• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia policzy i przepyta rowerzystów

Patsz
29 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
W maju na trasach rowerowych w Gdyni będzie można spotkać ankieterów. W maju na trasach rowerowych w Gdyni będzie można spotkać ankieterów.

W blisko 50 miejscach w Gdyni w maju zostanie zbadane natężenie ruchu rowerowego. Wyniki zostaną wykorzystane nie tylko przy planowaniu siatki połączeń, ale będą też uzupełnieniem podobnych badań wśród pieszych i pasażerów ZKM.



W jakim celu jeździsz rowerem?

Choć dla coraz większej liczby osób pora roku nie ma znaczenia podczas decyzji o podróżowaniu rowerem, dla większości cyklistów sezon dopiero się rozpoczyna. Urzędnicy sami przyznają, że siatka tras wciąż nie jest dla miasta powodem do dumy, ale jednocześnie na każdym kroku słychać zapewnienia, że w magistracie robi się sporo, by usprawnić ten typ transportu.

Badanie przez pytanie

Gdy wieloma "twardymi" inwestycjami pochwalić się trudno, co rusz pojawiają się inne zachęty, jak np. startujący w kwietniu konkurs "Do pracy jadę rowerem" czy europejska rywalizacja rowerzystów mierzona za pomocą aplikacji. W tym roku dołączy do nich badanie natężenia ruchu, które zostanie przeprowadzone w maju w blisko 50 punktach w mieście.

Czytaj też: Gdynia chce zmieniać Morską dla rowerzystów

Pieniądze, jak w przypadku chociażby projektu Civitas Dynamo, wykłada Unia Europejska, więc z magistratu płyną sygnały, że można tylko zyskać.

Tym razem chodzi o projekt Flow, do którego Gdynia przystąpiła w maju 2015 roku. Cel w największym skrócie można określić jako próbę zwiększenia komfortu pieszych i rowerzystów na drodze.

Badanie było już prowadzone raz jesienią, ale wiosną ma dać dużo bardziej wymierne wyniki.

By dobrze zaplanować

- Chcemy docelowo uzyskać wirtualny model ruchu rowerowego na wzór podobnego, który został stworzony dla ruchu samochodowego w ramach Civitas Dynamo - wyjaśnia Rafał Studziński z ZDiZ Gdynia.
Oprócz obserwacji ruchu rowerowego, w poszczególnych punktach pojawią się również ankieterzy, którzy zadadzą cyklistom proste pytania o wiek, charakter podróży oraz jej trasę. W tym również będą ujęte dane z ośmiu urządzeń zliczających automatycznie ruch rowerowy w Gdyni. Wyniki mają zostać dołączone do podobnych prowadzonych wśród pieszych oraz badań wypełnianych przez pasażerów ZKM.

Niestety trudno będzie o to, by całość miała bezpośrednie przełożenie na szybką budowę konkretnych tras rowerowych. Projekt, podobnie jak w przypadku Civitas Dynamo, tego nie zakłada. Jak przekonują urzędnicy, może okazać się jednak bardzo pomocny w przyszłości podczas planowania w Gdyni sieci dróg rowerowych, w momencie zmian ruchu drogowego w poszczególnych częściach Gdyni.
Patsz

Miejsca

Opinie (398) 2 zablokowane

  • Przepytać ich na okoliczność (2)

    notorycznego łamania przepisów ruchu drogowego. Ubezpieczenia OC, oświetlenia pojazdów, ucieczek z miejsca spowodowanych przez siebie kolizji, rozbijania pieszych ,chamstwa i pijaństwa.

    • 7 7

    • a co się przypitalasz do właścicieli BMW ? też ludzie (1)

      • 6 1

      • golfy i inne skody nie lepsze

        • 3 1

  • (4)

    Alez tutaj jest mnostwo sfrustrowanych samochodowcow.

    Idzcie wąchać spaliny.

    • 8 10

    • My nie wachamy spalin mamy klime (3)

      Ty raczej pedalujesz za starym dizlem i wciagasz se losem

      • 2 7

      • Mialo byc nosem

        • 1 6

      • czyli to z niedotlenienia pieprzycie te głupoty

        i wszytko jasne

        • 7 2

      • przykro mi, ale jadac rowerem nie trzeba jechac glownymi drogami za samochodami.
        takie atrakcje tylko w samochodzie

        • 2 0

  • ubezpieczenia?????// (2)

    Kiedy zostanie wprowadzone obowiązkowe ubezpieczenia dla rowerzystów? dodatkowo kazdy rower poruszający się po drodze publicznej powinien być oznakowany w celu ewentualnej identyfikacji. Przepycha sie gosciu w kalesonach, porysuje samochód, pokaże fuc.ka i szukaj wiatru w polu.

    • 9 9

    • sam to wymyśliłeś? czy to w jakimś kraju chociaż 3 świata funkcjonuje ??? (1)

      w żadnym cywilizowanym na 100% nie. Powinno dać ci to do myslenia

      • 7 5

      • chiba za wiele się po nim spodziewasz

        • 6 1

  • gdynia może i była kiedyś super ale teraz jest żałosną dziurą rządzoną przez przygłupów (1)

    gdynia to najgłupsze miasto w Polsce, rządzona przez niekompetentne dna typu stempa, banel, szczurek, gruszecka i ten młody pajac co został wiceprezydentem. To są ludzie którzy nie mają ZIELONEGO POJĘCIA O CZYMKOLWIEK, a wy głupi gdynianie głosujecie na nich, bo według was dobrze wydają WASZE pieniądze. A fakty są takie: nie sztuka rządzić bogatym miastem. Ten prezydent, ta władza wyczerpała swoje możliwości. Siedzą na swoich przyspawanych stołkach bo nie ma dla nich alternatywy, no bo kto, ten pisowski miejscowy głupek horaua?

    żenada panie tomku i wojtku

    • 11 3

    • głąb i frustrat, uspokój się i idź na spacer

      bo zawału serca dostaniesz

      • 0 2

  • Rowerzysci precz z chodnika! (3)

    Rowerzyści powinni poruszać sie wyłącznie po ścierkach rowerowych i jezdni. W miescie obowiązuje ograniczenie prędkości dla pojazdów do 50 km/godz. Przepis mowi: jeżeli wzdłuż chodnika jest jezdnia, na ktorej pojazdy poruszają sie z prędkością do 50km/godz wtedy rowerzysta nie moze korzystać z chodnika, chyba ze jest na nim wyznaczony pas dla rowerów lub ścieżka rowerowa. Dlaczego my piesi mamy przezywać przerażenie kiedy mija nas rozpędzony rowerzysta, ktory nierzadko traktuje pieszych jak tyczki slalomowe. Panie pPrezydencie oraz drogi Komendancie Policji zacznijcie egzekwować prawo! Burmistrz Nowego Jorku Julliani w ten sposób, ścisłe egzekwując prawo w drobnych rzeczach spowodował , ze N.J, był jednym z bezpieczniejszych miast USA. Jak obywatel ma respektować rożne przepisy, kiedy odpowiedzialne podmioty, wybiórczo traktują obowiązujące przepisy..za złamanie jednych bedziemy karać a inne niech sobie łamią ludzie i niech pędzą po chodnikach ku przerażeniu pieszych.

    • 7 4

    • Wyluzuj majty

      Jakie przepisy. Przepisy tworza politycy. Jakich politykow mamy nie musze pisac. Takie przepisy jacy politycy.
      Dla mnie wzorcowe sa rozwiazania chociazby niemieckie. Tam niema zakazu jazdy po chodniku i problemu nie ma. Karac sie powinno za stwarzanie zagrozenia, a nie bo taki jest przepis od glupiego polityka ktory porusza sie limuzyna i g* sie zna.

      • 4 3

    • wiesio, ale wiesz, że w Polszcze droga w terenie zabudowanym w nocy dopuszcza 60 kmh? a na tej podstawie nawet w dzień rowerzysta moze odmowic mandatu za chodnikowanie, odwolac się do sądu i ma dużą szansę wygrać!

      trzeba było nie robić bagna z prawa

      • 4 1

    • Wiesłąw - spróbuj z podobną energią walczyć o respektowanie limitów prędkości

      oraz zniesienie możliwości parkowania samochodów na chodnikach.

      Ponadto sprawdź statystyki:
      - ile osób na chodnikach zostało potrąconych w Polsce przez rowerzystów w ubiegłym roku?

      - ile osób na chodnikach i przejściach dla pieszych zostało potrąconych i odniosło ciężkie obrażenia w wyniku nieodpowiedzialnej jazdy kierowców samochodów?

      • 1 0

  • Chyba WIZUALIZACJĘ ukończenia lotniska ;D

    • 1 1

  • Dickmana ... (1)

    Nie pytaj gdzie jest Dickmana - odpowiedz sobie ze jest tam ścieżka.

    • 2 0

    • Tak - ścieżka na której parkują klienci Żabki ;) W tym roku nie widziałam na niej ani jednego rowerzysty, a ma ze 20 lat już.

      • 0 0

  • Będą liczyć cyklistów? (1)

    Może znajdą choć jednego na słynnym kontrapasie na 3 Maja. Jego zdjęcie byłoby warte chyba tyle co zdjęcie yeti - niby są, a nikt nie widział.

    • 6 3

    • spóźniłeś się (...)

      miłeś tyle okazji do poobrażania nas na poprzednich stronach (...) Won stąd. Czekaj na kolejny artykuł.

      • 2 3

  • Brak poboczy na Mierzei Na drodze 501

    "Też bym chciał pojeździć po Mierzei ale droga 501 i 502 mierzeja i żuławy -masakra - brak poboczy, ani iść ani jechac rowerem, a w sezonie to samobójstwo!!!!"

    • 3 0

  • Wyrwać chwasty.... (1)

    Na co oni komu?

    • 5 6

    • precz z kretynami z aut. I z forum

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane