• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną. Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną.

GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.

Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy odpowiada ci przebieg Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu czerwonego?

Teraz pora na posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie, która ostatecznie zarekomenduje wariant do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się najprawdopodobniej jesienią 2012 r.

- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.

Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • A czy węzeł na Chwaszczynie dalej będzie bez wjazdu w stronę Gdyni? (1)

    Czy ta trasa budowana jest też dla gdynian mieszkających pod miastem, czy dla tranzytu? Po "załatwiać" osoby, którym udało się wyprowadzić na suburbia odcinając je od miasta i wysyłając przez Osowę to, jakby to ująć... Skandal?

    • 5 0

    • obwodnica metropolitarna

      ale nie nordowa

      • 0 2

  • Radunia... Sulmin... (2)

    Radunię z Sulminem i Widlinem szlag trafi.
    Najbliższe (dla niektórych) zielone tereny poza miastem.
    Idźmy tam jeszcze pospacerować, bo niedługo tylko hot doga na stacji benzynowej zaoferują!

    • 5 3

    • Po co tom piszesz? (1)

      Przecież większość tu piszących to półgłówki sądzące, że można wp...ć beton i oddychać SO2. Kwestię czystości powietrza, wody, gleby, poziomu hałasu znakomita większość tu piszących ma głeboko w D.

      • 1 2

      • Niestety...

        ...masz rację.

        • 0 0

  • wiesniaki zrubta te drogi jak na zachodzie czyli 6 pasuf !!!!!!! 3 na 3 ! to norma !

    a nie 2 na 2 to 19 wiek ! pozdro

    • 0 3

  • (2)

    debile odcinają Chwaszczyno od Gdyni co z dojazdem ludzi do pracy?Nie wszyscy mają samochody dużo młodziezy dojeżdża z wiosek do Gdyni autobusami Z 191 193 171 przepraszam bardzo pana marszałka ale którędy u diabła te autobusy pojadą którędy dojechać na rowerze na Kaszuby z Gdyni?Wszędzie najlepiej zrobić drogi ekspresowe tak lepiej podzielić miasta na pół zasyfić ludziom życie żeby paru baranów mogło odtrąbić swój wątpliwy sukces ta droga to bezsens i mam szczerą nadzieję że nigdy nie powstanie z resztą mieszkańcy Chwaszczyna zablokują to badziewie bo nie dadzą się przekroić na pół ludzie mieszkający w okolicy centrum RTV nie dojadą ani do kościoła ani do biedronki za rondem czy ktoś z tych baranów z Gdaki pomyslał o ruchu lokalnym?

    • 9 2

    • bo o to im chodzi, aby wszystko co możliwe odciąć od Gdyni (1)

      w białych rękawiczkach

      • 2 1

      • Jeszcze napisz jakiej ONI są narodowości.

        Popatrz w lusterko, spiski są wszędzie!

        • 0 0

  • Widać Gdynie także GDDKiA wyciął z metropolii (3)

    ponieważ ta obwodnica nie obejmuje całości Trójmiasta. Natomiast dopełnia brakującą część obwodnicy Gdańska. Powinna się nazywać Obwodnica Gdańska

    • 5 1

    • a czemu się dziwisz, skoro Gdynia, Reda Wejherowo i gminy nad zatoką nie chcą metropolii (2)

      na co ma Gdańsk czekać?

      • 2 3

      • jeszcze troche a Gdańsk wprowadzi paszporty

        drogowe, ale po obudowaniu się obwodnicami;))

        • 0 1

      • A kto Ci powiedział, że Reda i Wejherowo nie chcą. Masz nieświeże informacje.

        • 0 0

  • No to poprawka:

    Remont generalny listopad 2032!!!

    • 0 0

  • Czego jest to obwodnica ? (3)

    Mam parę pytań pomocniczych
    1) Gdzie prowadzi ta obwodnica - z Gdańska do Gdyni ? - chyba łatwiej się dostać starą obwodnicą
    2) Dlaczego pokrywa się ze starym układem dróg - a wiec nie wnosi nic nowego po za tym że osoby mieszkające pod Żukowem będą mogły tam dojechać dwupasmową drogą.
    3) Dlaczego ruch jest przy zjeździe skierowany do Gdynia a nie na Trasę Kaszubską w kierunku na Lębork

    Generalnie choćbym się starał nie potrafię znaleźć uzasadnienia dla takiego kształtu obwodnicy - a jej kształt powoduje, że nie wykorzystuje się możliwości skierowani ruchu tranzytem na Lębork. Ściema i strata kasy

    • 5 3

    • to jest przyszłościowa inwestycja (1)

      te wszystkie żukowa i lublewa będą w przyszłości dzielnicami Gdańska

      pomiędzy metropolitalną a drogą S20 powstanie "nowe południe"

      • 3 1

      • Chyba sam nie wierzysz w to, co piszesz

        • 0 0

    • Dlatego, że

      masa prominentów gdańskich ma swoje panderozy w Szwajcarii Kaszubskiej i muszą jakoś dojeżdżać z i do Gdańska.

      • 0 0

  • OM nie powstanie nigdy (a przynajmniej nie przed 2050r)

    najpierw nie będzie kasy, a potem potrzeby (demografia)

    • 2 1

  • Borkowo znajduje sie w gminie Pruszcz Gdański.

    • 1 0

  • Węzeł Straszyn

    jest prowizorką ? bo widze całkiem inny układ od wybudowanego .
    Ten budują dwa lata i końca nie widać . ten asam węzeł będą budować jeszcze raz 5 lat , widząc fantazję architektów i te esy-floresy z pięcioma wiaduktami , a wystarczy zwykła "koniczynka" z jednym wiaduktem

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane