące do tych instytucji bazy danych o aspektach przyrodniczych są dopiero na etapie tworzenia. Po zakończeniu inwentaryzacji fauny i flory sporządzany jest opis przyrodniczy, który informuje, czy i jakie gatunki występują na danym terenie i czy któreś z tych gatunków należą do tzw. listy priorytetowej, tj. są bezwzględnie chronione i podlegają ustawowej ochronie. W opisie musi też znaleźć się ocena, w jaki sposób nasza inwestycja może wpłynąć na te gatunki, czy np. nie spowoduje, że jakieś siedlisko bezpowrotnie zostanie zniszczone.

    Więc jeśli nie możemy wybudować tej drogi w tunelu to pozostaje nam estakada nad trakcją elektr. i torami PKP.

    Ostatnio nie śledziłem nowych ustaw i nie wiem co z projektowaną ustawą o działkach powietrznych, bo tylko one moim zdaniem mogą rozwiązać chyba tu problem.

    • 2 10

    • (5)

      Budowa przystanku SKM Gdynia Śródmieście to głupota między Gdynią Główną a wzgórzem to tylko kilometr Gdyby szbka tylko z nazwy SKM miała zatrzymywać się co 500 m to już nawet nie można by udawać że jest szybka

      • 6 2

      • a czy potrzebne jest SKM Gdańsk Śródmieście? (4)

        jest to porównywalna w końcu odległość. A miasto twórczość po wybudowaniu przystanków tu i tam zrobi swoje.

        Więc proszę Cię nie dyskryminuj POlitycznie Gdynia.

        • 1 2

        • (2)

          do Bezstronnego nie masz racji co do odległości przystanków w Gdyni i w Gdańsku o których piszemy ponadto uważam że jest sens zbudowanie przystanku w gdańsku jeszcze ze względu na turystów duża cęść imprez odbywa się w rejonie ul Długiej z rejonu tego przystanku odjeżżają też autobusy linii które nie przejeżdżają obok dworca głównego

          • 1 1

          • Niemcy udowadniali Polsce, że także budowanie Gdyni to niepotrzebny wydatek i fanaberia:)

            • 0 1

          • "jeszcze ze względu na turystów"

            a skąd Ty wiesz jakie będą priorytety turystyczne za 5, 10, 15 lat. Kto będzie chciał oglądać zabytki z lat 60-siątych?. Choć faktycznie w Gdańsku kicz ma największe wzięcie;))

            Będziemy mieli co raz to więcej ludzi wykształconych i ciemnoty kościółkowej im się nie wciśnie. A Działki Leśne na której będzie leżała druga część przystanku Gdynia Śródmieście/Główna SKM przed i podczas drugiej wojny światowej wraz z Grabówkiem była mocno ufortyfikowana, tak jakim był port ,Oksywie,.., a hitlerowcy przekształcili pobliskie wzgórza w potężną podziemne schroniska przeciwlotnicze. Ta zaś nie mogła się obejść bez betonowych bunkrów i ogromnych schronów. Dziś są one, podobnie jak umocnienia z czasów zimnej wojny, atrakcją turystyczną. Do tego Przewodniczący Rady Dzielnicy Działek to mądry światły i facet z ikrą do ciekawych inicjatyw i nie powiedziane, że poszuka pieniędzy i zbuduje tam prawdziwą mekkę nowoczesnej aktywnej turystyki.

            • 0 1

        • Gdańsk Główny nie jest w centrum Gdańska tylko na jego uboczu poza tym to ma być stacja końcowa a Gdynia Śródmieście to kosztowna fanaberia kolesia szczurka-krauzego SKMka to nie taksówka żeby stawać gdzie komu wygodnie

          • 6 1

    • Jest podstawowe pytanie czy to jest potrzebne? (3)

      • 1 0

      • Gdańsk ma (2)

        to i gdynia musi mieć

        • 3 1

        • a gdzie Gdańsk ma drogę planowaną czerwoną lub różową? (1)

          podpowiedz, bo może jestem całkowicie nieświadomy z tego braku wiedzy.

          • 1 1

          • w Gdańsku droga czerwona to już dawno nieaktualna sprawa za wielkie koszty społeczne i architektoniczne prędzej zmieni się w końcu trend i głupi prezydenci miast jak szczurek budyń i karnoś zrozumieją albo wymiotą ich wyborcy za to że z miast robią trasy przelotowe dla samochodów

            • 3 1

  • Idea służna, ale...

    Najpierw to może by tak adkorkować J.Wisniewskiego :))

    • 4 0

  • bardziej istotna jest nitka w strone sopotu (1)

    j.w

    • 10 0

    • oczywiscie - ale kogo to obchodzi?

      z braku laku robimy w druga strone i już!!!

      a moze po prostu chodzi o kolejne premie za 'innowacje'

      • 2 0

  • widze, ze koncepcja miasta PRZY autostradzie nabiera kształtu

    co jest GŁUPOTĄ - juz sama budowa węzła Wzgórze ma na celu ułatwienie TRANZYTU - miasto nic na tym nie zyskuje

    nie rozumiem kompletnie w jakich CHORYCH głowach lęgną się tak GŁUPIE pomysły

    • 2 1

  • no i jeszcze przypomnijmy o planowanym przystanku SKM - bodaj 'centrum'

    który mają zamiar wcisnąć pomiedzy wzgórzem i gd. główna...

    skad tacy debile się biora i dlaczego na nich głosuje 90% mieszkanców?

    • 6 4

  • Podstawowe pytanie -miasto jest dla ludzi,czy ludzie dla miasta ???

    Czemu ma służyć budowanie betonowej wiochy?
    Port w Gdyni ma określone ograniczone obroty ładunkowe osiągające 15 mln ton, jest połączenie drogowe w postaci ul.Janka wisniewskiego i Trasy Kwiatkowskiego zapewniające komunikację z portu i do portu. W Centrum nie przybywa wielkich inwestycji i miejsc pracy,firmy lokują sie na obrzeżach miast. Czemu ma służyć taka inwestycja ?
    Pogarszanie warunków życia mieszkańców Centrum jest skrajną głupotą.
    Gdynia swoje piękno czerpała z usytuowania w naturalnym zielonym krajobrazie teraz ma szansę stać się betonową wiochą na miarę upodobań estetycznych kilku urzędników.
    Gdynia dusi się z braku miejsc parkingowych ,a jedynym działaniem jest stworzenie platnych stref parkowania .......GRATULACJE to przyciąga inwestorów i turystów jak magnes.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane