• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem

Patryk Szczerba
16 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię
Nowa Łużycka ma na skrzyżowaniu z Sieradzką łączyć się z ul. Wrocławską. Nowa Łużycka ma na skrzyżowaniu z Sieradzką łączyć się z ul. Wrocławską.

Mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka liczą, że uda im się przekonać władze Gdyni do zmian w projekcie planu miejscowego, zakładającym na terenie ogródków działkowych budowę ulicy łączącej rondo Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyniul. Wrocławską zobacz na mapie Gdyni. Miasto odpowiada, że takie rozwiązanie było w planach od dawna i jest konieczne.



Czy dodatkowe połączenie drogowe Orłowa z Małym Kackiem jest potrzebne?

Projekt planu miejscowego porządkujący sytuację na granicy Orłowa i Małego Kacka w okolicach Rzeki Kaczej po raz pierwszy ujrzał światło dzienne rok temu. Od początku największe kontrowersje wzbudziło połączenie ronda Brzeskiego z ul. Wrocławską. Planowana droga, nazywana roboczo Nową Łużycką, ma rozładować coraz większy ruch w okolicy i pozwolić na szybszy przejazd pomiędzy dzielnicami. W praktyce umożliwi wyjazd na ul. Wielkopolską zobacz na mapie Gdyni z pominięciem al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni lub Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni.

Nowa droga w planach, bo w okolicy coraz większy ruch

Nie bez znaczenia przy projektowaniu są także plany inwestycyjne. Jak informowaliśmy, w najbliższym czasie powstanie kolejny biurowiec przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni, w planach jest budowa budynku mieszkalnego z aparthotelem przy ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. Z kolei przy al. Zwycięstwa obok stacji Redłowo mogą powstać niebawem mieszkania. Trzeba też pamiętać, że w najbliższych miesiącach zostanie uruchomiona stacja PKM Stadion.

Planowana droga w zamierzeniu ma przebiegać przez teren Rodzinnych Ogródków Działkowych "Kaszubskie". To rozsierdziło działkowców, którzy jako pierwsi próbowali wpływać na władze miasta i podległych im planistów, by przelotówkę zaplanować w inny sposób albo w ogóle z niej zrezygnować.

Obecnie ulica ma charakter osiedlowy, choć jest szeroka, stąd plany miasta, by ją w przyszłości wykorzystać. Obecnie ulica ma charakter osiedlowy, choć jest szeroka, stąd plany miasta, by ją w przyszłości wykorzystać.
Po kilku miesiącach dołączyli do nich mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka, obawiający się wzrostu natężenia ruchu na ul. Wrocławskiej, do której ma "wpinać się" planowana "Nowa Łużycka". Obecnie ulicę można traktować jako osiedlową. Panuje na niej średni ruch, można parkować po obydwu stronach i jest bezpiecznie. Przy skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską zwłaszcza rano i po południu bywa jednak tłoczno.

Mieszkańcy: będzie paraliż drogowy i wytną drzewa

- Zmiany przyczynią się do paraliżu komunikacyjnego Orłowa poprzez zwiększenie obciążenia i tak przeładowanego skrzyżowania. Ponadto pogorszą wyjazd z Placu Górnośląskiego, a mieszkańcom Wrocławskiej zabiorą możliwość parkowania na ulicy - podkreśla Piotr Czajkowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Orłowo.
Proponowany przebieg Nowej Łużyckiej. Droga jest w planach i nie wiadomo, kiedy powstanie, ale wzbudza obawy. Proponowany przebieg Nowej Łużyckiej. Droga jest w planach i nie wiadomo, kiedy powstanie, ale wzbudza obawy.
Mieszkańcy i radni dzielnic powołują się też na ochronę dziedzictwa kulturowego dzielnic. Podkreślają, że zespół urbanistyczny Małego Kacka w rejonie pl. Górnośląskiego podlega szczególnej ochronie i zezwolenie na przejazd potoku pojazdów może zniszczyć ich charakter, a na pewno zaburzy wewnętrzną spójność dzielnicy.

- Warto pokreślić, że inwestycja będzie wymagała wycięcia rosnących wzdłuż całej ul. Wrocławskiej jesionów, nieodwracalnie degenerując szlachetne założenia urbanistyczne z okresu powstawania Orłowa - dodaje.
Opozycja wspiera

Wśród innych propozycji pojawia się poprowadzenie drogi w okolicach ul. Żmudzkiej - ul. Góralskiej zobacz na mapie Gdyni lub zakończenie inwestycji na ul. Przemyskiej zobacz na mapie Gdyni.

Podczas pikiety wsparcie dla mieszkańców, w imieniu radnych PiS, zadeklarował Marcin Horała, poseł z Prawa i Sprawiedliwości.

- Radni PiS złożyli uwagi do projektu planu i na pewno, gdy dojdzie do głosowania nad przyjęciem dokumentu na sesji, będą wyłuszczali postulaty mieszkańców. Mnożenie ulic w środku spokojnych osiedli nie jest najlepszym rozwiązaniem, stąd nasze wsparcie - wyjaśnia.
Miasto: droga była w planach od dawna

Władze Gdyni oficjalnie zapewniają, że żadna decyzja w sprawie Nowej Łużyckiej nie zapadła. Jednak lektura odpowiedzi do uwag wnoszonych przez mieszkańców podczas drugiego wyłożenia planu nie pozostawia wątpliwości, że droga będzie realizowana w zaproponowanym przez urzędników kształcie.

Miasto tłumaczy, że coraz więcej inwestycji w okolicy zmusza do planowania nowych rozwiązań drogowych. Miasto tłumaczy, że coraz więcej inwestycji w okolicy zmusza do planowania nowych rozwiązań drogowych.
- Rozwój miejskiego układu ulicznego planowany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zakłada połączenie ulic Łużyckiej i Wrocławskiej, tworząc dodatkową alternatywę wjazdu i wyjazdu przez skrzyżowanie z ul. Stryjską. Z realizacją ul. Nowej Łużyckiej zakłada się przebudowę skrzyżowania ul. Wrocławskiej z Wielkopolską z dodatkowymi pasami skrętów oraz korektą zagospodarowania pasa drogowego ul. Wrocławskiej z wyznaczeniem miejsc bezpiecznego parkowania - odpowiadają planiści na uwagi zgłoszone przez mieszkańców.
Jak dodają, nierealne jest poprowadzenie drogi w inny sposób, bo wymagałoby to dodatkowych inwestycji, a nawet wyburzeń domów, co w przypadku ul. Wrocławskiej posiadającej szerokość od 18 do 20 metrów nie będzie konieczne i znaczenie ułatwi budowę Nowej Łużyckiej.

Zobacz Orłowo z lotu ptaka

Miejsca

Opinie (225) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia zorientowana na samochody (3)

    Gdynia to miasta zorientowane na samochody, a nie miasto pieszych i rowerzystów! Jeżeli będzie więcej dróg i parkingów, będzie więcej korków - przekonuje Gehl, naukowiec, za sprawą którego wiele miast na świecie zmieniło swoje podejście do planowania przestrzeni.

    więcej na:
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Urbanista-ktory-przywrocil-miasta-pieszym-odwiedzil-Gdansk-n110981.html#tri

    • 5 5

    • (1)

      Co za bzdury piszesz łajzo

      • 0 2

      • Gdynianin1984

        Gratulacje za merytoryczną wypowiedź !!!! Wniosłeś kupę dobrego do dyskusji na ten temat. Cały czas na tym samym poziomie, bez rozwoju, a parę już lat opiniowania minęło.

        • 1 0

    • prawdziwy wizjoner

      który zamienił asfaltowe ciągi w betonowe place

      • 0 0

  • dziwne

    Na dokończnie przebudowy Chwarznieńskiej nie ma pieniedzy, a rozpoczyna sie nową inwestycję. Trzeci świat.

    • 5 1

  • NIEEE (2)

    Nie po to placilem za mieszkanie w Orlowie tyle pieniedzy zeby mi teraz laczyc osiedle z biedota... Nie i juz a jak nie to pojde do sadu.

    • 4 6

    • (1)

      Sam jesteŝ biedota a Mały Kack to najlepsza dzielnica Gdyni....

      • 1 3

      • Mały Kack to wieś w mieście.

        W dodatku leży na rogatkach Śródmieścia (bo za takowe należy uważać GCS, Łużycka OP i PPNT).

        • 1 0

  • jestem za zdecydowanie (1)

    Nikt nie napisal co się dzieje w godz szczytu w Malym Kacku i na ul.Lowickiej ,prosze pojechać samoch.ul.Piotrkowska i Lowicka.i sami stwierdzicie czy nowe polaczenie jest potrzebna czy nie.a najlepiej wysiąść z samoch.na chwile i popatrzeć co się dzieje na ulicy.do przemyslenia

    • 4 5

    • To przyjdź na wrocławska i zobacz co juz sie dzieje, nie wyobrażam sobie by miała tu powstać droga. Jakaś paranoja, tak jak Ty mieszkas pewnie na Piotrkowskiej i Łowickiej i nie chcesz wzmożonego ruchu tak ja na Wrocławskiej. Każdy bedzie bronił swego.

      • 0 0

  • wroclawska w strone sopotu (1)

    wszyscy mieszkancy od strony wroclawskiej i wszystkich ulic przyleglych chcac sie wydostac z osiedla musza wjechac na wielkopolska, dodatkowo ja torujac. Mozna byloby polaczyc wroclawska/inzynierska z klifem tunelem pod torami albo z kolibkami i ruch w kierunku sopotu nie blokowalby dodatkowo wielkopolskiej i skrzyzowania z al. zwyciestwa

    • 4 2

    • dokładnie

      proszę Pana nie tylko Pan wpadł na taki pomysł, ale widać samorządowcy z GDDKiA na czele to "oporny materiał" tzn. ciężko z pomyślunkiem.

      • 0 0

  • ankieta mówi co innego niż tytuł

    • 0 0

  • "Nowa droga w planach, bo w okolicy coraz większy ruch" (2)

    Tego typu wnioskowanie na Zachodzie zarzucono parę dekad temu. Polska, jak zwykle, prawie 100 lat za Europą. Tutaj nawet epoki zaczynały się i kończyły 50-100 lat później niż na południu/zachodzie kontynentu.

    • 5 1

    • Zachód

      jak widać dąży do zagłady. Ale co tam bierzmy z nich przykład!

      • 0 1

    • Rozumiem, Polska prawie 100 lat za Europą (99?), ale Ty nie.

      • 0 0

  • jak zwykle dziadki rządzą

    może od razu zaorać obwodnicę, bo obok też są działki i dziadki nie mogą sobie spokojnie mulić. Co za kraj, co za dzicz.

    • 3 2

  • (1)

    No wreszcie. I niech na Wrocławskiej ustawią znaki zakazu postoju. Tam nie da się jeździć.

    • 1 3

    • na wrocławskiej to powinni ustawić leżących policjantów zeby zwolnić ruch a nie do wznosić... paranoja jakaś

      • 0 0

  • Przecieź Wrocławska to teź Mały Kack (3)

    Orłowo to tylko obszar w okolicach mola. W najlepszym razie do torów.

    • 1 1

    • Kiedyś tak było...

      ale niestety podział Gdyni na dzielnice administracyjne nie odzwierciedla faktycznych podziałów, choćby związanych z granicami między dawnymi wsiami.
      I w ten sposób mamy w Gdyni takie absurdy, jak zabytkowe zabudowania młyna czy folwarku (oba zespoły obiektów w nazwach mają Mały Kack), które formalnie leżą teraz w dzielnicy Orłowo...

      • 1 0

    • Wrocławska to Orłowo. Kacza jest granicą oraz. od zachodu ul.
      Żmudzka

      • 1 0

    • Żart - Przecieź Wrocławska to teź Mały Kack

      Widać, że nie znamy granic swoich dzielnic. Wrocławska to Orłowo!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane