• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości na A1

Maciej Naskręt
2 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
Nadchodzi koniec szaleństw kierowców kochających jazdę po autostradzie A1 z niedozwoloną prędkością. Nadchodzi koniec szaleństw kierowców kochających jazdę po autostradzie A1 z niedozwoloną prędkością.

Ruszył odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A1 z Rusocina do Nowych Marz. Na razie działa na potrzeby zarządcy drogi. Jednak już latem może zapolować na kierowców.



Czy odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A1 to dobry pomysł?

Pod koniec kwietnia przed wjazdami na autostradę A1, m.in. w Rusocinie, stanęły znaki z napisem "odcinkowy pomiar prędkości". Czy to oznacza, że zarządca drogi rozpoczyna walkę z kierowcami łamiącymi przepisy dotyczące ograniczeń prędkości?

- Na razie nie. Odcinkowy pomiar prędkości prowadzony jest wyłącznie na nasze potrzeby. Nie kierujemy wniosków o ukaranie kierowców. Jednak trwają w tej sprawie rozmowy z inspektorami transportu drogowego - wyjaśnia Ewa Łydkowska, rzecznik prasowy Gdańsk Transport Company, zarządca autostrady A1.

Władze GTC nie chcą zdradzać szczegółów systemu. Przewidują, że fotoradary działające w ramach odcinkowego pomiaru prędkości zaczną mierzyć prędkość samochodom w celu nałożenia na kierowców mandatów najszybciej latem tego roku. Prawdopodobnie urządzenia, czyli kamery i komputer, obsługujące odcinkowy pomiar prędkości, będą przenośne.

Ponadto uruchomienie przez GTC odcinkowego pomiaru prędkości utrudnia brak regulujących tę kwestię przepisów prawa. Na podpis Ministra Infrastruktury czeka rozporządzenie w sprawie warunków lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące. Wciąż trwają jeszcze uzgodnienia projektu z innymi resortami.

Projekt rozporządzenia zakłada, że odcinkowy pomiaru prędkości będzie prowadzony na fragmentach dróg nie dłuższych niż 10 km w terenie zabudowanym i 20 km w obszarze niezabudowanym. Nadawcą listów z mandatami będzie Generalny Inspektor Transportu Drogowego.

Jak będzie funkcjonował odcinkowy pomiar prędkości? Każdy samochód jest rejestrowany przez kamerę na drodze w dwóch punktach. Oddalone są one od siebie na przykład o 10 km. Na autostradzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 140 km/h. Jeśli auto między punktami A i B jechało z wyższą średnią prędkością, np. 150 km/h, to jego kierowca może spodziewać się mandatu.

Jak duże będą kary wymierzane kierowcom, którzy dopuścili się przekroczenia prędkości na danym odcinku drogi?

- przekroczenie prędkości do 10 km/h - mandat w wysokości do 50 zł (a także według przyjętego wcześniej rozporządzenia - jeden punkt karny);
- przekroczenie prędkości o 11-20 km/h - mandat w wysokości od 50 do 100 zł (2 punkty karne),
- przekroczenie prędkości o 21-30 km/h - od 100 do 200 zł (4 punkty karne);
- przekroczenie prędkości o 31-40 km/h - od 200 do 300 zł mandatu (6 punktów karnych);
- przekroczenie prędkości o 41-50 km/h - od 300 do 400 zł mandatu (8 punktów karnych);
- o 51 km/h i więcej - od 400 do 500 zł mandatu (10 punktów karnych).

Miejsca

  • GTC S.A. Sopot, Powstańców Warszawy 19

Opinie (293) ponad 10 zablokowanych

  • ja poprosze taki system w polsce + (2)

    udostepnienie do takiego radiowozu informacji kto nie ma wykupione oc lub wczesniej mial wyroki za jazde po pijaku....

    youtube.com/watch?v=PXjZcFesCdE&feature=related

    • 1 0

    • w niemczech bez oc nie zarejestrujesz auta (1)

      natomiast jak ktos nie zaplaci skladki i mu wypowiedza umowe w ubezpieczalni to policja dostaje taka infoemacje i jedzie do danej osoby odkleja nakleje z tablicy rejestracyjnej bo w niemczech nie tablica lecz ta naklejka (najczesciej z herbem landu ktory ja wystawil ) swiadczy o dopuszczeniu auta do ruchu.Przyklad z USA tez jest super ale prawdopodobienstwo zostania zeskanowanym przez to auto jest malo prawdopodobne.Pozdrawiam
      Thomas

      • 2 0

      • :)

        :)

        • 0 0

  • głupota (2)

    /jedziesz odcinek 5km predkoscią 200km/h robisz postuj 30 minut na kawe jedziesz dalej i co ci udowodnią

    • 0 8

    • (1)

      "jedziesz odcinek 5km predkoscią 200km/h robisz postuj 30 minut na kawe jedziesz dalej i co ci udowodnią"

      A ja myślałem, że jedzie się szybciej, żeby szybciej dojechać do celu. A tu widać nie, woli taki zatrzymywać się co chwilę na 30 minut, kupić kawę, zapłacić za przejazd autostradą i jeszcze sporo więcej za paliwo, które spala jadąc 200 zamiast 140, i jeszcze mówi, że to inni są głupi.

      • 6 0

      • Czego spodziewasz się po kimś, kto pisze "puźniej"

        i nie wie do czego służą kropki i przecinki?

        • 0 0

  • abonament (1)

    moze by tak lepiej zrobili abonament dla stalych uzytkownikow, juz mam dosc codziennej rozmiany pieniedzy i dotykania brudnych raczek......ciekawe tez jest wprowadzenie elektornicznych bramek na drogach - takze nie autostradach dla ciezarowek i pojazdow z przyczepami (na razie) - gdy kiedys minister z rzadu SLD chcial wprowadzic takie oplaty w formie winiet, to go zjedli, a teraz cicho - sza, wchodzi wszystko, na czym PO moze jeszcze zarobic

    • 1 0

    • "moze by tak lepiej zrobili abonament dla stalych uzytkownikow, juz mam dosc codziennej rozmiany pieniedzy i dotykania brudnych raczek......"

      Takie bramki to wymarzone miejsce do wdrożenia zbliżeniowych kart płatniczych.

      • 0 0

  • Do Johnny, Komunizm sie skonczyl i juz wszyscy nie jestesmy rowni (1)

    mieszkam w niemczech od 15 lat i polskie ciemniactwo mnie denerwuje ,Teksty typu "na co ci 200 jechac" na co autostrade budowac np. ze Szczecina do Gdanska itp . Rozumiem ze dla wiekszosci malych i srednich aut predkosc 200 Km/H jest nie osiagalna a jazda z predkoscia 160 Km/h graniczy juz z samobojstwem.Prosze pamietac ze sa inni uzytkownicy drog ktorych jest stac na kupno wysokiej klasy samochodu w ktorym pomimo 200 Km/H nic sie nie dzieje (odczuwalna szybkosc ok 100 Km/h) np mercedes klasy S, bmw serii 7, porsche panamera. Koszty paliwa dla wielu z nas nie maja znaczenia a dla tych ktorzy chca byc eco i jezdzic luksusowym samochodem polecam mercedesa S-250 CDI (204 KM) spala 7 litrow Diesel.Serdecznie pozdrawiam

    • 8 4

    • to sobie zaobserwuj...

      gdzie w Niemczech można jeździć 200km/h. Tylko i wyłącznie tam, gdzie są trzy pasy, tak, że wszyscy mogą bezpiecznie podróżować, także ci, którzy jadą tylko 130km/h. A w okolicach skrzyżowań, w niebezpiecznych miejscach są ograniczenia czasem nawet do 80km/h, do których WSZYSCY się stosują (no chyba, że akurat jedzie jakiś Polak). Jak u nas będą 3 pasmowe autostrady nie ma sprawy, możesz jeździć nawet 200km/h. A póki ich nie ma, masz jeździć 140km/h dla bezpieczeństwa innych użytkowiników drogi i g**** mnie obchodzi Twoja prędkość odczuwalna.

      • 1 0

  • Po co kamery ? (1)

    Wystarczy bilet na którym widnieje godz. wjazdu i wyjazdu.

    • 1 1

    • Tylko bilet nie rejestruje danych Twojego samochodu, więc i tak potrzebny jest system, który udokumentuje, że na pewno to Twój wóz wjechał o tej godzinie, a o innej godzinie zjechał. Brak takich zdjęć to brak dowodów w sądzie, więc nikt by nie dostał nigdy mandatu ;-)

      • 1 0

  • (2)

    bezsens autostrada ma pozwolic szybko sie przemieszczac jak zaloza radary wracam na starą jedynke przestanę płacić za A1 bo za co

    • 4 0

    • Do was nie dociera, że autostrada nie ma służyć do sprawdzania ile "wyciągnie" wasze auto na długiej prostej (1)

      tylko żeby można było pokonywać długie dystanse bez konieczności zwalniania w każdej pipidówie, narażania się na czołówkę z klientem wyprzedzającym na 3-go, etc.

      Uwierzcie, 2 pasy to trochę za mało, żeby móc zap... 200 na godzinę

      • 2 2

      • pieprzenie głupot pewnie na najbezpieczniejszych drogach ustawmy las fotoradarów to czysty idiotyzm

        • 0 0

  • Popieram kontrolę (1)

    Młotki: jadąc ze średnią prędkością 140 km/h przejeżdżacie autostradę w 39 minut, jadąc ze średnią 180 km/h w 30 minut. Oczywiście stałą 140 km/h łatwo utrzymać, przy 180 km/h trzeba często używać hamulca. Gratuluję więc wam idioci inteligencji i życzę miłego i bezpiecznego śmigania po A1.

    • 6 7

    • Widać doświadczenie kolegi

      Nie wiem, jak z prędkością powyżej 200km/h, ale 170-180km/h nie jest trudno utrzymać jak autko kręci się do do 210-220km/h. Nawet jak będziesz zmuszony lekko zhamować, to po prostu dodajesz gazu i po paru sekundach masz 180km/h na zegarku. Gorzej jak autko ma 110 koników i 190km/h to wartość graniczna, wtedy rzeczywiście utrzymywania średniej 180km/h jest bez sensu.

      • 0 0

  • to po co autostrada

    w tej sytuacji wyjdzie na to samo jak pojade sobie stara trasa z predkoscia 120 / 130 km/h .
    i do tego 18 zł w kieszeni.

    • 4 1

  • PO CO !!!

    Na odcinku A1 był 1 wypadek śmiertelny o ile pamiętam to motocyklista , przesadził i już 1. A1 należy do najbezpieczniejszych autostrad nie wiem czy z powodu dobrego projektu czy małego natężenia ruchu może jedno i drugie .
    Po co INGEROWAĆ ?. Mam nadzieje że to tylko pomiar jak napisali w artykule do celów wewnętrznych a inspektor transportu drogowego i inne resorty się odstosunkują w myśl zasady NIE PRZESZKADZAĆ W IMIĘ ZASAD !!!

    • 8 0

  • To jest głupi pomysł.

    Prywatna autostrada i jeszcze jakieś barjery. Zagrożenie to matizy na lewym pasie a nie porshe.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane