• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia policzy i przepyta rowerzystów

Patsz
29 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
W maju na trasach rowerowych w Gdyni będzie można spotkać ankieterów. W maju na trasach rowerowych w Gdyni będzie można spotkać ankieterów.

W blisko 50 miejscach w Gdyni w maju zostanie zbadane natężenie ruchu rowerowego. Wyniki zostaną wykorzystane nie tylko przy planowaniu siatki połączeń, ale będą też uzupełnieniem podobnych badań wśród pieszych i pasażerów ZKM.



W jakim celu jeździsz rowerem?

Choć dla coraz większej liczby osób pora roku nie ma znaczenia podczas decyzji o podróżowaniu rowerem, dla większości cyklistów sezon dopiero się rozpoczyna. Urzędnicy sami przyznają, że siatka tras wciąż nie jest dla miasta powodem do dumy, ale jednocześnie na każdym kroku słychać zapewnienia, że w magistracie robi się sporo, by usprawnić ten typ transportu.

Badanie przez pytanie

Gdy wieloma "twardymi" inwestycjami pochwalić się trudno, co rusz pojawiają się inne zachęty, jak np. startujący w kwietniu konkurs "Do pracy jadę rowerem" czy europejska rywalizacja rowerzystów mierzona za pomocą aplikacji. W tym roku dołączy do nich badanie natężenia ruchu, które zostanie przeprowadzone w maju w blisko 50 punktach w mieście.

Czytaj też: Gdynia chce zmieniać Morską dla rowerzystów

Pieniądze, jak w przypadku chociażby projektu Civitas Dynamo, wykłada Unia Europejska, więc z magistratu płyną sygnały, że można tylko zyskać.

Tym razem chodzi o projekt Flow, do którego Gdynia przystąpiła w maju 2015 roku. Cel w największym skrócie można określić jako próbę zwiększenia komfortu pieszych i rowerzystów na drodze.

Badanie było już prowadzone raz jesienią, ale wiosną ma dać dużo bardziej wymierne wyniki.

By dobrze zaplanować

- Chcemy docelowo uzyskać wirtualny model ruchu rowerowego na wzór podobnego, który został stworzony dla ruchu samochodowego w ramach Civitas Dynamo - wyjaśnia Rafał Studziński z ZDiZ Gdynia.
Oprócz obserwacji ruchu rowerowego, w poszczególnych punktach pojawią się również ankieterzy, którzy zadadzą cyklistom proste pytania o wiek, charakter podróży oraz jej trasę. W tym również będą ujęte dane z ośmiu urządzeń zliczających automatycznie ruch rowerowy w Gdyni. Wyniki mają zostać dołączone do podobnych prowadzonych wśród pieszych oraz badań wypełnianych przez pasażerów ZKM.

Niestety trudno będzie o to, by całość miała bezpośrednie przełożenie na szybką budowę konkretnych tras rowerowych. Projekt, podobnie jak w przypadku Civitas Dynamo, tego nie zakłada. Jak przekonują urzędnicy, może okazać się jednak bardzo pomocny w przyszłości podczas planowania w Gdyni sieci dróg rowerowych, w momencie zmian ruchu drogowego w poszczególnych częściach Gdyni.
Patsz

Miejsca

Opinie (398) 2 zablokowane

  • naprawdę takie silne lobby rowerowe jest w UM Gdynia? (2)

    Przypomina mi się Wąchock i kawały o nim:
    - Dlaczego w Gdyni budują nowe drogi rowerowe?
    - Bo kuzynka Szczurka kupiła sobie rower.

    • 6 3

    • aa

      Jakoś nie widuję pedałujących urzędników. Podobnie, jak rowerów stanowiących wątpliwą dekorację Świętojańskiej kilka lat temu.

      • 2 1

    • To przez to całe Civitas Dymano

      Na szczęście kasa na bzdury już się kończy...

      • 0 2

  • kiedyś żeby pójść bez spinki 'na rower' wystarczył rower (1)

    obecnie potrzebujemy: termoaktywnej, oddychającej odzieży, karbonowego nocnika na głowę, rękawiczek, cynkowskiego oświetlenia LED, uchwytu na GPS, power bank, konta na Endomoto+Fejsbuk (mile widziany Instagram), opcjonalnie roweru

    • 11 4

    • słabe umysły są podatne na propagandę marketingową

      to taki handel marzeniami,
      a kto żyje marzeniami zamiast życiem właściwym?

      ano ludzie z kompleksami.

      • 0 2

  • Hejterzy! (1)

    Grubasy co wozicie swoje tluste 4litery tylko w samochodach!
    Na jakiej podstawie hejtujecie rowerzystów, powinniście miec szacunek ze ktos w dużym miesiecie wsiada na rower pomimo wielu utrudnień jakimi sa braki w sciezkach rowerowych !
    A Gdynia niech planuje i robi takie ścieżki to bedzie żyło nam sie lepiej, bezpieczniej, bez korków, bez zanieczyszczeń a przede wszystkim bez zbędnego nadmiaru tłuszczu wokół pasa!

    • 8 7

    • Na szacunek trzeba sobie zasłużyć.

      • 1 2

  • Ścieżki rowerowe obiegające przystanki autobusowe (6)

    Niestety tam jest duze zagrożenie dla pieszych ponieważ rowerzyscinw swej masie nie zwalniają tam. Osoba wychodząca zza wiaty musi bardzo uważać. A wystarczyłoby gdyby rowerzyści musieli zatrzymać sie w takim miejscu i pieszo minąć przystanek. Troche sportu nie zaszkodzi im.

    • 2 8

    • nawet jeśli zwolnią, to ktoś wylezie (4)

      przechodzisz przez drogę - rozejrzyj się. Twój obowiązek.

      • 6 0

      • Korepetycje dla pedalarzy część 15 (3)

        Duże białe prostokąty w poprzek DDR to tzw. przejście dla pieszych.

        • 0 3

        • (1)

          a co robią debile stojący sobie na drodze rowerowej np przy Kartuskiej przecież tam nie da się rowerem normalnie jechać

          • 3 0

          • Da się. Zdradzę Ci sekret. Koła 29 cali lepiej sobie radzą z nierównościami w postaci pieszego albo psa na ścieżce rowerowej

            Do tego stalowa rama - razem 18kg plus słusznej wagi rowerzysta - idzie to jak walec :-P

            • 0 1

        • Korepetycje dla pieszych i dla blachosmrodziarzy część I

          powierzchnia biegnąca wzdłuż chodnika innego koloru ma oznaczenie poziome w postaci roweru. Nie pieszego z psem, ani litery P.
          Nie jest to zatem wybieg dla psów, ani parking.

          • 1 0

    • Można postawić znak stopu albo zapory kolejowe. Albo pasażer może po prostu uważać...

      • 3 1

  • Co za analfabeci piszą te teksty?!

    "Wyniki zostaną wykorzystane nie tylko przy planowaniu siatki połączeń, ale będą też też uzupełnieniem podobnych badań..."
    "podczas decyzji"
    "Gdy wieloma "twardymi" inwestycjami pochwalić się trudno, co rusz pojawiają się inne zachęty, jak np. startujący w kwietniu konkurs "Do pracy jadę rowerem" czy europejska rywalizacja rowerzystów mierzona za pomocą aplikacji."
    "Oprócz obserwacji ruchu rowerowego, w poszczególnych punktach pojawią się również ankieterzy, którzy zadadzą cyklistom proste pytania o wiek, charakter podróży oraz jej trasę."

    Gdzie tu gramatyka?

    • 1 2

  • a mze by pieszych zapytac czy im się podoba jak roweżyści rozjezdzaja chodnik (2)

    !

    • 3 4

    • a może by pieszych zapytać, czy im się podoba jak kierowcy parkują samochody na chodnikach

      !

      • 0 0

    • A może by tak wrócić do podstawówki i nauczyć się pisać, antyroweŻysto.

      • 0 1

  • rower

    @gość "gdzie teraz opłaca się kupić rower miejski dla kobiety, szukam czegoś nowego... ważne żeby nie był ciężki :)"
    zobacz sobie rowery w media expercie, są bardzo dobrej jakości w odróżnieniu od tego szajsu naookło

    • 2 0

  • Kiedy pobocza na Mierzei przy drodze 501?

    1. Ścinanie poboczy stanowi bardzo poważny problem od wielu lat. Jak fachowcy drogownictwa wiedzą, jest to podstawowe zadanie służb drogowych. Największe spustoszenie w nawierzchni powoduje woda powierzchniowa, która nie może odpłynąć, jeśli pobocze nie jest ścięte. Na jezdniach tworzą się swoiste cieki szukające możliwości odpływu. Jest to idealny sposób do całkowitego zniszczenia nawierzchni drogi.

    Poprzez ścinanie poboczy można zatem uniknąć kosztownych napraw nawierzchni. Jednak pobocze narasta bardzo szybko, zarówno na wysokość, jak i na szerokość, "wchodząc" na nawierzchnię nawet do 1m z obu stron drogi. Dlatego też do wykonywania ścinki konieczny jest wydajny i niedrogi w eksploatacji sprzęt, czyli ścinarka do poboczy.
    2. Ułatwienie poruszania sie pieszym, rowerzystom, kijkarzom.
    3. Łatwiejsze odśnierzanie w zimie, miejsce na awaryjny zjazd z drogi itp...

    • 4 0

  • Gdynia, a rowerzyści

    ""Gdynia policzy i przepyta rowerzystów "" - policzy uderzeniami kija, a przepyta uzywając płonącej pochodni...

    • 0 1

  • Uczmy sie od Rumuni (1)

    "Chcecie pieniędzy w budżecie? -"Rumunia pomimo sprzeciwu Międzynarodowego Funduszu Walutowego oraz Komisji Europejskiej postanowiła zaryzykować i istotnie obniżyła stawki VAT oraz inne podatki dla małych przedsiębiorców. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Rumuński rząd odnotował znaczny wzrost wpływów budżetowych, co w konsekwencji przyczyniło się do powstania na początku roku nadwyżki budżetowej. Podstawowa stawka VAT została zmniejszona z 24 do 20 proc. Wcześniej zmniejszono także stawki na żywność z 24 do 9 proc. Jakby tego było mało rząd w Bukareszcie zdecydował, że od początku roku stawka podatku dochodowego dla przedsiębiorców prowadzących 1-osobową działalność gospodarczą wyniosła zaledwie 3 proc. Jeśli taki przedsiębiorca zatrudni pracownika, to stawka PIT spada mu do 2 proc. Jeśli zatrudni dwóch pracowników stawka PIT zostaje zmniejszona tylko do 1 proc. ! Efekt? Do połowy marca wpływy podatkowe w Rumunii wzrosły aż o 7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Oczywiście to dopiero początek roku, ale uwzględniając dobre prognozy wzrostu PKB (Rumunia ma odnotować w tym roku wzrost na poziomie +4,1 proc. PKB; dla porównania Polska: +3,6 proc. PKB) jest bardzo prawdopodobne, że świetne wyniki w zakresie wpływów do budżetu utrzymają się przez kolejne miesiące. ""

    • 6 0

    • Już Ci PiS da... Znaczy, obniży

      Z czego straszydło wyciągnie pińcet na małolata?

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane