• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejowe Trójmiasto przyspiesza dzięki inwestycjom za 2,5 mld zł

Maciej Naskręt
15 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Inwestycje kolejowe w Trójmieście, zaplanowane na pierwszą połowę tej dekady, to nie tylko poprawa komfortu podróży pasażerów, ale także większa liczba przewiezionych towarów m.in. do portów w Gdyni i Gdańsku. Inwestycje kolejowe w Trójmieście, zaplanowane na pierwszą połowę tej dekady, to nie tylko poprawa komfortu podróży pasażerów, ale także większa liczba przewiezionych towarów m.in. do portów w Gdyni i Gdańsku.

Podsumowaliśmy inwestycje kolejowe w naszej aglomeracji. Na przebudowę i budowę infrastruktury kolejowej do 2015 r. wydamy prawie 2,5 mld zł. Podobną kwotę pochłonęła łącznie choćby budowa Południowej Obwodnicy Gdańska i Trasy Słowackiego.



Przedsięwzięcia kolejowe przedstawiamy według wysokości kosztów.

1. Budowa stacji SKM Gdańsk Śródmieście. Koszt: 80 mln zł.

Planowana stacja SKM Śródmieście tuż pod wiaduktem w ciągu al. AK w centrum Gdańska. Planowana stacja SKM Śródmieście tuż pod wiaduktem w ciągu al. AK w centrum Gdańska.
Zadanie to przewiduje budowę dwóch torów na odcinku pomiędzy peronem nr 3 na stacji Gdańsk Główny, a peronem dwukrawędziowym na nowym przystanku Gdańsk Śródmieście. Ten ma powstać tuż pod al. Armii Krajowej w Gdańsku.

Nowa, ok. kilometrowa linia ma być zelektryfikowana i umożliwić poruszanie się składom SKM między Gdańskiem a Gdynią co 7,5 minuty. Spółka SKM ogłosiła w lutym tego roku przetarg na realizację tego zadania. Wyniki poznamy pewnie w ciągu dwóch miesięcy. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2014 r.

Inwestor: Szybka Kolej Miejska w Trójmieście SA.

2. Rewitalizacja linii nr 201 relacji Gdynia - Kościerzyna. Koszt: 86 mln zł.

Szynobusy Newag (z lewej) i Pesa (z prawej) należące do PKP Przewozy Regionalne na stacji kolejowej w Kościerzynie na Kaszubach. Dzięki modernizacji linii mają docierać do Trójmiasta o ok. 20 minut krócej. Szynobusy Newag (z lewej) i Pesa (z prawej) należące do PKP Przewozy Regionalne na stacji kolejowej w Kościerzynie na Kaszubach. Dzięki modernizacji linii mają docierać do Trójmiasta o ok. 20 minut krócej.
Głównym założeniem inwestycji jest uzyskanie w wyniku przebudowy prędkości maksymalnej od 100 do 120 km/h na odcinku Kościerzyna - Gdańsk Osowa i do 100 km/h na odcinku Gdańsk Osowa - Gdynia. Tym samym czas jazdy pociągów powinien ulec skróceniu o ok. 20-30 minut w zależności od taboru. Inwestor przewiduje, że dzięki inwestycji nastąpi poprawa stanu technicznego infrastruktury, jak również zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.

Inwestycja kolejowa na Kaszubach zakłada kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej na długości 16,5 km, a także naprawę bieżącą z całkowitą wymianą podkładów - 1,6 km toru. Ponadto kolejarze przebudowują bieżącą na długości 60,3 km toru i lokalne wzmocnienie podtorza.

Inwestycja ruszyła jesienią 2011 r. i ma zakończyć się pod koniec tego roku.

Inwestor: PKP PLK SA. Wykonawca: Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A.

3. Rewitalizacja linii relacji Reda - Hel. Koszt: 92 mln zł.

Dzięki modernizacji linii i likwidacji tramwajów wodnych kolej stanie się realną alternatywą dla zakorkowanej w wakacje drogi do Helu. Dzięki modernizacji linii i likwidacji tramwajów wodnych kolej stanie się realną alternatywą dla zakorkowanej w wakacje drogi do Helu.
Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji prędkości do 100 km/h, a na odcinku Puck - Władysławowo do 90 km/h, a także skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 15-25 minut. Inwestorzy planują również zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.

Rewitalizacja polega przede wszystkim na całkowitej lub częściowej wymianie nawierzchni kolejowej wybranych odcinków linii kolejowej - lokalne wzmocnienia podtorza, wymiany elementów nawierzchni, renowacja podsypki, podbicie z regulacją położenia osi torów i stabilizacją. Ponadto zostaną zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja ruszyła jesienią 2011 r. i ma zakończyć się pod koniec tego roku.

Inwestor: PKP PLK SA. Wykonawca: Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A.

4. Rewitalizacja linii relacji Pruszcz Gdański - Port Północny. Koszt: 505 mln zł.

W ramach przebudowy linii do Portu Północnego powstanie nowy most nad Martwą Wisłą, na gdańskiej Przeróbce. Dotychczasowy obiekt zostanie rozebrany. W ramach przebudowy linii do Portu Północnego powstanie nowy most nad Martwą Wisłą, na gdańskiej Przeróbce. Dotychczasowy obiekt zostanie rozebrany.
Dzięki modernizacji przepustowość linii wzrośnie trzykrotnie. Jednym z istotnych elementów prac, jakie zostaną wykonane, jest budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą, który będzie wyższy niż dotychczasowy, co w konsekwencji poprawi warunki żeglugowe na Martwej Wiśle. Modernizacja linii kolejowej jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstanie nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego. 



Linia kolejowa Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny jest typową linią dedykowaną ruchowi towarowemu. Jej długość wynosi ponad 16 km, a ze względu na jej zły stan techniczny, od 2002 roku ruch pociągów odbywa się tylko po jednym torze. Obecnie jej przepustowość pozwala na przejazd 82 pociągów na dobę. Z uwagi na parametry eksploatacyjne prędkość maksymalna na linii wynosi 60 km/h, jednak w niektórych miejscach pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.

Po zakończeniu prac, czyli w 2015 r., linią ma pojechać ok. 240 pociągów na dobę z prędkością nawet 100 km/h. Aktualnie inwestor - spółka PKP PLK - wyłania w przetargu wykonawcę dla tego zadania.

Szacunkowy koszt projektu: ok. 505 mln zł.
Inwestor: PKP PLK SA.

5. Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Koszt: 893 mln zł.

Oprócz 18-kilometrowej linii PKM inwestycja zakłada też wybudowanie ośmiu stacji. Na wizualizacji stacja Gdańsk - Strzyża. Oprócz 18-kilometrowej linii PKM inwestycja zakłada też wybudowanie ośmiu stacji. Na wizualizacji stacja Gdańsk - Strzyża.
Kolej Metropolitalna połączy Wrzeszcz z Osową dwutorową linią kolejową. Trasa rozpocznie swój bieg na linii E65 relacji Gdańsk - Gdynia. Odbije na zachód za przystankiem Zaspa, a następnie poprowadzi przez dzielnice Strzyża, Brętowo, Jasień, Matarnia i pobiegnie przy lotnisku. W Rębiechowie (ale za portem lotniczym) powstanie stacja... Banino. O jej nazwie zdecydowali mieszkańcy. Tuż za tą stacją torowisko będzie się rozwidlać. Jeden tor pobiegnie w stronę istniejącej już stacji Rębiechowo, drugi natomiast do Osowej.

Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w Rębiechowie w niecałe 25 minut. Linią mają pojechać szynobusy, którymi będzie można dotrzeć m.in. do Kościerzyny.

Linia ma być gotowa w połowie 2015 r. Pierwsze pociągi z pasażerami pojadą latem 2015 r.

Inwestor: PKM SA. Wykonawca: Budimex i Ferrovial.

6. Przebudowa linii relacji Gdynia - Warszawa w Trójmieście. Koszt: ok. 1 mld zł.

Wybierając się w podróż m.in. w stronę Tczewa można już odczuć komfort jazdy linią E65, jaki w 2014 r. odczujemy również w Trójmieście. Wybierając się w podróż m.in. w stronę Tczewa można już odczuć komfort jazdy linią E65, jaki w 2014 r. odczujemy również w Trójmieście.
Projekt polega na przebudowie linii kolejowej E65 podzielonej na Lokalne Centrum Sterowania (LCS) w Gdańsku oraz Gdyni na długości blisko 40 km, jak również dostosowaniu 1 przepustu do funkcji przejścia dla zwierząt.

W efekcie realizacji tego projektu linia kolejowa między Trójmiastem zostanie dostosowana do prędkości 200 km/h dla pociągów pasażerskich z taborem klasycznym na prostych odcinkach oraz w przyszłości do 200 km/h dla taboru z wychylnym pudłem na łukach. Dopuszczalny nacisk na oś zwiększy się do 22,5 tony.

W ramach inwestycji modernizowane są perony na wszystkich trójmiejskich stacjach z wyjątkiem stacji Gdańsk Główny i Gdynia Główna.

Przebudowa trwa od wiosny 2011 r. i ma zakończyć się w przyszłym roku.

Inwestor: PKP PLK SA. Wykonawca: Torpol i Feroco z Poznania.
Koszt całego projektu (przebudowy 385 km linii): ok. 10 mld zł.

Opinie (212)

  • Aglomeracja Gdańska (1)

    nie ma aglomeracji trójmiejskiej (czy się to komuś podoba, czy nie). Dziennikarze więcej rzetelności w pracy.

    • 6 6

    • Gdańskiej też nie

      • 0 0

  • Propaganda nachalniejsza, niż za Gierka (15)

    tamten chociaż tworzył nowe miejsca pracy i to nie w hipermarketach, ale w przemyśle.
    Uczciwie byłoby podać ile linii kolejowych zwinięto, toż to idzie w tysiące kilometrów!

    • 16 8

    • a o jakości szkoda gadać (3)

      wystarczy popatrzeć co robią za tandete na peronach w Gdyni, czy ostatnie wykolejenie cystern na Zaspie

      • 7 1

      • Modernizacja (2)

        Akurat co do peronu w gdyni to w 100% prawda! Tandeta nad tandetami! Ale jezeli chodzi o wykolejenie, to mialo ono miejsce na torach na ktorych jeszcze nie rozpoczeto modernizacji.

        • 6 0

        • Panie Leszku (1)

          czy oby celowo przez zawiść Platformy nie zniszczono w Gdyni peronów i tunelu?

          Bo tak to by się kwalifikowało do Prokuratury. Tylko na ile jest jeszcze prokuratura niezależna?

          • 4 2

          • Gdynia

            Prosze Pana. Jest to zbyt trudne pytanie bym mogl udzielic takiej odpowiedzi. Ale wsciec sie mozna widzac partanine jaka sie tam wykonuje. Juz przeboleje tandetna kostke brukowa, sypiace sie lawki, czy niefunkcjonalne wiaty peronowe nie chroniace przed niczym. Ale! Dlaczego te wiaty sa bez sensu tak daleko rozdzielone?! Dlaczego w ogole zostaly rozdzielone!? Nie lepiej bylo zrobic jedna dluga? Albo w ogole ich nie budowac? Po drugie, skoro maja byc budowane windy dla osob niepelnosprawnych i osob z wiekszym bagazem.. Dlaczego odrazu tych wind nie buduja? Toc znow trzeba bedzie rozwalac i zamykac czesc peronu a nawet i czesc tunelu? Dlaczego nikt nie mysli? Kto za to jest winny? Najpierw trzeba zrealizowac bledy by pozniej zrealizowac poprawki. Dlaczego nie odrazu?

            • 6 1

    • Nie miejsca pracy tworzył... (10)

      ...tylko miejsca formalnego zatrudnienia, na których klasa robotnicza i tak nic nie robiła, bo nie miała nic do roboty. Za stary jesteś, żeby takie pierdoły pisac.

      • 3 5

      • Baranku boży odmul się (9)

        Kupując zachodnie licencje (samochody, magnetofony, płyty wiórowe itp) wykształcono, w tym na zachodzie, wielu fachowców w branżach, o których przedtem nie mieliśmy bladego pojęcia
        Nie chwalę Gierka, ale piszę jak było i jak jest

        • 3 5

        • Sam się odmul baranie zdecydowanie nie boży. (8)

          Miejsc pracy dla fachowców to akurat teraz jest dużo więcej, inżynierów wręcz brakuje do pracy. te licencje gierkowskie rzeczywiście były pewnym skokiem cywilizacyjnym, mimo, ze dotyczyły technologii i produktów już wtedy przestarzałych u licencjodawców.

          Ale to teraz, dzięki temu przebrzydłemu kapitałowi obcemu, który przejął za darmo ten cudowny bezcenny majatek narodowy w Polsce naprawdę sa nowoczesne fabryki zatrudniające fachowców w ilościach dużo wiekszych niż za Gierka. Samych samochodów produkuje sie dziś w Polsce 3 - 4 razy więcej niz za Gierka, w dodatku nowoczesnych, a nie według kilkunastoletnich lub starszych technologii jak wtedy.

          A miejsca pracy w hipermarketach i tak sa bardziej sensowne i wydajne niż miejsca "pracy" w gierkowskich zjednoczeniach, przedsiębiorstwach i na budowach - gdzie ludzie na poziomie robotników nic nie robili i dostawali za to kasę.

          • 6 3

          • No tak. Od razu coś czułem, że to pisze Młody Demokrata (2)

            bardzo długi był ten esemes od Grasia:-P

            • 3 5

            • No tak, przecież to za Gierka eksportowaliśmy tabor kolejowy i autobusy do Niemiec. To za Gierka spora część okien w remontowanych na zachodzie domach produkowana była w Polsce, i to za Gierka w zachodnich centrach handlowych polskie sieci sklepów podwoje swe otwierały... Propaganda klęski po prostu żałosna.

              • 2 3

            • Nawet nie wiesz jak się mylisz.

              Ani nie jestem młody, ani nie należę do żadnej organizacji politycznej, ani żadnej nie wspieram, ani żadna mną nie rządzi.

              Ale - w odróżnieniu od ciebie - myślę samodzielnie, nawet liczę samodzielnie i używam do tego własnego rozumu. A nie idealizuję czegoś, co od ideału było lub jest bardzo dalekie.

              • 0 1

          • KTO CI PŁACI ZA PISANIE TAKIEJ PROPAGANDY?!...NASKRĘT? (4)

            Wiele bym dał żeby było tak jak za Gierka!
            Lecz widać że jesteś jakimś gimbusem który chyba nawet nie wie co pisze! i nie wie jak rozwijała się Polska właśnie za Gierka!

            A co do Pana Naskręta to gratuluje dobrego poczucia humoru i tworzenia ŻELAZNEJ PROPAGANDY KOLEJOWEJ NA RZECZ PKP...lecz Panie Macieju nie wszyscy są tak naiwni jak panu się zdaje!

            • 0 0

            • Rozwój Polski za Gierka... (3)

              ...to już nie naiwność, to już po prostu głupota. Ówczesna propaganda sukcesu działa znacznie lepiej po 4 dekadach, niż wtedy, gdy ją tworzono...

              Tak się wtedy ta Polska rozwijała, że po kilku latach zabrakło wszystkiego i okres "rozwoju" skończył się w 1980 roku największym protestem społecznym w historii całej Europy Wschodniej. Rzeczywiście niebywały rozwój...

              • 0 1

              • Nie wiesz dlaczego zabrakło? (1)

                To odwiedź Europejskie Centrum Styropianu i się dowiedz kto strajkami wykończył gospodarkę.

                • 0 1

              • Idiota

                Mylisz przyczynę ze skutkiem. Porozmaiwaj z kimś pamiętającym tamte czasy i dowiedz się jak się żyło w 1980 roku PRZED strajkami. Puste sklepy, kolejki po wszystko, bieda i sklepy "komercyjne" z kilkakrotnie wyższymi cenami.

                Przy pensjach podobnych do dzisiejszych (2 - 3 tysiące) masło kosztowało 17,50, podła kiełbasa 70, cukier 10,50, benzyna 16, Pepsi-Cola 0,25 litra - 6 złotych. I to pd warunkiem, że się akurat "trafiło" na to w sklepie. Maluch - najprosztszy malutki samochód kosztował około 40 średnich pensji po kilkuletnim oczekiwaniu, bo "od ręki" to jakieś 60 pensji. Zastanów się o czym ty mówisz, nie masz pojęcia co to były za realia.

                • 0 0

              • Za 10 lat zobaczysz

                czym zakończy się dzisiejszy wspaniały rozwój

                • 0 1

  • Pomorska Metropolitalna już za 850 mln (1)

    dwa dni temu pan Maciej pisał że 716 mln...
    Brak zastanowienia sie o czym się pisze czy to przez tą
    "Rekordową wymianę gruntów"

    • 6 1

    • Kolej Metropolitalna czyli wielki przekręt

      Czy ktoś mi może powiedzieć czy są już wstępne założenia rozkładu jazdy tej "kolejki" ? jeśli SKM jeździ co 20 min w szczycie to co ile będzie jeździć to niepotrzebne połączenie? Bo chyba nikt nie wierzy w pasażerów jadących na lotnisko przez Jasień ? Ilu pasażerów ma przewozić jeden skład? Dlaczego trasa jest poprowadzona po starej kolejce kokoszkowej skoro trzeba rozorać wszystkie nasypy, zdewastować piękne tereny spacerowe i pozostałości zabytków techniki jak most Waisera?

      • 5 6

  • punkt 6 drugie zdanie: (2)

    czy pudło zwykłe czy wychylne to i tak max 200 km/h
    więc po co przepłacać za z te z "wychylnym pudłem"

    • 6 1

    • ok mój błąd (1)

      wychylne na łukach, a klasyczne na prostej

      • 0 0

      • druga też by się chyba przydała ;)

        niejasny podpis pod zdjęciem:
        "tuż pod wiaduktem" ???
        pod wiaduktem, albo nieopodal wiaduktu, ale tuż pod???

        "Planowana stacja SKM Śródmieście tuż pod wiaduktem w ciągu al. AK w centrum Gdańska. "

        • 1 2

  • Jestem pod wrażeniem. Minister Nowak robi dobrą robotę. Podróżujemy tanio, (1)

    wygodnie i szybko. Aż żyć się chce w III RP!

    • 8 5

    • Ale obrzydliwy

      lizus to napisal

      • 2 0

  • Ten artykul zamawiało ministerstwo transportu? (1)

    bo brzmi jak reklama rzadowa

    • 9 7

    • Dokładnie dobrze że to zauważyłeś...ten artykuł to jedna PROPAGANDA...

      To jedna PROPAGANDA NA RZECZ POlskiego RZĄDU i PKP-owskiego betonu!

      • 1 1

  • alle przewały (3)

    linia z Pruszcza do Portu czyli nascie kilosów to 500 milionów a linia z Wawy do Gdańska czyli ca 300 kilosów to miliard. Ciekawe ile kopert wędrowało i wedruje z kieszeni do kieszeni

    • 6 8

    • (2)

      ten 1 mld to tylko za odcinek "trójmiejski", cała moderna pochłonie ponad 10 mld zł. A co do linii do portu, to tu gro kosztów pochłonie budowa nowego mostu i rozjazdy.

      • 4 1

      • trolle z MD na posterunku (1)

        dziękuję za komentarz

        • 1 3

        • nie zwalaj winy na cały świat na to, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem

          • 1 0

  • Nikt nie ma takich inwestycji!!! (2)

    Nikt na świecie nie buduje kolei miejskiej spalinowej, Kolej Metropolitalna właśnie taką będzie!!
    No i teraz pytanie o przyczynę:
    a) wpływ licznych grup rekonstrukcyjnych, którzy cenią sobie starocie,
    b) Lotos zarobi i do nas wóci
    c) kaska poszła na co innego niż elektryfikacja
    d) za parę lat będzie sukces - zelektryfikują nas!
    e) "Eee... no jakoś tak wyszło... a z resztą czy ktoś z Państwa jeździ koleją? Bo ja nie" - powiedział odpowiedzialny za to urzędnik

    • 7 7

    • Bzdury.

      O tym czy stosuje się trakcję spalinową czy elektryczną decyduje rachunek ekonomiczny, a nie potoczne pojęcie o nowoczesności.

      Gwoli ścisłości, to trakcję spalinową zaczęto stosować na kolei później niż elektryczną, więc skoro już mówimy o "nowoczesności" to się zastanówmy...

      • 3 2

    • Ekonomia & ekologia

      Autobusy szynowe sa bardziej ekologiczne i ekonomiczne od trakcji elektrycznej. Dopoki w Polsce glownym napedem zasilania w energie elektryczna jest wegiel, to tak jest i bedzie caly czas.

      • 7 2

  • (5)

    Zrozumcie, że ta cała nagonka, że PO odpowiada za problemy na kolei to kolejne PiSowskie lanie wody. Tak naprawdę modernizacja szlaków i taboru zaczęła się dopiero po zmianie rządów i jest ona nie do zrealizowania do końca w pięć lat a tyle rządzi rząd PO- PSL. Fakty są ważne! A fakty są takie, że aktualnie unowocześnia się i buduje ponad 1200 kilometrów szlaków kolejowych, kupuje się nowy tabor- np. pociągi Pendolino, lokomotywy Husarz czy składy FLIRT Stadlera i ELF Pesy. Dwie ostatnie są to świetne, polskie konstrukcje. Bardzo ważna jest poprawa stanu bezpieczeństwa, czyli poprawienie tego, co zepsuł PIS zaprzestając jakichkolwiek remontów i ustanawiając dziesiątki spółeczek córeczek kolejowych. Chodziło to by było więcej stanowisk dla kolesi. CI PISOWSCY KOLESIE DO DZIS ZASIADAJA W TYCH SPÓŁKACH CÓRKACH, bo PIS tak zmienił prawo, że stały się one ich własnością i nikt ich nie może wywalić. PISOWSKI SENATOR KOGUT JEST TEGO DOBRYM PRZYKŁADEM. Zaniedbania na kolei są gigantyczne i prawda jest taka, że to są zaniedbania WIELOLETNIE. Dobrym przykładem jest linia z Warszawy do Gdańska; pociąg jedzie tam teraz ponad 5 godzin...A zastanowiliście się, DLACZEGO?!!! Otóż cała linia E-65 jest aktualnie w remoncie. W wielu miejscach budowana jest na nowo a na zakrętach( w celu zwiększenia promienia łuków) po nowym śladzie. To tak naprawdę nie jest wyremontowanie torów tylko praktycznie budowa od nowa linii, przy której nie robiono nic od czasów Gierka. W dodatku modernizacja trwa podczas ruchu pociągów. Buduje się setki obiektów inżynieryjnych. Linię rozpoczęto(nieudolnie!) remontować za czasów rządów PiS i, co ważne, z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów i nieudolnego kierownictwa prace znacznie przyspieszyły. Fakt, ja też uważam, że wszystko trwa trochę za długo, ale nie łudźmy się, że w innym kraju trwałoby to krócej niż 3- 4 lata. Na przykład w Anglii przebudowa 27km autostrady M1 w UK od węzła Luton do M25 trwała 5lat. Przebudowano węzeł Luton, i dobudowano dodatkowo po 1 pasie ruchu w obie strony. Wyremontowano 4 mosty! Rząd Po- PSL rozpisał wreszcie przetarg i 20 szybkich pociągów Pendolino trafi na polskie tory za trzy lata. Spółka PKP podpisała umowę, która pozwoli dofinansować projekt zakupu z pieniędzy unijnych. Pociągi będą osiągać prędkość do 220 kilometrów na godzinę. Podróż będzie przebiegała w ciszy i komforcie, którego trudno obecnie szukać w polskiej kolei. Koszt przejazdu w takich warunkach zmieni się nieznacznie, maksymalnie bilet w pierwszej klasie kosztować ma ok. 150 zł. Pociągi będą jeździć co godzinę. Podróż z Gdyni do Warszawy potrwa dwie i pół godziny, a ze stolicy do Katowic i Krakowa równo dwie godziny. Na ok 80% prasy pociągi bez wychylnego pudła będą mogły jechać z prędkością ok 220km/h. Na pozostałej części faktycznie max. prędkość to 160 km/h. Strata czasu ze wzgl. na konieczność zwalniania to ok12 min. Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego. Nie wierzcie w kłamstwa opozycji i jej płatnych klakierów, że Rząd RP nic nie robi w strawie kolei. Poza tym PiS w czasie rządów mając władzę NIC DLA KOLEI NIE ZROBIŁ!!!
    Pozdrawiam.

    • 13 12

    • to jest zbyt piękne, aby było prawdziwe.

      Nie jestem za PiS, ale w Polsce nigdy nie jest zrobione wszytsko od początku od końca. zawsze coś muszą spieprzyć. Potem to spieprzone psuje wizerunek całości. Aby nie byc gołosłownym. Linia E 65 tor w kierunku Gdańska przed Pszczółkami. Cała linia po przebudowie , a na odcinku ok. 50 m ograniczenie stałe do 30 km/h. Powód - spieprzony rów melioracyjny. Już ma to wpływ na całość, bo pociąg musi zwalniać i traci minuty przejazdu. Czy na tej linii na prostych, gdzie teoretycznie można osiągnąć 200 km/h tak pojedzie zależy od panow z pkp, którzy czegoś nei dadzą, jakiegoś elementu bezpieczeństwa nie zainstalują, lub go spieprzą i będzie ledwie 160 km/h. Co do CMK nie wierzę w te 220-230 km/h. Po pierwsze system zrk nie dostosowany. Posterunki blokowe czasami zbyt blisko siebie. We Francji, które ma doświadczenia z koleją dużych prędkości przy prędkościach powyżej 220 km/h nie stosuje się w ogóle już sygnalizacji na zewnątrz, gdyż jest ona dla maszynisty nieczytelna. Dalej jest system voie-cabine, czyli automatycznie sterowanie wzbudzane przez przejeżdżający pociąg TGV, gdzie predkości są podawane do kabiny na tablicę rozdzielczą . Takiego systemu w Polsce nie ma i długo nie będzie, bo pan Nowak zarzucił budowę ygreka w ramach kdp. Mogę stwierdzić, że nasi decydenci kolejowi są nawet zacofani w myśleniu.

      • 3 0

    • I mądre i mądrze napisane.

      • 0 2

    • Brawo Gdańszczanin (1)

      Pięknie zebrałeś pozytywy tego wielkiego poruszenia torów. Zapomniałeś o jeszcze jednym zysku. Ktoś tam "u władzy" kupił sobie gruuuuby kajecik i wpisuje nazwiska wszystkich takich odpowiedzialnych w PKP za np. wymieniony błąd torowiska koło Pszczółek, za wadliwą skrzynkę przekaźnikowa w Szczekocinach itd itp. Na dzisiaj to ci odpowiedzialni Panowie jeszcze są na liście płac. Za parę lat skończy się modernizacja to kajecik się przyda. Czy to wtedy będzie sąd ostateczny czy "przesunięcie na inne odpowiedzialne stanowisko" to zależy od tego jakich kolesiów uda się Panom Prezesom partii wcisnąć do władzy.

      • 0 1

      • Do pisowskich lemingów ! Trzeba było głosować na Jarka K. WSZYSTKO BY BYŁO ZA DARMO! Pamiętajcie tylko, że za darmowy obiat (sic!- pisownia Wolska) też ktoś musi zapłacić. Naprzód marsz! Do Grecji i Włoch!

        • 1 1

    • Akurat POwski zarząd województwa

      podjął decyzję o kasacji pociągów do Człuchowa, Szczecinka i Łeby, a mało brakowało, a poleciałaby też linia Kościerzyna - Chojnice.

      • 0 0

  • o tej rewitalizacji (1)

    - linii nr 201 relacji Gdynia - Kościerzyna pisze sie już 10 lat, aby zamydlić oczy.
    - widzimy jak wygląda w Gdyni rewitalizacja przejścia podziemnego i peronów to nawet szkoda pisać.
    - Radny Wołek wyszedł Pan z propozycją odtworzenia linii Gdańsk Wrzeszcz - Lotnisko - Osowa - Gdynia -Lotnisko B.D. i co tyle było przekonywania Gdańskich kolegów do tej inicjatywy, aż Pana i nas wszystkich wykolegowali i Gdynia została z niczym,
    - Panie Szczurek prosimy o wycofanie udziałów z SKM, ponieważ to co ta spółka robi dla gdyńskich przystanków to zgroza i żenua,
    - kiedy będziemy w Gdyni mieli przystanek SKM Śródmieście?

    • 7 3

    • "- kiedy będziemy w Gdyni mieli przystanek SKM Śródmieście?"

      Jak się rybacka wioska rozbuduje.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane