• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: w listopadzie urośnie strefa "tempo 30"

Maciej Naskręt
9 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Strefa "tempo 30" to obszar ulic objęty zakazem poruszania się pojazdom z prędkością przekraczającą 30 km/h. Wraz z progami zwalniającymi, zwężeniami drogi, kontrapasami dla rowerów, strefa tworzy obszar uspokojonego ruchu drogowego. Strefa "tempo 30" to obszar ulic objęty zakazem poruszania się pojazdom z prędkością przekraczającą 30 km/h. Wraz z progami zwalniającymi, zwężeniami drogi, kontrapasami dla rowerów, strefa tworzy obszar uspokojonego ruchu drogowego.

Kolejne ulice w Gdańsku zostaną objęte strefami "tempo 30", a wraz z nimi na drogach pojawią się progi zwalniające i ronda. ZDiZ wytypował 10 lokalizacji. Tym razem nogę z gazu będzie trzeba zdjąć m.in. na ul. Kartuskiej w dzielnicy Zabornia, czy na ul. Jelitkowskiej łączącej Gdańsk z Sopotem.



Jak oceniasz program poprawy bezpieczeństwa ruchu na gdańskich ulicach?

Do końca listopada w 10 nowych lokalizacjach zamontowane powinny zostać elementy uspokajające ruch na drodze. To kolejny już etap rozpoczętego rok temu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku programu zwiększającego bezpieczeństwo ruchu na gdańskich ulicach.

- W ubiegłym roku udało nam się zamontować progi, azyle i inne elementy spowalniające ruch w osiemnastu punktach miasta - wylicza Maciej Radowicz, zastępca dyrektora ZDiZ do spraw zarządzania. - W tym roku do mapy bezpiecznych miejsc w mieście dojdzie kolejnych 10 - dodaje.

Miejsca, w których realizowane będą tegoroczne projekty są nieprzypadkowe. - Zgłosili nam je mieszkańcy miasta i Rady Dzielnic - wyjaśnia Agata Lewandowska z Działu Inżynierii Ruchu ZDiZ, odpowiedzialna za projekt. - Przeprowadziliśmy też własne pomiary natężenia ruchu i po badaniach wytypowaliśmy dodatkowe miejsca, w których samochody rozwijały zbyt duże prędkości w stosunku do intensywnego ruchu pieszego - dodaje urzędniczka.

Według inżynierów ruchu z ZDiZ docelowo sieć stref "tempo 30" i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w Gdańsku, czyli nawet ok. 70 proc. wszystkich ulic w mieście.

Wraz z nowymi strefami mają być wytyczane skrzyżowania równorzędne, które według drogowców również stanowią jeden z elementów uspokojenia ruchu. Skrzyżowania te jednak nie będą obowiązywać tam, gdzie kursuje komunikacja miejska. W takich miejscach zastosowane zostaną inne rozwiązania spowalniające ruch - wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, wysepki.

Zarząd Dróg i Zieleni utrzymuje, że ze statystyk policyjnych jasno wynika, iż wprowadzenie wspomnianych rozwiązań jest dużo lepszym sposobem na poprawę bezpieczeństwa, niż montaż na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej.

Program uspokojenia ruchu będzie kontynuowany. Na razie nie wiadomo, w których konkretnie miejscach w roku 2014 montowane będą kolejne elementy temperujące zapędy kierowców.

Lokalizacje planowanych elementów spowalniających ruch w Gdańsku.

1. Ul. Sówki zobacz na mapie Gdańska w rejonie skrzyżowania z Kępną - montaż wyniesionego przejścia dla pieszych w rejonie szkoły
2. Skrzyżowanie ulic: Kamienna Grobla, Toruńska, Dobra zobacz na mapie Gdańska - minirondo typu pinezka na wjeździe w strefę TEMPO 30;
3. Ul. Matemblewska zobacz na mapie Gdańska - montaż czterech progów wyspowych i wysp segregacyjnych na dwóch przejściach dla pieszych;
4. Ul. Wyczółkowskiego zobacz na mapie Gdańska - strefa TEMPO 30 oraz montaż dwóch progów wyspowych i wysp segregacyjnych na przejściu dla pieszych w rejonie szkoły;
5. Ul. Jasieńska zobacz na mapie Gdańska - montaż dwóch progów wyspowych w ciągu ulicy;
6. Ul. Kartuska zobacz na mapie Gdańska - montaż dwóch progów wyspowych na przejściu dla pieszych;
7. Ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska - montaż sześciu progów wyspowych i wysp segregacyjnych na trzech przejściach dla pieszych;
8. Ul. Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska w rejonie ul. Płowce - montaż wyniesionego przejścia dla pieszych;
9. Ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska - demontaż dwóch progów wyspowych i wysp segregacyjnych oraz montaż wyniesionego przejścia dla pieszych przed szkołą;
10. Ul. Jelitkowska zobacz na mapie Gdańska - montaż dwóch progów wyspowych na przejściu dla pieszych oraz azyli na dwóch przejściach dla pieszych.

Miejsca

Opinie (285) 2 zablokowane

  • Policzymy się...

    ...na wyborach :P

    • 17 2

  • :/

    oki ja wszystko rozumiem ale najpierw trzeba by zbudować drogi gdzie te samochody miały by się poruszać w normalnym tempie "50" a dopiero później robić ograniczenie strefami żeby wymusić na kierowcach mniejsze prędkości i mniejszy ruch; czyli obwodnice, i inne arterie gdzie omijało by się centrum miast,oraz węzły komunikacyjne gdzie dojeżdżamy autem czy rowerem i przesiadamy się na tramwaj ,autobus, kolejkę itp.

    • 14 5

  • tak, (1)

    Poproszę progi na obwodnicy.

    • 17 3

    • Skocznie ;-)

      • 6 1

  • Jedyne sensowne spowalniacze ruchu (1)

    są obecnie na Jelitkowskiej - azyle dla pieszych w formie szykany. Natomiast wszelkiej maści progi zwalniające, czy to długie, krótkie, kwadratowe, owalne, gwiaździste i ch... wie jakie to debilizm do kwadratu i znęcanie się nad kierowcami. Plus napędzanie kasy warsztatom remontującym zawieszenie.

    • 19 6

    • A widziales i poczułes spowalniacz na gdanskiej przy nowo wybudowanej biedronce. Tak przy 10 km/h ostro tlucze. To jak wzniesienie. Szczesliwie serwisy sa blisko.powinni to rozebrac.

      • 8 2

  • A po co strefa na ulicy Wilanowskiej? (5)

    przecież tam jest spokojnie i bezpiecznie. Niepotrzebny wydatek

    • 15 4

    • No właśnie po co skoro jest tam droga rowerowa

      • 4 2

    • (1)

      a na Toruńskiej z Kamienną Groblą?? przecież Kamienna Grobla to droga wyłożona powojenną kostką po której nie da się jechać więcej niż 30km/h bez urwania koła. Pozdrawiam moich ukochanych włodarzy miasta.

      • 8 1

      • Kto was czytać uczył

        Tam powstanie mini rondo, bo nie można było wjechać z KG w Toruńską.

        • 0 0

    • Mieszkasz przy Wilanowskiej czy tamtędy przejeżdżasz? Tam nie jest bezpiecznie. Jadąc od strony centrum przejście jest za wzniesieniem (nawet 2 przejścia) a ludzi pod górkę grzeją 70 i więcej... Czasami można się naczekać parę bitych minut na okazję przejścia na drugą stronę bo oczywiście sfrustrowani współobywatele w balchosmrodach po tym jak wystali się w korkach nie raczą się zatrzymać by przepuścić pieszych...

      • 4 1

    • POTRZEBNY
      PRZEZ takich jak ty nie da się przejść z wózkiem do sklepu. Dzieci trzeba przeprowadzać na przystanek autobusowy bo pan kierowca jedzie 100km/h
      Wilanowska to fdroga osiedlowa a nie autostrada na orunię zrozumcie to i zacznijcie korzystac z Havla.

      • 4 0

  • Socjalizm wiecznie żywy

    komuno wróć!

    • 10 7

  • proponuje spowolnić jeszcze ul. Spacerową, strasznie tam pędzą wariaci w korku :D

    • 17 1

  • jak pada deszcz, robi się "tempo 30"

    i całe Gdańsk stoi w jednym wielkim korku...

    • 11 3

  • Osowa? (2)

    Chyba 2 lata temu czytałem, że cała Osowa ma się znaleźć w strefie Tempo30. I jak do tej pory nic się nie dzieje :(
    Kiedy coś się ruszy w tym kierunku?
    A kierowcy dalej zapierdzielają po osiedlu...

    • 5 13

    • kierowcy, kierowcy.... MIESZKAŃCY zapierdzielają (1)

      a nie jacyś kierowcy. Sami zasuwacie to tak macie.

      • 10 1

      • nie wrzucaj wszystkich do jednego worka - NIEKTÓRZY mieszkańcy zapierdzielają. Inni chcieliby mieć bezpieczne ulice, móc bezpiecznie pojechać rowerem po bułki rano i puścić bez strachu dzieciaki do szkoły piechotą. i od tego jest tempo30.

        • 3 2

  • Tak to jest gdy wybiera się / 19% głosów otrzymał i rządzi / faceta bez prawa jazdy (1)

    i z fobią car auto.

    Może prałat ze złotymi okularami tak go zraził do męskiej formy zainteresowania - motoryzacji , no bo jak to inaczej wytłumaczyć ?

    • 14 3

    • Przecież wozi się limuzyną z kierowcą na Twój koszt ;-)

      Te pomysły to raczej pierdzistołki z referatu aktywności mobilnej tudzieź mobilności aktywnej ;-P Nudzą się, to kombinują jak koń pod górę, żeby uzasadnić swoj trutni byt.

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane