- 1 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (108 opinii)
- 2 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (618 opinii)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (49 opinii)
- 4 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (122 opinie)
- 5 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (38 opinii)
- 6 Manhattan we Wrzeszczu zostanie zburzony (511 opinii)
Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego
Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową a Elbląską .
Wnioski będą uwzględnione w projekcie
Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?
Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.
- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.
- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie
W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.
Miejsca
Opinie (297) 2 zablokowane
-
2016-02-12 17:44
Dziwne (2)
Nie rozumiem. Z jednej strony zgodnie z nową modą ogranicza się przepustowość ciągu komunikacyjnego w centrum miasta - aby zmniejszyć ruch aut. Jednocześnie buduje się tam wielką galerię handlową, która spowoduje zwiększenie liczby pojazdów w centrum.
- 12 0
-
2016-02-12 17:53
motłoch do galerii bedzie dowozony pociagami
swoje graty niech zostawia w domu.
- 3 4
-
2016-02-12 23:01
bo chodzi o to
żeby opier...lić jak najwięcej terenu pod deweloperkę żeby budyń dodatkowe mieszkanie dostał a nie o wygodę mieszkańców
- 2 0
-
2016-02-12 18:23
przyjaciel królika
zorientował się, że też musi coś zarobić przy okazji zmian
Budować już te skrzyżowania, przejścia dla pieszych i drogi rowerowe! Nie mogę się już doczekać!
Trochę świateł, ograniczenie do 50 i od razu będzie ciszej i przyjaźniej dla ludzi, a nie tylko egoistów za fajerą, dla których najważniejsze, to jak najszybciej za pr dalać między pracą, biedronką, a domem na południu Gdańska, gdzie się kupiło tanio mieszkanie w bloku, ale bez infrastruktury, a teraz się płacze.- 3 5
-
2016-02-12 18:47
św.
wydzielić jeden pas dla kleru
- 3 2
-
2016-02-12 19:02
(1)
Jak usprawnić ruch na wiecznie zakorkowanej ulicy w Gdańsku? Postawić co 100m sygnalizację świetlną. No po prostu geniusze to wymyślili. Dzień w dzień stoję tam od Novotelu, teraz będę stał już chyba od parkingu pod domem.
- 10 3
-
2016-02-12 20:17
przesiadz sie na transport publiczny np. tramwaj
- 3 3
-
2016-02-12 20:31
Szkoda,że opóźniony .
- 3 1
-
2016-02-12 20:46
No to dzałacze FROGu górą
- 2 0
-
2016-02-12 20:57
No to działacze FROGu wygrali (3)
samochodów przybywa a ulice się zwężą , Zwiększy się ilość spalin wydzialanych przez stojące i ruszające auta i przybędzie wypadków .
Już raz pseudo działacze doprowadzili do podobnego zwężęnia ulicy Kartuskiej i efekt że zwiększył się ruch i korki na bocznych np. Beethovena i Piecewska .
Poszerza się obecnie końcówkę Armi Krajowej przy Okopowej a jednocześnie zwęża jej dalszy odcinek czyli Przedmieście. zasypuje bezpieczne przejścia podziemne budując kolizyjne naziemne , wydłuży to czasy przejazdow komunikacji miejskiej i utrudni dojazd służb ratowniczych ,,, Podobno tunel pod Wisłą to wszystko rozwiąże ,,,, ma tyle wspólnego co ,,na razie " proby likwidacji estakady na Okopowej bo wykopie się tunel pod Pachołkiem...i będzie niepotrzebna- 12 3
-
2016-02-12 21:20
(1)
Marudzisz chłopie...
- 1 6
-
2016-02-13 07:28
Ma rację, sam marudzisz
- 0 1
-
2016-02-13 11:25
Od kiedy Beethovena i Piecewska są boczne od Kartuskiej ?
Kartuska jest wreszcie w miarę bezpieczna w swym przebiegu, bo nikt nie zap**la 120km/h środkiem. Nie liczę idiotów nie potrafiących zauważyć tramwaju, ale i na bezkolizyjnej autostradzie nie jest 100% bezpiecznie.
- 0 2
-
2016-02-12 22:19
Oddać do ruchu tunel pod Wisłą i obciążenie się zmniejszy
- 3 0
-
2016-02-12 22:58
ONON (1)
Zmięcie prezydenta a nie narzekacie:P
- 2 1
-
2016-02-13 08:29
Zmiąć? Może właśnie wyprasować.
- 2 0
-
2016-02-12 23:33
Poroniony pomysł ! Wyrzucanie pieniędzy do przepierki przez lokalną sitwę !
Dlaczego takiego trwonienia pieniędzy przez Budynia przy tylu dziurawych drogach nie skontroluje CBA , Regionalna Izba Rozrachunkowa bądź Urząd Wojewódzki ... ? Czy można jakoś zablokować jeszcze tą podejrzaną inwestycję ????!!!
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.