• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwale Przedmiejskie przyjazne pieszym w 2015 r.?

Krzysztof Koprowski
6 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie. Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie.

Czy Podwale Przedmiejskie wreszcie przestanie być barierą dla pieszych? Po latach dyskusji i rozważań, wkrótce rozpoczną się analizy ruchu, które mają dać odpowiedź, czy będzie możliwe wykonanie przejść naziemnych.



Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych. Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych.

Czy schody stanowią znaczną barierę w ruchu pieszym?

Pomysł likwidacji tuneli dla pieszych w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska nie jest niczym nowym. Pisaliśmy o tym już kilkakrotnie. Był to też główny postulat powołanej we wrześniu 2012 r. Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Gdańska.

Teraz pomysł ten, za sprawą funkcjonującej już Południowej Obwodnicy Gdańska oraz powstającego tunelu pod Martwą Wisłą, nabiera rumieńców. Wkrótce rozpoczną się badania ruchu, które będą przeprowadzone także po otwarciu wspomnianego tunelu samochodowego, co nastąpi przypuszczalnie w połowie 2015 r.

Otwarcie tunelu oraz wcześniej wykonane trasy: Słowackiego, Sucharskiego, a także obie obwodnice, mają dać alternatywę dla przejazdów przez Śródmieście, a tym samym sprawić, by na Podwalu Przedmiejskim pozostał ruch lokalny, a nie tranzytowy.

- Architekci i urbaniści są zgodni - Podwale Przedmiejskie w obecnym charakterze rozdzieliło Śródmieście Gdańska na dwie połowy, przyczyniając się do degradacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia. Brak skrzyżowań i przejść naziemnych czyni z tej drogi autostradę, a nie miejską aleję, jaką jest np. al. Legionów zobacz na mapie Gdańska - mówi Dariusz Słodkowski, przewodniczący Komisji Rewitalizacji RMG.

Czytaj też: Tunel wstydu przy Ergo Arenie

Wytyczenie przejść naziemnych ma być tylko jednym z etapów "ucywilizowania" Podwala Przedmiejskiego. W planach jest też wykonanie pełnych skrzyżowań - tak, by ułatwić dojazd i umożliwić dalszą zabudowę Wyspy Spichrzów oraz rejonów ulic Chmielnej zobacz na mapie GdańskaSadowej zobacz na mapie Gdańska.

- Musimy te pomysły przeanalizować poprzez rzetelne badania i sprawdzić, na ile realne są do wykonania. W tym celu będziemy badać ruch w nieodległej perspektywie czasowej, jak i po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą do użytku. Niewątpliwie kwestią wymagającą szerokiej debaty i konsultacji będzie też ewentualny dalszy los przejść podziemnych, w sytuacji gdy wytyczone będą naziemne odpowiedniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto przypomnieć, że już w tym roku piesi nie będą musieli korzystać z przejścia podziemnego w rejonie oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego. Jak informuje ZDiZ, rozpoczęto procedury formalne, niezbędne do realizacji tego zadania.

Opinie (262) 9 zablokowanych

  • Nie stać Cię synku na mieszkanie w tym miejscu gdzie ja mieszkam. Niem ma głowie kredytów do spłacania, stada bachorów w domu do wykarmienia i nie muszę wiązać końca z końcem. Żyje mi się bardzo dobrze, i potrafię trzeźwo spojrzeć na otaczającą mnie rzeczywistość.

    • 3 6

  • znowu najważniejszy temat dla ludzkości PRZEJSCIA PODZIEMNE i "redaktor" Koprowski... (5)

    Nie rozumiem tej fobii tunelów, moze to przez otyłość redaktora?
    Dzieki tunelom pod ulicami codziennie oszczedzam wiele czasu, a dużo ludzi uniknęło śmierci na pasach czy kalectwa. Tego pan FATredaktor nie widzi???

    Dla mnie to wydumany temat nie wiadomo czemu wałkowany notorycznie na tym portalu (i tylko na tym).
    Zespolenie tkanki miejskiej nie polega na utrudnianiu ludziom komunikacji (czyt likwidacji przejsc podziemnych), to tylko chore fobie "radaktorka"

    • 23 8

    • Jedno przełożenie nogi z gazu na hamulec, (4)

      A tyle negatywnych emocji...

      • 7 4

      • Jakich emocji? (2)

        Logika, na logice, logiką pogania. To boli rowerzystów. Zazdroszczą kierowcom talentów retorskich.

        • 3 7

        • Jak ktoś ma inne zdanie od Ciebie, (1)

          To niekoniecznie znaczy, że jest rowerzystą. Może po prostu nie wtopił kasy w niby-tanie mieszkanie na zadupiu, jak pseudomatematyk?

          • 6 3

          • To zależy w jakiej kwestii ma inne zdanie.

            Jeśli o transport, to na pewno. Jeśli o ocenę moralną wypędzeń, to niezależne.

            Niejaki ''Ehhh....'' tak naprawdę się nie wypowiedział w swoich poglądach.

            • 1 3

      • Jedno ? Wiesz ile tysięcy aut codziennie tamtędy jeździ ? Można łatwo policzyć jaki byłby roczny koszt jednego naziemnego przejścia przy Żabim Kruku, o ofiarach wypadków nie wspominając

        • 2 4

  • Uparli się z tą likwidacją tuneli...

    równie mocno, jak z budową ESC.Upór godny lepszej sprawy!
    Przecież tkankę miejską rozwala najbardziej budowa wielkich centrów handlowych we Wrzeszczu czy śródmieściu, pożerających całą wolną przestrzeń.
    A tymi 'strasznymi' tunelami , gdzie siedzą wampiry, czyhające wieczorem na każdego przechodnia (szczególnie, gdy pełnia Księżyca), to możecie straszyć swoje dzieci.

    Ale niestety, władza co zaplanowała, to wykona, więc los tuneli jest przesądzony....

    • 31 8

  • tunele

    o co chodzi z tą ulicą (podwale przedmiejskie ) toż to jasne jakiś tajemniczy deweloper chce tam postawić ... a swoją drogą czy to nam się podoba czy nie to skrzyżowanie okopowa -podwale przedmiejskie to skrzyżowanie 1 z 7 tak było jest i będzie i im prędzej władza to wreszcie zrozumie tym lepiej dlaczego nie ma prawoskrętu -estakady z pod lotu na chełm tylko to obrzydliwe centrum handlowe w miejscu gildii gdzie pomysłodawca tego obrzydliwstwa , co z teatrem Szekspira toż to dopiero MASAKRA w centrum miasta a bunkier (ecs )a słowackiego o niespotykanej INGERENCJI w tkankę miejską to dopiero paranoja !!!

    • 17 9

  • podziękujcie młodziutkiemu radnemu PO Dariuszowi Słodkowskiemu i kierowanej (2)

    przez jego komisji. Widać że w mieście nie ma większych problemów, ale czego można oczekiwać po chłopaku z Oruni. Każdy wie kogo na Oruni osadzali Niemcy przed plebiscytem. Uparli się na te tunele jak osły.

    • 21 9

    • Rozczarowanie

      Pan Dariusz S. nic nie ma wspólnego z Orunią nie mieszka w tej Dzielnicy (mieszka w podobnej). Na Oruni w 2013 dopuszczono do budowy przez PKP ochydnych tuleli dla ludzi. Miasto nic z tym nie zrobiło, czy będzie bezpiecznie?

      • 7 6

    • Ręce precz od młodziutkiego pana Dareczka !!!

      • 4 6

  • (1)

    Nie lubię tuneli

    • 13 9

    • A ja wolę tunele!!

      • 9 5

  • (1)

    Akurat na Podwalu jest możliwość by pogodzić jednych i drugich. Zamiast schodów zbudować łagodne, szerokie pochylnie do tunelu, po obu stronach - jest na to miejsce. Wydzielić w nich pas dla rowerów. Nie wyobrażam sobie powrotu do przejścia dla pieszych tylko z powodu wydumanej alienacji części mieszkańców. Nigdy tam ruch nie będzie tak mały by przejście go nie ograniczało. Przecież ze Stogów, Przeróbki, Długich Ogrodów czy Filharmonii nie będzie się jeździć do centrum przez ul. Sucharskiego i tunel. Przez ten czas zamiast kłapać i marudzić Ustka wybudowała zwodzoną kładkę o jakiej gdańszczanie tylko pytlują od lat.

    • 25 6

    • dokladnie

      Ale u nas "radni" musza sie lansowac i wymadrzac robiac glupoty...

      • 9 2

  • Tych tuneli za darmo nikt nam nie dał i nie ty Adamowicz je wybudowałeś i nie za swoje. (1)

    Wystarczy że " wzorowo..." zarządzasz tunelem / LOT

    Już za powyższe powinieneś pożegnać się z funkcją. Łącznie z Kotłowskim i Lisickim.

    PAMIĘTAMY I PAMIĘTAĆ BĘDZIEMY.

    • 24 5

    • Przecież Adamowicz wybudował parę nowych tuneli

      Choćby pod Słowackiego. Właśnie dlatego na niego nie głosuję, bo mu to pamiętam: kupa kasy wydana po to, żeby okolicznym mieszkańcom żyło się gorzej, w smrodzie szczochów i mniej bezpiecznie, ale żeby za to podmiejskie dresy miały autostradę pod drzwi

      • 8 0

  • Bardzo dobra idea!

    śródmieście, historyczne centrum to miejsce dla ludzi. To nie autostrada. Mieszkam na Starym Przedmieściu, czyli na tzw. (błędnie określanej) "Starówce" - mimo to, większości ludzi wydaje się, że to już nie "Starówka" tylko jakieś "blokowisko"-od świata oddzielone autostradą, bandyckimi tunelami, śmigającymi samochodami... W imię historii, żądam powrotu Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Miasta Gdańska! Nawet latarnie są u nas PRL-owskie -wysokie ohydne, z sypiącego się żelbetu... za ulicą- piękne stylowe czarne uliczne latarnie.. Dusimy się tu, pomocy!

    • 20 14

  • (1)

    Tunele wybudowano z powodu zwiększającego się ruchu samochodów, a teraz co? Wszystkie wyginęły czy jak? Powale jest zawalone, a jakiś idiota wymyslił światła?

    • 22 10

    • ruch samochodów nie musi się zwiększać

      w wielu miastach maleje, mimo wzrostu liczby mieszkańców

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane