• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

DŁ/KFP
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
DŁ/KFP

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Im więcej pisowców rządzi państwową spółką tym większy syf i wypłukanie kasy. (1)

    • 5 2

    • Ten gnój zarobiła po

      • 1 1

  • Prąd w Plusie lub Multimedia (3)

    Tylko nie dajcie się nabrać na przeniesienie rachunku z Energi do Plusa, Multimedia, lub innego operatora. Podeszła mnie pani akwizytor z Multimedia jak młodego rekina w oceanie i okazuje się, że zamiast płacić mniej - płacę więcej !! Na dodatek przeniesiono mnie bez mojej zgody z Energia SA do Energa Operator (a to dwie inne firmy i dwa inne rachunki bankowe). W pierwszym okresie opłacałem rachunki na konto Energa SA, bowiem mam w moich płatnościach bankowych zapodane ich konto. Robiłem przelewy i byłem zadowolony, że wszystkie rachunki opłacam terminowo. Bardzo się zdziwiłem kiedy dostałem pismo od Energa Operator o moim nieświadomym zadłużeniu. Nadmieniam, że Energa Operator nie posiada własnego e-boka gdzie mógłbym założyć własne konto i mieć wgląd w rachunki i płatności, co jest chyba ewenementem w dzisiejszych czasach. Walka z Energia SA o odzyskanie przelanych pieniędzy trwała ok. roku. Umowa na prąd z Multimedia kończy mi się w 2018 roku, bo podpisują na 3 lata. W 2018 roku przechodzę ponownie do Energa SA i NIKT mnie już NIGDY nie namówi na żadne eksperymenty !!

    • 4 0

    • Jesteś byłym prezesem?

      Hm ciekawe jest to co opisałeś. Energa SA jest od zarządzania spółkami z Grupy Energa. Wszyscy płacą rachunki u Energa Obrót. Jakim cudem miałeś konto w Energa SA skoro tam nawet nie ma ludzi od fakturowania?

      • 2 0

    • operator to jedno a sa to drugie (1)

      nawet jak byłes w enerdze to faktura opiewała na 2 jednoestki

      bo operator (chyba) dostarcza prąd i to się nie zmieni nigdy - przynajmniej teraz

      natomiast ten kto sprzedaje sam prąd może się zmienić

      • 1 0

      • dokładnie tak jest. Operator jest od przesyłu i niezależnie od sprzedawcy im się płaci

        Bo taki np. Tauron nie ma na Pomorzu własnej sieci przesyłowej, podobnie jak inni sprzedawcy.

        • 1 0

  • Bełkot urzędniczo technokratyczny

    Treśc faktur, niespójność i żargon. Czegoś takiego nie spotyka się często jak można zamulić sens i ukryć to co istotne. Nazwnictwo to jakis slang

    • 7 0

  • 18 miesięcy

    18 miesięcy czekam na fakturę i odesłanie egzemplarza umowy. BOK to tragedia zachowując ciągłość korespondencji gubią się po 3 mailu, mylą adresy i numery spraw odpowiadają zdawkowo postawieni pod ścianą nie odpowiadają na maile ! Żal że tak badziewna firma ma siedzibę w Gdańsku.

    • 8 0

  • ta firma to najgorsze ś.....o jakie znam. koniec tematu

    • 3 0

  • mam ich w d...

    mam licznik na kartę od paru lat kiedy chcę to załaduję i ile chcę i mam w d*pie ich faktury prognozy żyję wolno bez uwiązania jak pies bo czegoś na czas nie opłacę to zaraz upomnienia i traktowana człowiek jest jak złodziej a są różne przypadki losowe niech żyje WOLNOŚĆ.

    • 4 0

  • A to ciekawe...tylko po co

    Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.............

    MYDLENIE OCZU!!!...a może lepiej skupić się na rzetelnej i sumiennej pracy związanej z rozliczeniami i fakturami i dodatkowo poinformować ludzi o prawie do składania wniosków o bonifikatę za nie dotrzymanie standardów obsługi.

    • 11 0

  • FIRMA DO ODSTRZAŁU

    Burdel na kółkach, marnowanie kasy, prezesi wymieniani co kilka miesięcy, jak taki twór w ogóle może funkcjonować???!!!

    • 7 0

  • Dziwię się tą krytyką (3)

    Mam 60 lat i od tylu lat tego samego dostawce energii. Mam mieszkanie 46m i mieszkam sama, mało oglądam tv ale dużo czasu jestem w necie, moje rachunki co drugi miesiąc wynosiły mnie 130pln. wymieniłam całe oświetlenie mieszkania na ciepłe światło led,mama sprzet typu lodówka i pralka typu AA czyli oszczędność energii. Obecnie płacę za prąd 58pln za dwa miesiące,jeden minus dla energi24.pl...co jakiś czas problem z logowaniem bym mogła elektronicznie opłacić fakture, a tak jest super

    • 0 5

    • Chylę czoła

      Zaradna babcia jesteś. Tak trzymać

      • 0 1

    • Dobre. A mi rachunki za dwa miechy przychodza 1300 zl kosmos. Nie place niech wylacza . Zlodzieje

      • 2 0

    • ...

      60 lat i siedzisz w NECIE. Gratuluję ogaru

      • 1 1

  • Tylko dobrze gadają.Praktyka jest inna dogodne raty.To tylko kpinaMucha .

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane