- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (209 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (56 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (149 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (142 opinie)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Niedociągnięcia w nowych inwestycjach. Urzędnicy: projekty są dobre
Dwie duże inwestycje we Wrzeszczu i na Strzyży obarczone są błędami, a mimo to urzędnicy zapewniają, że nie doszło do pomyłek w projektach. Tymczasem pasażerowie brną przez kałuże i kapie im na głowę pod wiatą, która miała przed tym chronić.
- Odgięcie ścieżki rowerowej wymusza na rowerzystach zmniejszenie prędkości, co jest wskazane przy przekraczaniu ulicy. Droga rowerowa pod estakadą omija podpory i włącza się w stan istniejących już przejazdów rowerowych, które nie podlegały przebudowie. Lokalizacja podpór wynikała nie tylko ze względów konstrukcyjnych (długość przęsła nad jezdnią), ale także zabezpiecza pole widoczności między kierowcami i rowerzystami na wlocie ul. Kościuszki - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które realizowały Trasę Słowackiego.
Warto zwrócić również uwagę, że na budowie trasy stracili piesi. Kosztem "ich" chodnika wykonano drogę rowerową wzdłuż Słowackiego, a ponadto przebudowano przejście przez al. Grunwaldzką , teraz, by pokonać al. Grunwaldzką muszą odczekać dwie fazy świateł sygnalizacji świetlnej - najpierw z chodnika wzdłuż budynków na wysepkę rozdzielającą pasy ruchu, potem z wysepki w kierunku przystanków tramwajowych.
- W projekcie droga rowerowa do al. Grunwaldzkiej była prowadzona odgałęzieniem Staszica-Dekerta oraz jako ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Słowackiego. Ze ścieżki wzdłuż Staszica-Dekerta zrezygnowano ze względu na protesty mieszkańców. Z tego powodu dokonano zmiany geometrii jezdni ul. Słowackiego, aby wygospodarować miejsce pod wydzieloną drogę rowerową obok chodnika, z jednoczesną przebudową schodów wejściowych do lokali handlowych. Wzdłuż ul. Staszica-Dekerta zamiast drogi rowerowej wybudowano miejsca postojowe dla aut - tłumaczy rzecznik GIK-u.
- Ten problem występuje już od dobrych kilku miesięcy. Teraz naturalnie zniknął, bo wszystko przykryła warstwa śniegu. Wystarczy jednak odwilż, by całe przejście znowu zamieniło się w wielką kałużę. Aż dziw bierze, że ktoś mógł odebrać taki bubel techniczny - pisze do nas pan Wiesław, czytelnik Trojmiasto.pl.
Gdańskie Inwestycje Komunalne, odpowiadające za remont torowiska, zapewniają, że wszystko było sprawdzone w trakcie odbioru i nikt nie wykrył błędów. - Bez tego nie byłoby odbioru - zapewnia Skorupka-Kaczmarek. Ponieważ nie było uwag do protokołu odbioru, teraz utrzymanie infrastruktury tramwajowej i chodników stało się zadaniem Zarządu Dróg i Zieleni. Ten zapewnia, że zna problem.
- Rozpoznaliśmy sprawę, prawdopodobnie doszło do zapchania kanału odwodnienia. Usunięcie usterki wykonane zostanie staraniem działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej najszybciej jak to możliwe - trzeba wziąć poprawkę na warunki pogodowe - obiecuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
GIK również twierdzi, że inny przystanek tramwajowy, zbudowany od podstaw - Jaśkowa Dolina - nie miał usterek w momencie odbioru. Tymczasem niemalże od początku nie działa na nim prawidłowo oświetlenie, a dodatkowo przecieka wiata.
- Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i postawił długą wiatę, pod którą mogą się schronić niemal wszyscy pasażerowie. Niestety, połączenia dachu wykonano niechlujnie, przez co cieknie woda, a dodatkowo jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by w pełni działało oświetlenie - dodaje pani Iwona, czytelniczka Trojmiasto.pl.
Tu zaskoczenia nie kryje jednak Zarząd Dróg i Zieleni, który przyznaje, że wcześniej nie dotarły do niego sygnały o wadliwym oświetleniu. - Nie mieliśmy wcześniej zgłoszenia takiego problemu. Sprawdzimy ten sygnał. Jeżeli okaże się, że prace kwalifikują się na naprawę gwarancyjną, problem przekażemy do Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które to z kolei zobowiążą podwykonawcę tego zadania do usunięcia usterek. Jeśli natomiast naprawa nie będzie kwalifikowała się jako prace gwarancyjne, wykonana zostanie staraniem ZDiZ - kończy Kaczmarek.
Miejsca
Opinie (209)
-
2012-12-27 14:00
Budować basen na południu gdańska (1)
- 4 6
-
2012-12-27 14:02
A ktoś ci broni budować ?!
Buduj se basen, a nawet dwa.
- 5 1
-
2012-12-27 14:30
Czujnym być!
Oj tam, od razu bubel. Zainteresujmy się lepiej czy gdzieś nie kroi się jakiś nowy hipermarkecik?
- 7 0
-
2012-12-27 14:32
Dziennikarz..
Gdyby autorem tego artykułu był słynny Naskręt to zapewne napisałby,iż należy zburzyć estakadę,żeby było bezpieczniej dla rowerzystów i pieszych.Nie byłoby wtedy przecież tych filarów.Ale całe szczęście,że to nie on wziął się za ten artykuł....
- 11 3
-
2012-12-27 14:54
Wszystko tylko na pokaz
O czym my rozmawiamy? W eksponowanych częściach miasta ścieżki rowerowe, wiaty i drogi, a na peryferiach śmieci, syf i błoto. Ludzie po kilkadziesiąt lat czekają na utwardzoną drogę czy chodnik.
- 9 3
-
2012-12-27 15:12
no tak, źle wyprofilowana sciezka rowerowa (5)
to bedzie dramat, nie da rady latem leciec jak z procu na przekór pieszym i wbrew rozsądkowi. kurde trzeba bedzie zwolnic, no to dopiero projektanci zrobili psikusa rowerzystom. swinie !
- 11 9
-
2012-12-27 16:17
(4)
baranie kto będzie chciał to sobie pojedzie chodnikiem i tak czy siak będzie sobie leciał jak z procy projektanci pokazali tylko że są kompletnymi idiotami i partaczami taki gnój jeden z drugim wjazdu do garażu by nie zaprojektował jak należy
- 3 6
-
2012-12-27 16:33
dlaczego ciągle obrażasz innych?
nie masz nic innego do powiedzenia?
- 7 0
-
2012-12-27 18:26
a jedz sobie tym chodnikiem (1)
po kilku mandatach wyprostuje ci sie swiatopogląd, a jak dalej bedziesz uparty jak to zwierze o ktorym wspominales, to za kolizje trafisz do pudła. i wtedy dopiero mozg zacznie ci prawidlowo dzialac
- 4 3
-
2012-12-27 20:26
mandatach od kogo niby?Od tych tłustych palantów ze straży miejskiej?Ich interesują fotoradary i blokady na starym mieście
- 1 4
-
2012-12-28 03:20
odezwał sie kompetetny członek na rowerze
- 3 1
-
2012-12-27 15:39
to są drobiazgi (1)
prawdziwa usterka to zabetonowanie i budowa centrum handlowgo przy browarze we Wrzeszczu w miejscu gdzie za Niemca był zbiornik retencyjny dla Strzyży, po to aby podczas większych opadów deszczu nie zalewało Aldony Wajdeloty. Ale kogo to może obchodzić.
- 13 4
-
2012-12-27 20:26
no proszę
już się uaktywniło 3 lemingów durnowatych co się nie zgadzają i wiedzą lepiej. Takich mamy w kraju i regionie ponad 50%
- 0 4
-
2012-12-27 17:04
Ankieta obok - SUPER!!!!!
Nareszcie autorzy TROJMIASTO.PL nauczyli się porządnie "robić" ankiety. CBOS już dawno na to wpadł.
- 0 1
-
2012-12-27 17:14
To wszystko wina ekologów. Pas startowy w Modlinie był naturalnym środowiskiem Leminga Durnowatego (1)
Gdyby nie protesty ekologów, to firma ErBud wykonałaby pas startowy tradycyjnymi, sprawdzonymi metodami. W momencie protestu ekologów, firma ErBud zleciła wykonanie prac czeskiej firmie. Co prawda na terenie Czech nie występują Lemingi Durnowate, ale występuje masowo gatunek Wojaka Szwejka, blisko spokrewnionego z Lemingiem, co wg ErBudu, miało gwarantować najwyższą jakość prac.
- 7 3
-
2012-12-27 17:45
śmiać się.. płakać ??
żenada
- 1 3
-
2012-12-27 19:13
BRAKORUBSTWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Np.ul.Partyzantów na środku chodnika znajduje się hydrant,szpary w nowych chodnikach,krzywizny,które zostały zamalowane olejną farbą ,żeby nie koliły w oczy.Dzisiejsze firmy budowlane to firmy składające się z ludzi, którzy nie mają zielonego pojęcia o tym co robią a w szczególnośći osoby nadzorujące.Brak wyobrażni.
- 3 3
-
2012-12-27 19:31
wszystkie inwestycje to buble. Urzędasy robią odbiory na gębę i udają później, że jest ok.
Ciekawe za czyje pieniądze te buble zrobili? Nasze, czy uni?
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.