• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • Cuda cuda

    Ciekawe , gratuluje rzetelności to nie ma połączenia "Różowej " z ul Morską w kierunku Rumii .
    Jeżeli na poszerzenie skrzyżowania Chylońska - Północna trzeba było czekać 6 lat to na taką inwestycję poczeka się lat 60
    Pozdrawiam

    • 3 1

  • CHECMY TUNELU PUCKA-CHYLOŃSKA

    I KONIEC TO JEST INWESTYCJA

    • 10 1

  • ?

    Koncepcje opracowuje z tego co wiem BPBK, a nie "miejscy planiści".

    • 0 0

  • koncepcja rodem z filmów S-F

    • 0 1

  • koment

    Prima Aprilis dopiero za miesiąc :-I

    • 1 1

  • przedłużyć w drugim kierunku

    a może najpierw pociągnąć trasę od ul. wielkopolskiej do sopot? wydaje mi się, że ona bardziej potrzebna jest; tylko nie nazywajmy jej: czerwoną!!

    • 1 1

  • Kiedy przebudowa totalnie sknoconego węzła "Bubel" dawniej zwanego Wzgórze ?

    • 1 2

  • Panie Stępa !-

    Odpuśćcie już sobie jakiekolwiek remonty ,roboty i przebudowy i budowy dróg !,dosyć już namajstrowaliście bubli i knotów !

    • 4 1

  • na mapce to swienie wyglada, ale mam pytanie...

    a jak bedzie przebiegac trasa przy Gdyni Głownej?

    wysadza w powietrze zabytek???

    • 5 0

  • o czymś trzeba pisać, ale...

    ...realizacja Drogi Różowej przez Śródmieście po wschodniej stronie torów jest wyłącznie rezerwacją gruntu i niczym więcej. Prognozuje się, że rok 2015 będzie czasem, w którym nastąpi wypełnienie pojazdami (już każdy, kto tylko chce będzie posiadał samochód). Sądzę, że poprzez Tristar poprawi się przepustowość i wszelkie rozwiązania komunikacyjne pójdą w kierunku poprawy płynności i przepustowości istniejącego ukł. komunikacyjnego.
    Drugim dalece niebezpieczniejszym aspektem jest postępująca planistyczna i faktyczna docelowa znaczna redukcja terenów zielonych w Śrómieściu Gdyni (istniejący skwer przy Władysława IV, część Skw. Plymouth wraz z boiskiem, Skwer THH przy Świętojańskiej - Pomnik Harcerzy, część Placu Grunwaldzkiego, Park Rady Europy, oraz przedmiotowy park wzdłuż torów). Nie oferuje się mieszkańcom NIC. Szkoda, że do prezydenta-dr architekta Stępy nie dociera tak wyraźny negatywny sygnał dot. terenów zielonych.
    Podsumowując, wierzę że za 15 lat z pewnością nie będzie już żądzić Gdynia obecna ekipa, a wszelkie trendy proprzyrodnicze wezmą górę! Alleluja i do przodu!

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane