• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka hałasuje, władzom Gdyni nie przeszkadza

Michał Sielski
14 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Kostka na prawoskręcie powoduje, że kierowcy jadą jak długo się da pasem prowadzącym na wprost i zjeżdżają w prawo dopiero przed samym skrzyżowaniem. Kostka na prawoskręcie powoduje, że kierowcy jadą jak długo się da pasem prowadzącym na wprost i zjeżdżają w prawo dopiero przed samym skrzyżowaniem.

Mieszkańcy Chyloni przez lata czekali na remont skrzyżowania, które korkowało pół dzielnicy. Doczekali się, ale okazuje się, że jakość wykonanych prac pozostawia wiele do życzenia.



Czy prowadzone w Trójmieście remonty dróg są wykonywane na najwyższym poziomie?

Na skrzyżowaniu ul. Chylońskiej i Północnej zobacz na mapie Gdyni korki były permanentne. Ul. Chylońska prowadzi wzdłuż torów SKM pomiędzy Leszczynkami a Cisową. Przez tory można przejechać przejazdem przy ul. Puckiej lub ul. Północnej. To właśnie przejazd w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni jest miejscem, które zatykało Chylońską. Gdy opuszczane były szlabany, sznur czekających na przejazd samochodów blokował ulicę w obu kierunkach.

Teraz jest lepiej, bo zdecydowanie wydłużone zostały pasy do skrętu, ale... prawoskręt w ul. Północną wykonany został z kostki betonowej, a nie z asfaltu.

- Wydaje się, że to nawierzchnia jednocześnie droższa i mniej komfortowa dla kierowców - nie kryje zaskoczenia Marcin Horała, radny PiS w Gdyni.

Władze miasta przekonują, że to rozwiązanie wbrew pozorom tańsze, bo kostkę łatwiej zdemontować i ponownie ułożyć. A to w tym miejscu może być konieczne.

- Zastosowanie nawierzchni z kostki kamiennej wynika z uzgodnień dokumentacji przez PEWiK oraz ZDiZ. W związku z przebiegiem w tym miejscu magistrali wodociągowej i brakiem możliwości przełożenia jej w chodnik, zastosowano kostkę, pod którą są płyty - wyjaśnia wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Mieszkańcy denerwują się jednak, że jeżdżące po kostce samochody hałasują, co słychać zwłaszcza w nocy, nawet przy zamkniętych oknach.

- Stwierdzenie, iż projekt nawierzchni ma uzgodnienie PEWiK i ZDiZ jest marną pociechą zarówno dla okolicznych mieszkańców, jak i dla kierowców. Po tej drodze po prostu nie da się normalnie jechać ani samochodem, ani rowerem, a generowany przez nią hałas znacząco obniżył jakość życia w okolicy. Nie wierzę, iż w XXI wieku nie istnieje technologia, która pozwoliłaby połączyć dostęp do podziemnych instalacji z elementarnym komfortem jazdy - kręci głową Marcin Horała.

Droga nie została jeszcze odebrana od wykonawcy, ale nawierzchnia na pewno nie zostanie zmieniona. Jest jednak szansa, że wykonawca poprawi azyl, który powstał między pasami jezdni. W założeniu miał on chronić pieszych, ale w praktyce często przeszkadza w skręcie kierowcom ciężarówek i miejskich autobusów.

- Będziemy to miejsce obserwować, wprowadzimy niezbędne korekty - jeśli będą potrzebne - jeszcze przed odbiorem inwestycji - zapewnia wiceprezydent Marek Stępa.

Opinie (155) 6 zablokowanych

  • I znowu kostka przeszkadza. (1)

    Już bez przesady! Ile tego jest? 100m? A kierowcy narzekają, że nie da się po tym jeździć. Jasne.
    Inna rzecz, że tu (w przeciwieństwie do 10. lutego, Starowiejskiej, Jana Pawła II) nie mamy do czynienia z powrotem do historii, więc kostka nie była potrzebna (nie pasuje do okolicy). Można było położyć kostkę betonową (wbrew temu, co pisze Sielski, tu leży duża kostka brukowa z kamienia) albo płyty betonowe dopasowane do siebie.

    • 1 2

    • a dlaczego ludzie mają siedzieć cicho kiedy po raz kolejny inwestycja którą się tak chwalili jest do d...?rozumiem mieszkańcy mają teraz po wsze czasy słuchać dudnienia 24 h na dobę Gdynia to miasto partaczy czego nie dotkną to spieprzą przykładów jest mnóstwo Bosmańska ze zbyt ciasnymi rondami i zatoczkami na jeden autobus wzgórze ze swoją porąbaną sygnalizacją świetlną drogi rowerowe kończące się w polu tego jest masa.Osobniki robiące w zarządzie dróg niby inzyniery a tępe kołki bez wyobraźni.Nie wiem kto dał tym jełopom dyplomy te wszystkie remonty zamiast pomagać psują i wnerwiają ludzi.Ten to nawet powoduje zagrożenie bo wielu kierowców ma w d... linie ciągłe i wali pod prąd po asfalcie kiedyś ktoś przez tych głupoli z urzędu zginie bo stłuczek było już dużo w tym miejscu miesiąc minął a praktycznie nie ma tygodnie bez dzwona

      • 0 0

  • nie wiem czy mozna to nazwać kostką ,no na pewno nie mozna jej porównywać do kostki w centrum,tam jeździ sie normalnie,ciekawe czy własciciele MTM by cos takiego kładli u siebie .a swoją drogą czy w Gdyni MTM ma monopol?

    • 4 0

  • i znowu Gdynia. Brrrr

    • 0 3

  • w jakiej dzielnicy

    jest położony podobny dywanik ?

    • 0 0

  • Chylonia

    Jak powstał nowy pas to z tego co ja zauważyłem było 5 wypadków, a przez to ze skręcając w Południową jadąc w kierunku Cisowej musimy przejechać dwa pasy, i do tego grono zawracających się nie zmieniło, ludzie zawracają jadąc z przejazdu i korkują i tak. A pomijając to nie jak jest możliwość każdy jedzie pod prąd pasem dla skręcających w lewo na przejazd, sam tak robię bo wystarczy nam dziurawych dróg, studzienek, już ma nam co wybijać zawieszenie w samochodach by budować za publiczne pieniądze nowe "przeszkody".

    • 2 0

  • Remonty i modernizacje drogowe przeprowadzane ostatnio w Trójmieście świadczą o chuligaństwie (1)

    albo projektantów albo inwestorów. Mieszkańcy NIE LICZĄ się CAŁKOWICIE ! Tak jakby ich nie było. Gdyński przykład to ten, gdański to al. Havla. A skończy się tym, ze obecni prezydenci dostaną po 5% głosów.

    • 1 0

    • prawo UE nakazuje konsultować takie remonty a czy ktokolwiek pytał społeczeństwo o remont wzgórza o przebudowę tego skrzyżowania na Chylońskiej o remont na Kalksztajnów o budowę estakady rowerowej o system tristar będący li tylko maszynką do wystawiania mandatów?Nic cisza a dotacje UE idą na te popaprane remonty dlaczego nikt nie sprawdza czy konsultacje były prowadzone?Nikt nie rozmawia z mieszkańcami pan stępa wszystkich mających czelność coś zarzucić jego projektom ubliża od dyletantów ignorantów maruderów itd

      • 0 0

  • smerfetka

    często tędy przejeżdżam, jadąc na Pogórze i uwierzcie, dziurawa XIX wieczna droga z kostki jest bardziej komfortowa od tego co zrobili z tą ulicą. zawieszenie dostaje mocno, sam nie jadę po tej kostce ale ile się da asfaltem, i faktycznie robi tak dużo kierowców. wydaje mi się, że tu nie chodzi tak bardzo o hałas tylko o to, że ta kostka na sam widok powoduje to u kierowcy, że ją omija ("jest trójwymiarowa", za słabo wyrównana i za duże przerwy między kostkami) zresztą wystarczy postać tam dwie minuty i zobaczyć jaki jest efekt. gratuluję PEWiK'owi i ZDiZ twórczego pomysłu.

    zresztą co tu się dziwić, jak w obu tych spółkach główni pracownicy to stare pryki po 50-tce, którzy i tak mają wylane na wszystko a guaniarz na praktykach robi za trzech Ziutków...

    nie pozdrawiam...

    • 2 0

  • jakość wykonania

    Pomysł z kostką jest dobry. Rozumiem Pewik, rozumiem Zdiz - zgadzam się - tym bardziej, że magistrala, a to nie żarty. Tylko że żyjemy w takich czasach, że zamiast zatrudnić wykwalifikowanych brukarzy zatrudnia się fachowców, co to się na robocie znają i chcą dorobić, tylko kwalifikacji nie mają za bardzo. A do układania kostki trzeba je mieć. Ale jak jest przyzwolenie społeczne na takie dziadostwo, to się nie ma co dziwić, że tak to później wygląda.
    Raz tam przejechałem - wstyd i obciach dla wykonawcy, a jeszcze większy dla miasta, bo chce to odebrać...

    • 3 1

  • Partactwo maksymalne

    Przecież to jest wytwór jakiegoś pijanego partacza!

    W XIX wieku kładziono kostkę granitową w bruku szlifowaną - i takowa kostka bez problemów przetrwała ponad 100 lat. Do tego gładka jak asfalt

    A to co na zdjęciach to na wiejską drogę sie nie kwalifikuje!

    • 2 0

  • kostka arka brukowa

    dajcie spokój - he he ...

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane