• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: w listopadzie urośnie strefa "tempo 30"

Maciej Naskręt
9 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Strefa "tempo 30" to obszar ulic objęty zakazem poruszania się pojazdom z prędkością przekraczającą 30 km/h. Wraz z progami zwalniającymi, zwężeniami drogi, kontrapasami dla rowerów, strefa tworzy obszar uspokojonego ruchu drogowego. Strefa "tempo 30" to obszar ulic objęty zakazem poruszania się pojazdom z prędkością przekraczającą 30 km/h. Wraz z progami zwalniającymi, zwężeniami drogi, kontrapasami dla rowerów, strefa tworzy obszar uspokojonego ruchu drogowego.

Kolejne ulice w Gdańsku zostaną objęte strefami "tempo 30", a wraz z nimi na drogach pojawią się progi zwalniające i ronda. ZDiZ wytypował 10 lokalizacji. Tym razem nogę z gazu będzie trzeba zdjąć m.in. na ul. Kartuskiej w dzielnicy Zabornia, czy na ul. Jelitkowskiej łączącej Gdańsk z Sopotem.



Jak oceniasz program poprawy bezpieczeństwa ruchu na gdańskich ulicach?

Do końca listopada w 10 nowych lokalizacjach zamontowane powinny zostać elementy uspokajające ruch na drodze. To kolejny już etap rozpoczętego rok temu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku programu zwiększającego bezpieczeństwo ruchu na gdańskich ulicach.

- W ubiegłym roku udało nam się zamontować progi, azyle i inne elementy spowalniające ruch w osiemnastu punktach miasta - wylicza Maciej Radowicz, zastępca dyrektora ZDiZ do spraw zarządzania. - W tym roku do mapy bezpiecznych miejsc w mieście dojdzie kolejnych 10 - dodaje.

Miejsca, w których realizowane będą tegoroczne projekty są nieprzypadkowe. - Zgłosili nam je mieszkańcy miasta i Rady Dzielnic - wyjaśnia Agata Lewandowska z Działu Inżynierii Ruchu ZDiZ, odpowiedzialna za projekt. - Przeprowadziliśmy też własne pomiary natężenia ruchu i po badaniach wytypowaliśmy dodatkowe miejsca, w których samochody rozwijały zbyt duże prędkości w stosunku do intensywnego ruchu pieszego - dodaje urzędniczka.

Według inżynierów ruchu z ZDiZ docelowo sieć stref "tempo 30" i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w Gdańsku, czyli nawet ok. 70 proc. wszystkich ulic w mieście.

Wraz z nowymi strefami mają być wytyczane skrzyżowania równorzędne, które według drogowców również stanowią jeden z elementów uspokojenia ruchu. Skrzyżowania te jednak nie będą obowiązywać tam, gdzie kursuje komunikacja miejska. W takich miejscach zastosowane zostaną inne rozwiązania spowalniające ruch - wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, wysepki.

Zarząd Dróg i Zieleni utrzymuje, że ze statystyk policyjnych jasno wynika, iż wprowadzenie wspomnianych rozwiązań jest dużo lepszym sposobem na poprawę bezpieczeństwa, niż montaż na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej.

Program uspokojenia ruchu będzie kontynuowany. Na razie nie wiadomo, w których konkretnie miejscach w roku 2014 montowane będą kolejne elementy temperujące zapędy kierowców.

Lokalizacje planowanych elementów spowalniających ruch w Gdańsku.

1. Ul. Sówki zobacz na mapie Gdańska w rejonie skrzyżowania z Kępną - montaż wyniesionego przejścia dla pieszych w rejonie szkoły
2. Skrzyżowanie ulic: Kamienna Grobla, Toruńska, Dobra zobacz na mapie Gdańska - minirondo typu pinezka na wjeździe w strefę TEMPO 30;
3. Ul. Matemblewska zobacz na mapie Gdańska - montaż czterech progów wyspowych i wysp segregacyjnych na dwóch przejściach dla pieszych;
4. Ul. Wyczółkowskiego zobacz na mapie Gdańska - strefa TEMPO 30 oraz montaż dwóch progów wyspowych i wysp segregacyjnych na przejściu dla pieszych w rejonie szkoły;
5. Ul. Jasieńska zobacz na mapie Gdańska - montaż dwóch progów wyspowych w ciągu ulicy;
6. Ul. Kartuska zobacz na mapie Gdańska - montaż dwóch progów wyspowych na przejściu dla pieszych;
7. Ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska - montaż sześciu progów wyspowych i wysp segregacyjnych na trzech przejściach dla pieszych;
8. Ul. Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska w rejonie ul. Płowce - montaż wyniesionego przejścia dla pieszych;
9. Ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska - demontaż dwóch progów wyspowych i wysp segregacyjnych oraz montaż wyniesionego przejścia dla pieszych przed szkołą;
10. Ul. Jelitkowska zobacz na mapie Gdańska - montaż dwóch progów wyspowych na przejściu dla pieszych oraz azyli na dwóch przejściach dla pieszych.

Miejsca

Opinie (285) 2 zablokowane

  • NAJLEPIEJ NIECH WSZĘDZIE ZROBIĄ TEMPO 10 I PO CO SAMOCHODY ? (1)

    • 8 2

    • takie przeginanie nie przekonuje nikogo

      tracisz czas na energię, zajmij się czymś innym. Skądinąd warto byś się zastanowił, czy nie ma czegoś takiego jak niepotrzebne przejazdy samochodem. Jak dobrze przemyślisz sprawę, zaoszczędzisz czas i pieniądze - swój i swoich ziomków. Będą ci wdzięczni za bezpieczną jazdę lub rezygnację z niej na krótkie odległości.

      • 0 0

  • Kartuska , tylko droga rowerowa (1)

    Na Kartuskiej to jest potrzebna droga rowerowa z Siedlec do Kokoszek. Ta ulica nie jest lokalna i jest bardzo duży ruch i tempo 30 tu nie pomoże. Nie wiem dlaczego miasto się broni przed wybudowaniem drogi rowerowej łączącej Jasień z Siedlcami. Dobrze że chociaż od Siedlec do Centrum jest

    • 6 4

    • to nie miasto się broni, tylko terenu tam za dużo nie ma

      to kosztuje, ale jak się wydaje pieniądze na tunel pod Wisłą to może brakować na chodniki lub drogi dla rowerów.

      • 0 0

  • Pomiar predkosci - gdzie zglaszac

    A gdzie moge zglaszac propozycje odnosnie pomiaru predkosci?
    I co z tego, ze beda strefy 30 jak madry polski kierowca wie lepiej.

    • 6 7

  • BO TO SOM SŁABE I GŁUPIE KIEROWCE

    W MIEŚCIE JEŹDZIMY 50KM/H CHYBA,ŻE JEST ZNAK 70 ALBO 80.
    TRZEBA PRZESTRZEGAĆ PRZEPISÓW!
    NAJŁATWIEJ ZABIĆ KOGOŚ NA PRZEJŚCIU A POTEM PŁAKAĆ ,ŻE SIĘ NIE CHCIAŁO.
    IDZIESZ DO PAKI I JUŻ

    • 2 6

  • spaliny, pyły z tarcz sprzęgła i hamulców i hałas

    taki jest efekt tych chorych wynalazków. Ruch musi być płynny i tylko kasować za prędkość powyżej 60 - to wystarczy. Miasto i tak obniża średnią prędkość przez fatalnie ustawione światła i dziury na drodze.

    • 12 3

  • po co strefa 30

    przecież tam na drodze są same dziury człowiek który nie chce uszkodzić auta nie jedzie szybciej niż 20KM/h;
    no chyba że rowerem to się rozpędzi na chodniku

    • 5 0

  • BZDURA!!!

    Mieszkam na ulicy Matemblewskiej - to zaledwie 800 m - NIKT nie będzie jeździł 30 km/h!!!! Wystarczy spojrzeć, jak działają aktualne "30". Jak przed progami spowalniającymi: zwalnianie i przyśpieszanie tuż za. Niech miasto, policja i "wszyscy święci" wyegzekwują 50 km/h, a już będzie bezpieczniej.
    A na Matemblewskiej ustalają strefę "30", a sami radni tu mieszkający mają w d*** aktualne ograniczenia prędkości. Pozdrowienia dla pani Owczarek!
    Przy okazji bzdurna synchronizacja świateł na krzyżówce Potokowa/Rakoczego. Bez komentarza!

    • 11 3

  • progi niszczą zawieszenie

    • 14 3

  • trzeba mieć n****ne w głowie.

    • 10 1

  • pok...wieńcy

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane