• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • To i tak cud, że problemy wyszły w trakcie budowy

    Zazwyczaj w tym kraju dopiero po oddaniu obiektu do użytku okazuje się, że jest on g. wart. Tym razem mieliśmy szczęście i tylko jeden peron będzie do bani.

    • 2 0

  • peron 5 jest mało uużytkowany, przeważnie jest peron 3.Dlatego oszczędności przy remoncie.

    Takie moje zdanie.

    • 1 3

  • Przecież mieszkańcy wielokrotnie mówili, że są problemy z dworcem, równiez na tym forum.

    Mieszkańcy Gdyni są mądrymi ludźmi, również nie brak tu dobrych fachowców: robotników, projektantów i menadżerów. Jednak władza jest głucha, bo dla niej nie jest ważne co dobre, tylko co tanie, nie jest ważne co jest rozsądne, ale co jest spektakularne i będzie mogła sobie przypisać.

    • 1 0

  • Nic nie rozumiecie:

    wiata jest krótka, bo PKP chce wprowadzić podział na 3 klasy. Klasa pierwsza będzie czekać w budynku dworca. Druga - pod wiatami. Trzecia, ekonomiczna - między wiatami. Pociągi mają być tak zestawione, że do klasy 1. wchodzić się będzie rękawami, jak na lotniskach, do klasy 2. - spod wiat, czyli będą narażeni na wiatr, ale na nic innego. Za to klasa 3. będzie miała najlepiej, bo aż do zajęcia miejsc w pociągu będzie miała kontakt z naszym cudownym powietrzem i morskim klimatem.

    • 6 0

  • Wszystko zgodne z projektem, więc jeśli Nowak ma jakieś wątpliwości,

    to wynikają one wyłącznie z braku wcześniejszego nadzoru jego ministerstwa.
    Krytyka projektu miała miejsce ponad rok temu; gdzie wówczas podziewało się ministerstwo ze swoim sztabem pracowników kontroli; jak przepuszczono projekt znany ministerstwu od ponad dwóch lat???
    Teraz Nowak będzie brylować przed kamerami i zgrywać "troskliwego ministra".
    Pijarowska żenada.

    • 0 0

  • TE ZWĘŻANIE WEJŚĆ NA PERONU TO JAKAŚ PARANOJA W SOPOCIE TO SAMO!! CO ZA DEBIL WYRAŻA TAKIE DECYZJE

    • 1 0

  • Dziadostwo

    I co z tego że jest tyle ciekawych pomysłów, jak i tak Ci co je zatwierdzają umysłami i mentalnością sa jeszcze w czasach głębokiego "dziadostwa" - czytaj. "Komuny".

    • 2 0

  • Mysle ze Szczurek wziol w lape od chinczków!!!! (1)

    W urzedzie miasta dostal biala koperte made in China za ten dworzec.Tanio,wolno,ochydnie nie praktycznie wziol sobie to do serca!!!!!

    • 3 1

    • Gdzies ty widział Chińczyków na budowie dworca? I ta "ochydna" ortografia...

      • 0 0

  • budynek główny pod dachem i gołębie (1)

    zwróćcie uwagę na bud. główny dworca pod dachem są tam szprosy albo wykusze - nie wiem jak to się "mówi" tam już zalegają gołębie o obsrywają nową elewację- nikt nie pomyślał aby dać tam jakie zabezpieczenia przed gołębiami.
    Przejście z tunelu do SKM brudne smierdzace i obsikane !!!
    W przeciągu 2 lat 1 raz widziałem tam SOK lub patrol policji.
    Nie znam się na architekturze ale jakoś faktycznie wejście na 5 peron nieco za wąskie i te wiaty za daleko od siebie, tablice z miejscowością są "zaokrąglone" wiaty prostokątne - nie pasuje do siebie.

    • 2 0

    • policja

      a jaki sok mieli? pomarańczowy? :P

      • 0 0

  • przetarg

    Tak to jest jak się w przetargu wybiera najtańszego wykonawcę: kiepskie materiały i na każdym kroku oszczędności. Miasto zyskuje na kasie ale pasażerowie na tym tracą. Należą się kary wykonawcy.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane