• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną. Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną.

GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.

Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy odpowiada ci przebieg Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu czerwonego?

Teraz pora na posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie, która ostatecznie zarekomenduje wariant do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się najprawdopodobniej jesienią 2012 r.

- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.

Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • Jaki jest praktyczny sens budowania tej drogi ?????

    • 10 3

  • "Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku." (1)

    Masakra! Biurokracja rządzi!

    • 1 1

    • nie biurokracja tylko biurokratyzacja

      użyj czasem słownika...

      • 0 1

  • Fajnie - obwodnica obwodnicy

    I bardzo fajne na schemacie jest oznaczenie PPKM - Projektowana Pomorska Kolej Metropolitalna.
    Wreszcie ktoś to trafnie ujął - Projekt, który będzie zrealizowany .... hmmm
    ale grunt że zarząd PPKM już działa, już bierz kasę, fucha leci ...

    • 5 2

  • Jakieś cztery, pięć lat temu okrzyk bojowy brzmiał: "Budować, budować! Nie oglądać się na malkontentów!" (1)

    "Polska w budowie!!!"Teraz czytam: "Jaki sens jest budować", "Zmieni się władza, zmieni się przebieg", "Uwierzę jak zobaczę" itd. itp
    No to jak? Yes, yes, yes! Budować, budować, budować! Czy może: "A po co ta obwodnica?".
    Koko koko Polska spoko. Partia wysoko mierzy. Wszyscy stoją, nikt nie leży. Koko koko jedno oko na Jamajkę, a drugie na Gabon. Z międzylądowaniem w egzotycznej Nowej Zelandii.

    • 4 2

    • ale o co ci chodzi? bo mi na przykład o to, że owszem budować, ale to co jest potrzebne a nie jakieś g. jestem z Gdańska, ale tak jak tu niektórzy piszący uważam, że bardziej potrzebna jest obwodnica Gdynia-Reda-Rumia-Wejherowo, albo poszerzenie/poprawienie istniejących dróg dojazdowych z Kaszub do Trójmiasta, a nie jakaś obwodnica obwodnicy! Spójrz na mapę i powiedz, jakbyś miał kasę wydać (nie małą) to budowałbyś takie g?

      • 0 0

  • powstrzymamy budowe bo w olkolicach budowy tej trasy sa miejsca chronione gdzie rosna purchawy wielkie a one sa chronione prawem europejskim i wala bedzie droga chyba ze zniesiecie oplaty parkingowe w trojmiescie .dodam tylko ze gddki k zapomniala dodac ze dojazd z chwaszczyna do gdyni bedzie platny wydluzony a grunty straca na wartosci co miewszkancy na to????

    • 4 3

  • do d*py (1)

    taka obwodnica, zdublowana już istniejąca wjeżdżająca w korek w Gdyni. i po co objeżdżać obwodnicę?

    • 11 1

    • Masz rację. Tranzyt nie skorzysta z niej bo przebieg jest dłuższy niż przez dotychczasową OT. Ekspresówka dla ruchu lokalnego? Wg mnie bez sensu. Gdyby północny przebieg był bardziej odsunięty na zachód, jedynie z odnogą na Gdynię, droga ta przejęła by cały tranzyt.

      • 1 1

  • Fajnie, że powstaje ta nowa obwodnica...

    ...ja sobie nią chętnie pojeżdżę, choćby dla przyjemności:)

    • 1 3

  • (1)

    przejazd przez Żukowo to najgorsza makabra na pomorzu.

    • 1 1

    • przejedź przez Pruszcz Gd

      • 0 0

  • Coś mi się nie podoba.... Wszystkie projekty drogowe kończą się w Gdyni, tak jakby Gdynia

    była końcem Polski. Czyżby Władysławowo, Puck i Hel miały przejść w obce ręce (rosyjskie ? szwedzkie ? a może litewskie ?). O co tu chodzi ?

    • 6 0

  • nie wiem dla kogo ta obwodnica

    na pewno nie dla tranzytu bo za duże kółko i nie dla Gdańszczan, ewentualnie dla osób dojeżdżających z Kaszub do Gdyni lub dolnego Gdańska i Pruszcza, to wszystko, stracone pieniądza. Lepiej by poszerzyli obecną obwodnicę do 3 - 4 pasów + poszerzone drogi z Żukowa i z Chwaszczyna.

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane