• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lepsze oznakowanie przejazdów rowerowych

Krzysztof Koprowski
23 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Wymalowane na czerwono przejazdy rowerowe w pobliżu Dworca Głównego.

Przejazdy rowerowe w Gdańsku zyskały w ostatnich dniach nowe, czerwone oznakowanie. To jeden z elementów realizacji zwycięskiego projektu rowerowego z poprzedniej edycji Budżetu Obywatelskiego.



Czy oddałe(a)ś już głos w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego?

Czerwone "dywaniki" pojawią się łącznie na 67 skrzyżowaniach na terenie całego miasta. Dotychczas tego typu oznakowanie jezdni stosowane na ogół tylko w momencie oddawania do użytku nowej trasy rowerowej. Później bardzo rzadko je odnawiano.

- Niestety koszty realizacji tego oznakowania są dość spore, a stare oznakowanie z biegiem lat po prostu się wytarło - przyznaje Remigiusz Kitliński, kierownik Referatu Mobilności Aktywnej, gdański oficer rowerowy.
Co ciekawe, na czerwono pomalowano nawet przejazdy, które będą wkrótce przebudowywane. Tak stało się na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska.

- To błąd wykonawcy. Nie było tego w zakresie prac. Wykonawca nie otrzyma za to dodatkowego wynagrodzenia - wyjaśnia Kitliński.
Przesuń aby
porównać

Przebudowa skrzyżowań zakłada przede wszystkim ich poszerzenie oraz wyprostowanie. Poprawiony zostanie m.in. przejazd pod estakadą Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, który od samego początku był niefortunnie wykonany, czy droga rowerowa przecinająca aż dwukrotnie przestrzeń pieszą w pobliżu skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska.

- Wykonawca wchodzi już na plac budowy. Przejazdy na skrzyżowaniach będą przebudowane jeszcze w tym roku - zapowiada gdański oficer rowerowy.
Czytaj też: Gdańsk poprawia rowerową infrastrukturę

Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym, rowerzysta na przejeździe rowerowym ma pierwszeństwo przed kierowcą samochodu.

  • Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
  • Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi.

Oprócz nowego oznakowania i przebudowy skrzyżowań, projekt z poprzedniej edycji Budżetu Obywatelskiego zakłada dodatkowo m.in. montaż luster poprawiających widoczność, stojaków, podpórek oraz poprawę programów sygnalizacji świetlnej.

Kultura i umiejętności kierowców w obrębie przejazdów rowerowych w Gdyni.


Tegoroczne głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego tylko do niedzieli

W tym roku w Gdańsku ogólnomiejski projekt rowerowy został rozpatrzony negatywnie i nie został skierowany do głosowania. Nie brakuje jednak innych ciekawych pomysłów zgłoszonych przez mieszkańców. Głosować można do niedzieli, 25 września, do godz. 23:59.

Także do najbliższej niedzieli trwa głosowanie w tegorocznych edycjach Budżetów Obywatelskich w Sopocie oraz Gdyni.

Zobacz projekty zgłoszone do BO w Gdańsku, Sopocie oraz Gdyni.

Opinie (462) 7 zablokowanych

  • Bo wszyscy kierowcy to hieny

    • 3 5

  • "Gdańsk poprawia rowerową infrastrukturę" (7)

    Aleja Jana Pawła jest tego przykładem :)))
    Takiego partactwa, fuszerki i chaosu co do oznakowania i wykonania to w całym mieście nie ma.

    • 5 10

    • Widocznie nie widziałeś ul. Długie Ogrody. (2)

      Ścieżka, czy raczej to co z niej zostało, to jakaś powojenna abstrakcja.

      • 3 3

      • Widziałem Długie Ogrody.

        Ale Aleja JP została wyremontowana teraz a nie ileś tam lat temu.

        • 1 1

      • Na Dlugich Ogrodach nie ma DDR bo jest strefa 30 i rowerem jedziesz tam normalnie ulica.

        • 2 0

    • (3)

      Widać, że nie byłeś w tym miejscu od wielu miesięcy.W tej chwili kończą malować pasy na wydzielonych z jezdni drogi rowerowe. Od tygodnia jeżdżę po tych wydzielonych trasach w obie strony. I wiecie ci, widać Europę.

      • 1 3

      • Ja nie byłem??? (2)

        Ja tam mieszkam! I piszę o stanie obecnym a nie dawnym. Piszę o partactwie wykonania remontu i oznakowania!

        • 1 3

        • No więc wyjaśnij nam co tam jest spartaczone (1)

          Bo jak dla mnie to jest całkiem w porządku

          • 1 0

          • wg mnie tęż
            to dobrze zrobione miejsce
            jak w Niemczech
            oby takich więcej

            ale fakt że nie dorasta do standardu np. Danii

            w Kopenhadze taki pas dla rowerów był by wyniesiony o dwa trzy centymetry nad pasy dla samochodów, a od chodnika oddzielała by go kolejna niewielka zmiana poziomu i to, że chodnik byl by celowo nierówny, brukowany lub kostkowy, w gładkimi dosć wąskimi paskami dla wózków i dla rowerków biegowych dzieci

            • 2 0

  • Przejazd rowerzysty przez przejście dla pieszych jest zabroniony, ale (5)

    ... już przejazd wzdłuż drogi, czyli np. cm od zebry już nie.

    Wiem co mówie, bo ostatnio patrol mnie dorwał na Podwalu Staromiejskim.

    Policjant nic nie mógł zrobić, bo na zebry nie wjechałem, a obok.
    Oczywiście trzeba troche argumentów bo oni zawsze wiedzą lepiej i szukają jeleni.
    Takie mamy prawo.

    • 6 4

    • bo koło zebry włączasz się do ruchu, co możesz legalnie zrobić z chodnika ;) (3)

      • 1 0

      • Wg. Januszy nie możesz

        Ostatnio w Pruszczu w stronę Tczewa za pizzerią wbiłem się w korku przed Janusza, a przede mną jechał patrol ITD. Odstęp pomiędzy dwoma pojazdami ok. 10 metrów.

        Janusz i Grażyna na warszawskich blachach zwrócili mi uwagę, że stworzyłem zagrożenie gdzie on był 5 metrów za mną i jechał 5 km/h.

        Dyskutował ze mną ok. 200 metrów do skrzyżowania z drogą na Nową Karczmę.

        Wiedział, że patrol ITD widział mój manewr i nic, ale Janusz i Grażyna wiedzieli lepiej.

        Jeździsz bezpiecznie kręcąc głową na lewo i prawo, a tu jeszcze pretensje

        • 2 0

      • Dobrze wiedziec:)

        • 0 0

      • Nawet z przejścia możesz się włączyć

        Jeżeli nie osiągasz drugiej strony tego przejścia, to nie ma o czym mówić nawet, a upierdliwców gonić informacją, że się włączyłeś do ruchu

        • 1 0

    • Ciekawy tok rozumowania :)

      Są jeszcze linie ciągłe na jezdni których nie wolno przekraczać i jednokierunkowość ulic - nie możesz jechać ani trochę pod prąd.

      • 2 1

  • I DOBRZE, gluptasy nadały im większe prawa aniżeli kierowcom i rzeźnia trwa... (1)

    Kierowca musi się czasami zagapić, trafić na " Martwy punkt " itp. a rowerzysta jedzie na pewniaka bo jest na prawie... a potem OIOM itp. przykre przypadki..

    I co z tego, że TY miałeś pierwszeństwo ??

    • 10 6

    • Za to rowerzysta nie może się zagapić?

      A kierowcy nigdy nie wjeżdżają na przejazd rowerowy pewniaka?

      • 2 1

  • Gdański oficer rowerowy

    Hahahahahaha mało się nie udusiłem hahahahahaha.Dobrze że nie oficer mopowy

    • 14 4

  • Pomorska? (5)

    Genialne inaczej skrzyżowanie na Pomorska/Chłopska jakoś wypadło ze zmian. Czemu?

    • 1 1

    • Bo to był nietrafiony pomysł (4)

      Wymagałby wydłużenia czasu przejazdu tramwajów.
      Nie da się bez poważnych ingerencji poprowadzić przez tak ruchliwy węzęł.
      Rowerzyści nie czuli by się tam bezpiecznie.

      Ścięzki są na calym węźle więc to byłby absurd.

      Moim zdaniem to dobra dezyzja.

      • 0 1

      • A gdyby tam puścić rowerzystów w ruchu ogólnym? (1)

        Tak jak na Jana Pawła

        • 0 0

        • Pomorska jest za wąska

          Odbyłoby się to kosztem jednego pasa Pomorskiej.

          To ma być czasowo lepsza opcja o tej co jest teraz.

          • 0 0

      • Ścieżki są na całym węźle, ale traci się tam tak dużo tak cennego czasu.

        • 0 0

      • To co jest teraz jest optymalne

        Zapominamy o tym, że jest to chyba najbardziej skomplikowane skrzyżowanie w Trójmieście.

        Tramwaj w Pomorskiej musiałby przebiegać pomiedzy jezdniami to wtedy było by szybciej.
        Inaczej to jest za dużo zachodu.

        • 0 1

  • Opera

    Tam najpierw trzeba naprawić przejazd przez tory tramwajowe, a nie prostować ścieżkę.

    • 10 0

  • (2)

    Przy Galerii Bałtyckiej był gniot, teraz będzie większy, bo ze ścieżki będzie się wpadało na plac z dopuszczonym ruchem rowerowym.

    Ciekawe który specjalista na rowerze to zobaczy, zrozumie i się do tego zastosuje dając bezwzględne pierwszeństwo pieszym.

    • 1 4

    • ostatnio jak tam łaziłem, to za każdym razem rowerzyści mnie puszczali (1)

      więc spokojnie

      • 2 0

      • ja też, podchodziłem, spojrzałem i widziałem, że zwolnił i luz

        nawet w szerokich sztruksach

        • 0 0

  • Jacy jesteśmy ?

    Idzie w dobrą stronę.

    • 0 2

  • ORŁOWIANIN (3)

    Ludzie..czy ktos widział co się dzieje na drodze rowerowej naprzeciw KLIFU....kiedys dojdzie tam do tragedii...przy Klifie jest droga rowerowa ..w kierunku Kamiennego Potoku ...po drugiej stronie koło kapliczki w kierunku Gdyni...ale przecież wielu rowerzystów...nie widzi..nie chce widzieć..albo ma to w d......jeżdza pod prąd...boją się matki z dziećmi..boją się starsi ludzie...boja się inwalidzi .że kiedyś taki rowerzysta jadący pod prąd poprostu spowoduje grożny wypadek...czy na ten odcinek drogi rowerowej władze nie moga coś poradzić...tam trzeba poprostu zainstalować odpowiednią kamerę....zobaczycie jak będą się bać takiego straszaka...my mieszkańcy Orłowa prosimy o to!!!!!!!

    • 13 5

    • Orłowianinie,

      ta ścieżka po prostu jest zaprojektowana bez pomyślunku. Chcąc jechać zgodnie z jej kierunkiem trzeba co chwilę przejeżdżać na drugą stronę ulicy i czekać na światłach po dwie minuty. Nie dziwię się, że rowerzyści sobie upraszczają (choć to oczywiście niezgodne z przepisami).

      • 5 1

    • Jasne, kamery na pewno pomoga.

      • 1 0

    • po to jest ta kapliczka

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane