• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • Dziwne (2)

    Nie rozumiem. Z jednej strony zgodnie z nową modą ogranicza się przepustowość ciągu komunikacyjnego w centrum miasta - aby zmniejszyć ruch aut. Jednocześnie buduje się tam wielką galerię handlową, która spowoduje zwiększenie liczby pojazdów w centrum.

    • 12 0

    • motłoch do galerii bedzie dowozony pociagami

      swoje graty niech zostawia w domu.

      • 3 4

    • bo chodzi o to

      żeby opier...lić jak najwięcej terenu pod deweloperkę żeby budyń dodatkowe mieszkanie dostał a nie o wygodę mieszkańców

      • 2 0

  • przyjaciel królika

    zorientował się, że też musi coś zarobić przy okazji zmian

    Budować już te skrzyżowania, przejścia dla pieszych i drogi rowerowe! Nie mogę się już doczekać!

    Trochę świateł, ograniczenie do 50 i od razu będzie ciszej i przyjaźniej dla ludzi, a nie tylko egoistów za fajerą, dla których najważniejsze, to jak najszybciej za pr dalać między pracą, biedronką, a domem na południu Gdańska, gdzie się kupiło tanio mieszkanie w bloku, ale bez infrastruktury, a teraz się płacze.

    • 3 5

  • św.

    wydzielić jeden pas dla kleru

    • 3 2

  • (1)

    Jak usprawnić ruch na wiecznie zakorkowanej ulicy w Gdańsku? Postawić co 100m sygnalizację świetlną. No po prostu geniusze to wymyślili. Dzień w dzień stoję tam od Novotelu, teraz będę stał już chyba od parkingu pod domem.

    • 10 3

    • przesiadz sie na transport publiczny np. tramwaj

      • 3 3

  • Szkoda,że opóźniony .

    • 3 1

  • No to dzałacze FROGu górą

    • 2 0

  • No to działacze FROGu wygrali (3)

    samochodów przybywa a ulice się zwężą , Zwiększy się ilość spalin wydzialanych przez stojące i ruszające auta i przybędzie wypadków .
    Już raz pseudo działacze doprowadzili do podobnego zwężęnia ulicy Kartuskiej i efekt że zwiększył się ruch i korki na bocznych np. Beethovena i Piecewska .
    Poszerza się obecnie końcówkę Armi Krajowej przy Okopowej a jednocześnie zwęża jej dalszy odcinek czyli Przedmieście. zasypuje bezpieczne przejścia podziemne budując kolizyjne naziemne , wydłuży to czasy przejazdow komunikacji miejskiej i utrudni dojazd służb ratowniczych ,,, Podobno tunel pod Wisłą to wszystko rozwiąże ,,,, ma tyle wspólnego co ,,na razie " proby likwidacji estakady na Okopowej bo wykopie się tunel pod Pachołkiem...i będzie niepotrzebna

    • 12 3

    • (1)

      Marudzisz chłopie...

      • 1 6

      • Ma rację, sam marudzisz

        • 0 1

    • Od kiedy Beethovena i Piecewska są boczne od Kartuskiej ?

      Kartuska jest wreszcie w miarę bezpieczna w swym przebiegu, bo nikt nie zap**la 120km/h środkiem. Nie liczę idiotów nie potrafiących zauważyć tramwaju, ale i na bezkolizyjnej autostradzie nie jest 100% bezpiecznie.

      • 0 2

  • Oddać do ruchu tunel pod Wisłą i obciążenie się zmniejszy

    • 3 0

  • ONON (1)

    Zmięcie prezydenta a nie narzekacie:P

    • 2 1

    • Zmiąć? Może właśnie wyprasować.

      • 2 0

  • Poroniony pomysł ! Wyrzucanie pieniędzy do przepierki przez lokalną sitwę !

    Dlaczego takiego trwonienia pieniędzy przez Budynia przy tylu dziurawych drogach nie skontroluje CBA , Regionalna Izba Rozrachunkowa bądź Urząd Wojewódzki ... ? Czy można jakoś zablokować jeszcze tą podejrzaną inwestycję ????!!!

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane