- 1 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (633 opinie)
- 2 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (34 opinie)
- 3 Można tanio budować mieszkania? (83 opinie)
- 4 10 lat temu Stefana W. skazano za napady (58 opinii)
- 5 Miała wrócić zjeżdżalnia, ale nie ma pieniędzy (97 opinii)
- 6 Zniesiono zakaz wstępu do lasu w Gdyni (37 opinii)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 12:01
To i tak cud, że problemy wyszły w trakcie budowy
Zazwyczaj w tym kraju dopiero po oddaniu obiektu do użytku okazuje się, że jest on g. wart. Tym razem mieliśmy szczęście i tylko jeden peron będzie do bani.
- 2 0
-
2012-01-10 12:07
peron 5 jest mało uużytkowany, przeważnie jest peron 3.Dlatego oszczędności przy remoncie.
Takie moje zdanie.
- 1 3
-
2012-01-10 12:14
Przecież mieszkańcy wielokrotnie mówili, że są problemy z dworcem, równiez na tym forum.
Mieszkańcy Gdyni są mądrymi ludźmi, również nie brak tu dobrych fachowców: robotników, projektantów i menadżerów. Jednak władza jest głucha, bo dla niej nie jest ważne co dobre, tylko co tanie, nie jest ważne co jest rozsądne, ale co jest spektakularne i będzie mogła sobie przypisać.
- 1 0
-
2012-01-10 12:15
Nic nie rozumiecie:
wiata jest krótka, bo PKP chce wprowadzić podział na 3 klasy. Klasa pierwsza będzie czekać w budynku dworca. Druga - pod wiatami. Trzecia, ekonomiczna - między wiatami. Pociągi mają być tak zestawione, że do klasy 1. wchodzić się będzie rękawami, jak na lotniskach, do klasy 2. - spod wiat, czyli będą narażeni na wiatr, ale na nic innego. Za to klasa 3. będzie miała najlepiej, bo aż do zajęcia miejsc w pociągu będzie miała kontakt z naszym cudownym powietrzem i morskim klimatem.
- 6 0
-
2012-01-10 12:21
Wszystko zgodne z projektem, więc jeśli Nowak ma jakieś wątpliwości,
to wynikają one wyłącznie z braku wcześniejszego nadzoru jego ministerstwa.
Krytyka projektu miała miejsce ponad rok temu; gdzie wówczas podziewało się ministerstwo ze swoim sztabem pracowników kontroli; jak przepuszczono projekt znany ministerstwu od ponad dwóch lat???
Teraz Nowak będzie brylować przed kamerami i zgrywać "troskliwego ministra".
Pijarowska żenada.- 0 0
-
2012-01-10 12:22
TE ZWĘŻANIE WEJŚĆ NA PERONU TO JAKAŚ PARANOJA W SOPOCIE TO SAMO!! CO ZA DEBIL WYRAŻA TAKIE DECYZJE
- 1 0
-
2012-01-10 12:32
Dziadostwo
I co z tego że jest tyle ciekawych pomysłów, jak i tak Ci co je zatwierdzają umysłami i mentalnością sa jeszcze w czasach głębokiego "dziadostwa" - czytaj. "Komuny".
- 2 0
-
2012-01-10 12:42
Mysle ze Szczurek wziol w lape od chinczków!!!! (1)
W urzedzie miasta dostal biala koperte made in China za ten dworzec.Tanio,wolno,ochydnie nie praktycznie wziol sobie to do serca!!!!!
- 3 1
-
2012-01-10 13:00
Gdzies ty widział Chińczyków na budowie dworca? I ta "ochydna" ortografia...
- 0 0
-
2012-01-10 13:08
budynek główny pod dachem i gołębie (1)
zwróćcie uwagę na bud. główny dworca pod dachem są tam szprosy albo wykusze - nie wiem jak to się "mówi" tam już zalegają gołębie o obsrywają nową elewację- nikt nie pomyślał aby dać tam jakie zabezpieczenia przed gołębiami.
Przejście z tunelu do SKM brudne smierdzace i obsikane !!!
W przeciągu 2 lat 1 raz widziałem tam SOK lub patrol policji.
Nie znam się na architekturze ale jakoś faktycznie wejście na 5 peron nieco za wąskie i te wiaty za daleko od siebie, tablice z miejscowością są "zaokrąglone" wiaty prostokątne - nie pasuje do siebie.- 2 0
-
2012-05-28 13:36
policja
a jaki sok mieli? pomarańczowy? :P
- 0 0
-
2012-01-10 13:25
przetarg
Tak to jest jak się w przetargu wybiera najtańszego wykonawcę: kiepskie materiały i na każdym kroku oszczędności. Miasto zyskuje na kasie ale pasażerowie na tym tracą. Należą się kary wykonawcy.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.