• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Eksperci zbadają wypadek na ul. Morskiej

Patryk Szczerba
26 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Czwartkowy wypadek był, co podkreślali policjanci, jednym z najtragiczniejszych zdarzeń drogowych w historii Gdyni. Czwartkowy wypadek był, co podkreślali policjanci, jednym z najtragiczniejszych zdarzeń drogowych w historii Gdyni.

Przyczyny wczorajszego wypadku, w którym rozpędzona ciężarówka, zjeżdżająca z Estakady Kwiatkowskiego uderzyła w trolejbus jadący ul. Morską, nie są jeszcze oficjalnie znane. Najbardziej prawdopodobną wersją jest awaria hamulców w pojeździe ciężarowym.



Przedstawienie sytuacji, do jakiej doszło w czwartek, ok. godz. 9:08, na skrzyżowaniu ul. Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Przedstawienie sytuacji, do jakiej doszło w czwartek, ok. godz. 9:08, na skrzyżowaniu ul. Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni.
Przypomnijmy: w czwartek kilka minut po godz. 9 rozpędzona ciężarówka, zjeżdżająca z Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni staranowała trolejbus 25 jadący ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w stronę Chyloni. Kierowca trolejbusu relacjonował, że ruszył na zielonym świetle, nie będąc świadomy zagrożenia, które niosła ze sobą nadjeżdżająca z ogromną prędkością z Trasy Kwiatkowskiego ciężarówka.

Siła uderzenia była tak duża, że trolejbus uderzony w tył wylądował na jednym ze słupów, do którego przyczepione są przewody sieci trakcyjnej. Ciężarówka natomiast siłą rozpędu wjechała na zamknięty aktualnie wjazd na estakadę i wypadła przez barierki do rowu graniczącego z jezdnią, obracając się kołami do góry. Kabina pojazdu została całkowicie zmiażdżona.

Na miejscu chwilę po zdarzeniu pojawiły się jednostki straży pożarnej, policji i pogotowia. Zginął pasażer trolejbusu w wieku ok. 60 lat oraz 73-letnia kobieta, która zmarła po południu w Pomorskim Centrum Traumatologii. Dziewięć osób zostało rannych. Ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. W akcji brał udział śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Ruch w miejscu wypadku był zablokowany przez ponad trzy godziny. Naprawy wymagała m.in. zniszczona trakcja trolejbusowa.

Na razie nie są znane przyczyny zdarzenia. Mają teraz być wnikliwie badane przez biegłych. Coraz odważniej mówi się o złym stanie ciężarówki. Świadkowie twierdzą, że kierowca pojazdu trąbiąc, prawdopodobnie ostrzegał o usterce hamulców. Według niektórych z nich mógł jechać nawet z prędkością 100 km/h.

- Na pewno będzie badany tachograf, a także zapis z zainstalowanych w okolicy kamer monitoringu miejskiego. Ciężko na razie mówić o konkretnych przyczynach. Rzeczywiście najbardziej prawdopodobne jest to, że zawiodły hamulce w ciężarówce, która z tego powodu z dużą prędkością wjechała na skrzyżowanie - opowiada kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy KMP w Gdyni.

Nie wiadomo na razie również, w którym kierunku chciał jechać kierowca po zjeździe z Estakady. Przypomnijmy, że aktualnie ze względu na remont wjazd na Trasę Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża bezpośrednio od ul. Morskiej jest zamknięty (można to zrobić poprzez objazd).

Według obserwujących zdarzenie kierujący zdążył przed uderzeniem w trolejbus wyskoczyć z kabiny, dzięki czemu udało mu się przeżyć.

- Na razie jest w szpitalu. Będzie przesłuchiwany , by uzyskać jak najwięcej informacji, które pomogą w ostatecznym rozstrzygnięciu, co dokładnie wydarzyło się w czwartek na tym skrzyżowaniu. Niewykluczone, że naświetli sprawę na nowo - zapowiada Rusak.

Czy wypadku dało się uniknąć? Bezpośredni uczestnicy nie mają wątpliwości.

- Nie mogłem nic zrobić. Prędkość ciężarówki była zbyt duża i do zderzenia musiało dojść - opowiada kierowca trolejbusu z kilkunastoletnim stażem, który poszkodowany trafił do Szpitala Miejskiego w Gdyni.

Wyniki ekspertyz i badań ekspertów będą znane prawdopodobnie za kilkanaście dni.

Efekt zderzenia TIR-a i trolejbusu - Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni



Zapis kamer monitoringu miejskiego po wypadku na ul. Morskiej w Gdyni.

Opinie (313) ponad 10 zablokowanych

  • apel do kierowców również trajtków : NIE PRZELATUJCIE TAM NA CZERWONYM.

    • 11 1

  • po coś sie wciskał debilu na czerwonym.

    • 3 2

  • zastanówcie sie co piszecie albo zamilczcie (6)

    Śmieszne te wszystkie opinie :-)
    Po pierwsze żeby osobowki za wszelka cenę sie nie wpychaly przed Tiry to by mogły po woli jechać a nie walczyć o miejsce na drodze żeby zaraz nie było całego sznura cwaniakow co lewy pas i w ostatniej chwili na chama sie wpychaja na prawy.
    Po drugie świadomość kierowców osobowek jest jak ulanska fantazja i myślą ze jak sie wepchna i dochodzi do chamowania to ciężarówka stanie w miejscu :-) po to trzyma dystans aby mieć miejsce do chamowania a nie aby bada burakók sie tam wpychala.
    Po trzecie co do stanu technicznego Tirów to firmy z " miasta " maja auta często nie starsze niż 7 lat czyli czas trwania leasingu natomiast te wszystkie szroty są to auta z wiosek gdzie rolnik siedzi na krusie i jeszcze dorobi ciężarówką i myśli ze leje sie tam opał który ma legalnie i ogień w trasę , auto trzyma sie na drutach :-) Ci osobnicy z wiosek często robią tak ze biorą naczepe z promu która należy do spedytora i aby sobie dorobić bądź szwagrowi oddać wykrecaja sprawne hamulce z tych naczep często fińskich w dobrym stanie i wsadzaja swoje padło, mało tego nie raz nie na wszystkich osiach i wypadek gotowy :-(
    Więc nie wrzucajcie wszystkich do jednego worka tak jak to ma miejsce ze żołnierze to najmnicy , motocyklisci to dawcy a Tiry smierć na kołach .

    • 13 11

    • re

      zgadzam się w całej rozciągłości kiedyś było tak że jak mieszkasz w Gdańsku to nie wolno było świadczyć usług np. w Sopocie a taryfą opłat była taryfa PKS kto kasował niżej to miał na głowie kontrolę U.S a teraz rolnikom się nie opłaca pracować na roli,lepiej ziemię w banku zastawić,kupić samochód ,posadzić człowieka z prawem jazdy z praktyką na traktorze i liczyć kasę,świnia mu w chlewiku urośnie ,ziemniak i marchewka w ogródku,za parking nie płaci,KRUS mały,żyć nie umierać !!!!!!!!!!!!!

      • 2 8

    • Brawo (1)

      Cieszę sie ze znalazł sie w końcu ktoś kto napisał komentarz na faktach a nie na mitach i domysłach, nie jedno krotnie byle świadkiem jak na obwodnicy jedzie ciężarówka rozpędzona swoje 89km/h bo dla osób które nie wiedza ma założony do takiej prędkości kaganiec i nie pojedzie wiecej no chyba ze z górki i wiatrem w plecy ;-) aż tu włącza sie do ruchu kierowca często młody i wybija sie z prosto pod ciężarówkę i ok jeśli było by to dynamiczne ok a on to robi po woli jak by wyjeżdżał z droga z pierwszenstwem wtedy Tir hamuje aż dym z kół idzie i scenariusz tez może być tragiczny bo albo uderzy auto z przodu albo ktoś wjedzie mu od tylu .
      Teraz krótkie pytanie ;-)
      Gdy owy Tir hamuje za nim jedie następny i trzymają dystans tak jak pewnie mało kto wie są tablice ile metrów ma wynosić A miedzy nich sie wbija osobowka i wrazie takiego hamowania awaryjnego zostanie zniszczona miedzy dwoma Tirami kto będzie winny ? Bo ta osobowka to były akurat te 2,5 m które zabrakło do wychamowania a kierowca który sie wbił zainicjował cała reakcje ;-)

      • 3 9

      • dystans

        Przejedź się w piątek wieczorem do Warszawy, krajową siódemką, albo autostardą a potem dziesiątką to zobaczysz swój dystans między Tirami - 2m.

        • 4 1

    • Śmieszą mnie twoje farmazony tiróweczko... (2)

      To kierowcy tirów mają ułańską fantazję! Zwykłe chamoki bez wyobraźni, ktorzy lubują się w blokowaniu lewego pasa specjalnie, a potem drugi tępak wpuszcza tego pierwszego jak pas się kończy. A zaraz po nich kierowcy autobusów... następne "kozaki" za kierownicą.

      • 8 6

      • (1)

        Bo takich chamow jak ty rodzice nie nauczyli kultory to ktoś musi zrobić to za nich.
        Jak by sie na chama nie wbijali to by tak nie było glucie.

        • 2 8

        • odezwała się tiróweczka albo kozaczek autobusowy

          I właśnie tobie dedykuje dzisiejszy artykuł autobus vs motocykliści impotencie umysłowy!!!

          • 6 0

  • Zakazać używania CB-radia! Dzięki temu wynalazkowi ciężarówki (1)

    na ograniczeniach do 50 km/h nawet nie zwalniają i jadą ok 100 km/h, o "osobówkach" z "batem" już nie wspominając. Ile razy mieliście sytuację, że przejeżdżacie przez jakąś miejscowość; jest ograniczenie do 50 km/h, jedziecie 70 km/h i siedzi wam na zderzaku debil w ciężarówce i mruga światłami, bo na CB powiedzieli, że ma "czysto" i mu się śpieszy?

    • 10 5

    • masz racje!!!jestem za!!

      • 5 2

  • Sprawców wypadku należy szukać w organach władzy rządowej i samorządowej na szczeblu wojewódzkim (9)

    I na siłę politycznie doprawianie P.Szczurkowi twarz metropolitalnego izolatora.
    A przecież już gimnazjalista średnio rozgarnięty wie, że działania w kierunku wydłużenia obwodnicy trójmiejskiej o niezwykle ważną część dotyczącą Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, to budowa bezpieczeństwa transportowego i systemu wspólnej polityki gospodarczej i regionalnej a nawet podnoszenia poziomu integracji i edukacji w gminach. Bo OPAT tak jak próbują nam wmówić POlitrucy, będzie wykorzystany przez dwa letnie miesiące, co jest wierutną bzdura i kłamstwem, (zapominają po co ludzie ich wybrali)a wręcz niezbędną wspólną polityką bezpieczeństwa i rozwoju poprzez właśnie wypuszczenie tą bezkolizyjną trasą z portu wszystkich przeciążonych TiR-ów, a do tego obsługa Subregionalnego Obszaru Funkcjonalnego "Dolina Logistyczna" (w budowie)czy bezpieczny transport tzw. Małego Trójmiasta Kaszubskiego.

    Nie antagonizowanie i polityczne rozgrywanie spraw regionu, a poprawa funkcjonalności komunikacyjnej i bezpieczeństwa jest najlepszą formą budowania prawdziwej metropolii, nie żadne ramy instytucjonalne w tym pomnażanie biurokratów. Niech w końcu Marszałek Woj. zajmie się problemami rzeczywistymi a nie patrzy gdzie ma większa korzyść polityczną w podejmowaniu decyzji, bo to jest sól tej ziemi i prawdziwe ramy metropolii poprzez wywoływanie i inicjowanie gospodarki w rejonie, a nie budowania dróg wątpliwej jakości i do tego donikąd.

    Gdyby był OPAT ten wypadek na pewno nie miałby miejsca, a niewinne ofiary tego zdarzenia należny uznać za niemoc i nie zdawania sobie sprawę z potrzeby zmian i braku koncentracji a w zasadzie blokowania ich rozwiązań drogowych przez województwo i ministerstwo transportu. Pilne wprowadzenie zmian europejskich regulacji, które uczynią ciężarówki bezpieczniejszymi i bardziej paliwooszędnymi i faktycznie zweryfikują ich "nosy". To też zaniedbania Federacji Transport'u & Environment(INSPRO). Tym bardziej, że już ponad rok temu p.Szczurek próbował wymusić, aby nośność i bezpieczeństwo były punktem zwrotnym dla gdyńskiego transportu, lecz lobby z POparciem wiadomych....

    Problem ma olbrzymi zasięg (a nie tylko zasięg dotyczący jednej sprawy). Powinniśmy pokazać, że dajemy odpór tak obecnej w mediach mowie trawie przez polityków, a prokrastynatorzy niech sobie szukają miejsca gdzie indziej.

    Dlaczego rodziny ofiar w Mirosławcu, Smoleńsku,... otrzymują aż takie odszkodowania gdy tu widzimy, że rząd nie podejmuje odpowiedniej decyzji można przejść tylko do eksperckiego zbadania przyczyn gdzie każdy dokładnie wie w czym jest sprawa?

    • 10 4

    • Wiedziałem, że hiena samorządowa się odezwie, ale niespodziewałem, że tak szybko, kurz jeszcze nie opadł. (5)

      Dlaczego nie poszukać winy "w organach władzy samorządowej" poniżej szczebla wojewódzkiego ? Dowiem się gdzieś, jaki był plan pracy wczoraj p.Szczurka, co było ważniejsze niż np.obserwowanie prac służb, w imieniu wyborców, rodzin poszkodowanych, na miejscu wypadku ? Do władzy należy dorosnąć, a nie cały czas kwilić, że inni na coś nie pozwalają. Potrafiliście władzę zdobyć ? Rodzice działali w Solidarnosci, w "Czarnych Beretach" i pomogli ? Ale to nie wszystko, nie wiecie co to służba, brak wam odpowiedzialności i honoru.

      • 1 6

      • "hiena samorządowa się odezwie" (4)

        "poszukać winy "w organach władzy samorządowej" poniżej szczebla wojewódzkiego ?"
        No pewnie twoim zdaniem jest wielka WINA w tym, że Samorząd dokończył gierkowskie plany?
        Bo za Tuska dalej byłoby pudrowanie trupa. No ale sztabowiec Dariush stoi na straży na zamówienie PO jak typowy Pers popełnia kolejne opluwanie, sięgając nawet rodziców.Typowe juniorskie działanie i karmienie się czyimś nieszczęściem i kłopotami. I tyle w tej sprawie - nie mam zwyczaju odpowiadania na inwektywy i totalne bzdury, wiec nie chcę się denerwować przed weekendem.
        Co do merytoryczności, to moja teza jest jak najbardziej słuszna więc o zasadność reakcji i takiego napastliwego dziecinnego odzewu - czy może przerwa w egzaminach gimnazjalnych?

        • 5 2

        • Powiem tak, mam dobre wzorce patriotyczne, hymnu uczyła mnie Teresa Szczurek. (3)

          Odnoszę wrażenie, chamie, że tylko mnie jej nauki zostały w głowie i sercu. Powtarzam, słowo cham nie jest inwektywą, tylko odniesieniem się do czyjejś wrażliwości i horyzontów. Dowiem się, co p."prezydenta" zatrzymało w urzędzie ?

          • 1 5

          • "mam dobre wzorce patriotyczne" (2)

            >"Odnoszę wrażenie, chamie"
            >"słowo cham nie jest inwektywą"
            Jakim ten Bezstronny jest złym człowiekiem i na dodatek ordynarnym, a na dodatek atakuje władze wojewódzkie i rządowe?
            - tyle "Dariush"

            • 3 0

            • "ile" ? Nawet nie wiem jak zwrócić się do "ciebie" ? Noname ? NN ? John Doe ? (1)

              Wstydzisz się czegoś ? Jakieś kompleksy. Jeżeli nawet nie tolerujesz mojej wypowiedzi, to nie mam do niej prawa ? Tak jak "Bezstronny", który za moje i podobnych do mnie, podatki, promuje urzedniczy bełkot, naigrawa się, nabija sie z normalnych ludzi, z wysokości urzędniczego piedestału ? Ani bezstronny, ani jego guru "prezydent", chociaż mentalnie tworzą je-dno, nie są skorzy do dialogu. Przypomnij mi kiedy Szczurek otworzył jakąś poważną, gdyńską debatę, w której uczestniczył ? Twierdzę, że ten miłośnik tortów śmietankowo-śledziowych (z dumą pokazywał je w telewizji) jest pozbawionym honoru tchórzem, niedorosłym do władzy. Otoczył się lizusami, których jest pewien, bo zna ich od dzieciństwa. Dowiem się w końcu co "prezydent Obawa" robił w dniu wypadku ?

              • 1 3

              • "za moje i podobnych do mnie, podatki,"

                ??

                • 1 0

    • TLDR

      jak w temacie

      • 0 0

    • zdecydowanie popieram (1)

      a grupe Sławomir N Mirosław S Paweł A Jacek K to jak najszybciej nalezy odspawać od koryta

      • 2 0

      • Widać zabolałi i Wojewoda ok. 12;oo dziś wydał ROZKAZ!!!

        "Wojewoda zobowiązał służby do wzmożonych kontroli pojazdów ciężarowych

        W związku z wypadkiem, do którego doszło wczoraj przy ulicy Morskiej w Gdyni, z udziałem samochodu ciężarowego oraz trolejbusu.

        Wojewoda pomorski Ryszard Stachurski zobowiązał służby do wzmożenia kontroli stanu technicznego pojazdów ciężarowych wjeżdżających na Obwodnicę Trójmiasta.

        Poprosił jednocześnie o informacje na temat stwierdzonych przypadków złego stanu technicznego wyżej wymienionych pojazdów."

        Ciekawy jestem także czy dla zabezpieczenia "Masy Rowerowej" w tym miejscu oddeleguje do zabezpieczenia setki pomorskich policjantów?
        No ale co się nie robi, aby dopiec Szczurkowi?

        • 5 2

  • Policja zamiast kontrolować tiry (2)

    to stoją koło salonu porshe w sopocie i jedzą hot doga

    • 7 2

    • To zobacz geniuszu ilu jeździ pijanych kierowców osobowek i sie zastanów co piszesz. Policja nie jest od kontrolowania Tirów bo to leży w gesti ITD

      • 5 0

    • A co pewnie Cię wkurza ze musisz zwolnić a nie możesz bezkarnie zapier***ac

      • 5 0

  • OPAT to alternatywa dla Gdyni Portu i Lotniska oraz Termonalu Kontenerowego (8)

    Budujcie OPAT OPAT OPAT OPAT OPAT

    • 5 7

    • Ten nędzny opat... (3)

      miał być alternatywą dla mieszkańców północnych regionów i turystów, a nie dla portu i terminalu... ciemnota ludzka nie ma granic... odciążeniem drogi z tirów będzie krajowa trasa S6 Trasa Kaszubska, a nie jakiś opat wymysł gminny, na którego żadnej gminy nie stać.
      Poza tym drogi opat już nie będzie na 100%, bo korków rumia reda już nie ma od roku i w sezonie też ich nie ma, bo jeżdżę codziennie i wiem, a to wszystko za sprawą oddania do użytku Małej Obwodnicy, o której za pewne nie wiesz, bo ogólnie niewiele wiesz!

      • 4 2

      • OPAT daje przejazd przez TORY i polaczenie z Terminalem Kontenerowym Lotniskiem i Obluzem oraz Oksywiem i Gornym Tarasem

        OPAT OPAT budujcie OPAT OPAT - OPAT to alternatywa dla Gdyni Portu Lotniska i Dzielnic Gornego Tarasu
        OPAT to alternatywa dla Miasta bo jest tylko jeden przejazd przez tory po estakadzie

        • 0 3

      • Trasa Kaszubska/ Leborska to wymysl okolicznych wioch a nie GDYNI

        OPAT - planowany jest od 1946 roku
        Gdynia potrzebuje nowej drugiej przeprawy przez tory i dobrego odciazenie miasta oraz polaczenia z Terminalem Kontenerowym Lotniskiem i Dzielnicami na Taracie Gornym po Polnocnej i zachodniej stronie miasta a wiochy w strone leborka maja czs na nowa droge bo Gdynia jest wazniejsza

        • 0 2

      • Pomorzanin masz pomrocznosc ciemna i nieublizaj ludzia prostaku

        OPAT OPAT OPAT budowac OPAT

        • 0 3

    • OPAT byl planowany w 1946 roku

      • 1 3

    • OPAT to tez strategiczna droga - Marynarka Wojenna na Oksywiu jest zablokowana

      poniewaz Gdynia nie ma drog na POLNOC i drugiej przeprawy przez torowiska do tego porty i lotnisko jest zablokowane bo jest tylko jedna przeprawa przez torowiska

      • 2 3

    • w 1946 roku byl planowany OPAT Obwodnica Trojmiasta i Poludnopwa Owodnica Trojmiasta

      OPAT czeka na budowe a dwie pozostale sa juz zbudowane

      • 0 3

    • Szczekajcie sobie dalej!

      Mam gdzieś wasze ujadanie, jesteście śmieszni co najwyżej! Skandują za drogą, która została już wrzucona do lamusa ! i już nigdy jej nie będzie behehe

      • 3 0

  • ...

    A Wy co byście zrobili gdybyście zorientowali się, że nie macie sprawnych hamulców? To był odruch, pierwsza decyzja, może i nie najlepsza, irracjonalna, ale w takich sytuacjach nie ma czasu na zmiany.

    • 8 0

  • z jakim stażem ten kierowca, w jakim wieku, ile razy tędy jechał, skąd przyjechał

    tylko tyle a wam powiem jak było. Co tu ma stan tira do rzeczy? Co on k. przed chwilą do niego wsiadł? Czy nie wiedział jakim jedzie autem? Czy uwzględnił stan auta i jego możliwości. Nie ma czegoś takiego, że nagle hamulce wysiadają. Za dużo filmów gangsterskich oglądacie. Musiały być jakieś oznaki wcześniej. Nie zapierdziela się takim samochodem z obciążeniem z takiej górki. Hamulce w takim złomie miały prawo nie wytrzymać, ale to jest wina tylko i wyłącznie tego kozaka. Wszystko.

    • 2 5

  • Jakby federalni suszyli w tym miejscu co zawsze (1)

    było by o 2 mokre plamy więcej

    • 1 2

    • Ale wtedy by sie wzięli do roboty aby coś zrobić dla bezpieczeństwa chociaż :-)

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane