- 1 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (125 opinii)
- 2 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (62 opinie)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (223 opinie)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (273 opinie)
- 5 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (72 opinie)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (57 opinii)
Korki na al. Armii Krajowej. Przyzwyczajmy się
Od początku września al. Armii Krajowej w Gdańsku jest w porannym szczycie tak zakorkowana, że z Chełmu do Śródmieście jedzie się nawet pół godziny dłużej niż latem. Czy będzie lepiej? Lepiej już było - pisze Maciej Naskręt.
Czy mieszkańcy górnego tarasu Gdańska, a zwłaszcza osiedli ochrzczonych wspólnym mianem "południe" dostaną w końcu dobry, niekorkujący się dojazd do śródmieście? Raczej nie i to nawet mimo trwającej i planowanej rozbudowy dróg w tej części miasta.
Nieco szybciej pojedziemy w listopadzie
Teoretycznie poprawa powinna się zacząć już w listopadzie, gdy oddane do ruchu zostanie skrzyżowania ulic Łostowickiej, Kartuskiej, Nowolipie. - Droga z Chełmu do Siedlec nie powinna się korkować jak do tej pory. Będzie więcej miejsca na ul. Łostowickiej i tym samym samochody nie będą zatykać skrzyżowania z al. Armii Krajowej - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim ZDiZ.
Problem z ul. Warszawską
Problem w tym, że kłopoty mogą pojawić się w innym miejscu. Od początku budowy ul. Nowej Łódzkiej, ul. Warszawska ma, na wysokości stacji paliw, status drogi jednokierunkowej i tak już pozostanie. To może skłonić część mieszkańców Ujeściska (mieszkających wokół ul. Piotrkowskiej) do korzystania z objazdu przez Jabłoniową, zamiast z rozbudowanego skrzyżowania Nowej Łódzkiej z Armii Krajowej.
Niewiadomą jest jak wielu kierowców z Oruni Górnej, którzy do tej pory jeździli do śródmieścia Traktem św. Wojciecha, wybierze w maju ul. Nową Łódzką i trasę W-Z. Jeśli będzie ich wielu, korki na Armii Krajowej jeszcze się zwiększą.
Południowa Obwodnica Gdańska na ratunek?
Z punktu widzenia wyłącznie mieszkańców południowych dzielnic Gdańska (Ujeściska, Łostowic, Jasienia) brak dwujezdniowego połączenia Trasy W-Z z obwodnicą był... korzystny. Powód? Niska przepustowość trasy przez Kiełpinek zapewnia w miarę płynny przejazd do centrum Gdańska na dwujezdniowym odcinku al. Armii Krajowej.
Przeciążeniu Trasy W-Z ma zapobiec otwarcie Południowej Obwodnicy Gdańska. Droga ma być przejezdna w maju 2012 r. Z miejskich dróg zniknie wtedy tranzyt.
Eksperci przewidują, że nowa droga ekspresowa S7 sprawi, że przez centrum Gdańska pojedzie o ok. 30 proc. mniej samochodów. Możliwe zatem, że zniknie do 500 aut spośród 1,7 tys. zmierzających aktualnie do centrum Gdańska w czasie każdej godziny porannego szczytu.
Problem w tym, że z obwodnicy w al. Armii Krajowej (której odcinek w Kiełpinku ma być gotowy razem z Węzłem Karczemki w maju 2012 r.) do centrum zmierzać będzie podczas porannego szczytu nieco ponad 1,7 tys. samochodów na godzinę. Wynika to z prognoz gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zatem pojazdy z Węzła Karczemki wypełnią lukę po autach, które pojechały Południową Obwodnicą Gdańska.
Rano, w dni powszednie, kierowcy i mieszkańcy ulgi w korkach na Trasie W-Z nie uświadczą. Należy pamiętać, że na drogach - z roku na rok - wciąż przybywa samochodów. Nie należy się spodziewać, że ten trend w najbliższych latach zostanie zatrzymany.
W odkorkowaniu Trasy W-Z nie pomoże też wprowadzenie systemu viaToll - systemu elektronicznego poboru opłat drogowych - na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wielu kierowców TIR-ów, jak robi to już teraz, będzie oszczędzać i nie skorzysta z nowej, płatnej drogi ekspresowej na południu Gdańska.
Decyzja jednak o przyłączeniu do systemu viaToll nowego odcinka nie została jeszcze podjęta. - Nie został określony również termin, kiedy może to nastąpić - zapewnia Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy w Ministerstwie Infrastruktury.
Estakada nad ul. Łostowicką nie pomogłaby
Już wiele lat temu zrezygnowano z budowy estakady, która pobiegłaby nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką w ciągu al. Armii Krajowej. Powód? Udrożniłaby ona co prawda górny odcinek Trasy W-Z, ale spiętrzone samochody wywołałyby gigantyczny korek w centrum miasta, tuż przed Węzłem Groddecka.
Nie pomoże realizacja Strategicznego Programu Transportowego
Miasto ma zamiar wyłożyć 1 mld złotych na budowę dróg w ramach Strategicznego Programu Transportowego. Sprawę poruszaliśmy w artykule z końca sierpnia. Zgodnie z założeniami programu na południu Gdańska w pierwszej kolejności mają powstać drogi w relacji północ-południe. Oznacza to, że w porannych i popołudniowych dojazdach do pracy (w relacji wschód-zachód) nie wiele się porawi. Program promowany przez władze Gdańska jedynie usprawni ruch w obrębie dzielnic południowych.
Miejsca
Opinie (306) ponad 10 zablokowanych
-
2011-09-12 08:28
1 września= matki polki
Wyścig szczurów od małego.
- 3 3
-
2011-09-12 08:30
W-Z lewoskręt w kierunku Warszawskiej
skoro zrezygnowano z budowy estakady to czemu nikt nie wpadł na pomysł żeby udrożnić przejazd z kierunku Gdańska w stronę ul. warszawskiej poprzez pociągniecie lewego pasa do końca i zrobienie tam lewoskrętu w strone warszawskiej i wilanowskiej.
- 14 2
-
2011-09-12 08:40
Wiadukt - Łostowicka i wpięcie z AK 1 nitki do podwala.
Nic się nie da .. chociaż jedna nitka nad łostowicką + 1 nitka ( np środkowy pas ? ) z AK wpięta do istniejącego wiaduktu z okopowej na podwale .. Proste i skuteczne. Biorąc pod uwagę, że nie wszyscy zjeżdżają w tą samą strone rozwiązanie idealne - i niech sobie podłudnio** obwodnice w 4 litery wsadzą.Pomijam dalej Elbląską - tam tez da się zrobić coś sensownego.
- 7 0
-
2011-09-12 08:42
wymarzony domek za miastem zmienił się w koszmar dojazdów...
i tak, każdego roku, spędzam ok. 750 godzin stojąc w korkach...
- 15 0
-
2011-09-12 08:50
Estakada !!!!!
Estakada - dokończyć inwestycję , Estakada - dokończyć inwestycję , Estakada - dokończyć inwestycję Estakada - dokończyć inwestycję , Estakada - dokończyć inwestycję , Estakada - dokończyć inwestycję
- 7 4
-
2011-09-12 08:52
Trzeba było podczas remontu mostu nad torami kolejowymi na dole Armii Krajowej..
dodać jeden pas w każdą stronę i byłoby duż luźniej. A tak pełno inwestycji, które niewiele dają. Poza godzinami szczytu nie potrzebne są dwu czy trzy pasmówki. a tak mamy kurioza typu wyjazd z Gdańska na Łódź 1 pas. czy wjazd z Armii Krajowej 1 pas w lewo, 1 w prawo a prosto wspólne z nimi i zawsze wszystko stoi.
- 1 3
-
2011-09-12 08:57
bezmózgowie! (1)
Jedynie budowa trzypoziomowego skrzyżowania Armii Krajowej z Okopową rozwiąże problem korków w tym miejscu. Nie zapominajmy o korkach od strony Elbląskiej do Okopowej.
- 4 7
-
2011-09-12 09:12
Tam już jest trzypoziomowe skrzyżowanie ...
... zauważ ;o)
- 4 0
-
2011-09-12 09:03
(1)
korek na Armii Krajowej tworzy się z trzech powodów: - sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z 3 maja- kiepski skręt w lewo, w stronę centrum, na skrzyżowaniu z Okopową- korek na Okopowej, Wały Jagiellońskie i Podwalu Grodzkim, spowodowany źle ustawioną sygnalizacją świetlną na Jana z Kolna, oraz tamtejszym korkiem
- 5 1
-
2011-09-12 09:09
niestety wjazd do centrum z Armii Krajowej i z Podwale Przedmiejskiego odbywa się jednym wspólnym pasem !!! Mogliby chociaż dobudować czwarty pas od UOPu do Huciska
- 2 1
-
2011-09-12 09:08
Czas poważnie pomyśleć nad METREM dla południa Gdańska (1)
I tak Gdańsk będzie rósł na południowy zachód bo nie ma gdzie indziej. Jedna 7 kilometrowa nitka rozwiązałaby problem. Od centrum mogłaby wyjeżdżać na powierzchnię po torach SKM.
- 6 6
-
2011-09-12 09:42
Metro w Warszawie budują od 80 lat - chcesz tyle czekać?
- 1 1
-
2011-09-12 09:20
w godz. 7-9 i 15-17 zakaz jazdy dla cężarówek
i po problemi na kilka lat.
- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.