• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lepsze oznakowanie przejazdów rowerowych

Krzysztof Koprowski
23 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Wymalowane na czerwono przejazdy rowerowe w pobliżu Dworca Głównego.

Przejazdy rowerowe w Gdańsku zyskały w ostatnich dniach nowe, czerwone oznakowanie. To jeden z elementów realizacji zwycięskiego projektu rowerowego z poprzedniej edycji Budżetu Obywatelskiego.



Czy oddałe(a)ś już głos w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego?

Czerwone "dywaniki" pojawią się łącznie na 67 skrzyżowaniach na terenie całego miasta. Dotychczas tego typu oznakowanie jezdni stosowane na ogół tylko w momencie oddawania do użytku nowej trasy rowerowej. Później bardzo rzadko je odnawiano.

- Niestety koszty realizacji tego oznakowania są dość spore, a stare oznakowanie z biegiem lat po prostu się wytarło - przyznaje Remigiusz Kitliński, kierownik Referatu Mobilności Aktywnej, gdański oficer rowerowy.
Co ciekawe, na czerwono pomalowano nawet przejazdy, które będą wkrótce przebudowywane. Tak stało się na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska.

- To błąd wykonawcy. Nie było tego w zakresie prac. Wykonawca nie otrzyma za to dodatkowego wynagrodzenia - wyjaśnia Kitliński.
Przesuń aby
porównać

Przebudowa skrzyżowań zakłada przede wszystkim ich poszerzenie oraz wyprostowanie. Poprawiony zostanie m.in. przejazd pod estakadą Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, który od samego początku był niefortunnie wykonany, czy droga rowerowa przecinająca aż dwukrotnie przestrzeń pieszą w pobliżu skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska.

- Wykonawca wchodzi już na plac budowy. Przejazdy na skrzyżowaniach będą przebudowane jeszcze w tym roku - zapowiada gdański oficer rowerowy.
Czytaj też: Gdańsk poprawia rowerową infrastrukturę

Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym, rowerzysta na przejeździe rowerowym ma pierwszeństwo przed kierowcą samochodu.

  • Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
  • Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi.

Oprócz nowego oznakowania i przebudowy skrzyżowań, projekt z poprzedniej edycji Budżetu Obywatelskiego zakłada dodatkowo m.in. montaż luster poprawiających widoczność, stojaków, podpórek oraz poprawę programów sygnalizacji świetlnej.

Kultura i umiejętności kierowców w obrębie przejazdów rowerowych w Gdyni.


Tegoroczne głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego tylko do niedzieli

W tym roku w Gdańsku ogólnomiejski projekt rowerowy został rozpatrzony negatywnie i nie został skierowany do głosowania. Nie brakuje jednak innych ciekawych pomysłów zgłoszonych przez mieszkańców. Głosować można do niedzieli, 25 września, do godz. 23:59.

Także do najbliższej niedzieli trwa głosowanie w tegorocznych edycjach Budżetów Obywatelskich w Sopocie oraz Gdyni.

Zobacz projekty zgłoszone do BO w Gdańsku, Sopocie oraz Gdyni.

Opinie (462) 7 zablokowanych

  • Fajnie tylko czy do tego trzeba angażować szumnie te budzety obywatelskie? (2)

    Wydaje mi się, że oznakowanie leży w gestii ZDiZ, które z roku na rok tylko się rozrasta w biurokrację a robi coraz mniej. Chyba nie do końca ideą budżetów obywatelskich jest wyręczanie niektórych instytucji, z ich podstawowych obowiązków.

    • 29 2

    • to prawda (1)

      ale tak to u nas działa

      jedni spieprzą sprawę, kasę wezmą, albo nie wywiązują się z obowiązków, to my musimy to załatwiać za tych matołów, za pomocą BO.

      • 3 2

      • Myślę o czymś gorszym

        Budyń za pieniądze podatników wydaje mnóstwo kasy na propagandę, PR, utrzymanie redaktorów z byłej wyborczej w portalu miejskim, organizację zakrapianej imprezy dla bądź co bądź bogatych sędziów, utrzymywanie wielu synekur w ECS-ach i urzędach a tu takie dość istotne sprawy jak oznakowanie ulic trzeba dodatkowo organizować chociaż i tak jest od tego urząd ZDiZ, który i tak dostaje środki na takie cele ale zamiast tego potrafi wywalić kilkadziesiąt tysięcy na przygotowanie parkingów na lato dla prywatnej firmy, bo takie są dyrektywy pryncypałów.
        To jest dopiero "gospodarność", To jest przerażające.

        • 3 2

  • Kategoryczne nie dla "poprawienia" przejazdów przy Operze i Galerii Bałtyckiej oraz na ul. Podmiejskiej (4)

    Po to zrobili te szykany, aby rowerzysta zwolnił, to jest dla jego bezpieczeństwa czy wy to w końci zrozumiecie, a na Podmiejskiej niech się tylko pojawi jakikilowiek znak że przejazd dla rowerów, to jest bardzo niebezpieczne miejsce i nie tyle że samochodziarze tam są, ale sobie wyobraźcie jak przeguby 154 w zimę musi się zatrzymać pod górkę, a na drodzę breja śnieżna. Przecież to jest chory pomysł!

    Żadnych zmian w tych kwestiach, to są rzeczy dla waszego bezpieczenstwa, to nie jest widzimisię.

    a przy niektórych skrzyżowaniach dróg rowerowych ze zwykłymi drogami dodałbym garba dla rowerzystów, aby troszeczkę zwolnili, a nie pędza i wyzywają kierowców że nie mają daru jasnowidzenia...

    • 20 28

    • widać że jesteś ze starej szkoły.

      Takie szykany są niebezpieczne. Nigdzie gdzie jest cywilizacja takich gniotów się nie robi.

      przejazd rowerowy powinien być możliwie jak najbliżej krawędzi jezdni.Kierowcy zaś powinni go traktować jako dodatkowy pas z prawej strony. Kontroluje się go prawym lusterkiem. To łatwiejsze w obsłudze dla kierowcy. Tylko trzeba przestawić myślenie.

      • 15 4

    • (2)

      Nie chodzi o jasnowidzenie, tylko o zwykłe widzenie, czyli spojrzenie czy nie nadjeżdża rowerzysta. Wielu kierowców ma z tym problem nawet przy doskonałej widoczności. Dlatego konieczne są jaskrawoczerwone przejazdy, ale niektórzy nawet wtedy nie patrzą.

      • 8 2

      • Pojedź na Podmiejską i zacznij się rozglądać, tylko najpierw zburz budynek bo jeszcze nosem w ścianę rąbniesz (1)

        • 5 1

        • na Podmiejskiej masz wyjazd z drogi technicznej, nie PdR

          • 0 0

  • Rowerzyści też powinni się zatrzymywać przed przejściami (8)

    Kierowcy samochodów umieją sie zatrzymywać przed przejściami, przepuszczać pieszych - a rowerzyści jakby nie mieli hamulców i chyba nigdy się nie zdarzyło, żeby któryś zachował się uprzejmie.

    • 62 8

    • Zawsze się zatrzymuję (2)

      Jeśli pieszy chce przejść

      • 12 5

      • To jesteś wyjątkowy (1)

        99% rowerzystów nawet nie zwolni.

        • 19 6

        • wiem i też uważam, że to chamstwo

          ale staram się dawać dobry przykład

          • 15 1

    • ale po co?

      ma zielone to jedzie
      ty masz ustępować

      • 0 4

    • Niestety sie zgadzam... (2)

      Niestety, bo sam jestem na codzien rowerzysta. Czesto mozna zauwazyc chamskie zachowania rowerzystow wzgledem pieszym, tak samo jak kierowcow wgledem rowerzystow i pieszych. Niestety, cham pozostanie chamem bez wzgledu czy wsiadzie do samochodu czy na rower. Prosze tylko, nie generalizuj, ja czesto przepuszczam pieszych i staram sie zachowac wzgledem nich ostroznosc (choc czasami ciezko, gdy pieszy nagle wbiega pod kola w miejscu gdzie nie powinien)

      • 8 1

      • a ja nie do końca się zgodzę (1)

        Sam zachowałem się jak cham nie raz. Często też ludzie widzący, że zbliżam się rowerem do przejścia przyśpieszali albo demonstracyjnie na Kartuskiej stawał gość na środku przejścia, krzyczał i wymachiwał rękoma żeby mi udowodnić, że ma pierwszeństwo. Dobrze ma, ale niech nie wymusza jak jeszcze idzie z dzieckiem i żoną oraz ma kilkanaście metrów, Poza tym jak często idę chodnikiem i jedzie rowerzysta, a zwrócę mu uwagę że jest za wąsko itp. - to jego odpowiedź jest wulgarna tak samo jak gesty. Dlatego starajmy się wszyscy być kulturalni, zamiast zrzucać na rowerzystów.

        • 4 2

        • Ale to samo robią rowerzyści względem kierowców samochodów.

          • 0 0

    • przed przejściami nie mają się zatrzymywać, a przepuszczać pieszych - gdy są!

      Dlatego tak zorganizowane "ścieżki rowerowe" i większość DDR są chorym pomysłem.
      Jakiś cymbał wymyślił sobie, że jadący rowerem będzie teraz jechał wśród pieszych.
      Jak jedzie po chodniku i tak musi uważać na pieszych, ale wymyślono ścieżki "pieszo-rowerowe" no debilizm do potęgi n-tej, ze znakiem c13 i c16 oddzielonymi poziomą linią. To jest już skrajnia debilstwa!

      • 1 0

  • Rowerzyści święte krowy. (7)

    Co do filmu : są kawałki czyli pewnie 1/50 trasy wszystkie auta go dobrze potraktowały, widać jak wjeżdża na przejście na już mijającym zielonym.. Nie, nie jesteście najważniejsi na drodze.

    • 34 11

    • Na trasach 3-4 km miewam takie sytuacje nawet kilka razy, dla odmiany w Gdańsku. (3)

      I nie cisnę ile mogę tylko jeżdżę w miarę spokojnie i w razie czego z oświetleniem.

      • 1 5

      • (2)

        A ja na 20km trasach. I jak czasem zdarzy się, że ktoś mi zablokuje drogę, to nie rzucam się jak wsza na grzebieniu, bo doskonale rozumiem, że ddry są debilnie projektowane i czasem ciężko zauważyć rowerzystę.

        • 0 2

        • Ferdek

          jeździsz rowem po kanapie co najwyżej

          • 0 0

        • hehe, jasne.

          To ciekawe ile takich sytuacji zdarza się na skrzyżowaniach ze światłami i gdy nadjeżdżający rowerzysta jest widoczny z daleka. Barany zapominają, że zielona strzałka to obowiązek zatrzymania się, a potem jazdy, o ile się nie utrudnia ruchu.

          • 0 0

    • (2)

      1. Na przejazd nie przejście (przeciętny kierowca tak zna dobrze przepisy i znaki, że nawet nie potrafi odróżnić)
      2. Migające zielone to nadal zielone.

      Na przejeździe według przepisów rowerzysta jest najważniejszy

      • 4 4

      • (1)

        A czy nie jest tak ze gdy miga to to nie wolno już wchodzić?

        • 0 0

        • Jak miga zielone światło to sygnał że należy opuścić pasy a nie wbiegać na nie żeby zdążyć przejść lub przyspieszyć na rowerze aby przyjechać. Policja nawet daje mandaty za to. Wiem z doswiadczenia

          • 0 2

  • To niech teraz rowerzyści jeszcze nauczą się przepisów ruchu drogowego: (10)

    - zakaz przejazdu rowerem przez przejście dla pieszych
    - nie każde skrzyżowanie do którego dochodzi droga rowerowa jest skrzyżowaniem z drogą rowerową, jeśli nie ma narysowanego przejazdu dla rowerów na drodze, to znaczy że rowerzysta nie ma pierwszeństwa.

    • 34 9

    • To niech teraz kierowca jeszcze raz nauczy się przepisów ruchu drogowego: (9)

      jeżeli nie ma przejazdu to obowiązują ogólne zasady. Czyli takie skrzyżowanie jest skrzyżowaniem równorzędnym. To znaczy że rowerzysta ma pierwszeństwo jeżeli nic nie ma z prawej strony.

      • 3 8

      • (7)

        Odłóż chłopie co bierzesz. "Skrzyżowanie" jezdni z ddrem, to nie jest skrzyżowanie w rozumieniu przepisów. Rowerzysta w momencie opuszczania ddr włącza się do ruchu, a zatem ustępuje pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu.

        • 2 2

        • (2)

          Ale jeśli jest na przejeździe to nie opuszcza ddr i nie włącza się do ruchu

          • 1 0

          • (1)

            Mowa o sytuacji gdy nie ma przejazdu.

            • 0 2

            • -

              • 0 0

        • (2)

          "Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić."

          Może To ty powinieneś odłożyć?

          W praktyce taka sytuacja jest niedopuszczalna. Skrzyżowanie najwyraźniej jest wtedy źle oznakowane

          • 1 0

          • (1)

            Tylko ze rowerzyście nie wolno przejechać przez przejście dla pieszych. Powinien się zatrzymać i przeprowadzić rower. A w powyższym cytacie chodzi trochę o inna sytuacje. Gdy rowerzysta pozostaje na rowerze i jedzie cały czas na wprost podłączasz gdy samochód skreca

            • 0 1

            • *podczas

              • 0 0

        • co za bzdury

          • 0 0

      • Pierszewstwo to masz do nieba. Rowerzysta przejeżdża przez przejście dwu etapowe nagle z prawej strony. Masz szansę go zauważyć.

        • 0 0

  • Czekam na kolejnych pedalarzy przelatujących mi przed maską (10)

    co tam jakakolwiek logika czy instynkt samozachowawczy. Wjedzie taki kretyn przed maskę z prędkością 30 km/h "bo ma pierwszeństwo". Nie dość, ze kierowca skupić się musi na włączeniu do ruchu, to jeszcze trzeba uważać aby nie zabić takich imbecyli.

    • 40 22

    • (1)

      Właśnie zero pomyślunku z ich strony wiedzą tylko, że to oni mają pierszeństwo. A czasem ciężko zauważyć kogoś nadjeżdżjącego z prędkością 30 km/h, zwłaszcza w miejscach gdzie jest duży tłum pieszych.

      • 6 9

      • Jak nie widzisz kogos jadacego 30 to nie powinienes sie poruszac samochodem bo tam sa duzo wieksze predkosci.

        • 3 2

    • A Janusze, którzy patrzą tylko w lewo i myślą o tym który pas zająć na drodze (3)

      Z prawej zaś strony nadjeżdża rower, ale on go nie widzi, bo jest za bardzo skupiony.

      Rowerzysta też musi zwracać uwagę na pieszych i potrafi patrzeć w obie strony, a Jasio spogląda tylko w lewo?

      • 8 7

      • przecież kat. B, to przygłupy we więksszości (1)

        większość zachowuje się jak debile, ale są pierwsi do pouczania

        • 2 2

        • A Ty masz jakikolwiek ,,glejt,, na poruszanie się pojazdem?

          • 0 1

      • Rowerzysta patrzy w obie strony, ale na pieszych, którzy praktycznie stoją w miejscu. Jak się kierowca włącza do ruchu, to jego uwaga powinna skupić się na innych szybko jadących samochodach, głównie z lewej strony. A nie naruszających dotychczasowy ład, rowerzystach, którzy jadą niejako pod prąd. Ktoś kto wymyślił ddry, dwukierunkowe, to musiał być niezły imbecyl.

        • 3 2

    • Jak się nie potrafisz skupić to może czas oddać prawo jazdy? Bo jeszcze kogoś skrzywdzisz.

      Po to masz wymalowane na jezdni jaskrawe czerwone przejazdy, żebyś wiedział że z OBU STRON może nadjechać rowerzysta.

      • 8 9

    • Czekam na kolejnych pedalarzy przelatujących mi przed maską

      gorzej jak taki "pedalarz ' wytoczy sprawęci jak go potracisz na przejeździe dla rowerow. to dopiero się zdziwisz ile to kosztuje. zlamales przepis to plac.

      • 9 4

    • To zrezygnuj z samochodu, skoro nie ogarniasz prowadzenia.

      • 5 3

    • prawko nie dla tych co mają numer buta większy niż IQ

      • 0 1

  • (12)

    Uważam, że pierwszeństwo rowerzystów na przejazdach to duży błąd. Jeżeli już, to z obowiązkowym zatrzymaniem się przed przejazdem. A skoro regulacje są jakie są, w takim razie proszę o obowiązkowe OC dla rowerzystów

    • 34 24

    • pierwsze samochody pod koniec XIXw uważano za wytwór diabła, potem ludzie przyszli do rozumu. Faktem jest, ze zachodzące zmiany w otaczającej rzeczywistości niektórzy przyswajają wyjątkowo opornie.

      • 4 7

    • (3)

      tylko co ma do tego OC w takiej sytuacji? I wina w takiej sytuacji zawsze będzie po stronie kierowcy. Więc z OC kierowcy pokrywa straty.

      • 8 4

      • (2)

        Nie, jeśli rowerzysta przejeżdża przez przejście i twierdzi że ma pierwszeństwo

        • 4 2

        • ugrzązł byś w sądzie

          nie wiesz o co chodzi w zakazie przejazdu rowerem przez przejście, a plujesz, aż zajady od tego ci się na mordzie zrobiły

          • 0 2

        • Przeciez tu mowa jest o przejazdach nie o przejsciach. Ludzie to nie jest skomplikowane. Przejazdy i przejscia to nie to samo

          • 4 0

    • Idźmy dalej (5)

      Odbierzmy pieszym pierwszeństwo na przejściach, żeby jaśnie kierowca mógł szybko i bezpiecznie przejechać.

      A tak na serio to ja jestem za znakiem STOP dla samochodów przed każdym przejazdem rowerowym. Inaczej się nie nauczą.

      • 7 8

      • (2)

        Zgoda. Ale przy złamaniu przepisów przez rowerzystę, jak jazda po chodniku, czy przejazd przez przejście dla pieszych - 500 zł kary.

        • 2 1

        • Nie 500 tylko tyle ile w cenniku. Przejazd po przejściu to chyba 100 albo 150 zł. Jazda pk chodniku jakoś podobnie. Ile kosztuje niezatrzymanie na znaku stop j zajechanie drogi?

          • 1 2

        • Nie ma problemu. Tylko prosze nie trąbić jak będe spowalniał ruch śmigając z zawrotną prędkością 10kmh.

          Wiekszosc kierowcow chyba by tego jednak nie chciala

          • 1 3

      • precz z pedalarzami !! (1)

        pozbawić ich wszelkich przywilejów i obowiazkowe OC + TAB. REJ. ! dość tej anonimowosci. Korzystacie z dróg i chodników ? - płaćcie podatek drogowy

        • 4 4

        • Do kompletu głupich argumentów zapomniałeś o przeglądach technicznych

          A wszystko sprowadza się do psa ogrodnika - "skoro ja stoję w korku to niech on też stoi"

          • 5 2

    • a ja proszę o dostep do aborcji. Mozemy sobie oboje prosić władzę i tyle samo dostaniemy.

      • 1 1

  • (5)

    A co ze skrzyżowaniem Jaśkowa Dolina-Kruczkowskiego?Tam co parę dni dochodzi do wypadków auto- rowerzysta.Rowerzyści potrafią z górki od strony Moreny jechać z prędkością 60 km/h.Panie oficerze ,może się Pan zainteresuje tym skrzyżowaniem.To jest kwestia czasu gdy dojdzie do śmiertelnego wypadku na tym skrzyżowaniu

    • 17 2

    • Dać tam na ścieżce serię progów zwalniających i powinno pomóc.

      • 9 5

    • Jak masz cięższy rower to i 70 plus pojedziesz

      Jeździło się tam tyle, ale drogą nie ścieżką, bo tam strach jechać 30 km/h

      • 2 0

    • Trzeba tam zwęzić wylot z Kruczkowskiego, bo teraz się tam dwa samochody mieszczą obok siebie. I oczywiście ten niżej nic nie widzi po prawej i wyjeżdża na ślepo prosto pod pędzący rower.

      • 5 2

    • Kto odpowie za te wypadki?

      • 0 0

    • A jeste tam jekaies ograniczenie, znak?

      • 1 1

  • (17)

    Ostatnio przechodziłem przez przejście dla pieszych na ścieżce rowerowej we Wrzeszczu, rowerzysta zaczął się na mnie wydzierać, że jestem ślepy i że rowerzysta ma zawsze pierszeństwo czy to przed autem czy to przed pieszym. Nie wiem jak to jest..?

    • 13 2

    • Jak wciskasz się "na pałę" nie rozglądając się to tak to jest (11)

      Spróbuj z partyzanta przejść na którymkolwiek przejściu dla pieszych w drodze z ruchem samochodowym jak jesteś taki mądry.

      Pamiętaj, że droga hamowania:
      - pieszego wynosi do 1 metra;
      - roweru jadącego 20 km/h 8-10 metrów
      Czasowo wydłuża to jeszcze czas reakcji

      • 8 8

      • (5)

        A czy zbliżając się rowerem do przejścia dla pieszych nie trzba zachować szczególnej ostrożności, tak jak autem?

        • 14 2

        • Nie zmienia to faku, iż pieszy i pojazdy muszę się bacznie obserwować (2)

          Zasady ograniczonego zaufania i przede wszystkim rozumu tu gra główną rolę.

          Nie jeden niefrasobliwy pieszy został w Polsce w najlepszym wypadku ukarany mandatem; w najgorszym musiał placić wysokie odszkodowania swoim ofiarom, ktore w przypadku nagłego wtargnięcia pieszego ratowali jego skórę zjeżdżając na pobocze w drzewo, przeciwległy pas ruchu zderzenie czołowe.

          Więc każdy kij ma dwa końce.

          • 4 6

          • (1)

            tylko tu nikt nie mówi o nagłym wtargnięciu

            • 5 1

            • A komu jest łatwiej stanąć? Egoizm pieszego bydła jest porazajacy

              • 0 1

        • Tak, ale w myśl polskich absurdalnych przepisów. (1)

          pieszy musi zatrzymać się przed przejściem obejrzeć i dopiero jak nic nie jedzie może przejść na drugą stronę.

          • 2 0

          • Bzdura

            Pieszy ma nadal zakaz wchodzenia na przejście bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd i to bez różnicy czy to jest samochód czy rower czy przejście biało czarne czy biało czerwone. Ale obejrzeć się można bez zatrzymywania. Jednak wchodzenie przed znajdujący się 5m rower jadący 30 km/h do szczególnie rozsądnych nie należy. Nawet przy założeniu, że rowerzysta + rower to ok 100kg a nie 1,5 tony jak w przypadku samochodu.

            • 4 3

      • (4)

        To rowerzysty obowiązek zachowania szczególnej ostrożności na skrzyżowaniu nie dotyczy? Dlaczego wydaje się Wam, że rowerzysta możę cisnąć 30 km/h nie zwracając na nic uwagi?

        • 6 4

        • Właśnie mamy wynik braku obowiązku kart rowerowych, przepisy ruchu drogowego się kłaniają.

          • 3 3

        • (2)

          a znasz kierowce który zwalnia przed skrzyżowaniem (zachowuje szczególną ostrożność) przed skrzyżowaniem na którym ma pierwszeństwo? Ja tyle lat żyje i nie widziałem.

          • 5 5

          • (1)

            Ja myślę że każdy dobry kierowca tak robi przed przejściem dla pieszych.

            • 6 1

            • to najlepszy dowód, że nie myślisz

              • 0 0

    • To jeżeli nie mówisz o wtargnięciu na przejście

      a rowerzysta jedzie 30 km/h i nawet nie zwalnia przed przejściem pełnym ludzi to jest skończonym debilem.

      Osobiście takich sytuacji nie widuje, ale są wyjątki jak wszędzie

      • 4 0

    • Nie mial racji. Musi przepuscic pieszego na przejsciu. To byl zwykly kretyn.

      • 3 0

    • (2)

      na jak przechodizęłś idąc po ścieżce to się nie dziw, ze się na ciebie wydarł. Obok były pasy. Tam twoje miejsce.

      • 1 2

      • (1)

        Przecież jest napisane że na przejściu dla pieszych na ścieżce. Jednak wiele osób nie umie czytać ze zrozumieniem :(

        • 0 1

        • Wielu debile pieszych nie wie że pierwszeństwo mają tylko na pasach nie przed nimi

          • 0 0

  • (10)

    Pieszy musi się przed pasami zatrzymać żeby się upewnić że może przejść a rowerzysta nie? Powinien być bezwzględny nakaz zatrzymania się przed przejazdem przez ulicę dla wszystkich rowerzystów.

    • 27 16

    • No właśnie NIE. Rowerzysta nie musi ( na przejeździe jest świętą krową ) (1)

      Źródło:

      Prawo o ruchu drogowym

      Polecam każdemu

      • 7 4

      • W d... sobie wsadz ten przepis

        • 2 6

    • tak tak, tacy jak Ty już mi mówili, że rower się przez ulicę przeprowadza (1)

      na skrzyżowaniu - bez pasów rowerowych, chodnika, ścieżki i pobocza - w normalnym ruchu...

      • 3 1

      • a samochód się przepycha przez skrzyżowanie

        polanda to jednak zaduuupie

        • 0 1

    • Przecież pieszy nie musi się zatrzymywać przed pasami! (2)

      Bezwzględny nakaz zatrzymania się to powinien być dla kierowców przed przejazdami rowerowymi

      • 7 2

      • (1)

        Musi. Inaczej "wtarga na jezdnie/droge rowerową" czyli bedzie winny w razie wypadku

        • 0 1

        • Wtarga tylko wtedy jak włazi pod koła. Nie musi się zatrzymywać do zera.

          • 0 0

    • Nie musi, co ty za brednie wymyślasz człowieku? (1)

      Jak ma zielone, to idzie, a nie ma się zatrzymywać, bo ma iść!!!!

      • 0 1

      • Ja nie mówię o skrzyżowaniach ze światłami. Poza tym gdybym nawet na zielonym nie rozglądał się to już by mnie wśród żywych nie było bo wspaniali kierowcy jak widzą zieloną strzałkę w prawo to ślepną na wszystko inne.

        • 0 1

    • Powinien być bezwzględny nakaz zatrzymania się dla samochodów na każdym skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane