- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (235 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (107 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (69 opinii)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (89 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (714 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Niebawem kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego
Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie przeguby starszej części Estakady Kwiatkowskiego są już wyremontowane. Zła, że w najbliższych miesiącach rozpocznie się remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego . Niezależnie od zmian w ruchu, trzeba się więc przygotować na kolejne tygodnie korków.
- W pierwszej połowie bieżącego roku planowany jest remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku obwodnicy - informuje Andrzej Ryński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
To efekt ekspertyzy zleconej i wykonanej trzy lata temu. Wtedy właśnie wyszczególniono zakres wszystkich, niezbędnych prac. Długa lista zawierała ponad 20 pozycji. W części poświęconej podporom to m.in. kompleksowy remont uszkodzonych przyczółków, naprawa uszkodzonych słupów oraz ewentualne oczyszczenie zbrojenia. W części dotyczącej konstrukcji ustroju nośnego wymieniono m.in. naprawę wsporników, naprawę skrajnych poprzecznic w rejonie nieszczelnych urządzeń dylatacyjnych czy oczyszczenie zbrojenia. Sporo nakładów wymaga też samo wyposażenie obiektu, przede wszystkim system odwodnienia. Wymienić należy również nawierzchnię i bariery. Kiedy można spodziewać się więc kolejnych remontów? Na razie nie szacowano nawet kosztów wszystkich prac.
Podczas ostatniego remontu rowerem jechało się wielokrotnie szybciej niż samochodem.
Urzędnicy: czekamy na nowe drogi, stare będą tańsze w utrzymaniu
- Harmonogram prac remontowych Estakady Kwiatkowskiego nie został stworzony, gdyż jest powiązany z ewentualną realizacją budowy Drogi Czerwonej, mającej łączyć obwodnicę z portem oraz planami budowy OPAT - wyjaśnia wicedyrektor ZDiZ Andrzej Ryński.
Urzędnicy wciąż liczą bowiem, że uda się zrealizować OPAT, a jeśli nie - to chociaż jego pierwszą część, czyli Drogę Czerwoną do portu. To przedłużenie obwodnicy prowadzące do portu, które znacząco odciążyłoby Trasę Kwiatkowskiego z ruchu ciężarowego.
Czytaj więcej: Tak może wyglądać Droga Czerwona.
Droga Czerwona i OPAT to wciąż polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałoby się 900 mln zł na budowęDroga Czerwona i OPAT to jednak wciąż tylko polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałby się 900 mln zł, które trzeba będzie wydać na budowę Drogi Czerwonej albo i nawet 1,2-1,6 mld zł, które kosztować ma cała Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej, mająca rozładować korki w Chyloni i Cisowej, ale także - a może przede wszystkim - w Rumi i Redzie na drodze krajowej numer 6. O ich realizacji mówi się od lat. I tylko mówi, bo pieniędzy na realizację wciąż nie ma.
Obecny rząd, jak wszystkie poprzednie: analizy i koncepcje
O tym, że na nowe drogi jeszcze długo poczekamy, świadczy też informacja z ostatnich tygodni, kiedy wiceminister infrastruktury i budownictwa zapowiedział, że rozpoczęły się prace koncepcyjne nowej drogi krajowej, łączącej Gdynię z Władysławowem. Projekt miałby rozładować korki, które - szczególnie latem - tworzą się na drodze wojewódzkiej w kierunku Półwyspu Helskiego.
- Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa - zapowiedział w Sejmie zastępca ministra infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
Czytaj więcej: Rząd zmienia plany w sprawie ekspresówek na Pomorzu.
Opinie (250) 4 zablokowane
-
2017-03-05 22:39
Mieszkańcy pólnocy Gdyni (2)
kogo proponujecie na prezydenta miasta ?
- 4 4
-
2017-03-05 23:26
odkopać Cegielską!
- 2 2
-
2017-03-06 14:46
Adamowicz!
- 3 0
-
2017-03-05 22:56
nienawidzę tego burdelu, komuna ciągle żyje w mentalności
przy każdym kolejnym remoncie dróg albo przy ciągłym braku tych remontów
- 9 2
-
2017-03-05 23:07
(1)
Może lepiej wyburzyć. Nowa estakada byłaby lepsza i tańsza.
- 8 2
-
2017-03-06 11:15
ta, zlikwidować wszystko, żeby nic nie było
- 0 1
-
2017-03-06 00:14
Trudno przeżyjemy
Byle nie doszło do realizacji głupawego pomysłu z drogą do Władysławowa, która potrzebna jest jeżdżącej latem warszawce, szybko na weekend do władysławowskiej metropolii.
- 7 4
-
2017-03-06 04:14
No to MTM będzie miał co robić przez następne 10 lat
- 6 1
-
2017-03-06 06:43
Fantakur*astycznie...
Dobrze że piszecie z wyprzedzeniem, mam dość, sprzedaję mieszkanie.
- 4 1
-
2017-03-06 07:09
Na prezydenta tylko ty
Biedroń na prezydenta będzie dużo nowych drzewek bigos za darmoszke może nawet Skm odbytowa na obłuże co myślicie? ?
- 5 3
-
2017-03-06 07:13
:)
Znowu MTM wygra przetarg na budowe??hmmm :)
- 8 1
-
2017-03-06 07:28
OPAT
to droga na Hel dla znudzonej warszawki, Gdynia potrzebuje ul. Czerwonej i kilku jeszcze innych alternatywnych ulic. Ale w włodarze karmią mieszkańców tylko planami i wizualizacjami a inwestycji konkretnych brak. Uśmiechnij się jesteś w Gdyni.
- 8 1
-
2017-03-06 08:08
Remont estakady - brak alternatywnej drogi = korki
Nowe bloki w Kosakowie - więcej mieszkańców - brak alternatywnnej drogi = korki
Marina w Rewie na 2 tys jachtów - więcej turystów - brak alternatywnej drogi = korki.
Niedługo będziemy codziennie stali w drodze do pracy/szkoły itp. jak turyści w sezonie w drodze na Półwysep, a Gdynia ma to w d... Włodarze miasta do wymiany!- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.