• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebawem kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego

Michał Sielski
5 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Korek na estakadzie podczas poprzedniego remontu. Korek na estakadzie podczas poprzedniego remontu.

Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie przeguby starszej części Estakady Kwiatkowskiego są już wyremontowane. Zła, że w najbliższych miesiącach rozpocznie się remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Niezależnie od zmian w ruchu, trzeba się więc przygotować na kolejne tygodnie korków.



Zapowiadane wcześniej remonty zmieniają twoje plany transportowe?

O tym, jak gigantyczne korki spowodował ostatni remont Estakady Kwiatkowskiego, wiele osób wolałoby zapomnieć. Wielogodzinne zatory sprawiły, że część osób wolała wysiąść z autobusów jadących na górny taras Gdyni, bo na Obłuże można było dojść szybciej piechotą niż dojechać samochodem czy autobusem. To jednak nie koniec z remontami wybudowanej w latach 70. ubiegłego wieku starszej części Estakady Kwiatkowskiego.

- W pierwszej połowie bieżącego roku planowany jest remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku obwodnicy - informuje Andrzej Ryński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
To efekt ekspertyzy zleconej i wykonanej trzy lata temu. Wtedy właśnie wyszczególniono zakres wszystkich, niezbędnych prac. Długa lista zawierała ponad 20 pozycji. W części poświęconej podporom to m.in. kompleksowy remont uszkodzonych przyczółków, naprawa uszkodzonych słupów oraz ewentualne oczyszczenie zbrojenia. W części dotyczącej konstrukcji ustroju nośnego wymieniono m.in. naprawę wsporników, naprawę skrajnych poprzecznic w rejonie nieszczelnych urządzeń dylatacyjnych czy oczyszczenie zbrojenia. Sporo nakładów wymaga też samo wyposażenie obiektu, przede wszystkim system odwodnienia. Wymienić należy również nawierzchnię i bariery. Kiedy można spodziewać się więc kolejnych remontów? Na razie nie szacowano nawet kosztów wszystkich prac.

Podczas ostatniego remontu rowerem jechało się wielokrotnie szybciej niż samochodem.


Urzędnicy: czekamy na nowe drogi, stare będą tańsze w utrzymaniu

- Harmonogram prac remontowych Estakady Kwiatkowskiego nie został stworzony, gdyż jest powiązany z ewentualną realizacją budowy Drogi Czerwonej, mającej łączyć obwodnicę z portem oraz planami budowy OPAT - wyjaśnia wicedyrektor ZDiZ Andrzej Ryński.
Urzędnicy wciąż liczą bowiem, że uda się zrealizować OPAT, a jeśli nie - to chociaż jego pierwszą część, czyli Drogę Czerwoną do portu. To przedłużenie obwodnicy prowadzące do portu, które znacząco odciążyłoby Trasę Kwiatkowskiego z ruchu ciężarowego.

Czytaj więcej: Tak może wyglądać Droga Czerwona.

Droga Czerwona i OPAT to wciąż polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałoby się 900 mln zł na budowę
Droga Czerwona i OPAT to jednak wciąż tylko polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałby się 900 mln zł, które trzeba będzie wydać na budowę Drogi Czerwonej albo i nawet 1,2-1,6 mld zł, które kosztować ma cała Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej, mająca rozładować korki w Chyloni i Cisowej, ale także - a może przede wszystkim - w Rumi i Redzie na drodze krajowej numer 6. O ich realizacji mówi się od lat. I tylko mówi, bo pieniędzy na realizację wciąż nie ma.

Obecny rząd, jak wszystkie poprzednie: analizy i koncepcje

O tym, że na nowe drogi jeszcze długo poczekamy, świadczy też informacja z ostatnich tygodni, kiedy wiceminister infrastruktury i budownictwa zapowiedział, że rozpoczęły się prace koncepcyjne nowej drogi krajowej, łączącej Gdynię z Władysławowem. Projekt miałby rozładować korki, które - szczególnie latem - tworzą się na drodze wojewódzkiej w kierunku Półwyspu Helskiego.

- Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa - zapowiedział w Sejmie zastępca ministra infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
Czytaj więcej: Rząd zmienia plany w sprawie ekspresówek na Pomorzu.

Opinie (250) 4 zablokowane

  • Przyłączyć gminę Kosakowo

    Przyłączyć gminę Kosakowo do Gdyni, tam wg przed wojennych planów miała być Gdynia nie na Wiczlinie i Chwarznie. Mieszkańcy gminy Kosakowo korzystają z infrastruktury Gdyni a nie Pucka, po co kolejny sztuczny twór? Tylko dla urzędników i ich interesów...

    • 7 3

  • Remonty da się przetrwać, ale róbcie to z głową. I nikt nie ucierpi.

    Jak już muszą robić ten remont to niechże zrobią go w godzinach nocnych, w weekendy albo przynajmniej nie w porannych i popołudniowych godzinach szczytu! I niechże zmobilizują więcej pracowników, aby zrobić to raz-dwa, a nie jak w poprzednim roku przez całe wakacje! Od czerwca do sierpnia były niemiłosierne korki, pewne odcinki zamknięte, a robotników ani widu ani słychu.

    • 9 2

  • Estakada wytrzyma, a na przejazdach kolejowych w Chylonii jest coraz gorzej! (1)

    Zróbcie w końcu tunel na Północnej!!!!!!!!!!!!!

    • 10 1

    • Na Hutniczej też, jak ma jeździć pociąg.

      Rezerwa terenu się marnuje.

      • 1 0

  • Permanentnie

    Remonty na estakadzie są permanentnie. Jeden się skończy za chwilę następny. Ciekawe czy "Golden Gate" tez non stop remontują?? Żeby chociaż ścieżka rowerowa była z Obłuża do najbliższej skm Grabowek. Tego też te muły z UM nie potrafią zrobić. Rower od Janka Wiśniewskiego trzeba dźwigać pod pachą i przejść 17 torów kolejowych pod estakadą narażając życie żeby dojsc do Hutniczej i skm. Paranoja!

    • 10 1

  • Może trzeba urządzić protest np w czasie Openera

    • 9 1

  • skm na obłuże

    Szczurek twierdził że się nie da po czym przejechał pociągiem z oksywia do głównej...to jak się nie da? wystarczy dać 2 skmki o 7 i 17 i połowa korków rozładowana bez jak to mówią urzędasy tamowania Hutniczej. Nic nie trzeba robić bo wszystko jest wybudowane i nowe...to jak się nie da pytam do cholery??? Trzeba nowej władzy????!!! Będzie nowa władza to się k...a da!!!!!!

    • 6 1

  • To ile milionów Kosakowo, Reda , Puck itp dopłaci do tej inwestycji. Czy tylko Gdynia ma za to płacić?

    • 7 2

  • (3)

    wszystkie przetargi w Gdyni wygrywa MTM hmmm...

    • 8 1

    • złóż lepszą ofertę (2)

      w czym problem?

      • 0 3

      • w ukladach cymbale rozumiem ze jestes jednym z tych co koperty otwiera i wskazuje od razu MTM?...

        • 2 0

      • Byli tacy ktorzy zlozyli - okazala sie zbyt tania i petle robi MTM.

        Drozszy - ale za to MTM.

        • 2 0

  • hahahaha
    będzie zabawa

    • 5 1

  • Kończy się jeden remont estakady i zaczyna się następny. Ile remontów było tylko w zeszłym roku?

    Nie ma planu remontów bo Szczurek nie chce ludzi denerwować i przyznać się, że to się będzie ciągnąć latami.

    Nie można zrobić raz a porządnie albo chociaż zadbać o jakieś alternatywne drogi? Chociażby na początek tunel w Chyloni..

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane