• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mandat za zbyt drogi bilet SKM

Krzysztof Koprowski
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Podczas kontroli liczy się nie tylko nominał biletu, ale też to, czy został zakupiony po ostatniej podwyżce. Podczas kontroli liczy się nie tylko nominał biletu, ale też to, czy został zakupiony po ostatniej podwyżce.

Jazda z biletem SKM w starej cenie, nawet gdy jest ona wyższa od obowiązującej opłaty na danym odcinku, może skończyć się mandatem. Przekonał się o tym nasz czytelnik, który podróżując z Gdańska Głównego do Gdyni Redłowa skasował bilet za 6 zł, choć na tym odcinku obowiązują bilety w wysokości 5,50 zł.



Czy dostałeś(aś) kiedyś mandat w komunikacji miejskiej?

- Kilka miesięcy temu kupiłem w kasie Szybkiej Kolei Miejskiej bilet o nominale 6 zł. Udając się w podróż na trasie Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska - Gdynia Redłowo zobacz na mapie Gdyni w pośpiechu skasowałem ten bilet, wiedząc, że jest to kwota wyższa od obowiązującej na tym odcinku [5,50 zł - dop. red.]. Niestety na wysokości przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska kontrolerzy oświadczyli, że bilet jest od trzech miesięcy nieważny i wystawili wezwanie do zapłaty (mandat), choć na bilecie nie ma przecież terminu ważności, a moim celem nie było uniknięcie opłaty za przejazd - pisze pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl.
Okazuje się, że nasz czytelnik - w myśl regulaminu SKM - otrzymał mandat słusznie. Bilety wprawdzie nie mają wydrukowanego terminu ważności, ale tracą ważność wraz z wejściem w życie nowego cennika. W tym przypadku bilet za 6 zł został zastąpiony biletem za 6,50 zł wraz z kwietniową podwyżką wszystkich cen biletów.

- Bilet z nieobowiązującym nominałem jest biletem nieważnym. Czytelnik portalu okazał kontrolerom bilet o nominale 6 zł, ważny w strefie kilometrów 19-24, który obowiązywał tylko do 31 marca br. Z tego powodu zostało wystawione wezwanie do zapłaty - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Co zatem zrobić z biletami, które są już nieaktualne? Kolejarze proponują dopłatę w kasie biletowej lub bezpośrednio w pociągu. W kasach można również otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety zakupione przed podwyżką cen.

Warto zauważyć, że nasz czytelnik nie otrzymałby mandatu, gdyby skasował bilet droższy, ale zgodny z obowiązującym cennikiem (czyli za 6,50 zł). Regulamin przewozów SKM dopuszcza bowiem jazdę na bilecie o wyższym nominale (np. dla stref 19-24 km) na krótszych trasach (np. w strefie 13-18 km).

Miejsca

Opinie (568) 7 zablokowanych

  • (3)

    Dla tego nie korzystam z komunikacji miejskiej. I puki sie nic nie zmieni bede jezdzil samochodem i palil 18l/100km

    • 47 5

    • Autem cały czas jest szybciej, czysciej, wygodniej, a nie rzadko i taniej,

      próbowałam kilka razy przesiąść się na ZKM, przeliczałam , sprawdzałam różne połączenia--- owszem taniej, gdybym jeździła tylko na miesięcznym autobusowym bez SKM,
      ale
      autobusy są wciąż spóźnione, brudne, zatłoczone w godzinach gdy dojeżdżam,
      zimą przystanki oblodzone,
      autobusy jak lodówka,
      latem autobusy jak piekarnik.

      Nie warto.

      • 18 1

    • Bardzo dobrze.

      Kup sobie auto ktore bedzie palilo 100l/100 km bedziesz szczesliwszy.

      • 2 8

    • I ja też. Bojkotuję komunikację miejską.

      • 8 0

  • Można też inaczej

    Proponuje co tydzien zmieniać kolor i czcionkę na bilecie bez zmiany nominalu i uznawać poprzednie za nieważne. W ten sposób będzie można jeszcze więcej mandatów wystawić.

    • 104 1

  • Zasadnicze pytanie.. (1)

    Czy poszkodowany był ochrzczony i jakie ma zdanie o incydentach?

    • 10 20

    • Podstawowe pytanie

      Czy wierzy w zamach smokenski czy w katastrofe smokenska.

      • 0 5

  • Bo te 6 zlotych

    Skm zarobila przed podwyzkami mimo ze nie wykonala przewozu. Teraz skm musi jeszcze raz zarobic. Przeciez to proste. Straty musi zaksiegowac po swojej stronie klient, a mandar gratis.

    • 73 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane