• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niedociągnięcia w nowych inwestycjach. Urzędnicy: projekty są dobre

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zdaniem urzędników wykonanie ścieżki rowerowej wokół podpór estakady było celowe i ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów. Zdaniem urzędników wykonanie ścieżki rowerowej wokół podpór estakady było celowe i ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów.

Dwie duże inwestycje we Wrzeszczu i na Strzyży obarczone są błędami, a mimo to urzędnicy zapewniają, że nie doszło do pomyłek w projektach. Tymczasem pasażerowie brną przez kałuże i kapie im na głowę pod wiatą, która miała przed tym chronić.



Pod błotem pośniegowym kryje się największa niespodzianka, która być może dała się już we znaki "zimowym" rowerzystom, podróżującym wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Chodzi o fatalnie zaprojektowaną drogę rowerową pod estakadą Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Mimo sporej ilości miejsca, projektanci postanowili umiejscowić ją możliwie najbliżej podpór wiaduktu, a ponadto najazd na drogę rowerową z przejścia zaprojektowano pod złym kątem. Efekty? Rowerzyści wzajemnie się nie widzą, a niejeden uszkodził już koło wjeżdżając nieświadomie w źle wyprofilowany łuk.

- Odgięcie ścieżki rowerowej wymusza na rowerzystach zmniejszenie prędkości, co jest wskazane przy przekraczaniu ulicy. Droga rowerowa pod estakadą omija podpory i włącza się w stan istniejących już przejazdów rowerowych, które nie podlegały przebudowie. Lokalizacja podpór wynikała nie tylko ze względów konstrukcyjnych (długość przęsła nad jezdnią), ale także zabezpiecza pole widoczności między kierowcami i rowerzystami na wlocie ul. Kościuszki - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które realizowały Trasę Słowackiego.

Warto zwrócić również uwagę, że na budowie trasy stracili piesi. Kosztem "ich" chodnika wykonano drogę rowerową wzdłuż Słowackiego, a ponadto przebudowano przejście przez al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska, teraz, by pokonać al. Grunwaldzką muszą odczekać dwie fazy świateł sygnalizacji świetlnej - najpierw z chodnika wzdłuż budynków na wysepkę rozdzielającą pasy ruchu, potem z wysepki w kierunku przystanków tramwajowych.

- W projekcie droga rowerowa do al. Grunwaldzkiej była prowadzona odgałęzieniem Staszica-Dekerta oraz jako ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Słowackiego. Ze ścieżki wzdłuż Staszica-Dekerta zrezygnowano ze względu na protesty mieszkańców. Z tego powodu dokonano zmiany geometrii jezdni ul. Słowackiego, aby wygospodarować miejsce pod wydzieloną drogę rowerową obok chodnika, z jednoczesną przebudową schodów wejściowych do lokali handlowych. Wzdłuż ul. Staszica-Dekerta zamiast drogi rowerowej wybudowano miejsca postojowe dla aut - tłumaczy rzecznik GIK-u.

Jak oceniasz utrzymanie tzw. małej architektury w Trójmieście?

Nie oddalając się jednak znacznie od Trasy Słowackiego, na kolejne usterki natrafimy na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska. Wyremontowane w 2011 r. przejście dla pieszych wraz z torami tramwajowymi jest wiecznie podtapiane przez wody opadowe.

- Ten problem występuje już od dobrych kilku miesięcy. Teraz naturalnie zniknął, bo wszystko przykryła warstwa śniegu. Wystarczy jednak odwilż, by całe przejście znowu zamieniło się w wielką kałużę. Aż dziw bierze, że ktoś mógł odebrać taki bubel techniczny - pisze do nas pan Wiesław, czytelnik Trojmiasto.pl.

Gdańskie Inwestycje Komunalne, odpowiadające za remont torowiska, zapewniają, że wszystko było sprawdzone w trakcie odbioru i nikt nie wykrył błędów. - Bez tego nie byłoby odbioru - zapewnia Skorupka-Kaczmarek. Ponieważ nie było uwag do protokołu odbioru, teraz utrzymanie infrastruktury tramwajowej i chodników stało się zadaniem Zarządu Dróg i Zieleni. Ten zapewnia, że zna problem.

- Rozpoznaliśmy sprawę, prawdopodobnie doszło do zapchania kanału odwodnienia. Usunięcie usterki wykonane zostanie staraniem działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej najszybciej jak to możliwe - trzeba wziąć poprawkę na warunki pogodowe - obiecuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

GIK również twierdzi, że inny przystanek tramwajowy, zbudowany od podstaw - Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska - nie miał usterek w momencie odbioru. Tymczasem niemalże od początku nie działa na nim prawidłowo oświetlenie, a dodatkowo przecieka wiata.

- Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i postawił długą wiatę, pod którą mogą się schronić niemal wszyscy pasażerowie. Niestety, połączenia dachu wykonano niechlujnie, przez co cieknie woda, a dodatkowo jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by w pełni działało oświetlenie - dodaje pani Iwona, czytelniczka Trojmiasto.pl.

Tu zaskoczenia nie kryje jednak Zarząd Dróg i Zieleni, który przyznaje, że wcześniej nie dotarły do niego sygnały o wadliwym oświetleniu. - Nie mieliśmy wcześniej zgłoszenia takiego problemu. Sprawdzimy ten sygnał. Jeżeli okaże się, że prace kwalifikują się na naprawę gwarancyjną, problem przekażemy do Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które to z kolei zobowiążą podwykonawcę tego zadania do usunięcia usterek. Jeśli natomiast naprawa nie będzie kwalifikowała się jako prace gwarancyjne, wykonana zostanie staraniem ZDiZ - kończy Kaczmarek.

Miejsca

Opinie (209)

  • jak zawsze, a kiedy wiata we Wrzeszczu SKM ?

    • 2 0

  • bubel z ulicy Nowatorów

    ZDiZ nie miało zgłoszenia problemu??? Nasuwa się więc pytanie gdzie są pracownicy tej instytucji? Zgłaszam kolejny problem, gdzie się podziały wiaty przystankowe z ulicy Nowatorów które zainstalowano podczas ostatniego remontu nawierzchni jezdni.Czy zniknęły samoistnie a ZDiZ tego nie zauważył?Czy po prostu czekają aż minie czas udzielonej gwarancji po to aby firma nie ponosiła kosztów napraw czy ponownej instalacji?Potem zapłaci ZDiZ z naszych podatków i będzie ok.Proszę redakcję o podjęcie interwencji w tej sprawie.

    • 8 4

  • Zmieńcie tytuł artykułu. (3)

    Nie "Niedociągnięcia w nowych inwestycjach." tylko "Szukanie dziury w całym przez trójmiejskich rowerzystów".
    Nie wiem jak komuś może przeszkadzać przejazd dla rowerów pod tą estakadą....

    • 14 17

    • rowerzyści sobie jeżdżą (1)

      szukanie dziury w całym to specjalność niektórych osób uzurpujących sobie prawo do uogólniania opinii wybranych perfekcjonistów.

      • 5 2

      • tak rowerzyści sobie jeżdżą mając głęboko w d... pomysły tych debili na dogadzanie im te wszystkie pętle indukcyjne niewykrywające rowerów nielegalne przyciski betonowe kraty chroniące drzewka które po 5 latach się demontuje i masę różnych prezentów od przygłupich baranów którym nie wiem za co dano dyplomy inżynierskie

        • 6 7

    • oczywiście wszystko jest dobrze a jak nie jest to tym gorzej dla tego kto raczy takie rzeczy zauważyć.Publiczne pieniądze marnuje się na takie g.. które za kilka lat będą poprawiać za to dam sobie ręce uciąć że te wszystkie buble będą znowu robione i znowu pieniądze podatnika pójdą się wietrzyć.Przyjrzyj się ślepy kołku temu jak istniejący przejazd został wpasowany w to coś co zbudowali wokół estakady zwłaszcza w kierunku robienia zdjęcia

      • 2 3

  • Oświetlenie wiat na nowej linii tramwajowej

    Na nowej trasie tramwajowej nie działają żadne oświetlenia wiat tramwajowych. Tylko na pętli końcowej działa. CZy to też urzędnicy podpisali "bez usterek" jestem ciekaw kiedy to zauważą i uruchomią

    • 7 1

  • Wielki Gdańsk! (1)

    budowa słowackiego we Wrzeszczu to kolejny dowód na hipokryzję władz, które wciąż opowiadają o przyjaznym ludziom mieście - tymczasem ze świecą szukać tak prosamochodowego miasta w Europie -
    skrzyżowanie słowackiego z grunwaldzką, które mogłoby być naszym handlowym centrum zamienione jest w ściek komunikacyjny, gdzie mimo wielkiego natężenia ruchu pieszego i rowerowego wszystko jest podporządkowane samochodom.
    Słowackiego przy skrzyżowaniu posiada 8 pasów ruchu w obie strony(łącznie z estakadą) dodatkowo jeszcze oddzielone częściowo pasami trawnika, tymczasem z 3 metrowego chodnika zabiera się 1,5m na ścieżkę rowerową - bo zakute łby budowlańców nigdy nie zrezygnują nawet z paru centymetrów jezdni.
    i w ten sposób aspirujący do roli metropolii Gdańsk spycha własnych mieszkańców pod mury, za ekrany, do tuneli gdzie przemykają gęsiego, żeby nie ograniczali naszego bożka - przepustowości

    • 23 11

    • 100% zgody

      dodajmy, że były alternatywne pomysły na przebudowę słowackiego (choćby oparcie jej na starej słowackiego + partyzantów), ale wygrał jak zwykle wariant pseudo-autostradowy.

      • 14 6

  • głos rowerzysty-dla ogólu NIEWAŻNY!!! (2)

    powinno liczyć sie przede wszystkim z opiniami:
    1.Kierowców (nie mylić z taksówkarzami i handowcami)
    2.Mieszkańcami korzystającymi z komunikacji miejskiej
    3.Mieszkańcami Gdańska, a nie przyjezdnych z np Pruszcza,Rębiechowa,Sopotu
    4.Rowerzystów nie powinno sie pytać bo wg. mnie są najmnej produktywną częścią Miasta i wole, aby pozycje 1,2 i 3 były zadowolone bo oni przede wszsytkim nakręcają Miasto a nie garstka rekrecyjnie sobie jeżdżaych (musze tak napisac-sorry) oszolomow

    • 18 19

    • ty baranie ja roweru używam do pracy używam go często do dostarczania towaru do mojej firmy płacę na tych zafajdańców podatki i mam prawo oczekiwać poważnego traktowania jakoś dziwne że mieszkańcy Gdańska chodzący pieszo też widzą masę bubli bo wszystko podporządkowano w mieście panom kierowcom

      • 9 9

    • A Ty w której grupie jesteś?

      Kiedyś było takie pojęcie "ciasnota umysłowa". I co to znaczy "nakręcać miasto"??? Bo i handlowcy, i taksówkarze "nakręcają miasto" jeśli wziąć pod uwagę podatki, jakie płacą. Przyjezdni pracują tu, by Gdańsk był coraz ładniejszy. Rowerzyści nie generują spalin, a jeśli nawet jeżdżą tylko rekreacyjnie, to także po to by jak najpóźniej rozpocząć wędrówki po lekarzach. Więcej życzliwości dla innych radzę. To i Tobie, i innym na korzyść wyjdzie.

      • 5 2

  • dalszy temat dla redaktora

    A co z uskokiem jezdni na styku Grunwaldzkiej i przejazdu przez tory od strony Galerii Bałtyckiej na jezdni w kierunku wiaduktu? Poza tym przy przejściu przez ul. Kościuszki od Galerii w kierunku Lidla tworzy się na jezdni ogromna kałuża, co powoduje' że auta skręcające z Grunwaldzkiej w Kościuszki, także ochlapują stojących na przejściu pod estakadą.

    • 9 1

  • a co z przystankiem autobusowym Galeria Bałtycka w kierunku Jaśkowej Doliny.?

    • 7 1

  • Smaic sie chce.... Piszecie o tym ze zarowka na przystanku sie niepali... No straszne....
    a nie lepiej poruszc temat nierownosci na wiadukcie kolo baltyckiej g. Albo o wykonczeniu go zpo bokach,, brzydota w wykoniu, krzywe linie....

    • 5 5

  • Jeden wielki bubel to ulica kartuska, po pół roku od kapitalnego remontu ulicy zrobili remont kanalizacji, jak się nie trudno domyśleć cały remont ulicy szlak wziął. Ostatnio na nowo wykonali asfalt i mogę powiedziec że zostało to zrobione ewidentnie na odpierd... Może trójmiasto.pl zapyta się kogoś w urzędzie czy zamierzaja coś jeszcze z tym zrobić?

    • 13 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane