• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inspekcja Transportu Drogowego wyłapuje kierowców Ubera

Maciej Korolczuk
17 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł. Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł.

Znów posypały się wysokie mandaty za nielegalny przewóz osób. Inspektorzy z gdańskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dwóch kierowców Ubera, którzy przewozili pasażerów bez licencji transportowej. Każdy z nich będzie musiał zapłacić mandat w wysokości 8 tys. zł.



Czym kierujesz się zamawiając taksówkę lub inny pojazd świadczący tego typu usługi?

To nie pierwsze tego typu kontrole w Trójmieście. W lipcu kontrolerzy zatrzymali kierowcę audi, który wykonywał usługę bez jakichkolwiek dokumentów transportowych, nie miał też zgłoszonej działalności gospodarczej.

- Opłata za transport była pobierana na podstawie wskazań przebytej drogi według aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Tak jak w poprzednich przypadkach, po przeprowadzeniu czynności na miejscu inspektorzy wszczęli postępowanie administracyjne, by ukarać kierującego karą 8 tys. zł - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
W piątek akcję powtórzono, a tym razem inspektorów ITD powiadomili członkowie nieformalnej "grupy antyprzewozowej GAP" oraz związkowcy z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP.

- Funkcjonariusze ITD zostali powiadomieni przez nas. Skontrolowali dwóch kierowców, którzy wykonywali usługę przewozu osób. W trakcie kontroli stwierdzono m.in. brak licencji i inne niezgodności wobec Ustawy o Transporcie Drogowym. Kontrola odbyła się na Ołowiance tuż przy Filharmonii Bałtyckiej oraz na ul. Bytowskiej w Oliwie. Wobec kierowców wszczęto postępowanie administracyjne, będą musieli zapłacić mandaty w wysokości 8 tys. zł każdy - mówi jeden z członków GAP, biorących udział w akcji.
Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy. Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy.
Jak przebiegała kontrola? Inspektorzy pytali wysiadających z samochodu pasażerów, czy właśnie jechali z kierowcą Ubera. Mimo że ci to potwierdzili, to jeden z kierowców próbował jeszcze przekonywać, że wiózł znajomych, a kurs odbył się bez opłat. Inspektorów to jednak nie przekonało.

Tym razem obyło się bez tłumaczeń, że kierowca wcale nie wiózł pasażera, lecz jego... telefon komórkowy (to jedna z najczęściej stosowanych wersji, bo na przewóz rzeczy do 3,5 tony licencja nie jest konieczna), czy próby wpłynięcia na kontrolerów poprzez... modlitwę.

- Jeden z kierowców nie posiadał zarejestrowanej działalności gospodarczej i nie posiadał kwalifikacji stanu zdrowia. Wszczęto wobec niego postępowanie i nałożono dodatkowy mandat w wysokości 2 tys. zł - wyjaśnia Janusz Staniszewski z ITD w Gdańsku.
Jak tłumaczy Staniszewski, według ustawy o transporcie drogowym, każdy kto wykonuje usługę przewozu osób odpłatnie, musi posiadać licencję transportową. W przypadku Ubera i innych przewoźników niezrzeszonych np. w korporacji taksówkarskiej to kierowcy, a nie "firma" ponoszą całkowitą odpowiedzialność administracyjną.

Kontrole ITD dotyczą nie tylko kierowców Ubera. Wspólnie z Inspekcją Handlową pracownicy ITD regularnie sprawdzają też korporacje taksówkarskie. Szczególną uwagę przykładają do wydawania przez kierowców paragonów, legalizacji kas fiskalnych i taksometrów, a także ważności dokumentów oraz stanu technicznego samych pojazdów.

Miejsca

Opinie (587) 9 zablokowanych

  • tania kasa (39)

    dla grubasa?

    Jak ktos nie ma wyszktalcenia to lapie sie za byle jaka robotę i mysli, ze mu to przejdzie.

    • 80 523

    • jakiego wykształcenia? (3)

      w weekend jechałem zarówno taksówką jak i uberem i tak samo jechali z nawigacją, a taksówkarz jeszcze dopytywał, jak ma jechać

      nie wiem kto korzysta ze zwykłych taksówek, jak uberem w nocy można wrócić z Gdyni do Śródmieścia Gdańska za 40 zł.

      • 125 15

      • co ma używanie nawigacji do wykształcenia? (2)

        • 35 11

        • jak jesteś kształcony - to wiesz jak obsługiwać (1)

          a jak chłop od pługa - to nie umie

          • 20 15

          • Jak chłop, to "nie umi" ;)

            • 7 1

    • tylko uber ! (6)

      dosc zlosliwych mietkow z taksowy ktorzy wydoja z ciebie 3 razy wiecej jak tylko moga

      • 172 18

      • hyh (3)

        Pewnie jakby miał licencje to by było drożej. Szara strefa

        • 22 8

        • ale po co licencja (2)

          skoro niczego mi jako pasażerowi nie gwarantuje? taksiarze jeżdżą fatalnie stwarzając zagrożenie na drogach, taksówki po kilkanaście lat, gbury z głupią gadką, naciągają i zwykle nie wiedzą, dokąd jechać. do tego zwykle jadą petami. kasę ściągają koszmarną. w czym są lepsi od przypadkowych ludzi u których kasę nalicza aplikacja?
          oczywiście, można zamówić taksówkę lepszej klasy, ale ta usługa jest zwykle dodatkowo płatna, a taksiarz pozostaje raczej gburem niestety.

          • 90 10

          • Taksówkarze się pytają jak mają jechać, żeby to klient zadecydował którą trasą woli dotrzeć. Dzięki temu później unika się pretensji o naciąganie na długość drogi albo na zbyt długi czas jazdy.

            • 22 12

          • No zapytaj ubezpieczyciela jak coś ci się stanie i ubezpieczyciel się dowie, że jechałeś z osobą bez licencji.

            Która łamie przepisy ustawy. Wtedy z automatu nie dostaniesz odszkodowania.

            • 8 22

      • Nie mam nic przeciwko. (1)

        Wolny rynek jak ktoś chce pobierać niższe opłaty za usługę - proszę bardzo. Ale wszystkie koszty powinni ponosić tak jak każdy inny przewoźnik/przedsiębiorca.

        • 20 4

        • widać że zielony

          czyli jakie inne koszty? Paliwo? placa tyle samo.. podatki, placa tylko nie w pl, bo to nie polska inicjatywa, polską juz dawno by zaciukali.. co jeszcze mają placic tak samo jak inni? za wynajem dyspozytora, ktorego zastepuje komórka i aplikacja?

          • 11 5

    • chcą jeździć za pół darmo i świnię podłozyli kierowcy (1)

      niezły sabotaz

      • 51 3

      • Pasażerowie mogli nie wiedzieć o co chodzi ,że kierowca nie ma potrzebnych dokumentów, zapytali to odpowiedzieli, To, że się tak uczepili tego ubera to osobna sprawa :/

        • 16 5

    • Twój wpis wystarczająco mówi o twoim wykształceniu.

      Dobry portal wybrałeś!

      • 7 3

    • Wykształcony Panie..... (13)

      Jestem kierowcą Uber od Kwietnia. Takie mandaty się pokornie przyjmuje i wysyła do Warszawy. Uber w centrali ma naprawdę dobrych prawników i takie mandaty lądują w śmietniku! W Lipcu i Sierpniu wyciągałem ponad 3 tysiące miesięcznie, jeżdżąc tylko nocą. Zmierzch TAXI to już formalność. Każdy kto ma świadomość i smartfona wie, że Uber jest dużo tańszy od TAXI a naliczanie jest przejrzyste i zawsze takie samo.

      • 56 15

      • No tak pewnie jesteś ty młdym kierownikiem ubera na karyski czy koscierskich blachach to kreujesz tu rzeczywistosc (10)

        • 7 34

        • z Uber'em od 2015 (9)

          takiego komentarza nie musiał pisać żaden kierownik

          Zrozumcie w końcu biedne "złotówy", że wśród nas kierowców Uber'a zdecydowana większość to ludzie pracujący na pełnych etatach i jeżdżący swoimi ZADBANYMI autami. Owszem, każdy z nas robi to dla pieniędzy, ale najważniejsze jest to, że nie MUSIMY tego CHCEMY.

          Sam współpracuję z Uber'em od 2015 roku. Jeżdżę tylko weekendami. Podatki płacę od samego początku tak jak doradziła mi Pani w US. Tak, tak w Urzędzie Skarbowym! Licencji nie posiadam ponieważ o niczym ona nie świadczy. Można ją sobie wyrobić za parę złotych na kilka lat bez konieczności zdawania egzaminów z topografii. Jeżeli tak to wygląda to jest ona kompletnie zbędna!! Badania? Panowie jakie badania? Jak obserwuję od kilkunastu miesięcy jak poruszacie się "złotówy" po mieście to Wasze badania o niczym nie świadczą. Uważacie się za Paniska na drodze i jest to jeden z powodów dlaczego pasażerowie mówią o Was tyle negatywów. Ludzie cenią sobie w Uberze nie tylko cenę, nie tylko miłych kierowców, którzy znają język angielski. Cenią sobie czyste i pachnące auta oraz bezpieczną jazdę a nie idiotyczne manewry na drodze i zasuwanie 100km/h po mieście. Wymuszanie pierwszeństwa czy nagle, niesygnalizowane zmiany pasa. Tak, tak... tak się zachowujecie. Gdybym miał 100% pewność, że nagranie z mojej kamery zostanie uwzględnione przez Sądy to mandatów byłą by setka tyle mam filmików. Może kiedyś dla zabawy stworzę kompilację i wstawię na YOUTUBE. Może Wy biedne "złotówy" nawet nie zdajecie sobie sprawy z tego jak źle zachowujecie się na drodze. Jak niebezpiecznie się poruszacie. Rozumiem, że licencja oraz badania lekarskie Was do tego upoważniają?

          My kierowcy Uber'a nie zamęczamy naszych pasażerów opowieściami jak to jest źle w życiu. Nie tryskamy jadem do wszystkich i wszystkiego. Do każdego pasażera, nawet tego wypitego podchodzimy ze spokojem a nie chamskimi odzywkami sfrustrowanej "złotówy".

          Gdy przytrafi nam się krótki kurs, nie krzyczymy na pasażera, "po kij nas zamawiałeś, wypitalaj". - niestety, Wy tak robicie.

          Sam mam już ponad tysiąc kursów. Dla mnie to nie jest ważne czy dużo, czy mało. Liczy się ocena pasażerów a ta jest prawie maksymalna. To pokazuje, że przejazd ze mną podobał się. Teraz popatrzcie na te wszystkie komentarze. Ludzie nas lubią nie tylko za cenę czy rozwiązania techniczne aplikacji mobilnej. Lubią nas bo nie jesteśmy chamami drogowymi i marudami jak Wy, biedne "złotówy".

          Biadolcie sobie dalej. Czasy monopolu się skończyły. Ustawa w takiej formie jaką przygotowaliście i tak nie przejdzie. Nie ma szans. Świat zaczyna rozumieć, że warto rozbijać beton. Dzięki temu zyskuje konsument a to on powinien decydować z kim chce jechać a nie prezesik korporacji czy pajac na Wiejskiej.

          Pokażcie mi chociaż jeden artykuł, gdzie kierowca Uber'a został skazany przez sąd. Gdzie otrzymał wyrok prawomocny i musi zapłacić te 8 czy 10 tysięcy złotych.

          Złotówy się popisują w każdym z miast. Ostatnio w Łodzi zatrzymali małżeństwo myśląc, że Uber podwozi Panią na dworzec kolejowy. Jak to się skończy? Marnie dla "Złotów" bo grozi im kara, która spowoduje, że nie będą mogli wykonywać zawodu taksówkarza do końca życia, gdyż będą prawomocnie karani.

          Licencja to przeżytek. O niczym nie świadcząca a jest produktem mającym na celu wyłudzenie haraczu i tworzenie mafii taksówkarskiej (monopolu).

          Obowiązkowa kasa fiskalna. Kolejny absurd. Żaden, powtarzam żaden taksówkarz nie jest w stanie przedstawić tak dokładnego dnia pracy czy wykonanych kursów jak Uber. Tym samym przed Skarbówką jesteśmy jak otwarta księga z masą danych, gdzie taksówkarz ma niesamowite pole manipulacji wynikami (zarobkiem). Faktury dla klienta są wystawiane w pełni legalnie.

          Badania lekarskie. Ważne ale nie w takiej formie jak to argumentują taksówkarze. Widząc jak poruszają się po drogach publicznych szczerze wątpię w potrzebę robienia tych wszystkich badań. Po prostu są bezskuteczne, ponieważ nie potrafią wyeliminować słabych jednostek.

          Podatki - TAK, zawsze trzeba je płacić a Ci co przed tym uciekają. Karać. Jednak płacić podatki można na wiele sposobów. Ważne by od tego co faktycznie się zrobiło, a nie jak pasuje, prawda "złotówy"??

          Ubezpieczenie. Nie wiem jak inni, ale u mnie pasażer jest ubezpieczony z NNW na kilkaset tysięcy złotych. Nawet jeżeli do wypadku doprowadzę ja. Która "żłotówa" ma takie ubezpieczenie? A ilu z Was nie ma zapłaconego nawet OC nie mówiąć o AC czy NNW??

          Tak więc XXI wiek panowie "Złotówy" i lepiej dla Was nie będzie...

          • 84 11

          • Uber nie jest najtańszy w Trójmieście (4)

            1) lamiecie prawo
            2) w nocy nigdy jeszcze nie udało mi się pojechać taniej niż taksówką zawsze wskaźnik 2,3 razy stawka
            3) wolno jeździcie bo dodatkowa kasa za czas przejazdu chyba 25 groszy minuta
            4) raz przejechałem się za darmo był bonus i już więcej nie skorzystam as dajan byłby dużo tańszy nocą
            5) a te kilka tys od ITD i tak zapłacicie, cudów nie ma to jest łamanie prawa, szkoda tylko że w Sądzie będzie to długo trwać

            • 12 48

            • totalne kłamstwa (2)

              1. Jeżeli łamiemy prawo to czemu żaden kierowca Ubera do tej pory nie został skazany wyrokiem prawomocnym?
              2. Jesteś lama i tyle. Jednej nocy robię ok. 15 przejazdów i może... podkreślam może jeden złapie na wyższym mnożniku niż standard 1.0
              3. Wolno jeździmy ze względu na bezpieczeństwo. Biorąc pod uwagę stan dróg i często warunki atmosferyczne. Te 25 groszy za każdą minutę to śmiech. Średni kurs trwa około 10 minut. Co daje nam raptem 2,5 zł - 20% prowizja. Szalony zastrzyk gotówki hehe.
              4. Proszę bardzo, masz prawo wyboru i oto w tym wszystkim chodzi.
              5. Skoro tak twierdzisz... widać wiesz lepiej :)

              • 31 8

              • Ad. 1. (1)

                Łamiesz prawo za które przewidziany jest mandat (jazda bez licencji), za to nie grozi ci proces sądowy.

                • 4 19

              • Re: Ad. 1.

                Jak już to kara administracyjna.

                • 0 0

            • DO: "Uber nie jest najtańszy w Trójmieście"

              Najważniejsze: nigdy nie jeździłem z Uberem i nie jestem kierowcą Ubera, ale dam Ci odpowiedź na Twoje 5 punktów.
              Ad 1: zarzut bez sensu, bo nie podałeś artykułów, paragrafów, przepisów, ani nic konkretnego w tej materii, ale co ważne: pomagasz im w tym rzekomym łamaniu prawa, bo korzystasz z ich usług- patrz Twój punkt 2 i 4.
              Ad 2: jeżeli są drożsi od taxi, to dlaczego z uporem maniaka korzystasz z ich usług, skoro nigdy nie udało Ci się pojechać taniej ni ż taksówką?
              Ad 3: jeśli jeżdżą wolno i Twój kurs trwający około 30 minut (np Gdynia- Sopot) przy szybkiej jeździe przedłuży się o np. 5 minut to zapłacisz 5x0,25 zł= 1,25 zł więcej za Twoje bezpieczeństwo- poczytaj ile trąbi się o większym bezpieczeństwie przy wolniejszej jeździe.
              Ad 4: opinia na poziomie dziecka specjalnej troski (przepraszam te wszystkie dzieci, gdyż nie mam w zamyśle Was obrażać): raz pojechałeś za darmo, bo, domyślam się, dostałeś bonus, ale już nigdy więcej za darmo nie pojedziesz- bo???- sic!!! Do: "as dajan" się nie odniosę, bo nie wiem co to znaczy i nie mam pojęcia o co Ci chodzi.
              Ad 5: tu nie będę polemizował, bo Ty piszesz że zapłacą, inni piszą, że nie zapłacą, a mi to jest tak naprawdę obojętne.
              No i konkluzja: jeśli jesteś taksówkarzem, a domyślam się, że tak jest i chciałeś zbesztać Ubera, to Ci się nie udało, a dla mnie i pewnie wielu innych swoją wypowiedzią zwróciłeś uwagę, że pewnie warto przyjrzeć się Uberowi i zacząć z niego korzystać jako z tańszej opcji.

              • 29 4

          • Jakie NNW?

            Jeśli ubezpieczyciel się dowie, że prowadzisz w świetle obowiązujących przepisów nielegalny przewóz osób, bo tak należy działalność Ubera obecnie kwalifikować, to od razu wyprze się zapłaty odszkodowania dla ciebie i twojego pasażera. Myślisz, że w ubezpieczeniach pracują mierni prawnicy? Znajdą każdy powód, żeby nie wypłacić odszkodowania.

            • 9 4

          • Tak to potwierdza że pisze kierowniczek , prpagandysta taki młody brunecik o kobiecych ruchach (1)

            • 0 5

            • Lubisz takich? :)

              • 2 0

          • Brawo!!! Je..ć złotówy. 3 tygodnie temu jechałem ze znajomymi ITaxi około 23 z Pomorskiej na Grodgera, czyli niedaleko. Kiedy wysiadaliśmy od pacjenta krzyknął nam 38 zł. Po zwróceniu uwagi że trochę za dużo, usłyszeliśmy odpowiedź. Kiedy zamawiany jest kurs przez telefon to dolicza się 20zł. Chciałem zadzwonić na policję ale niestety znajomi szybko zapłacili i **** uciekł.

            • 1 3

      • I już kłamiesz w ostatnim zdaniu. W święta (Boże Narodzenie, Sylwester) stawki w Uberze są inne.

        Więc co niektórzy byli zaskoczeni, że stawki były inne niż standardowo.

        • 2 2

      • 3000

        za prace w nocy ? serio marnujesz noce za 3000 i to bez zadnej umowy i ubezpieczenia ? kobieta sama w domu a Ty za 3000 w nocy jezdzisz ? jak bedziemy sie zadowalali takimi zarobkami to nigdy nie bedzie tu dobrze .Pomyśl , gdybyś zarobił wiecej to wiecej wydasz , jak Ty wiecej wydasz to ktoś dzieki tobie wiecej zarobi , tak to musi działać , pieniądz musi być w obiegu !

        • 2 1

    • Małe pytanko ? (2)

      Czy korporacje transportowe - taksówkowe płacą za korzystanie z miejsc postojowych , postojów Taxi ???

      Jężeli tak to w jakiej wysokości są wpływy do miast ?

      Czy ewentualna dzierżawa miejskich miejsc jest poprzedzona przetargami organizowanymi przez miasta ?

      Kto wyłania korporacje np. przy dworcach PKP , lotnisku , halach sportowych ???

      • 37 1

      • płacą

        każdy taksówkarz musi na początku zapłacic za licencję czyli za miejsce na postoju , a kto wyłania korporacje przy dworcach itp ? pomyślmy.... ich operator / zarządca ?

        • 2 0

      • Płacą

        Jeśli chodzi o opłatę, owszem płacą. Nie dosyć że płacą za licencję to płacą jeszcze co miesiąc składkę członkowską z której pokrywane są postoje np. Na lotnisku.

        A korporacje w takich miejscach jak dworzec/lotnisko są wyłaniane na zasadzie przetargu tj. Która korporacja da więcej, ta będzie mogła stać tam na postoju.

        • 1 0

    • Małe ale ?

      Szef ITD jest w stopniu generała ?

      • 6 1

    • prowadzą działalność zarobkową to muszą mieć takie same zasady jak taxi

      inaczej się nie da.

      • 6 15

    • (5)

      Po co takaowkarze placa podatki, uwolnic zawod jak w krajach 3 swiata, i wtedy kursy beda tansze bo nie trzeba bedzie placic 1200 zus

      • 9 1

      • Złotówy podatków nie płacą!!!!! (2)

        Po pierwsze bo są to 65% ubecy i psy na emeryturze a 33% jest na karcie podatkowej ( proszę sobie poczytać to będziecie wiedzieć dlaczego nie płacą podatków )

        • 16 0

        • (1)

          Tu akurat proszę nie generalizować. Mój Tata był taksówkarzem, a żaden z niego ubek ani żadnej karty nie miał. Ciężko pracował, żeby zarobić na utrzymanie. Jakkolwiek skłaniam się ku uber'om z prostej przyczyny- bo taniej, to proszę z góry nie zakładać, że każdy korporacyjny taksówkarz to krętacz.

          • 8 2

          • A wiesz co to jest karta podatkowa?

            • 2 0

      • (1)

        złotówy i podatki to dobre, jak proszę o paragon to za każdym razem tak jakbym 3 wojnę światową wywołał

        • 5 0

        • co ty pierdzielisz

          taksometru nie włączy jak nie włączy kasy fiskalnej wiec zawsze bedziesz miał paragon jesli masz włączony taksometr, to są zintegrowane urządzenia !

          • 4 0

  • I dobrze (22)

    Podatki trzeba płacić, a nie nabijać kabzę zagranicy.

    • 214 498

    • ale tu nie chodzi o poadki (11)

      działalność gospodarczą kierowcy ubara muszą mieć więc i muszą płacić podatki

      • 70 11

      • mięć muszą, ale nie mają :) (2)

        • 24 35

        • jak by nie mieli to by nie byli kierowcami ubera (1)

          bo uber nie zawarłby z nimi umowy. Czytałeś artykuł czy tylko pie##%isz od rzeczy?

          • 51 11

          • Fajnie, ze umiesz czytać.

            "Inspektorzy pytali wysiadających z samochodu pasażerów, czy właśnie jechali z kierowcą Ubera (...) Jeden z kierowców nie posiadał zarejestrowanej działalności gospodarczej i nie posiadał kwalifikacji stanu zdrowia"

            • 17 7

      • (7)

        a przeczytałeś tekst ? Właśnie nie miał. Większość z uberowców nie ma. A nawet jak mają to nie płacą podatku bo nie mają kas fiskalnych= nie wykazują dochodu.

        • 22 32

        • Każdy przejazd jest monitorowany idioto i odrazu w profilu kierowca jest to jako faktura z której kierowca się rozlicza do skarbówki i nie zrobisz tu lewizny bo schodzi wszystko z karty klienta

          • 35 11

        • (5)

          A że idioto przeczytałeś psełdo bzdury pismaka maćka to już Twój problem uwierz mi w większości to bzdury

          • 18 7

          • (4)

            Psełdo dobre dobre

            • 4 0

            • (3)

              A czym się różni taxi od samochodu kierowanego przez kierowcę Ubera?!?!??!?!? Nie liczę papierologii w postaci licencji, która to praca jest bezsensu całkowicie licencjonowana. Korzystam z Ubera i będę.

              • 22 10

              • (2)

                "Korzystam z Ubera i będę".to nie jest takie pewne.Jeszcze kilka takich akcji i się Ubery wykruszą 8 tysiączków kary -to taki kierowca na Uberowych stawkach pół roku musi za frajer kręcić. A miało być miło i przyjemnie

                • 10 14

              • taxi co

                boli uber legata

                • 2 0

              • I tak firma zaplaci

                • 1 1

    • dobrze rzekłeś,dość

      rozpasania księży !

      • 17 4

    • Licencje to przeżytek z epoki PRL. W XXI wieku mamy wolność gospodarczą. (5)

      Chcesz wozić ludzi? Proszę bardzo, zakładasz firmę, wozisz, płacisz podatki. Po co jakieś świstki z urzędu i (do niedawna) limity na ilość taksówek?

      • 45 13

      • Ubezpieczenie (4)

        A kto zapłaci odszkodowanie jesli jadąc tak a lewa taksówka zdąży sie wypadek? A spas bedziesz wiedział czy twoje dzieci jesli masz, jada ze szkoły z normalnym czlowiekim czy jakims wariatem?

        • 7 28

        • Litości!

          Rozumiem, że jak taksiarz ma licencję, to ty jesteś w pełni spokojny, że to jest sympatyczny pan Mirek, co to muchy nie skrzywdzi, dzieci głaszcze po główkach i nie bije żony... Zrozum, że w tych całych licencjach liczy się tylko to, że jakaś państwowa biurwa przytuliła za nią forsę, którą później jakiś politykier łaskawie "da" na cele "społeczne", oczywiście potrącając swoją działkę.

          • 43 4

        • No właśnie na tym polega wolność gospodarcza! Myślisz że firmy ubezpieczeniowe nie mają ofert OC/AC dla takich kierowców? Oczywiście że mają. A jeżeli taki kierowca ukryje ten fakt przed ubezpieczalnią, to będzie bulić z własnej kieszeni i może pójść z torbami na bruk.

          • 2 0

        • (1)

          A kto mi wypłaci odszkodowanie, jeżeli będę szedł ulicą i pijak za kółkiem mnie potrąci a sprawca nie zostanie wykryty?

          • 2 1

          • Ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny

            • 0 0

    • Powiedz to trójmiejskim złotówom, jak bedziesz ruskie paliwo od nich brał....

      • 5 1

    • przecież ten kierowca płaci podatki z twoich pieniędzy

      one są w cenie kursu. Jak nie ma działalności to jeździ taniej żeby złapać klienta i to ty nie płacisz podatku a nie on

      • 2 3

    • Podatki w Polsce to złodziejstwo!!!
      Zakładając własną działalność musisz płacić ok1300zł miesięcznie na zus
      W Anglii płacisz 1000 zł na rok. i coraz więcej ludzi tak robi. Zakładają działalność w Anglii a pracują w Polsce.

      • 1 0

  • dalej będę jeździł uberem na pohybel złotówom najgorszemu sortowi wśród kierowców (53)

    trzymajcie sie uberowcy ! a tych tępych pasażerów co sprzedali ich na pal nabić! co za bezmózgi! za złotówy sie zabrac a nie !

    • 1126 182

    • Przeciez ta akcja byla ustawiona od poczatku do konca przez te ci*ty z GAP i SM na kolach.

      Od tej pory jeszcze bardziej bede unikal jezdzenia ze zlotowami.

      • 149 21

    • podejrzewam (4)

      że to taksiarze mogą celowo wsiadać do uberów. Są umówieni z ITD albo dzwonią na bagiety... zadek boli, oj boli.

      • 141 14

      • tak właśnie jest

        • 66 7

      • dokładnie tak jest (2)

        ci "pasażerowie" to taxi konfidenci

        • 70 8

        • oj

          A ty ciepła parów.a

          • 3 48

        • Najlepsze, jest to ze nasze prawodawstwo ma tzw

          zakup kontrolowany, tylko do najcięższych przestępstw. Nawet więźniowi nie wstawia się wspołwięźnia z podsłuchem żeby nagrać zeznania - tak jak jest to w USA. A tu patrz ITD może korzystać z zeznań pseudopasazerów, zapewne byłych milicjantów..... Jakie to wszystko względne...

          • 21 1

    • (23)

      będziecie mieli wypadek, zostaniesz ranny i okaże się, że kierowca ubera nie miał licencji, ubezpieczenia a grat którym kierował przeglądu. Za kogo się wtedy weźmiesz?

      • 37 104

      • UFG wieśniaku

        Problem może mieć najwyżej kierowca który dostanie regres. Wolę ubera niż rozpadającą się taksówkę. Co mi po licencji jak jadę w zdezelowanym gracie.

        • 99 14

      • Przegladu? ... No nie przesadzaj. Jeszce nigdy nie jechalem "gratem" z uberem

        • 85 6

      • Po cholerę kierowca, który mnie wiezie ma mieć licencję? (14)

        Jest era GPSu - gość ma mnie przewieźć z punktu A do punktu B najkrótszą/najszybszą trasą.

        Do tego wystarczy:
        1. Samochód z kierowcą
        2. Dowolna aplikacja na smartfona, która zliczy trasę i płatność

        Taksówkarzom i ich kombinacjom z taksometrami, jazdą na około i pozostałymi szwindlami dziękuję. To wasz koniec.

        • 132 12

        • (11)

          Ależ idiota z ciebie!A po gościowi który leczy ci zęby dyplom lekarza stomatologa?Nie wystarczą kombinerki , młotek i para w rękach?

          • 27 101

          • To jest przewiezienie osoby z punktu do punktu (7)

            Nie potrzeba do tego wyższego wykształcenia, miliona specjalizacji i 10 lat stażu. Wystarczy mi po prostu uczciwy gość z samochodem i niską ceną, a o to dba aplikacja Uber. O bezpieczeństwo z kolei dba państwo, bo ktoś mu w końcu prawo jazdy wydał.
            Szczerze nie interesuje mnie czy gość zdał egzamin ze znajomości miasta, czy ma licencję, itd skoro nie wymagam tego od zmotoryzowanego kolegi z pracy.

            • 105 7

            • Do tego Uber wymaga od kierowców również zaświadczenia o niekaralności oraz zaświadczenia o wykroczeniach w ruchu drogowym

              • 57 4

            • Tak? (2)

              No wyższego wykształcenia to nie potrzeba,ale licencja i badania są potrzebne! To nie jest tylko papier...Chyba że wolisz żeby cię jakiś chory psychicznie woził,który by nie zdał psychotesów...

              • 8 48

              • no właśnie to tylko papier

                a o psychotestach w kontekście byłych milicjantów i ubków, którzy nadal stanowią większość wśród taksówkarzy to aż żal wspominać.

                • 50 2

              • Wytłumacz mi do czego jest potrzebna licencja?

                Badania może mają jeszcze minimalne uzasadnienie, ale licencja? Z perspektywy pasażera nie ma najmniejszego znaczenia.

                • 3 0

            • (2)

              Heh, kierowca bez znajomości miasta ale z GPS...
              Raz mnie taki wiózł gdy znajomy namówił mnie na ubera. Tragedia! Cała podróż to moje "teraz w lewo, następna w prawo". Nie dziękuję

              • 2 34

              • ja tak jeździłem z taksówkarzami kilka razy (1)

                próbowałem dostać się do zakładów teoretycznych gumedu- za każdym razem prowadzeni za rączkę. nazwa im nic nie mówił i chcieli mnie do szpitala zawieźć jak usłyszeli adres (bo gps jet ble). a na koniec parkowali na przejściu dla pieszych wszyscy po kolei.

                • 21 0

              • złotówy też często nie wiedzą jak dojechać w konkretne miejsce trzeba ich za rączkę prowadzić... Wiec ta licencja g*wno warta jest tym bardziej jeśli to są młode osiedla 1-5 letnie.

                • 15 1

          • lol

            Jaka to wiedze trzeba miec?

            • 25 1

          • Szczerze?

            O tym powinien zdecydować klient. Kiedyś ludziom na wsi zęby wyrywał kowal i wyobraź sobie, że nie miał wykształcenia a mimo to ludzie do niego przychodzili! Spójrz na sprawę z innej strony: to ty powinieneś decydować czy pójdziesz do stomatologa z dyplomem czy do kowala! Dlaczego o tym ma decydować "system", czyli nie wiadomo kto? A co do kierowców ubera - koledzy wypowiadający się wcześniej powiedzieli już wszystko: do przewiezienia człowieka z A do B wystarczy prawo jazdy. Kropka.

            • 49 3

          • lol

            bo prowadzenie samochodu wymaga 5 lat studiów.

            • 23 1

        • tak tak (1)

          koniec to będziesz miał w du.ie jak ci twój uber zasadzi cienki bolku

          • 4 44

          • Nudzi się 3h na postoju?

            W oczekiwaniu na kurs życia.

            • 41 2

      • ODP: (3)

        ędziesz miał wypadek i okaze się ,że kierowca taxi nie ma ubezpieczenia i badania technicznego . Za kogo się wtedy wezmiesz ?

        • 18 6

        • (1)

          Za korporację w której pracuje.

          • 4 9

          • powodzenia.

            • 4 0

        • brak ubezpieczenia może dotyczyć każdego - kasa idzie z funduszu UFG

          za to płacimy pośrednio wszyscy

          • 9 0

      • grat?
        A wiedziales ze pojazd ktory jezdzi na Uberze ma wymogi? Nie moze byc starszy niz 10 lat.
        To raczej na Taxi jezdza wieksze zlomy...

        • 0 0

      • On ma gorzej z taxi

        • 0 0

    • no to jeździj korzystając z mytaxi lub itaxi (3)

      wygoda ubera i licencjonowane wyselekcjonowane taksówki (możesz sobie różne rzeczy poprzez filtry zażyczyć.

      • 8 34

      • Za drogo

        • 27 2

      • też tak myślałem na początku, (1)

        ale 1) cena w mytaxi jest moooocno orientacyjna 2) drogo 3) nie można zamówić samochodu premium w każdym systemie, co jest irytujące.

        • 10 4

        • Jak chcesz za darmo, to z buta proponuję

          • 0 7

    • przecież to taksówkarze byli tymi kapusiami

      PRL może wyjść z Polski ale z taksówkarza nigdy - konfidenci wciąż żywi

      • 60 5

    • Takich jak ty na pal powinno sie nabic bezmozgu (1)

      !

      • 4 17

      • milcz leszczu nie pytany

        • 2 8

    • Podjedź na pks to za wyzywanie dostaniesz nagrodę chamski gnojku (1)

      • 4 9

      • Mafia bereciarzy z Pksu. Szkoda, ze za stanie níe placa hehehe.

        • 19 0

    • A na jakiej podstawie prawnej inspektor ITD "zadaje pytania pasażerowi"?

      wg mnie nie ma takich uprawnień... co więcej niema prawa zatrzymywać samochodu osobowego bez powodu (np. wykroczenie na drodze, niespełnianie warunków technicznych pojazdu) - więc na jakiej podstawie zatrzymał tych kierowców?

      Inspektor po zatrzymaniu pojazdu podaje kierującemu stopień, imię i nazwisko oraz przyczynę zatrzymania. Rozpoczęcie kontroli przez inspektora poprzedzone jest okazaniem kontrolowanemu legitymacji służbowej. Legitymacja, o której mowa upoważnia inspektora do dokonania czynności kontrolnych.

      Przystępując do czynności kontrolnych, inspektor może wydać polecenie unieruchomienia silnika pojazdu.

      W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa lub uwarunkowanych charakterem kontroli, inspektor może wydać kierującemu pojazdem lub pasażerowi polecenie opuszczenia pojazdu.

      Inspektor może kierować kontrolowanym pojazdem w zakresie posiadanego uprawnienia do kierowania pojazdami, jeżeli jest to niezbędne dla:

      - dokonania sprawdzenia stanu technicznego pojazdu, a w szczególności skuteczności działania hamulców;
      - sprawdzenia masy lub nacisku osi pojazdu;
      - sprowadzenia pojazdu, którym kierowała osoba będąca w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwości albo będąca pod wpływem środka odurzającego lub działającego podobnie do alkoholu, zatrzymanego w miejscu zabronionym, do miejsca gdzie zatrzymanie jest dozwolone.

      Od stycznia 2011 r. do Inspekcji należy kontrola ruchu drogowego nie tylko pojazdów wykonujących przewóz drogowy (a więc samochodów osobowych i autobusów wykonujących przewóz osób oraz pojazdów ciężarowych przewożących rzeczy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony), ale także samochodów osobowych w wymienionych w ustawie Prawo o ruchu drogowym przypadkach:

      Jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że kierujący znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków działających podobnie do alkoholu;
      Jeżeli kierujący naruszył przepisy ruchu drogowego, a to naruszenie zostało zarejestrowane za pomocą przyrządów kontrolno-pomiarowych lub urządzenia rejestrującego;
      Jeżeli kierujący rażąco naruszył przepisy ruchu drogowego lub spowodował zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
      Dokonując zatrzymania, inspektorom przysługują uprawnienia takie, jakie mają funkcjonariusze Policji ? mają prawo wylegitymować kierującego, sprawdzić dokumenty (prawo jazdy, dowód rejestracyjny, dowód zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub stwierdzającego opłacenie składki), mogą również sprawdzić stan trzeźwości kierującego oraz stan techniczny pojazdu.

      • 21 2

    • sam sie nabij na pal tępy pajacu

      • 0 12

    • (1)

      Jeździj,jeździj!!!Jak będziesz miał wypadek nie dostaniesz ani grosza odszkodowania głąbie.

      • 0 18

      • sprawa cywilna z kierowca

        dostaniesz takie samo jak od ubezp tyle ze od kierowcy

        • 0 0

    • A trojmiasto.pl po raz kolejny publikuje artykul ktory w bardzo nieobiektywny sposob przedstawia sprawe. Brawa dla "redaktora" ktory wspial,sie na wyzyny dziennikarstwa sledczego i przeprowadzil krotki wywiad z czlonkiem "nieformalnej grupy antyprzweozowej GAP".

      Czyzby Pana wujek/ojciec/brat byl taksowkarzem Panie Macieju?

      • 31 0

    • Ok

      Typowy polak katolik czekam kiedy w twoim zawodzie np. Ukraińcy zaczną pracować za pół stawki wtedy tępaku zrozumiesz.

      • 5 5

    • uber to zlo (1)

      jest to korporacja jak kazda inna.
      swoja historie na swiecie zaczela od werbunku kierowcow w ekskluzywnych samochodach za calkiem dobre pieniadze.
      w miare czasu zaczali oferowac bardziej przystepne uslugi po malych stawkach za kilometr zeby miec szanse na rynku.
      koniec koncow korpo jak to korpo, nieustanny wzrost musi byc i zacznie sie zaciskanie pasa na kierowcach.
      w innych krajach to juz sie wydarzylo:

      google: how uber conquered london :)

      • 7 1

      • Oczywiscie ze tak, cel wszystkich korpo ten sam. Wybic konkurecje a potem upodlic pracownika. I tak wszyscy skoncza jako niewolnicy. Na szczescie tego nie dozyje

        • 3 1

    • Aplikacj ado kontroli taksówek? (1)

      Może popełnimy aplikację, która będzie rejestrować trasę i czas przejazdu oraz porównywać ją z oficjalnym cennikiem? I doniesienia na nieuczciwe złotówy. Ciekawe, ile mandatów się posypie?

      • 12 0

      • Nie wiesz o czym piszesz każdy kurs w korporacji jest rejestrowany i jeśli ci się coś nie podoba zgłaszasz się z paragon em do korporacji i ci otworzą drogę no chyba ze jeździsz gołd taxi tam nie ma zasad i gps

        • 2 4

    • ale z ciebie niewykształcony ćwok

      • 0 0

    • A czym ty łaskawco się trudnisz?Jeśli łaska.

      • 0 0

    • Wlaczcie tryb myślenia (1)

      Korzystając z ubera podajcie dostęp do swoich pieniędzy żeby nie było tak że któregoś pięknego dnia firma zuber zniknie z rynku A wraz z nią znikną wasze pieniądze . Powodzenia wszystkim co korzystają z ubera

      • 0 0

      • ty dziadzie bezmyslny

        • 0 0

  • (6)

    Inspekcja Transportu Drogowego to taka Straż Miejska na kołach. Do likwidacji.

    • 517 106

    • Cos mi się wydaje, ze ITD na pokaz akcje robi. (3)

      Zgoda, powinni sie zająć takimi przewozami o ile sa one nielegalne. Ale litości ... 8 tys mandatu? Ktoś sie z h... na głowy pozamieniał ??? Taki kierowca TIRa na łysych oponach, często na zdezolowanym sprzęcie, powodując zagrożenie życia innych uczestników drogi dostanie max 500 moze 1 000 zł mandatu, a tu 8 koła??? Gratulacje !
      Po drugie - nie widziałem ani razu aby ITD kontrolowała "złotówy". A nawet jeśli, to proszę o informacje o wysokosci nałożonych kar. Już widzę te 8 koła .... Jasne. Reasumując: robota pod publikę. Do tego jeszcze jakieś gamonie z dziwnych grup jeżdżą z nimi na akcje .... Co to jest? Śmierdzi na odległosć.

      • 68 9

      • nie masz racji. ITD słynie z tego ze potrafi dosłownie z dnia na dzien wykonczyc firme transportowa. za niesprawne ciezarowki, "usterki" tacho itp sypia sie kary po kilkanascie/ dziesiat tysiecy złotych.

        • 13 3

      • leszczu

        Złotówa to twój stary z ubera. Bękar.cie

        • 0 22

      • myślę, że

        nie pod publikę tylko na zamówienie znajomych królika.

        • 17 0

    • Dokladnie

      Te śmiecie zamiast wziąć się za przeladowane tiry czy za wieśniaków co jeżdżą na.podbitych przeglądach od Mietka z kartuz a już nie wspomnę o tych chu#@ch co za nimi chmura spalonego oleju i paliwa ciągnie się na kilometr ....

      • 43 7

    • jinduski typ kontroli

      Mają hindusa to jest jak widać. Ukraińskie busy jeżdżą przez Polskę bez kontroli. Podobnie z Litewskimi i rosyjskimi TIRami. Tak jakby ich nie widzieli.

      • 0 0

  • (2)

    No i można ;) walczyć z konkurencją ;)

    • 113 59

    • A co z badaniami i kwalifikacjami

      milionów baranów , którzy jeżdżą prywatnie i wyrabiają takie rzeczy, że w żadnych procedurach i certyfikatach to się nie mieści?

      Jaka to różnica kiedy jedzie z pasażerem baran za 8 zł czy za darmo?

      • 12 2

    • Może i można walczyć z konkurencją,

      ale teraz strach przewozić kogokolwiek, bo wlepią mandat, więc nawet grzecznościowo znajomych do szpitala też nie wolno przewozić, czyli walka z uprzejmością. Czas na egoizm, i zamykanie się przed ludźmi. Jak by były wielkie mrozy, i ktoś chciałby podwieźć za free kogoś zmarzniętego z przystanku, to musi uważać, bo to może dużo go kosztować.

      • 3 1

  • Chory kraj! (12)

    Na całym świecie to jakoś funkcjonuje ale nie w Polsce. Tutaj niedługo na wizytę w publicznym WC trzeba będzie mieć licencję.

    • 582 87

    • nie wiem jak (1)

      "na calym swiecie" ale w uk uberowcy maja licencje jak kazda inna zlotowa, tyle, ze wzywasz ich i rozliczasz sie za pomoca aplikacji, swiat sie nie konczy na twojej wiosce i jakis wyobrazeniach

      • 27 15

      • w UK zarabiają w funtach, mówią po angielsku i mieszkają na wyspie

        co ma UK do Polski? mają swoje prawo i swoje praktyki

        • 1 3

    • no i co że caly świat ma ? (2)

      co to za wyznacznik że cały świat ma . Uwielbiam te bez myślne porównania ;-) a moje ulubione " na zachodzie funkcjonuje już od dawna i się przyjęło " ;-) ........

      • 19 15

      • no właśnie, a we Francji protestują, nie wiedzieć czemu, przeciwko (1)

        małżeństwom dwóch tatusiów. co za ciemny naród

        • 16 1

        • Te, Janusz z Halo Taxi podpisałbyś się a nie tak anonimowo...

          • 8 8

    • w kaliforni, stanie ojczystym ubera, uber przegral sprawe o to, ze jego kierowcy powinni miec normalne umowy o prace.

      • 14 1

    • chyba nie byłeś"na całym świecie"

      Niemcym Belgia, Hiszpania, Włochy, Francja, Węgry , wszędzie jest to zlikwidowane.

      • 11 3

    • Chory kraj ? (1)

      Przykład: Jedziesz z Uberem bez licencji, co się wiąże z brakiem wpisu w dowodzie rejestracyjnym auta, ubezpieczalnia nie wiem ze to przewóz osób, kierowca powoduje wypadek. Ty umierasz, ubezpieczalnia nie wypłaca ani grosza bo przecież to wina kierowcy (zabił swojego "kuzyna" bo przecież wiózł rodzinę na imprezę).
      Na takie przypadki osoba z licencja ma dodatkowe ubezpieczenie pasażerów co się wiąże z większym o 1-3tys złotych większym ubezpieczeń. Koszta prowadzenia działalności powodują ceny stawek a nie "złotówy". Z reszta gdybyś kiedyś spojrzał na cennik zauważyłbyś/as ze ceny wcale nie są takie rozbieżne,

      Ale wiadomo najlepiej jakby wszystko było za darmo.

      Teraz będzie hejt, że jestem taksówkarzem. Tak byłem wiec przynajmniej wiem jak to naprawdę wygląda.

      • 10 4

      • Słuszna uwaga

        Prawda jest taka że Uber najwiecej na tym zyskuje. A najwiecej do stracenia mają kierowcy ubera. Coś sie stanie pasażerowi i z własnej kieszeni będą rentę do końca życia pokrywać. A to tylko dlatego że chcieli sobie łatwym sposobem kilka stówek dorobić i nie myślą o zagrożeniach.

        • 1 1

    • Węgry walczą z Uberem. Więc nie pisz, że wszędzie funkcjinuje, tylko w Polsce nie.

      • 0 1

    • zakaz ubera w Niemczech i Francji

      nie funkcjonuje. kraje w Europie - NIemcy i Francja zakazały działalności UBERA.

      • 1 2

    • zapłac 19% podatku od przyjemnosci

      niedługo będziesz musiał/-a wykazać wizytę w publicznym WC bo poza wydatkiem stanowi to dla Ciebie nieopodatkowaną przyjemność ...tak więc za każde wejście do publicznego sr*cza jesteś winna/winien 19% od wydanych pieniędzy ale minimum 0,40 gr jeśli złożysz deklarację DB-13 wraz z PIT-13. Jeśli nie to w ciągu kolejnych 5 lat podatkowych będziesz podlegać kontroli US i dolicz sobie odsetki ustawowe wraz z opłatami za rozpoczęcie dochodzenia. Brzmi śmiesznie ale polskie prawo jest naprawdę idiotyczne o czym ostatnio się przekonałem sprzedając mieszkanie.

      • 0 0

  • Dlaczego ludzie jeżdżą uberem? (25)

    Bo jest taniej i lepiej niż w taksówce. W 18 wieku robotnicy niszczyli automatyczne krosna, a teraz Janusze z radiotaxi mają problem z rewolucją cyfrową.

    • 684 55

    • a dkaczego taniej? (11)

      bo nie placa tego co inni, robia "na czarno"

      • 36 53

      • (10)

        Prowadzą działalność gospodarcza i normalnie płacą podatki, łosiu

        • 34 19

        • Konkurs (9)

          Uczepiliście sie tych podatków jakby to był jedyny koszt prowadzenia działalności.

          Moje pytanie czy taki kierowca ubera ma takie same koszty jak kierowca taxi??

          Jak ktoś mi udowodni że tak jest bede z nim jeździł cały tydzień po trójmieście za darmo ;)))

          • 17 9

          • szczerze, koszty jakie ponosicie to drugorzędna sprawa (2)

            dla mnie jako klienta. natomiast w taksówce mam większą szansę trafić na buraka, jak chcę jechać taksówką to mówią mi, ze mam jechać gratem obok, bo kolega był pierwszy, a jakość przewozów i stan samochodów jest mocno losowy. mytaxi owszem jest fajne i tylko z niego korzystam, jak potrzebuję taksówki, ale nadal brakuje sztywnej ceny ustalonej przez aplikację- różnica z 'prognozą' (niedostępną w miejscu, gdzie zamawiam taksówkę, tylko w innej cześci aplikacji - celowo?) jest duża.

            • 13 3

            • (1)

              Dawnie jak mozna okreslic ile bedzie kosztowal kurs jak czasami mozna jechac ta sama trase 15 minut a cZasami w korkach godzine

              • 0 0

              • Skoro google moze okreslic bardzo dokladnie czas przejazdu, to czemu nie moze aplikacja?

                Poza tym wystarczy podac cene bazowa plus korki imjest wszystko, co trzeba

                • 0 0

          • ok przyjmuję zakład... (4)

            Do Pana z My Taxi.
            Na jutro potrzebuję taryfę, potrzebuje jezdzić po Gdyni pozalatwiać sprawy.
            ceid
            a więc:
            kierowcy ubery też ponoszą koszty i nie są to podatki. Pozwolę sobie wymienić:
            1. Badania lekarskie i psychotesty (na przewóz osób)
            2. Posiadają kursy kwalifikacyjne na przewóz osób
            3. Zaświadczenia o niekaralności, ceidg
            4 Posiadaja licencje na przewoz osob na samochod w kwocie zabezpieczenia 9 tys euro.
            5. Posiadają samochód w pełni OC/AC/NNW - nnw nawet 50.000 dla paseżerów. Taxi mają tansza nnw , zetknąłem się z tym

            • 9 5

            • (1)

              Kierowcy Ubera z badaniami psycho, zaświadczeniem o niekaralności itd.??!! Chyba na głowę upadłeś. Gdyby spełniali takie wymagania, to bez problemu mieliby licencję, a więc mogliby legalnie wykonywać działalność i wozić ludzi uberem. Problem w tym, że nie spełniają tych wymagań, dlatego ich działalność jest nielegalna!

              • 9 15

              • ale jak z takim wsiądę do jego auta to przecież mój wybór

                poza tym ma prawo jazdy więc jest wystarczająco zdrowy by prowadzić pojazd

                • 5 0

            • Skoro tak (1)

              to dlaczego Uberowcy nie maja licencji TAXI i kasy fiskalnej ?!
              licencja taksometr i kasa to jakies 2 tys,
              skoro placa podatki to niech wbija swoje stawki i hulaj dusza,
              będzie zdrowa konkurencja

              • 0 2

              • po co mu kasa

                skoro jemu bezpośrednio nie płacisz
                wszelkie licencje to też idiotyzm, ma prawo jazdy to ma prawo jeździć i wozić kogo mu się podoba tyle ile jest miejsc w samochodzie

                • 1 0

          • Panie kierowco

            Jakoś w uberze nigdy nie zdarzyło mi si żeby z Gdańska głównego na Przymorze wiózl mnie przez tunel a niestety Pan z mytaxi uraczył mnie taką trasą i miast 11 km zrobiliśmy 15 bo "panu aplikacja tak pokazuje"

            • 2 0

    • .. (4)

      Bo TAXI sciemnia, jezdzi dluzsza droga bo mu si epomylilo .. bo z lotniska frajera na Morene zawiezie przez Stogi .. itd
      Czy złotówy jezdza zgodnie z przepisami ... sami wiecie ile razy wam droge taki Taksiarz zajechal jak siw wpychaja .. czasem jakie graty jezdza ... a jak człowiek ma chwile i chce dorobic bo biednie to mu dowalic.

      • 83 14

      • Ciekawe jak te graty przechodzą przeglądy .

        .

        • 4 0

      • zamówiłam ostatnio taksówkę

        tą "licencjonowaną",jak to się mówi,poprosiłam o to,bym trafiła w docelowe miejsce jak najszybciej-podkreśliłam,że mam bardzo mało czasu.W odpowiedzi bujałam się w tej krypie jak głupia,bo kierowca musiał specjalnie nadłożyć drogi.Oczywiście znajomi potwierdzili moje wątpliwości-mogłam jechać krótszą trasą,ale dzięki widzimisię kierowcy pozwiedzałam też peryferie.Nigdy więcej żadnego głupiego złotówowego szrota!To jest właśnie wredne naciąganie ludzi,którzy nie znają dobrze Trójmiasta i na takich czyhają!

        • 18 3

      • zmien dilera

        • 0 6

      • kierowca Taxi

        Pewnie że się wpycham , jak mi w poniedziałek rano wsiada pani 7.50 na kowalach i pyta "kochaniutki na 8.00 na żabianke damy rade bo szef mnie wywalie ;-p " to co mam jej powiedziec ? że sie nie postaram....?

        • 0 0

    • rewolucja cyfrowa - pęknę ze śmiechu (1)

      Powtarzasz teksty Ubera , jak Pisowcy swojego nadprezesa bez pomyslunku.
      Proszę bardzo, Itaxi, Mytaxi mają taką samą rewolucję cyfrową , tyle że legalnie i tak samo długo.

      • 8 10

      • nie mają.

        nie wiem, ile zapłacę- jest wprawdzie 'kalkulator' (niedostępny z ekranu zamawiania taksówki), który podaje cenę orientacyjna- nigdy nie zdarzyło mi się zapłacić tyle ile pokazywał- zawsze więcej. no i ceny nadal wysokie.

        • 12 0

    • A podrzucisz mnie do centrum??

      Dam Ci na wachę i dobrego browara. Mało to razy znajomego się tak wiodło. I co, to już nie wolno??? Parodia...

      • 10 0

    • taxi (2)

      Trzy razy jechałem tzw. prawdziwą taksówką z pod dworca pks w Gdańsku.
      Ten sam dzień tygodnia.
      Identyczna trasa
      Identyczna godzina
      Ale....
      ... rachunki dwa razy 36 zł, raz 50 zł
      i sorry się nie dziwię że ludzie wybierają ubera

      • 11 1

      • Bo w uberze masz zawsze tę samą cenę.....

        Ponarzekaj jeszcze, ze jak jak dziesiesz taksą, to ci zawsze deszcz pada, a wuberze slonce swieci

        • 0 2

      • bo jak każda inna usługa

        może mieć inną cene , po to na dzrzwiach przez które Pani wsiadała wisiał cennik

        • 0 0

    • następny niedouczony tłuk

      • 1 0

    • no tak. taniej. bez podatków. najlepiej podatków nie płacić. polska się wtedy super rozwinie. jak w 18 wieku. szlachta tez nie chciała płacić podatków i polska zniknęła z mapy bo skąd armia i wszystko.

      • 0 0

  • (4)

    zamknąć Lecha!
    uwolnić Ubera!

    • 176 38

    • (1)

      Bolka?

      • 10 5

      • Zimnego Lecha

        bo wietrzeje otwarty

        • 14 4

    • Zarejestrować Ubera jako związek wyznaniowy

      I będzie spokój.
      Opłata za przejazd będzie tacą czyli przekazaniem środków na cele wyznaniowe.
      Jakoś gdy dajemy kasę na tacę KK to nikt z skarbówki nie dowala podatku od darowizny.

      • 26 2

    • Może półkownika z ube ?

      nie, Zubek, właśnie idzie wysadzić komisariat.

      • 3 0

  • Dobrze! (7)

    Powinni kontynuowac az ostatni oszust uberowiec pojdzie z torbami.

    • 119 540

    • milcz tępy januszu ze zdezelowanego paserati w tedeji (1)

      • 79 17

      • oj

        a ty dziwczynko pod kościół po lizaka

        • 5 20

    • ITD może w d.... (2)

      Mam licencję na przewóz osob i kurs kwalifikacyjny do przewozu osob. Wszystko poprawnie zarejestrowane

      • 21 6

      • Uwaga oszust !!! (1)

        • 3 7

        • złotówy to oszuści i tyle w temacie

          zdarzają się miłe wyjątki,np na wschodzie Polski(połowa populacji Trójmiejskiej mogłaby się uczyć od ludzi ze wschodu serdeczności,życzliwości i uprzejmości),ale w większości to wulgarne stare dziadki,zdarzają się przecież też taryfiarze po wyrokach-mój kolega sam opowiadał,że u nich w dzielnicy jest taryfiarz,który odsiedział wyrok za zabójstwo.

          • 11 2

    • Złotówka

      Kolego, zacznij jeździć jako klient to zmienisz zdanie.

      zapraszam do Warszawy gdzie cena za km przejechany w taksówce jest o 50% niższa niż w 3city. Taksówek jest 3 x więcej i każdy zasuwa.

      Stoisz na słupku dzięki temu ze masz wysokie ego i ceny. Obniż cenę i zacznij pracować a nie ludzi p************ i ganiać.

      M.

      • 5 0

    • Taxi a Uber

      Uber nie jest taksówka. Dlatego nie ma koguta, kasy i innych rzeczy.Nie stoi na miejscach przeznaczonych dla taxi.Znam kilku taksiarzy którzy jeżdzą równolegle w Uberze i mają licencję i to wszystko co kierowcy taksówek.Czy jest wtedy ok - to pytanie do tych taksiarzy którzy bezmyslnie próbują udowodnic cos czego nie ma. Wiem ze odpowiedz ze tez jest zle. Ci co najwięcej "kabluja" i są tacy prawoworządni nie powiedzą czy nabijają na kasę pieniądze od panienek do których wożą klientów? Nie jest to streczycielstwo?Uważam ze wszystkie bzdurne licencje /równiez/ dla taxi winny byc zniesione a kandydaci do tej pracy powinni miec najwyzsze kwalifikacje zeby zapewnic bezpieczenstwo.Spełnic to mogą tylko ludzie zawodowi kierowcy z prawem jazdy B,C,D.W tej chwili 99% taksiarzy to byli milicjanci i ludzie nie związani zawodowo z samochodem.

      • 0 0

  • (32)

    Ja tam korzystam z ubera i sobie chwalę - szybko, tanio, czyste auta. Za kurs z Gdańska do Sopotu 25 PLN. Mi dwie taksówki odmówiły mimo, że proponowałem 50 PLN - o cenach kursów z lotniska nawet nie wspominam.
    Zdarzyło mi się na jednego taksówkarza złożyć skargę w wydziale komunikacji urzędu miasta - skończyło się odebraniem licencji. Pan postanowił pojechać na około, zawsze to kilka zł więcej w portfelu, z tym, że trafił na Gdańszczanina a nie turystę. Pech.
    Ostatni raz w taksówce tydzień temu - również kurs dłuższy od standardowej drogi o jakiś kilometr, może dwa. Dopóki samo środowisko złotów się nie oczyści z tej patologii nigdy więcej nie skorzystam z ich usług - niech żyją wolne przewozy!!

    p.s. zmienię zdanie, jak zostanie wprowadzony jednolity standard - jeden model auta, pomalowany na żółto, z jedną ceną dla wszystkich.

    • 797 56

    • 100% racji

      • 47 7

    • czyli jak uber to na 100% uczciwy?

      to moze ich w politykie poslac?

      • 22 28

    • Kłamca (1)

      piszesz ze korzystasz z ,Ubera a jeździsz z Taxi? to się kupy nie trzyma.

      • 14 42

      • nie potrafisz czytać ze zrozumieniem ,,nieuku,,

        • 21 4

    • (2)

      Wystarczy zamówić i nie masz problemu jak wiesz że cię oszukał bierzesz zapamietujesz nr taxi i dzwoń do korporacji a jak bierzesz małego koguta prywaciarza to licz się z tym że zrobi cię w przysłowiowego uja i tak z tym nic nie zrobisz trzeba myśleć a przy okazji jak Uber będzie działał legalnie to wtedy nie beda płacić kar proste.

      • 8 21

      • Standard powinien być

        malowanie na różowo. Żółtych trochę jest prywatnych pojazdów

        • 10 3

      • niekoniecznie tylko male koguty musza naciagac klientow.
        Czesto jezdze duzym kogutem - Neptunem - na lotnisko i z powrotem i moze 3-4 razy na 20 przejazdow w roku odleglosc na paragonie zgadza sie. Dystans pokazany wg map 7.3km potrafi zamienic sie w 8.7km (zawsze ta sama trasa). Czesto tez zlotowy narzekaja, ze dlugo czekal na parkingu przy lotnisku i na drugi raz zeby zamawiac takiego, ktory dojedzie z poza kolejki (bo tym czekajacym bardziej oplaca sie zlapac i ogolc frajera na dluzszym dystansie jak domniemam).
        Czesto kierowcy sa nieuprzejmi niestety plus ich opowiesci jak im to zle sie dzieje i za jakie psie pieniadze robia - mnie jako klienta to nie interesuje - zmien robote.
        Co do ich stylu jazdy mysle, ze gdy Uber stanie sie tak popularny jak inne taxi, i oni nabiora specjalnych umiejetnosci drogowych (zajezdzanie drogi, wpychanie sie, brak kierunkow...)
        Samochody w Uber to loteria, ale taka sama sytuacja jest u konkurencji.
        Ja wybieram Ubera. Jest taniej a cel ten sam osiagne.

        ps. A jak juz widze w okolicach Dlugoej te niezrzeszone cwaniaczkowate zlotowy za 5zl / km co kasuja nieswiadomych turystow to juz mnie h. strzela. Moze czas za tych sie wziac.

        • 9 1

    • no to spróbuj mytaxi lub itaxi - idea aplikacji bardzo podobna (9)

      a przyjeżdżają licencjonowane taksówki z uprzejmymi taksówkarzami. wykonałem za pomocą obydwu aplikacji już ponad 100 kursów w Trójmieście i Warszawie i nie ma na co narzekać. Wszystko zgodnie z prawem.

      To tylko i wyłącznie wina tych kierowców ubera, że jeżdżą bez dokumentów - powinni założyć działalność i uzyskać licencję (zniesiono limit ilości wydawanych licencji) jak każdy inny kierowca. Takie są przepisy i kropka.

      • 16 19

      • (5)

        Zapomniałeś dodać, że przejazdy z wyżej wymienionych aplikacji są sporo droższe od Ubera

        • 19 3

        • (3)

          Na FB jest taki fajny blog prowadzony przez teraz juz byłego kierowce ubera który w ostatnim wpisie porównuje ceny Ubera z cenami tradycyjnych taksówek ;))))

          Skoro to kierowca Ubera to chyba osoba ktora dla ciebie bedzie wiarygodna ;)))

          • 5 1

          • lol (2)

            a skąd można wiedzieć, czy to rzeczywiście kierowca ubera, nie taksiarz zwykły? bo on tak pisze?

            • 6 0

            • Poczytaj jego blog to sobie sam odpowiesz ;D

              • 1 1

            • łeeeeh, na Uberze możesz sobie sprawdzić ceny podając start-stop,

              wychodzi niestety drożej niż duży kogut. Naprawdę. Nie jeżdżę Uberem, mega rzadko zwykłym TAXI, ale tak jest - Uber jest droższy. Nie wierzysz to sprawdź.

              • 1 1

        • i różnią się ceną

          również od kalkulacji w aplikacji.

          • 3 0

      • (2)

        100 kursòw? Kup se lepiej auto.

        • 4 4

        • A moze nie moze bo ma wadę wzroku, albo padaczkę. Czemu od razu oceniasz.

          • 13 0

        • 100 kursów

          to między 2k a 10k- nie powiedział w jak długim okresie czasu, ale zapewne min. 1 rok- nie opłaca się, jeśli nie czujesz potrzeby samodzielnego dojeżdżania/ nie masz innych potrzeb związanych z samochodem.
          za tą kwotę nie kupisz sprawnego samochodu i nie utrzymasz go. nawet takich zdezelowanych jak większość taksówek (z paroma wyjątkami zapewne)

          • 8 0

    • Jak ty zaczniesz wygladac

      Jak czlowiek

      • 2 0

    • tak tak

      na żółto to sobie pomaluj ten pusty łeb

      • 4 8

    • podobna sytuacja,ale jaja lepsze. rok temu z sopotu na przymorze gdanskie ide do jednego zlotowy pytam ile kurs na przymorze mowi mi 42 mowie drogo i patrze podjezdza inny zlotowa pytam to samo mowi mi 30zl no ten pierwszy sobie mocno zawyzyl cene a z malej tryfy bezparagonowej 20zl brali.

      • 5 0

    • jeden kolor ? (1)

      A kto za to zapłaci ? Jak chcesz mieć standard jak na zachodzie, to płać stawki zachodnie

      • 3 9

      • berlin

        cena za trzaśniecie drzwiami- 15 zł
        za kilometr 7-9zł
        zgoda.
        ale stan techniczny- najprościej powiedzieć, ze spora cześć naszych 'lepszych' taksówek to taksówki 'zużyte' w niemczech:)
        do tego ich koszty są znacznie wyższe niż u nas (koszt samochodów, utrzymania, licencje), a ceny w porównaniu do zarobków społeczeństwa i cen większości produktów 2x wyższe. to jest problem. u nich komunikacja miejska kosztuje 8-14zł za bilet jednorazowy...
        w skrócie: u nich koszt taksówki to na nasze 1,5 do max 2zł za kilometr i 3-4 zł a trzaśniecie.
        ny- 8-9 zł za trzaśniecie, 3zł/km + obowiązkowy napiwek, fakt. nadal cena porównywalna z naszą.
        taksówkarze są na całym świecie słabo zarabiającą grupą, tylko u nas w prl wykształciło się przekonanie, że to luksus, za który trzeba słono płacić.

        • 5 2

    • taxi sku*syny milicjanci

      Uwaga
      chyba rekord:

      Znajomego Norwega do mnie na Dąbrówkę z lotniska złotówa wiózł UWAGA słowackiego do grunwaldzkiej , potem przez gdańsk ,sopot , gdynię i wielkopolską na dąbrówkę.

      • 28 0

    • 25 zł z Sopot do Gdańska - żadna rewelacja (1)

      Tyle również kosztuje przejazd taxi w dzień, Zadzwoń po taxi, dostaniesz 20% rabatu i cena będzie taka sama.

      • 4 5

      • no nie wiem

        zapłaciłam ostatnio 23 zł za kurs Siedlce - Targi Gdańskie na Żaglowej. Eco-taxi. A do Sopotu to jeszcze by było drugie tyle.
        Generalnie wolę jeździć swoim, akurat na parę dni był unieruchomiony.

        • 6 1

    • Pojechał kilka kilometrów więcej, bo może wiedział, że są korki, i albo będziesz stać w korku albo pojedziesz dookoła i będziesz szybciej. polakowi to nie dogodzisz jednak. Jakby władował się taksiarz w korek, to byś napisał że specjalnie to zrobił, żeby licznik był.

      • 3 10

    • Głupota (1)

      Kolego, jak widzę to Ty taksówkami w ogóle nie jeździsz, zamów w nocy taksówkę do Osowy, Banina czy Chwaszczyna to przyjedzie tylko HALLO TAXI a reszta ma to w D..... Tylko opłacalne kursy a na dodatek drożej jak Taxi. Nie daj się w konia robić.

      • 2 1

      • AS TAXI też przyjedzie

        • 1 0

    • (1)

      proponuję jeżdzić z jedną firmą baranku a jak wchodzisz do taxi i jesteś z gdańska to mów jaką drogą chcesz jechać!

      • 2 11

      • dokładnie

        • 2 3

    • Zartownis

      a uber jest w jednym kolorze? bo nie wiem co to ma do rzeczy?
      podziekujcie poslance gdanskiej za uwolnienie licencji taxi i stad taki balagan bo chciala swoje peugeoty wprowadzic na rynek i niestety nie wyszedl pomysl
      Byly licencje,byly jednakowe stawki i byl porzadek a co wazne taksowkarze wspolpracowali ze soba a nie konkurowali
      Dla klienta zawsze tanszy transport byl w postaci komunikacji miejskiej
      Nielegalny przewoz trzeba tepic i podobnie emerytury tzn chcesz pracowac plac pelen ZUS. Podobnie ze standardem - powinny byc zaostrzone np max 8lat auto a nie 20letnie trupy jezdza jak w skorpionie bo niby nieco taniej a wcale tak nie jest. I gwarancje bankowe wprowadzic dla firm z czego klient by korzystal skladajac reklamacje uzasadnione oczywiscie i nie bedzie zadnych oszustw itd

      • 1 1

    • Dlaczego tak się podniecasz ? Możesz zostać przy swoim zdaniu i nikt Cię nie zmusza do wsiadania do taksówki ,Polska to wolny kraj.I tylko taksówkarze Cię denerwują a sprzedawcy marchewki już nie?Pozdrawiam.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane