• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • POLECI PRZEZ PARK !!! (3)

    CO ZA BADZIEWIE, KAZDY ZIELONY ZAKĄTEK ZABETONOWAĆ, OTO NOWA KONCEPCJA GDYNI

    • 27 9

    • PARK? (2)

      tą pijalnię taniego wina na ławeczce wzdłuż torów nazywasz parkiem? Zielony zakątek to chyba masz, jak tam śpisz zalany. Po wytrzeźwieniu brązowy od rdzy z torów.

      • 14 11

      • jesteś pajacem i tyle (1)

        prostaku wszystko sprowadzasz do jednego, to że tam pijaczki to wina władz ze nie ma tam patroli a park jest pardzo fajny, zielony zakątek wzdłuż torów, no ale dla takiego obszczymura jak ty kazdy zielony zakątek kojarzony jest z pijakami

        • 12 12

        • eee tam

          • 0 0

  • Idea służna, ale...

    Najpierw to może by tak adkorkować J.Wisniewskiego :))

    • 4 0

  • budować pasy do skrętu w lewo i prawo

    niski koszt a ułatwienia duże. brak tych pasów lub ich nie wielka długosć to zmora Trójmiasta, blokują cały ruch na głównej drodze. Dziwne że nikt o tym nie mysli !!???!!

    • 7 0

  • Do Helu i dalej Karlskrony !!!

    Wybudujmy wielki most do skandynawii .
    Idźmy za ciosem proponuję trasę przedłużyć do Helu i dalej w kierunku Karlskrony .
    Moja koncepcja jest najzajebistsza !
    Też chcę być prezydentem Gdyni .

    • 10 1

  • "Już dziś tworzymy rezerwy terenowe"

    Czy te dwa wrzody koło Gemini to element tej strategii?

    • 6 2

  • DUŻE TAK DLA TEJ DROGI

    Mimo wszytko ciężkie pojazdy jeżdżą po mieście, przed dworcem.
    Dlatego zdecydowane TAK dla koncepcji rozbudowy tej drogi
    wg załączonego wy żej obrazka

    • 2 9

  • dzis o 7:15 z Rumi jechalem do redlowa 40 minut. Na Morskiej swiatla skutecznie zakorkowaly miasto. Do szczescia komunikacyjnego wystarczy dobra synchronizacja sygnalizacji na Morskiej i dluzszy pas do skretu w lewo Polska/Indyjska na Wisniewskiego. Koszt i czas realizacji - niski i prosty, a efekt zadowalajacy.

    • 8 0

  • tunele im sie marza (1)

    Może lepiej cos zrobic z przejazdem kolejowym na puckiej a nie tylko w cetrum kase ladowac a my na ul.chylonskiej w kolejkach czekamy jak take dziecioly.szczurek wes sie do roboty a nie w stolik pierdzisz

    • 11 2

    • bardziej sensowne wydaje mi sie przedłużenie poza tory obwodnicy

      • 1 0

  • kończą się zamówienia dla MTM więc treba coś wymyślić nowego a że to nie ma sensu to się nie liczy głównie chodzi o to by przedsięwzięcie było drogie

    • 10 2

  • Gdynia XXIw.

    Ambitne i niezbędne ale to nie jest tempo z okresu gdy budowano Gdynię.A doraźnie to nie mogę się doczekać kiedy to przy udziale p.Gucia dostosuje się spaprany ostatnio węzeł Rdestowa/Wiczlińska do standardów XXIw a dr Stępa dotrzyma słowa sprzed 7 lat i powstanie bariera akustyczna Obwodowa/Dąbrowa.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane