• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MTM zbuduje stanowisko do ważenia ciężarówek

Michał Sielski
9 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Kierowcy narzekają, że trwa remont kolejnego przegubu estakady. Ale winni są właśnie oni - a konkretnie ci, którzy wożą zbyt ciężkie ładunki. Kierowcy narzekają, że trwa remont kolejnego przegubu estakady. Ale winni są właśnie oni - a konkretnie ci, którzy wożą zbyt ciężkie ładunki.

Tylko jeden oferent zgłosił się do przetargu na wykonanie stanowiska do ważenia ciężarówek przy gdyńskim porcie, które ma powstać do końca roku. To i tak dobrze, bo w pierwszym przetargu chętnych nie było wcale.



Czy często spotykasz drogi z koleinami?

Jedyną, a więc oczywiście zwycięską ofertę, złożyła gdyńska spółka MTM. Ta firma wygrywa wiele przetargów, bo oferuje najniższe ceny - głównie dzięki temu, że bazę ma w Gdyni i nie musi ponosić wysokich kosztów transportu specjalistycznego sprzętu.

- Bardzo rzadko inspektorzy nadzoru mają zastrzeżenia do wykonanych przez nich prac, ale w tym wypadku wiele zależy od podwykonawcy, który dostarczy samą wagę. To jej koszt jest głównym obciążeniem budżetu inwestycji - mówi Stefan Benkowski z gdyńskiego ZDiZ.

Za wykonanie zlecenia MTM otrzyma nieco ponad 307 tys. zł. Za tę kwotę powstanie stanowisko do ważenia pojazdów, z którego będzie mogła korzystać Inspekcja Transportu Drogowego. Znajdzie się ono na ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdyni - przy wjeździe do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego.

Przebudowana zostanie więc część jezdni ul. Kontenerowej pod Estakadą Kwiatkowskiego. Waga będzie pomiędzy pasami jezdni, a cała nowa infrastruktura zajmie 82 metry długości ulicy. Przebudowane zostaną tam też chodniki, przesunięte będzie przejście dla pieszych.

Wszystko po to, by przeciążone ciężarówki nie dewastowały dróg. Za bardzo obciążone naczepy powodują bowiem nie tylko koleiny, ale nawet uszkodzenia całych konstrukcji. To jest właśnie przyczyną remontu kolejnego przegubu starszej części Estakady Kwiatkowskiego, który powodował gigantyczne korki w całej okolicy. Na szczęście ten remont udało się skończyć przed terminem, wyznaczonym na 6 grudnia i w czwartek o godz. 6 droga przez całą estakadę zostanie ponownie udostępniona.

Miejsca

Opinie (94) 10 zablokowanych

  • (2)

    brawo

    • 21 7

    • brawo brawo... (1)

      terminale mają własne wagi, jaki byłby problem dogadać się z nimi aby przy odprawie obecny był gość odpowiedzialny za ważenie pojazdów i pilnowanie czy nie wyjeżdżają przeładowane? Tanij, szybciej i skuteczniej - z tego co pamiętam to ta waga będzie mogła skontrolować coś około 10 pojazdów dziennie - co to jest przy kilkuset TIRach codziennie wjeżdżających i opuszczających port?

      • 3 0

      • ważenie w porcie kosztuje

        waga w porcie kosztuje...najwyraźniej lepiej zainwestować w swój sprzęt niż płacić BCT za ważenie auta

        • 1 1

  • Weźcie już skończcie te remonty :/ (12)

    Nie da się jeździć normalnie po Gdańsku :/

    • 14 80

    • przeczytaj chociaż pierwsze zdanie... (5)

      ....

      • 12 2

      • przecztałem (4)

        no i co ?

        • 3 12

        • Śledziowo to nie Gdańsk. (3)

          • 11 3

          • Ale ja chcę końca remontów w Gdańsku (2)

            co mnie obchodzi śledziowo ?

            • 4 13

            • Jak ci remonty przeszkadzają to przeprowadź się do śledziowa (1)

              • 13 4

              • nie jestem śledziem

                żeby mieszkać w śledziowie

                • 7 7

    • TO GDYNIA CEPIE! (4)

      Ale jak zna się skróty w gdańsku to można jeździć normalnie :D

      • 10 1

      • remonty są w gdańsku dziecko (3)

        i ja nie mówię tu o jeżdżeniu na bmx'ie tylko samochodem, więc się nie odzywaj nie pytane.

        • 1 4

        • Ty jesteś jakaś pierdoła, a nie kierowca (2)

          Jakbyś był kierowcą wiedziałbyś jak objechać budowę nowych dróg bez stania w żadnym korku i nie jadąc po żadnych płytach.

          • 2 4

          • chciałbym zobaczyć synciu jak objeżdżasz słowackiego (1)

            Armię krajową, Kartuską, Podwale Przedmiejskie albo Trakt Św Wojciecha w godzinach szczytu.Chyba że na rowerku.

            • 3 4

            • Trakt św.wojciecha przez urząd marszałkowski?Kartuka i Armii Krajowej to równoległe - przez malczewskiego?Słowackiego? przez Jaśkową dolinę?

              • 2 2

    • Beka :D

      • 0 0

  • MTM? Ale zaskoczenie :) (8)

    Ewidentnie podejrzane...

    • 31 34

    • mogłeś sam się zgłosić gamoniu (5)

      przetarg był otwarty, a że wystąpiła jedna firma, więc oni wygrali

      • 7 4

      • tak sie robi biznes... (4)

        w pierwszym przetargu nie bylo nikogo, w drugim przetargu jest mtm. nie ma co marudzic. igantowski wie co to jest biznes. a mtm jak robil tak robil. ani zle ani dobrze, poziom na rowni ze skanska czyli powyzej sredniej. jakosc robot drogowych ewidentnie w ostatnich latach spadla u wszystkich ale MyToMy trzyma poziom

        • 8 3

        • widać nie chciał się podejmować tematu bo wagi to nie jego temat

          ale jak zobaczył, że nie ma chętnych to w końcu się zlitował.Pozdrawiam.

          • 3 1

        • MTM

          Nie MyToMy tylko Mamy Trzy Maszyny ;)

          • 7 0

        • kontrakt na 307 tys. (1)

          Sama waga zakosztuje ze 150, roboty budowlane, montaż, uruchomienie, próby zdawcze, legalizacja,pewnie co najmniej 2-letnia gwarancja. Tyle zachodu i problemów a zysk żaden. Za te pieniądze, żadna firma nie podjęła by sie tej pracy tylko dla samego zysku z tego kontraktu.

          • 2 2

          • dokładnei jak piszesz

            S.M.

            • 0 0

    • A czytasz tekst ze zrozumieniem ?

      ...czy jeszcze nie dotarłeś do szóstej klasy podstawówki ?

      • 0 2

    • juz innych firm nie ma, wszystko bierze mtm w trojmiescie

      • 5 0

  • podejrzewam (5)

    że wiele z tych ciężarówek waży powyżej 3,5 tony

    • 12 30

    • Ćwok

      Na pewno waży powyżej 3,5t i dlatego nazywają się ciężarówkami.

      • 20 0

    • i słusznie podejrzewasz :-))))

      • 11 0

    • A krzywe kobitki to po łacine to jak ? Proste worki ????!!!

      • 0 2

    • haha 3,5 tony

      człowieku, one ważą po 30-40 ton

      • 2 0

    • toż załadowany fiat ducato waży z 7,5 tony

      • 2 0

  • koniec cwaniakom drogowym

    • 31 2

  • leć lepiej pod sejm

    manifestować przeciwko krzyżowi

    • 2 0

  • więcej wagów (1)

    mniej tirów!

    • 44 6

    • wiece j wagów wiecej tirr'a

      • 0 4

  • Tiry na tory... (1)

    Zważcie kontenery podczas wyładunku ze statku a nie obwiniacie kierowców którym lądują przeważone pudelka... dlaczego nie jada koleją????

    • 35 12

    • gdyby nie był pazerny, to by nie brał dwóch kontenerów, tylko pojedynczo

      jeżeli ktoś bierze dwa kontenery po 25 ton + skład około 14 to wychodzi prawie 70 ton

      • 9 1

  • To po co są drogi? Chyba właśnie po to żeby po nich jeździć (26)

    Jak ma się rozwijać port, skoro ciężarówki nie mogę nic z niego odebrać, ani przywieźć? Paranoja

    • 12 48

    • wiesz że w wypadku osobówka vs osobówka są szanse przeżycia (15)

      a w wypadku osobówka vs tir - brak?Więc pomyśl zanim coś napiszesz

      • 6 5

      • A jak sobie wyobrażasz życie bez ciężarówek? (14)

        Myślisz że towary które kupujesz w sklepach jak tam się znajdują? Cudownie się teleportują? Transport jest podstawą gospodarki

        • 7 6

        • tiry to nie jedyny środek transportu (13)

          mamy od tego koleje i statki

          • 7 5

          • yo,yo - dostawa towarów statkiem do biedronki ;-)albo koleją do żabki

            • 5 9

          • W sumie masz rację. Przekonałeś mnie (9)

            Chociaż nie zawsze jest możliwość dowieźć te kontenery koleją w każde miejsce

            • 1 5

            • nie trzeba wtedy tego robić tirami (8)

              są półciężarówki, które mogą kursować w nocy

              • 6 3

              • Ale jest problem, bo wiele towarów jest niepodzielnych (7)

                • 3 2

              • o czym ty mówisz? (6)

                jakie towary są niepodzielne? mydło ?

                • 5 2

              • Prosty przykład z firmy w której pracuje - maszyny (5)

                Importujemy je kontenerami do Gdyni i musimy je stamtąd przywieźć do nas na plac. Nie ma linii kolejowej na tym odcinku.

                • 4 2

              • a co to za maszyny (4)

                że się tylko do tira mieszczą ?

                • 2 1

              • Snopowiązałki do trawy . (3)

                • 2 0

              • ha no to trzeba by było przenieść firmę w pobliże kolei

                tak jest na całym zachodzie

                • 2 2

              • (1)

                a sznurek macie do tych maszyn

                • 3 0

              • hehe :)

                • 0 0

          • co za bzdura

            czysta utopia. Koleją nie podwieziesz towaru do sklepu, nie dowieziesz maszyny na budowę. Gdyby wyeliminować tiry, koszt towarów w sklepie osiągnąłby niebotyczne ceny. Ludzie ruszcie głową. Ktoś musiałby na taczkach z dworca pietruszkę targać. Szkoda słów.

            • 2 1

          • to dowieź statkiem mięso do Biedronki, cwaniaku

            • 1 1

    • (7)

      ale o co chodzi ? przecież waga to nie brama, czujesz różnicę ? po to będą ważyć aby przeciążone ciężarówki nie niszczyły dróg

      • 4 1

      • Ja tu czuję taki problem, że poprostu firmy nie będą wysyłaś towarów do portu w Gdyni (6)

        Bo tam nie będzie można go dalej transportować. I znowu wszystko będzie szło do Hamburga i tam będą zarabiać pieniądze za usługi portowe. A my będziemy tylko narzekać że nasz port podupada

        • 2 7

        • Waga to nie jest żaden problem dla tirów (5)

          Jeżeli bierze jeden kontener to przejedzie sobie spokojnie bo będzie zgodnie z normami. A jak jest zachłanny to próbuje wziąść 2 i wtedy się przejedzie. Po drugie z portu może je też pociągiem wywieźć. Wiec się nie martw. A wagi są też na granicach, przez Hamburg nie puszcza się przeciążonych tirów, bo tam są dużo większe kary i więcej sprawdzają, a dokładnie nawet każdego TIR-a. Tylko u nas zdarzają się takie jełopy co próbują się nie legalnie dorobić.

          • 8 1

          • To niestety nie jest tak (4)

            Poprostu tam mają lepsze drogi i nie ma takich ograniczeń tonażu

            • 2 8

            • ale u nas drogi są gorsze

              a że tirowcy to chytrusy i oszuści, trzeba niestety montować wagi

              • 4 1

            • bullshit proszę pana (1)

              W DE - max DMC (dopuszczalna masa całkowita) dla zestawu - 40 ton.Dla zestawu z kontenerem - 44 tony.Lepsze to oni mają przede wszystkim kontrole.

              • 6 0

              • u nas są TAKIE SAME PRZEPISY !! - też 44 tony z ładunkiem

                dlatego tutaj ma znaczenie "jedynie" stan nawierzchni drogowej. Niemcy budują drogi w oparciu o mieszankę betonu i asfaltu ... u nas wciąż góruje głównie asfalt, który nie wytrzymuje takiego obciążenia ... już nie mówię o podbudowie .... bo to już inna bajka

                • 1 3

            • ale w Polsce sa przeciez nowe drogi.Co one tylko dla furmanek sa?

              • 2 1

    • Dokładnie, mamy najgłębszy port przeładunkowy na Morzu Bałtyckim, a A-1 np. nie zaczyna się od Gdańska...

      więc po cóż szlak transatlantycki z przewrwą w Polsce...?Spore pieniądze i miejsca pracy omijają nasz kraj poprzez brak bezpośredniego połączenia portu z A-1. Ten fakt jest bublem decyzyjnym i rzeczywistością-nie ma u nas infrastruktury na wielkie tonarze drogowe.Nie wiem po co te wagi skoro i tak się nie mieścimy już wszyscy na drodze, zabijamy osobówkami...i narzekamy i narzekamy...Transport musi funkcjonować, a że kolej nasza to już nawet nie komedia, to resztę sobie dopiszcie?

      • 0 0

    • hzg

      Dzięki temu jeszcze więcej zarobi Gdańskie DCT bo u nas wagi nie ma ;)

      • 1 0

  • 3,5 tony (1)

    gratuluje znajomości tematu tir= 3,5 tony

    • 9 8

    • a ja gratuluję umiejętności odpowiedzi w odpowiednim temacie....

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane