• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niedociągnięcia w nowych inwestycjach. Urzędnicy: projekty są dobre

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zdaniem urzędników wykonanie ścieżki rowerowej wokół podpór estakady było celowe i ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów. Zdaniem urzędników wykonanie ścieżki rowerowej wokół podpór estakady było celowe i ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów.

Dwie duże inwestycje we Wrzeszczu i na Strzyży obarczone są błędami, a mimo to urzędnicy zapewniają, że nie doszło do pomyłek w projektach. Tymczasem pasażerowie brną przez kałuże i kapie im na głowę pod wiatą, która miała przed tym chronić.



Pod błotem pośniegowym kryje się największa niespodzianka, która być może dała się już we znaki "zimowym" rowerzystom, podróżującym wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Chodzi o fatalnie zaprojektowaną drogę rowerową pod estakadą Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Mimo sporej ilości miejsca, projektanci postanowili umiejscowić ją możliwie najbliżej podpór wiaduktu, a ponadto najazd na drogę rowerową z przejścia zaprojektowano pod złym kątem. Efekty? Rowerzyści wzajemnie się nie widzą, a niejeden uszkodził już koło wjeżdżając nieświadomie w źle wyprofilowany łuk.

- Odgięcie ścieżki rowerowej wymusza na rowerzystach zmniejszenie prędkości, co jest wskazane przy przekraczaniu ulicy. Droga rowerowa pod estakadą omija podpory i włącza się w stan istniejących już przejazdów rowerowych, które nie podlegały przebudowie. Lokalizacja podpór wynikała nie tylko ze względów konstrukcyjnych (długość przęsła nad jezdnią), ale także zabezpiecza pole widoczności między kierowcami i rowerzystami na wlocie ul. Kościuszki - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które realizowały Trasę Słowackiego.

Warto zwrócić również uwagę, że na budowie trasy stracili piesi. Kosztem "ich" chodnika wykonano drogę rowerową wzdłuż Słowackiego, a ponadto przebudowano przejście przez al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska, teraz, by pokonać al. Grunwaldzką muszą odczekać dwie fazy świateł sygnalizacji świetlnej - najpierw z chodnika wzdłuż budynków na wysepkę rozdzielającą pasy ruchu, potem z wysepki w kierunku przystanków tramwajowych.

- W projekcie droga rowerowa do al. Grunwaldzkiej była prowadzona odgałęzieniem Staszica-Dekerta oraz jako ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Słowackiego. Ze ścieżki wzdłuż Staszica-Dekerta zrezygnowano ze względu na protesty mieszkańców. Z tego powodu dokonano zmiany geometrii jezdni ul. Słowackiego, aby wygospodarować miejsce pod wydzieloną drogę rowerową obok chodnika, z jednoczesną przebudową schodów wejściowych do lokali handlowych. Wzdłuż ul. Staszica-Dekerta zamiast drogi rowerowej wybudowano miejsca postojowe dla aut - tłumaczy rzecznik GIK-u.

Jak oceniasz utrzymanie tzw. małej architektury w Trójmieście?

Nie oddalając się jednak znacznie od Trasy Słowackiego, na kolejne usterki natrafimy na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska. Wyremontowane w 2011 r. przejście dla pieszych wraz z torami tramwajowymi jest wiecznie podtapiane przez wody opadowe.

- Ten problem występuje już od dobrych kilku miesięcy. Teraz naturalnie zniknął, bo wszystko przykryła warstwa śniegu. Wystarczy jednak odwilż, by całe przejście znowu zamieniło się w wielką kałużę. Aż dziw bierze, że ktoś mógł odebrać taki bubel techniczny - pisze do nas pan Wiesław, czytelnik Trojmiasto.pl.

Gdańskie Inwestycje Komunalne, odpowiadające za remont torowiska, zapewniają, że wszystko było sprawdzone w trakcie odbioru i nikt nie wykrył błędów. - Bez tego nie byłoby odbioru - zapewnia Skorupka-Kaczmarek. Ponieważ nie było uwag do protokołu odbioru, teraz utrzymanie infrastruktury tramwajowej i chodników stało się zadaniem Zarządu Dróg i Zieleni. Ten zapewnia, że zna problem.

- Rozpoznaliśmy sprawę, prawdopodobnie doszło do zapchania kanału odwodnienia. Usunięcie usterki wykonane zostanie staraniem działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej najszybciej jak to możliwe - trzeba wziąć poprawkę na warunki pogodowe - obiecuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

GIK również twierdzi, że inny przystanek tramwajowy, zbudowany od podstaw - Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska - nie miał usterek w momencie odbioru. Tymczasem niemalże od początku nie działa na nim prawidłowo oświetlenie, a dodatkowo przecieka wiata.

- Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i postawił długą wiatę, pod którą mogą się schronić niemal wszyscy pasażerowie. Niestety, połączenia dachu wykonano niechlujnie, przez co cieknie woda, a dodatkowo jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by w pełni działało oświetlenie - dodaje pani Iwona, czytelniczka Trojmiasto.pl.

Tu zaskoczenia nie kryje jednak Zarząd Dróg i Zieleni, który przyznaje, że wcześniej nie dotarły do niego sygnały o wadliwym oświetleniu. - Nie mieliśmy wcześniej zgłoszenia takiego problemu. Sprawdzimy ten sygnał. Jeżeli okaże się, że prace kwalifikują się na naprawę gwarancyjną, problem przekażemy do Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które to z kolei zobowiążą podwykonawcę tego zadania do usunięcia usterek. Jeśli natomiast naprawa nie będzie kwalifikowała się jako prace gwarancyjne, wykonana zostanie staraniem ZDiZ - kończy Kaczmarek.

Miejsca

Opinie (209)

  • urzednik

    niejeden uszkodził już koło wjeżdżając nieświadomie w źle wyprofilowany łuk niech naucza sie jezdzic

    • 5 5

  • Urzedasy

    Ta kasta, bo tak ich nalezy nazwac, zawsze miale sie dobrze wiec czemu teraz mialoby byc inaczej. Oni nawet nazywaja siebie Sluzba . Komu sluza? Samemu sobie wiec i samopoczucie dobre maja.

    • 6 1

  • Ta ścieżka rowerowa to mistrzostwo świata. Skoro już musi być tak zawinięta to powinna nieć 2x wiekszą szerokość bo jak się tam minąć? No ale urządnicy wiedzą zawsze lepiej.

    • 5 3

  • wprowadziś kadencyjność dla miejskich urzędasów !!!

    cztery lata i dowidzenia !- do roboty !!! a nie jak dziś !- Rodzinno- Kumoterskie Klany , jak mamunia albo tatunio posadzi swoją pocieche za młodu {po szkołach?!}na ciepły stołeczek to siedzi taki gamoń i sie buja nieomal do emeryturki !!!

    • 9 2

  • i du...pa przyrasta !

    • 5 1

  • a po skończonej kadencji - dokładne rozliczenie !...

    • 9 2

  • Projekty są dobre , a nawet bardzo dobre.

    Tylko obywatele do nich nie dorośli.

    • 6 5

  • Stracili piesi (2)

    cytat: "Warto zwrócić również uwagę, że na budowie trasy stracili piesi. Kosztem "ich" chodnika wykonano drogę rowerową wzdłuż Słowackiego" - gdzieś te ściezki trzeba zrobić - proponuję autorowi (na jego koszt) wycieczke do Chin, tam chodnik czesto ma szerokość poniżej 1m a ścieżka rowerowa 3m. Ten tekst to czesto szukanie dziury w całym.

    • 4 6

    • a co ci piesi przeszkadzaja?
      kazdy kiedys jest pieszym, czy to kierowca, czy to pasazer komunikacji miejskiej czy to rowerzysta
      jak rowerzytom tak dobrze w Chinach to dlaczego jak tylko moga to sie przesiadaja do samochodow?

      • 6 0

    • mnie najbardziej denerwuje w zimie że odśnieżone są ścieżki, a nie chodniki. A najlepsi są zbulwersowani rowerzyści że piesi chodzą po ścieżce, a po czym mają chodzić jak na chodniku zaspy. Tak się dzieje od kilku lat wzdłuż grunwaldzkiej. Jeden rowerzysta to i o mało w lampe nie dostał za chamstwo, inny widziałem jak o mały włos nie potrącił starszej pani z balkonikiem.

      Wprowadzić obowiązkowy montaż prędkościomierzy i ograniczenie do 40 km/h na ścieżce. Wzdłuż alei Zwycięstwa gdzie jest piękna droga to możecie grzać nawet 100.

      • 3 5

  • ograniczenie widoczności ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ?

    Ciekawa teoria.
    (chodzi o ten przejazd rowerów pod estakadą Słowackiego)

    Można było jakieś szykany ustawić, też wymuszałyby zmniejszenie prędkości.

    • 3 2

  • Końcówka Partyzantów przed rondem !!!!!!!!!! (1)

    Hydrant i dwie latarnie posadowione na środku wąskiego chodnika.
    Konieczna jest barierka rozdzielająca końcówkę Partyzantów. Jadące tam samochody robią sobie skrót jadąc pod prąd Słowackiego i skręcając na parking pod blokiem 72 Inpro. Po przejechaniu parkingu wyjeżdżają na Zabytkową, omijajac w ten sposób rondo. Podobnie chodzą tam piesi. Czekamy na wypadek ?????

    • 6 1

    • {}

      Przed Partyzantów jest wyspa centralna a nie rondo.Na rondzie obowiazują zupełnie inne zasady ruchu drogowego.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane