• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 9 lipca mniej kolejek SKM

4 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Do 2 września kolejki będą kursować z mniejszą częstotliwością. Do 2 września kolejki będą kursować z mniejszą częstotliwością.

Dla wszystkich, którzy przyzwyczaili się w ciągu ostatniego miesiąca do częstych i regularnych kursów kolejek SKM, mamy złą wiadomość: od 9 lipca na tory wracają ekipy remontowe. Do końca wakacji kolejek jeździć będzie zdecydowanie mniej niż obecnie.



Wakacje to dobry czas na remonty infrastruktury kolejowej?

Nowe rozkłady pojawiły się już na peronach. Nasi czytelnicy nie są nimi zachwyceni. - Najwyraźniej SKM uważa, że w trakcie wakacji nikt nie dojeżdża do pracy, gdyż między godziną 5:43 a 6:15, ze stacji Gdynia Leszczynki nie odjeżdża żadna kolejka. Następna zatrzymuje się na peronie o godzinie 6:40. Obecnie jest ich trzykrotnie więcej, a i tak jest w nich dość tłoczno - mówi Łukasz, czytelnik Trojmiasto.pl

Okrojony rozkład jazdy obowiązywać będzie od 9 lipca do 2 września. Najgorzej będzie na odcinku między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią. W godzinach szczytu, czyli między godz. 6 a 8:30 oraz między 13:30 a 18:30, kolejki pojadą tą trasą co 20 minut. Poza szczytem będzie ich jeszcze mnie: jeździć będą co 30 minut (obecnie kolejki na tej trasie jeżdżą nawet co 7,5 minuty).

Lepiej będzie między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym, tu - przynajmniej w godzinach szczytu - kolejki jeździć będą co około 10 minut.

- Przyczyną utrudnień są prace torowe PKP PLK w torach SKM, polegające na budowie drugiego toru dalekobieżnego PKP PLK pomiędzy Gdynią Główną a Gdynią Chylonią. Właścicielem tych nowych torów będzie oczywiście PKP PLK - mówi Marcin Głuszek, dyrektor marketingu i sprzedaży SKM.

Na czas tych utrudnień, na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia - Gdynia Główna, bilety okresowe SKM będą honorowane w pociągach przewozów regionalnych oraz w autobusach i trolejbusach gdyńskiej komunikacji miejskiej.

- Nie mogliśmy jak i również nie mieliśmy zamiaru blokować tej inwestycji i nie udzielać tak zwanego zamknięcia torowego. Żaden okres nie jest optymalny na tego typu działania, ale wakacje wydają się porą najlepszą. Nie wyobrażam sobie udzielenia zgody na takie zamknięcie np. we wrześniu czy październiku, kiedy rozpoczyna się rok szkolny i akademicki - dodaje Głuszek.

Szczegółowy rozkład jazdy obowiązujący od 9 lipca (EXCEL)

Zanim jednak będzie źle, przez kilka dni będzie lepiej - przynajmniej w godzinach nocnych. Do 9 lipca kolejki w nocy jeździć będą co kilkanaście minut, wszystko w związku z festiwalem Open'er.

Opinie (104) 1 zablokowana

  • mniej skmek w sezonie letnim (8)

    Gratuluje

    • 97 6

    • Niebawem wszystkiego będzie mniej. (4)

      A wszystko będzie drożej.

      Propaganda sukcesu jest dobra na krótką metę panie Adamowicz.

      • 18 10

      • Co ma do tego Adamowicz? (2)

        Trochę rzetelnej, chłodnej oceny, a później wylewać żale i frustracje.
        I tak Gdańsk obok samorządu województwa dokłada najwięcej do SKM, a zgadnijcie kto najmniej?
        Doszło do tego, że malutki Sopot dokłada ciut więcej niż kraina mlekiem i miodem płynąca znad Kaczej. Spytajcie pani Grajter (tej od największej ilości słonecznych dni na północ od Morza Śródziemnego, hahaha :):):) kiedy zwiekszą dofinansowanie i roszczeniową pozycję pijawki???

        • 18 8

        • (1)

          Duzo ma Albinosie:) Ale ogolnie wiecej ma w d*pie niz dzialan pro publico bono wiec wiesz...

          • 3 3

          • Adamowicz ma do tego tyle, że dał się wydymać.

            Udział Gdańska w SKM był prawie 25% jeszcze dwa lata temu. Razem z Gdynia i Sopotem sięgał połowy. SKM zachcchmęciło i teraz udział gdańska jest ciut nad 12%.

            SKM powinno zostać wrogo przejęte przez ZTM, byłby spokój.

            • 6 1

      • To gdyńskie dziadostwo, Adamowicza w to nie mieszaj

        nie żebym był jego fanem, ale akurat tutaj nie ma nic do gadania.

        • 3 1

    • a do Cisowej ? (1)

      Na czas tych utrudnień, na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia - Gdynia Główna, bilety okresowe SKM będą honorowane w pociągach przewozów regionalnych oraz w autobusach i trolejbusach gdyńskiej komunikacji miejskiej. a Cisowa?

      • 1 1

      • Pewnie dlatego mieszkania są tam tańsze...

        • 0 0

    • A jakby w zimie mądralo zrobili remont? To byś dopiero wyzywał :)

      Niech zalewa was żółć, szybko na zawał poschodzicie malkontenci.

      • 1 0

  • Mi to lotto. (10)

    Kupiłem autko na lpg i z rodziną jeżdżę kilka razy taniej niż SKM.O reszcie plusów nie muszę pisać,bo wiadomo.

    Ps:malkontenci i marudy do boju... Wiadomo,jeżdżę złomem itd itp he he ;)

    • 50 46

    • (4)

      też kupiłem złoma z lpg i mam w 4 literach skm!!

      • 22 8

      • (3)

        a ja kupiłem rower za 100npl i jestem w pracy szybciej niz gdy jezdzilem samochodem, a wygodniej niz gdy jezdzilem kolejką

        a dziś mnie na rowerze zmoczył deszcz. mokry jak pies ukryłem się pod drzewem. i poznałem Monikę. też się tam schoniła, miała mokrą koszulkę. mam jej telefon, co to będzie dalej? hihi :-)

        • 38 8

        • Haha! OWNED! Brawo! Tanio i ZDROWO, pomijając że faktycznie syyzbciej.

          • 7 1

        • pewnie się przeziębi i rozchoruje ...

          • 1 2

        • Nawróciłeś mnie. Kupuję to narzędzie ascezy.

          ...

          Wciąż jednak w razie zderzenia z innym rowerzystom, czułbym się jak w kijach samobijach.

          • 1 0

    • widzsz jak ladnie sie wytlumaczyles w swoim komentarzu?:) Za szczerosc nie lapiesz minusa ale przegladow dokonuj systematycznie i dbaj o zloma:)

      • 10 0

    • nie każdy ma prawko, a ty jesteś zwyczajnym egoistą i kawałem gnoja. (1)

      • 3 27

      • Do: wilk

        Lecz się na kolana,bo na głowę to już za późno.

        • 1 0

    • CNG

      A ja kupiłem samochod z fabryczną instalacja CNG. Nawet przy obecnych cenach cng 3zł/m3 przy spalaniu 6,5m3 / 100 km dalej jest to najtansze paliwo. Do tego najbardziej ekologiczne.
      Gdyby jeszcze nasze kochane władze wpłyneły jakoś na spółkę skarbó panstwa PGNIG aby faktycznie zaczęła rozwijać sieć stacji.

      • 0 1

    • i można się zintegrować stojąc w korku :)

      • 0 3

  • :) (3)

    Miałem skomentować, ale zabrakło słów.

    • 50 4

    • dzisja rano była wtopa

      mi też zabrakło dziś słów, jak nie dość, że rozkład nie przystawał do rzeczywistości, to jeszcze przyjechał 1 skład. naprawdę mają nas w ..., oczywiście chciałem powiedzieć "w nosie"

      • 2 0

    • SKM

      Sardynki Konserwy Mielonki
      i inne skojarzenia z metalowymi puszkami to jest właściwy komentarz, a tak na prawde to całe SKM to jakaś porażka, co za debile tym zarządzają i dlaczego nikt ich nie rozlicza. Wieczne remonty z których nic nie wynika i ich końca nie widać, pociągi opóźnione i jażdżące jak chcą i dodatkowo zasyfiałe brudne i śmierdzące.
      Najwyższy czas wystawic ocene panom dyrektorom SKM, którzy rzecz jasna swoje spasione d*pska samochodami wożą i potrafią tylko ceny biletów podnosić

      • 1 0

    • A jeszcze jedno

      Zastanawiam sie ponadto dlaczego panowie którzy remontują tory zamiast je naprawde remontować , to godzinami podpierają łopaty, palą fajki, piją piwo i śpią i to wszystko na oczach podróżnych , bez żadnej dyskrecji. Nic dziwnego że taki remont ciągnie się miesiącami.
      Gdzie jest jakiś nadzór nad tym bałaganem, od czego jest Straż Ochrony Kolei i Urząd Transportu Kolejowego, dlaczego nikt nie robi z tym porządku ???

      • 2 0

  • Przestańcie narzekać! A KIEDY MAJĄ REMONTOWAĆ? (10)

    to tak jak z drogami. Każdy chciałby jeździć po równym, ale jak jest remont to pyszczy.

    • 78 30

    • Chyba nie kumasz nic z tego wszystkiego kolezko wiec albo nie jezdzisz tym taborem,albo piszesz z innego kraju...albo jestes z gimnazjum:)

      • 12 9

    • (1)

      ludkom, którym wszystko można wkręcić mówimy stanowcze NIE !!!

      wyjedź z kraju i zobacz jak może działać komunikacja miejska !!!

      • 11 8

      • rozumiem że poza granicami naszego kraju komunikacja została zesłana nagle przez Siłe Wyższą.

        • 3 0

    • w nocy,

      jak w kazdym cywilizowanym kraju

      • 16 3

    • A Ty co? Pracownik Ministerstwa PrOpagandy i Dobrobytu?

      • 7 2

    • a będę narzekać (1)

      bo te remonty trwają już od 3 lat i nawet połowy ich nie widać! Teraz też wyłączają tory miedzy Gdynią a Wejherowem na 2 miesiące... by zbudować tor o długości kilometra! W cywilizowanym kraju zrobiliby to w tydzień... ale nie u nas musi być jak zawsze, jeden buduje a 10 patrzy... pojedź sobie na jakąkolwiek budowę torów i zobaczysz, ze właśnie tak to wygląda...

      • 14 2

      • O to właśnie chodzi

        Wczoraj jechałem o 16 koleją w okolicach Chyloni i jakoś żadnego robotnika na torowisku nie widziałem. Podobnie dziś ok 7. W takim tempie to i w 10 lat tych remontów nie skończą. Nie wspomnę, o tym, że nawet tak rzadko jeżdżące kolejki zaliczają 10 minutowe opóźnienia (dziś rano).
        Jeśli nadal ktoś ma wątpliwości co do szybkości prac torowych to przypomnę, że linia kolejowa pomiędzy Gdańskiem a Warszawą miała być odnowiona do końca 2012 roku. Ostatni termin o jakim słyszałem został przesunięty na 2015. Tego nie trzeba komentować.

        • 1 0

    • ale czemu remontuja naszym kosztem? po zdjeciu kolejek nie ma jak sie dostać do pracy od poniedziałku i co ty na to? mamy zdechnac z głodu przez 2 mieisące

      • 3 1

    • przestancie..

      No ale do pracy trzeba dojechac jakos,niech remontuja tylko niech zrabatuja chociaz bilety miesieczne.PO 10 godzinach pracy w sezonie letnim jechac zatloczona kolejka z sopotu w kierunku gdanska - szczegolnie sobota lub niedziela to istny horror.Nie narzekam ale trzeba jakos to rozwiazac bilety drogie jak cholera komfort zaden- syf i ubostwo.

      • 5 1

    • REMONT - TAK

      WIECZNY REMONT - NIE !!!
      I czego ty ziomek tutaj nie ogarniasz !!!/???

      • 1 0

  • (1)

    Gluszek i to cale pozostale buractwo to tylko oczy mydlic potrafia:) wiadomo,bylo ełto to trzeba bylo sie pokazac,teraz wrocila szara rzeczywistosc i maja podroznych w d*pie:)

    • 21 8

    • A co? Euro się skończyło to już nic nie trzeba remontować i budować? Takie to dziwne?

      • 1 1

  • a już dziwiłem, czemu jest taki mały ścisk ??

    ekonomia wg skm - opłaca się wtedy kiedy kolejka jest pełna na maksa, że już nikt nie wejdzie !!

    mam nadzieję, że skm kiedyś upadnie i przejmie ją ktoś z Europy Zach, może będą inne standardy, bo ceny już są dostosowane

    • 27 7

  • Panie Głuszek, czemu teraz Pan nic nie mówi? (3)

    Przeciez Pan jest taki superspecjalista od marketingu. ciekawe czemu go tam jeszcze trzymają?

    • 24 3

    • Głuszek to hamulcowy

      tylko do sadzenia ziemniaków na swojej farmie się nadaje

      • 10 1

    • Głuszek tylko tym co smaruja pomaga

      reklama w skm, monitory, gazeta........Panie Głuszek już niedługo

      • 9 1

    • Panie Głuszek....

      Wstydu nie macie- czym wy na Trójmiasto wyjeżdżacie !

      • 0 0

  • wydawało mi się że już mniej być nie może
    po tej zabawie w"euro" zlikwidowano jakąś 1/3 pociągów
    to teraz co pozostanie - dyliżnase?

    • 13 4

  • Apeluję do Panów: (1)

    Prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego i Przewodniczącego Rady Miasta Sopotu Wojciech Fułka o przyśpieszenie remontu przejścia pod torami kolejowymi w ciągu ul. Bohaterów MOnte Cassino. Najlepiej przez wywalenie dotychczasowego wykonawcy i zastąpienie go innym.

    • 33 4

    • wywalenie wykonawcy wyłonionego w drodze przetargu

      zapłata za całość robót plus odszkodowanie, plus przestój, plus ponowny przetarg.

      • 0 0

  • paranoja

    przeczesz to normalne ze bałagan jest był i będzie na kolei.
    proponuje wszystkie kolejki zlikwidować bo tylko na to was stać w godzinach szczytu to skandal ludzie nie powinni wam płacić za przejazdy .

    • 12 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane