• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy niektóre tunele znikną spod gdańskich ulic?

Katarzyna Moritz
23 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych. Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych.

Radni z komisji rewitalizacyjnej chcą przekonać władze Gdańska, że z ul. Podwale Przedmiejskie powinny zniknąć przejścia podziemne. Powód? Są brzydkie, niebezpieczne i niewygodne.



Czy tunele pod Podwalem Przedmiejskim powinny zniknąć?

Podczas wrześniowej sesji powołano dziesiątą już komisję w Radzie Miasta. Ma zająć się rewitalizacją, do jej zadań będzie należało koordynowanie programów z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa, ekonomii i polityki społecznej.

W poniedziałek komisja wzięła na pierwszy ogień trzy gdańskie tunele, biegnące pod ul. Podwale Przedmiejskie. Jeden przy Żabim Kurku zobacz na mapie Gdańska, kolejny przy Chmielnej zobacz na mapie Gdańska i ostatni przy Łąkowej zobacz na mapie Gdańska.

Co jest z nimi nie tak?

- Są brudne, zasikane, śmierdzące, wilgotne, nieoświetlone, z brzydkimi budami do handlu. Jest w nich wszystko to, co najgorsze. Ale obserwuję też, że coraz mniej ludzi z nich korzysta. wyjaśnia Dariusz Słodkowski, radny PO, przewodniczący komisji rewitalizacji.

Co radny proponuje w zamian?

- Zwykłe przejścia naziemne z sygnalizacją. Po pierwsze są wygodniejsze i tańsze w eksploatacji. Po drugie podłączylibyśmy pobliskie ulice do Podwala, by można było łatwo i wygodnie na nie wjechać. Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.

Podobną propozycję przedstawiliśmy kilka tygodni temu w artykule Zróbmy z W-Zetki drogę miejską.

Komisja rewitalizacji nie chce jednak zamykać wszystkich tuneli. Te, które muszą funkcjonować, chce ucywilizować, wypracować dla nich wspólny standard estetyczny, czyli zamontować kamery, dbać o czyste posadzki czy schludną kolorystykę.

Chcąc uświadomić miejskim urzędnikom, jak fatalnie prezentują się gdańskie tunele, radni zaprosili do wspólnego spaceru m.in. zastępcę prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego oraz dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni Mieczysława Kotłowskiego. Spacer celowo odbył się po zmierzchu, gdy zły stan tuneli szczególnie odpycha od korzystania z nich.

- Mam nadzieję, że urzędnicy jakoś się do tego ustosunkują, m.in. przedstawiając jednolitą strategię odnośnie pozostałych tuneli, tym bardziej, że w mieście tych niepotrzebnych jest znacznie więcej, jak np. przy Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska. Ich utrzymanie kosztuje, a wiele z nich jest niepotrzebnych - zapowiada radny.

Poza tunelami, komisja rewitalizacji chce zająć się m.in. ciągle kwitnącym nielegalnym handlem, dwuetapowymi przejściami dla pieszych oraz samochodami, które zastawiają chodniki.

Miejsca

Opinie (534) ponad 10 zablokowanych

  • aaa (30)

    świetny pomysł ! by się skończył strach gdyby się wracało po ciemku do domu przez takie tunele.

    • 194 267

    • (2)

      Po częsci tak, ale na tej ulicy robi się zbyt duży korek w stronę Gdańska to by niestety całkiem sparaliżowało tę jezdnię. Po za tym można za te pieniądze odswieżyć je i SM wysyłać chociaż na cos by się przydała.

      • 44 32

      • sam piszesz, że tam jest korek, to gorzej nie będzie (1)

        Bo jak stoisz w korku, zapala się czerwone więc dalej stoisz. Zapala się zielone, podjeżdżasz 10-20 metrów i dalej stoisz.
        A jak światła są ze sobą zsynchronizowane to większość samochodów pojedzie na zielonym.

        • 38 29

        • e-e

          gorzej jak korka nie ma - pędzisz do pracy, na złamanie karku, z przepisową prędkością, silnik nie dogrzany, zawory nie dosmarowane, a tu klops - musisz sie zatrzymać, obroty spadną, wydajność pompu olejowej też i silnik do remontu.

          a tak na poważnie , to pomyślcie ile potencjalnych możliwości będą mieli fachowcy od lewoskrętu - do powodowania wypadków bądź sytuacji niebezpiecznych... JESTEM NA NIE!

          • 12 8

    • no może jeszcze zlikwidować tunel pod Lotem i ten przy dworcu (9)

      • 58 6

      • zlikwidować nie ale dać przejście naziemne do wyboru (5)

        • 15 35

        • głupszego pomysłu jeszczez nie słyszałem (4)

          • 41 18

          • oto masz:

            tunel zostawić - zlikwidować pieszych (ruch)

            • 23 2

          • ja też nie, (1)

            dlatego dałem plusika. Ale takie głupie rozwiązanie funkcjonuje na Węźle Maksymiliana w Gdyni ! Dla mnie - kuriozum sztuki inżynierskiej i komunikacyjnej.

            • 11 2

            • ja widywałem takie rozwiązania i podobają mi się

              I pewnie dla wielu tu osób będzie to informacja istotna - widziałem to za granicą!

              • 0 0

          • przedstawiaj argumenty, a nie swoje emocje

            • 3 6

      • Pod Lotem jest konieczny, ze względu bar skrzyżowań w bezpośredniem sąsiedztwie. (2)

        Ogólnie tunele mają sens gdy przecinają prosto biegnąca drogę, bo na takich odcinkach kierowcy mają w zwyczaju olewać światła i prawidłowe zachowanie w okolicy przejścia dla pieszych.

        Natomiast głupota jest budowanie przejść podziemnych w ramach skrzyżowań dróg. Czemu? Bo i tak samochody zatrzymują się tam na światłach, co więcej kierowcy są ostrożniejsi, bo wjechanie na czerwonym pod TIRa nie jest przyjemną sprawą.

        Tak więc jestem za rezygnacją z przejść podziemnych w miejscach gdzie i tak już jest w pobliżu sygnalizacja świetlna.

        • 7 15

        • elathir, (1)

          Czyli piszesz o skrzyżowaniu, którym radni sie w ogole nie zainteresowali, na rogu Okopowej i Podwala.

          • 14 2

          • Między innymi tak.

            • 2 3

    • taaak!! (3)

      supeer, światła, światła i jeszcze raz światła! By korków nie było za mało!

      • 28 21

      • a słowaka? (2)

        też masz światło i nikt nie sapie...
        uważam, że podwale to nie wylotówka!
        to dalej część miasta. a że ulica 2 3 pasmowa to tak samo jak zwyciestwa, niepodległości.
        nie ma świateł? są!
        są ludzie i też chcą życ normalnie a nie iść przez tunel i się oglądać czy nikt nie idzie lub wąchać szczochy patafianów z zoo.
        pomysł b. dobry
        oby nie zapomnieli o drodze rowerowej!

        • 13 15

        • tunel przynajmniej jest bezpieczniejszy (1)

          Jak jakaś babcia, dziecko czy inna "wózkowa" przebiega niezbyt szeroką i 1-kierunkową ulicę (co często widzi się na wysokości Huciska, gdzie przejście jest 2-etapowe), to jeszcze pół biedy. Ale gdy te same bezmózgie osoby lecą jak szalone przez 4 pasy (po 2 w każdym kierunku), to naprawdę lepiej ich "schować" pod ziemię w tunelu niż na cmentarzu...

          • 11 6

          • może niech te osoby decydują za siebie

            tyle o wolności pięknych słów.

            Wygoda kierowców tłumaczona bezpieczeństwem ludzi.

            Ludzie z kolei nie chcą tuneli mówiąc o bezpieczeństwa braku.

            Ciekawe.

            • 1 0

    • Na tym odcinku osiągam 450 km/h ,spróbuj przejść przez mój pas startowy w nocy:D (1)

      • 10 15

      • no to

        załatw sobie skrzydła i leć!

        • 4 1

    • (4)

      Kilka lat temu były tam światła i zawsze stało się korku w obie strony....a z prezentacji wynika że jeszcze chcą zwęzić ulicę do dwóch pasów w kierunku Stogów aby dodać bus pas...Po co?? tam autobusy nie stoją w korkach...a ścieżkę rowerową można umieścić na chodniku tam i tak praktycznie nikt nie chodzi.... a chodnik jest bardzo szeroki!!!!
      Jestem mieszkańcem Dolnego Miasta i nie pamiętam żebym tam kiedyś widział patrol policji wieczorem a o nocy to już nie wspomnę....
      Wracając do tematu wystarczy naprawić oświetlenie odmalować zamontować monitoring i co jakiś czas wysłać w nocy patrol policji...za coś im PŁACIMY...niech wreszcie przestaną w nocy chować po komisariatach i wyjdą na ulicę!!!!!

      • 17 9

      • i tak i nie! (3)

        kiedyś nie było WZtki
        kiedyś nie było POG
        kiedyś nie było ale może będzie Sucharskiego.
        to wszytsko odciąży ruch na podwalu.

        właśnie... kiedyś... świat idzie do przodu i to miasto ma być dla mieszkańca a nie mieszkaniec dla miasta :0

        • 6 7

        • no a przynajmniej 2 z nich łączą się z Podwalem.... na głównych ulicach zwolnijmy jeszcze bardziej ruch żeby żyło się lepiej i stało w korkach nie 15 min. a 30 40 min...Po co szybko wracać z pracy do domu skoro można postać sobie na światłach jednych drugich trzecich piątych i dziesiątych....by na Podwalu raz na powiedzmy 5 zmian świateł przeszło kilka osób...

          • 11 3

        • (1)

          to zlikwidujmy jeszcze tunele pod lotem przy komisariacie policji na Podwalu....

          no bo mamy W-Zkę POG i w przyszłości trasę Sucharskiego....Wszystkie te działania mają usprawnić ruch w naszym mieście...a budowanie co ok 200m sygnalizacji wcale tego nie ułatwi...

          • 9 2

          • Te działania mają ulepszyć życie w mieście

            Może niech o tunelach - czy polepszają życie - niech wypowiadają się okoliczni mieszkańcy.

            Przejeżdżasz przez ich dzielnicę jadąc do pracy - dostosuj się do tego, czego oni chcą. Oni Ciebie nie potrzebują. Ty ich dzielnicy widocznie tak.

            • 2 1

    • To może w końcu Straż Miejska wzięła by się do roboty, żeby było czyściej bezpieczniej.

      • 9 2

    • Jak się chodzi na siłkę i robi muskle (1)

      to nie ma się czego bać, a jak się jest takim leszczem na liścia, albo studencikiem to sami są sobie winni

      • 1 2

      • czyli do używania tunelu uprawnieni są tylko niektóre osoby

        Mężczyźni w wieku 20-40 lat, sprawni fizycznie, bez dzieci, koniecznie w grupkach kilkuosobowych.

        Reszta niech chodzi na około.

        • 0 0

    • KTO WYBRAŁ TEGO DZIECIAKA NA RADNEGO - BOZE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      i jeszcze te durnowate pomysły - wszędzi ebuduje się przejscia podziemne i nawet przy manjattanie miało powstać a on idzie w drugą stroną poza dobrymi stopniami na świadectwie i lizusiostwem partyjny to niczym innym nie zabłysnął

      • 10 2

    • jak sie boisz zmien droge do domu tak zeby ominac tunel!!!!

      • 3 2

    • mamy przykład w Gdańsku - węzeł kliniczna

      Proponuje przejść się tam i zobaczyć, że jest bardzo bezpiecznie. Nikt nie boi się tamtędy chodzić. No chyba, że akurat nie ma tam ochroniarza to wtedy ludzie się boją i jeżdżą tramwajami na około albo czekają aż zbierze się większa grupa. Ochroniarz jest opłacany przez bank BPH który ma siedzibę w biurowcu Stoczni Remontowej. Jest to skutek częstych napadów na ludzi tamtędy chodzących. Ludzie nie skarżyli się na inne miejsca - tylko na ten bezkolizyjny węzeł drogowy z tunelami i estakadami.

      Tak samo w tych tunelach na podwalu jest bardzo mało incydentów bo ludzie już wiedzą, że trzeba je omijać.

      • 0 0

  • komuś ze "władz" miasta mocno pasuje miernota. A moze to tylko preludium do prywatnego interesu tego kogoś? (16)

    miernota i interes, czyli robienie prywatnie kasy na boku. Zamiast zrobić porządek to mamy pomysła rodem z Kiepskich.

    • 248 76

    • ktos tu robi kasę.

      wyczuł taki intratny biznes ze ha. Co z tymi "zniszczonymi" tunelami z którymi nic do tej pory nie robiono. Gdzie były władze ?

      • 26 7

    • naziemne przejscie dla pieszych powinno być otwierane raz dziennie na trzy minuty . (3)

      i starczy.

      • 25 21

      • XXII wiek

        bedziemy latać na miotłach wiec i tunele bedą nie potrzebne.

        • 30 4

      • starczy to masz uwiąd (1)

        trollu

        • 7 3

        • ty też ?

          to jest nas dwuch

          • 1 5

    • przykład (8)

      Bazylea. Urządzanie przejść podziemnych to typowy przejaw dominacji samochodu nad pieszym. W śródmieściu nie ma dla nich miejsca. Przejścia wybudowane kilkadziesiąt lat temu zamyka się albo znajduje się im inne funkcje.

      historia.arch.p.lodz.pl/rehimage/kaliski/basel-bhfpl-sbwy1.jpg
      ze strony

      historia.arch.p.lodz.pl/rehtrans.html

      • 10 9

      • (4)

        w d*pie mam te cale przejawy dominacji samochodu nad pieszym. jako pieszy chce szybko przejsc na druga strone ulicy a jako kierowca samochodu plynnie jechac po drogach. tunel to umozliwia. a to ze sa zasyfione i nie do konca bezpieczne to zupelnie inna sprawa. tu tkwi problem a nie w tym ze samochod jedzie mi nad glowa. nikt mi w tunelu siedziec nie kaze. wrazliwi powinni zostac w domu.

        • 22 6

        • i właśnie udowodniłeś, że nie masz najmniejszego pojęcia o współczesnej urbanistyce (3)

          specjalnie dla Ciebie

          • 2 11

          • wcięło linka (1)

            wpisz w jutupa "Rozwój ulicy Potterstraat, Utrecht (Holandia)", może zrouzmiesz cokolwiek

            • 1 8

            • to będziemy się teraz prześcigać i sobie coś udowadniać?

              Pojedź do Londynu, Paryża i Berlina i potem powiedz jak się tam ma współczesna urbanistyka i czy nie ma tam tuneli.

              Też wolę szybko przejść przez tunel niż czekać. Czasami nawet idąc od UM wolę isć w stronę LOT-u niż krzyżówki z Huciskiem, bo zwyczajnie (nawet nadkładając ciut drogi) jest szybciej.

              • 13 2

          • p.... wspolczesna urbanistyke, architekture itp. KUPA szkla i metalu, badziewie i bezguscie,zalewajace nas nieestetyczne KLOCE, bunkry, ktorymi chwala sie dzisiejsi archYtekci, projektanci. za kilkanascie lat zmieni sie ich tzw. myslenie i to co proponuja dzis, juz nie bedzie wtedy "dżezi", zmienia "dezajn" i beda wysmiewac to co sami nam wciskali w imie "nowoczesnosci". a tunele zostana i beda swiadectwem dzisiejszych kpin z "nowatorskich" bredni tobie podobnych.

            • 2 3

      • Zlikwidujmy w takim razie tramwaje, autobusy, światła na przejściach i niektóre domy (2)

        Po co pieszy ma się kisić w autobusie i tramwaju upadlając się w ten sposób jako zdominowany przez wytwór myśli ludzkiej? Po co mają być obskurne domy skoro gwałcą poczucie estetyki wrażliwych pieszych? Po co wreszcie światła na przejściach dla pieszych, które stanowią przeszkodę w rozwoju nowego człowieka: filozofa-nie mam prawa jazdy/nie umiem jeździć/nie stać mnie na samochód - to będę krzyczał, że rower to jedyny słuszny środek komunikacji a najlepiej to dylać na piechotę jak w XVIII wieku?
        Tak na poważnie - jak w tym mieście mają już takie pomysły to niedługo trzeba będzie się na samolot przesiąść bo nam drogi zwiną albo zamienią w buspasy.

        • 7 2

        • mam prawojazdy, mam samochód, być może zarabiam lepiej od Ciebie (1)

          Ale mam też w spodniach wystarczająco wiele, aby nie musieć udowadniać sobie własnej wartości jazdą samochodem zawsze i wszędzie.

          Przeważnie jeżdżę rowerem.

          Zmiana W-Z na wspomnianym odcinku na drogę miejską jest w perspektywie kilku lat ideą więcej niż słuszną. Top jest fragment miasta, który może być ciekawy tak dla mieszkańców, jak i turystów, a nie dla samochodów. Może puśćmy też dwupasmową trasę na Długiej? Zmieści się. Wybudujemy też tam tunel.

          Człowieku - dowiedz się najpierw, co jest planowane w najbliższych latach, a potem narzekaj, że likwiduję tę autostradę w środku miasta. O obwodnicy południowej, węźle lipce, tunelu pod martwą Wisłą, nowej wałowej, tunelu od PKP do Toruńskiej słyszałeś? Jeśli nie, to proszę nie zabieraj głosu. Idź do swojego golfa i pojeździj sobie po mieście, aby pokazać, że Ciebie stać... Słabe.

          • 2 1

          • chwalipięta a kto to u ciebie widział,ale skoro tak piszesz to masz chyba strusie hahahahaha.i jak jeździsz na rowerze to uważaj żeby ci się w łańcuch nie wkręcił,bo z bulu dzwonek odgryziesz(chyba że masochista)hahaha.

            • 0 2

    • Wiadomo

      W tunelu się Budyń wylewa

      • 4 3

    • Najlepiej nic nie robić

      Jestem w radzie osiedla i reakcje ludzi są takie same: wystarczy, że ktoś wykaże inicjatywę, wychyli się i spróbuje coś uporządkować, naprawić etc., a natychmiast frustraci wylewają pomyje: spiski, władza, korupcja, nabijają kabzę, czemu to służy itp. Polska.

      • 1 0

  • Ludzie górą (15)

    pomysł jest dobry i znany na świecie.
    Czas na darmowe rowery jak w Warszawie i super sprawną komunikację.

    • 147 134

    • panie artysto (mam nadzieję, że nie za 3 grosze) (8)

      Gros normalnych ludzi musi korzystać z infrastruktury drogowej w godzinach szczytu, czyli wtedy, gdy dla pana jest środek nocy a następnie pora na śniadanie. Dam panu dychę dziennie na trunki poprawiające wenę, a pan na tym rowerku zrobi mi codzienne zakupy (takie "obsługujące" dom z ogródkiem, dzieci, psa). Z góry uprzedzam, że kupuję opakowania zbiorcze.

      • 33 42

      • Codzinnie kupujesz te góry opakowań zbiorczych?

        Jedź sobie raz w tygodniu.
        Chyba że jesteś nierozgarnięty i nie potrafisz zaplanować zakupów to wtedy to co napisałem uznaj za nieaktualne.

        • 29 27

      • lol

        szczegolnie jesli masz korek i stoisz to przejscie Ci bardzo przeszkadza....

        • 16 3

      • a do pracy, choć taniej i szybciej jest np. SKM czy tramwajem (3)

        każdy jedzie sam samochodem. Bo przecież nie po to kupił, aby teraz samochód stał. I trzeba się pochwalić przed sąsiadami. Choć nie wiem, czym? Bo dzisiaj sam fakt posiadania samochodu już o niczym nie świadczy.

        • 13 8

        • choć rzeczywiście na zakupy jest to problem.

          mieszkam sam i zakupy na rowerze bywają problematyczne. Ale da się.

          • 7 5

        • (1)

          sorry, ja jeżdżę samochodem, nie tylko dlatego, żeby pochwalić się przed sąsiadami (których nie znam, bo właśnie się przeprowadziłem), ale głównie dlatego, że jestem LENIWY!!!

          • 8 3

          • i brawo za szczerość :)

            A nie głodne kawałki o bezpieczeństwie pieszych itp.

            • 0 0

      • normalni ludzie wiedzą, że można się poruszać po mieście na różne sposoby (1)

        piesi też muszą korzystać z infrastruktury drogowej

        • 7 1

        • i nikt im nie bron przejście podziemne to też infrastruktura drogowa .

          • 1 1

    • niestety Norbercie jak widac to forum czytaja glownie samochody i motory

      a przynajniej tak sadze po opiniach do Twojej wypowiedzi.

      • 6 14

    • Sprawną komunikację... (4)

      ... marzenia ściętej głowy. Ot i paradoks mieszkam w dzielnicy z SKM, BUS, TRAM. Do pracy nie dojadę SKM, Do autobusu muszę pedałować 7min z autobusu 11min, jazda 16min = 34 min zakładając że idealnie podpasuje mi bus z godzinami zakończenia i rozpoczęcia pracy. Teraz TRAM: dojście 8min jazda 22min dojście 10min = 40 min te same założenia jak dla BUS. Dojazd Rowerem: Przez 4 miesięcy niemożliwy dojazd do pracy rowerem (nie wciskajcie mi tu że w grudniu styczniu lutym (oraz dni na jesień/wiosna=1 mies) komfortowo dojeżdża się do pracy przy wietrze, śnieżycy, lodzie, deszczu, mrozie). Kolej na Samochód: dojście do parkingu 1 min, dojazd 10min rano, 15min powrót, dojście 1 min = max 17min.( w okresie zimowym 5min skrobania szyb) Ot i ciekawostka komunikacją jakoś gorzej. Wiem że to mój przypadek, wiem że jestem tym złym co tróje środowisko, wiem że wetkniecie moją wypowiedź do ''tych które z nami walczą o nowoczesne czyste miasto dla ludzi'', ale szczerze, to ja też jestem człowiekiem i dla mnie tak wygodniej oraz szybciej. Walka o miasta bez samochodów pełne rowerów. Walczycie o własną wolność i przywileje ograniczając wolność i przywileje innych. Nie widzicie w tym sprzeczności. Wasze zdanie jest ''lepsze'' bo jest Wasze.

      • 19 7

      • ghost przeginasz na tym portalu nie po raz pierwszy (3)

        miasta przyjazne dla ludzi to miasta z dopuszczonym ruchem samochodowym, ale nie traktujące tego ruchu jako środka transportu, któremu trzeba podporządkowywać wszystkie elementy infrastruktury. Uspakajanie ruchu daje większy wzrost przepustowości skrzyżowań (dla ludzi, ale też dla pojazdów) niż poszerzanie jezdni.

        • 9 5

        • Przeginam (2)

          hmmm dla mnie przeginaniem jest:
          1) żądania odśnieżania ścieżek rowerowych za moje pieniądze (w przeciwieństwie do rowerzystów oni też korzystają z ulic choćby przy dowożeniu produktów do sklepów z których korzystają)
          2) budowa przejść podziemnych na ulicy Nowa Kościuszki, a zamykanie ich na Pdwalu

          Żeby była jasność też jestem za zmniejszaniem liczby samochodów w mieście i uważam, że nie powinno być to priorytetem, ale nie znaczy to, że mamy przestać budować drogi czy zamykać przejścia podziemne tylko po to, aby ZMUSIĆ do zaprzestania korzystania z samochodu jako środka transportu.

          • 11 1

          • budowa przejść na Nowej Kościuszki,czy N. Słowackiego jest skandalem (1)

            i należy o tym mówić otwarcie. Trasa Słowackiego ma być tranzytowa teoretycznie tylko do wybudowania tunelu pod Martwą Wisła, kiedy to cały ruch tranzytowy powinien być skierowany na obwodnicę południową, a z niej na krajową 7, 1, A1 lub S6.

            Mimo tego z Wrzeszczańskiego odcinka Słowackiego zrobiono tunel, autostradę w środku miasta. Szkoda patrzeć. Ta droga była bardzo potrzebna. Dobrze, że powstała. Popieram jej budowę, ale to powinna być Aleja, nie autostrada!

            Jak ktoś chce zobaczyć jak można zrobić dobrą aleję niech się przejdzie wzdłuż zwycięstwa czy Hallera. Można spotkać rodziców z dziećmi na spacerach. Jest hałas, są samochody, ale też dużo zieleni, chodnik, ścieżka rowerowa.

            Szkoda, że nikt nie pomyślał (!?) o takim rozwiązaniu na Słowackiego.

            Nie mówię, że ekrany są tam wszędzie złe. Jest kilka miejsc, w których rozumiem ich postawienie. Jednak są też miejsca, gdzie to chyba broni tylko interesów producenta... Choćby wzdłuż zbiornika retencyjnego.

            Zniszczono bardzo fajny kawałek dzielnicy z powodu nadmiernego dostosowania jej do tylko jednej grupy. Ważnej, ale nie jedynej. Niewiele by stracili, gdyby zrobiono z tego aleję, a ile miasto by zyskało.

            • 7 1

            • jaka bzdura !!!!!!!przestudiuj mapę to nie ma być aleja na spacerki ,tylko arteria tranzytowa łącząca obwodnice,tunel pod martwą Wisłą,obwodnicę południową i 7, 1, A1 lub S6.a banery w niektórych miejscach masz rację niepotrzebny wydatek.

              • 0 1

  • Jak armia czerwona... (2)

    Nie wiadomo jak dobrze wykorzystać to trzeba rozwalić...

    • 253 51

    • im chyba przyświeca tylko chęć zmiany (1)

      "jeśli coś jest - należy to zmienić - nieważne czy dobre czy złe, urzędnik musi się wykazać" - stąd takie absurdalne pomysły. Od lat piesi i kierowcy - wyjątkowo ZGODNYM GŁOSEM - mówią że przejścia podziemne (lub nadziemne) to jest najlepsze rozwiązanie, bo usuwa punkt zapalny w postaci świateł i przejść, dla pieszych jest najbezpieczniejszy z możliwych, a samochodom nie tamuje ruchu. To tak jak skrzyżowania bezkolizyjne. Krótko mówiąc: nie da się potrącić pieszego w tunelu (wie o tym chyba każdy), więc propozycja likwidacji tunelu oznacza celowe i świadome stwarzanie dodatkowego zagrożenia dla pieszych. Tego zagrożenia, które już nawet PRL wyeliminował.

      • 10 3

      • Dodatkowo

        tunelem szybciej się przechodzi. Cieszę się, że pod Podwalem są tunele i nie trzeba przechodzić w poziomie jezdni jak na Grunwaldzkiej, a oni chcą to zburzyć!

        • 12 5

  • przejścia dla pieszych na drogach szerszych niż 2 pasy (35)

    w jedną stronę powinny BYĆ ZAKAZANE !!!

    • 364 105

    • nie muszą (18)

      Istnieje sygnalizacja.
      Taki wynalazek.

      • 36 46

      • ale to generuje korki (8)

        • 55 34

        • idź pieszo... (4)

          to nie będziesz stać w korku.

          • 41 51

          • Długo nad tym myślałeś? (1)

            • 23 21

            • w mgnieniu oka

              • 9 6

          • co za żenujący komentarz (1)

            Jak ktoś jedzie do Elbląga to raczej na piechotę nie dotrze. Ale spoko, taki komentarz zawsze można sobie strzelić.

            • 1 1

            • Ale to powinien mieć autostradę za miastem

              a w mieście aleję.

              Spokojnie wyjechać płynnym ruchem z miasta, a za miastem móc jechać 120-150.

              W mieście 40-80 jest dobrą prędkością. Nie widzę powodu, dla którego miałoby się tworzyć drogi, na których można rozwijać większą szybkość.

              • 4 1

        • to czas na rower (1)

          • 17 15

          • w d....

            sobie wsadź rower.

            • 6 9

        • przejscia dla pieszych

          nie generuja korkow

          • 6 8

      • (8)

        widać jak ostatnio to "zadziałało" w Gdyni
        trzy osoby w szpitalu!

        • 33 18

        • (6)

          przejechane przez pijanego kierowcę.
          Usprawiedliwiasz pijaństwo kierowców samochodów?

          • 20 11

          • do tunelu by nie wjechal (5)

            nawet po pijaku.

            • 32 10

            • oj, zdziwiłbyś się... (4)

              W tunelu inni pijani obijają mordy.

              • 19 5

              • (3)

                żaden pijany nie ma takiej petardy w łapie jak rozpędzony wóz

                • 10 3

              • (1)

                a wystarczy nie pchac się na chama na pasy jak widzisz ze ktoś nie zwalnia

                • 2 8

              • jadąc samochodem prosto na zielonym też zatrzymujesz się gdy widzisz że z boku ktoś nie zwalnia?

                • 0 0

              • chyba, że ma nóż ;)

                • 1 0

        • no to teraz pytanie godne przemyślenia- wolisz być potrącony czy napadnięty? Pierwszego można najczęściej uniknąć stosując zasadę ograniczonego zaufania, z drugim gorzej.

          • 11 3

    • drogi szersze niz 2 pasy powinny byc w centrum zabronione (1)

      to chyba oczywiste. Tam żyją ludzie!

      • 33 16

      • nie jest to dobre podejście.

        Chodzi o to, aby te drogi miały służyć głównie ludziom.

        A nie ludzie drogom. Pieszy, rowerzysta, komunikacja miejska, samochody, tranzyt muszą w mieście współistnieć.

        Na równych zasadach. Nikt tu nie jest ważniejszy. No właśnie, czy autobus / tramwaj z 100 osobami powinien mieć 100 "racji bytu", a SUV z jedną osobą na pokładzie "1 rację bytu" przy ustalaniu pierwszeństwa i priorytetów.

        Słusznym jest argument, że komunikacja miejska nie jest idealna. Jednak gdyby wprowadzić pewne udogodnienia dla niej, to okazałoby się, że zaczyna doganiać, a czasem wyprzedzać samochód.

        Nie chodzi o to, aby zabronić jazdy samochodu w mieście, tylko żeby miasto nie było jedną wielką autostradą. Dobra sieć alei, kilka dróg wyjazdowych na obwodnicę i od razy żyłoby się lepiej :)

        • 4 1

    • wpisz w google "pobicie w tunelu dla pieszych" (7)

      • 5 8

      • "PGE Arena ma już tunel dla pieszych" (4)

        "Do użytku oddany został tunel dla pieszych przy PGE Arenie Gdańsk. Pierwsi kibice będą mieli okazję skorzystać z niego już 10 czerwca, kiedy w meczu grupy C UEFA Euro 2012 Hiszpania zagra z Włochami. Jego budowa, łącznie z malowaniem, trwała cztery miesiące. "

        • 4 2

        • (3)

          a widziałeś ten tunel? on nie ma schodów, i jest bardzo krotki. Przypomina "tunele", obecnie nazywane "murki" na dawnej linii kolejowej wrzeszcz-rębiechowo
          Tam, przy PGE, układ jezdny wymusza tunel bo jest zjazd z nowego wiaduktu i jest nasyp drogowy, a tunel jest w tym nasypie.

          • 6 0

          • (2)

            to jeśli nie ma schodów, to nie będzie obsikany i niebezpieczny?

            • 4 5

            • dokładnie tak

              • 7 1

            • tunel tam jest na wysokości terenu. Nie schodzisz nigdzie

              widzisz wchodząc do niego, co jest po drugiej stronie.

              Nie jest to rozwiązanie idealne, ale nie jest też złe.

              Jest wysoki, szeroki i krótki. Myślę, że w tamtym miejscu było to niezłe posunięcie, bo pozwoli w przyszłości na ruch po drodze zielonej nawet w trakcie imprez.

              • 4 0

      • A na ulicach, w knajpach i w SKM nie biją? (1)

        • 3 1

        • w lotto łatwiej trafić 3-kę niż 6-kę

          W mordę łatwiej dostać w tunelu niż na przejściu dla pieszych.

          • 0 1

    • w centrum drogi szersze

      niż 2 pasy powinny być ZAKAZANE

      • 12 11

    • (1)

      pisanie, że coś powinno być zakazane powinno być zakazane!!!

      • 21 1

      • pisanie, "że coś powinno być zakazane powinno być zakazane!!!" powinno być zakazane!!!

        • 2 0

    • to właśnie na takich są najbardziej wskazane! (2)

      Dlaczego? Bo tam jest największy ruch, więc 1) przepustowość musi być duża (światła to opóźniają) 2) przejście tunelem jest szybsze i bezpieczniejsze (jak szybko się idzie przy Locie, a jakby się szło górą przez światła dwuetapowe, dwie jezdnie i tory? To samo na Wzgórzu św. Maksymiliana)

      • 3 2

      • Przejście przy Wzgórzu jest akurat rozwiązaniem dobrym

        Ale zobaczmy, że:
        1. Po jednej stronie łagodne zejście lub schody, po drugiej schody lub winda.
        2. Tunel ten jest wyższy niż choćby gdański przy głównym
        3. Bardzo dobrze oświetlony
        4. WIDOCZNE kamery
        5. Sporo ludzi cały czas tam chodzi
        6. Odpowiednie kolory ścian - jasne.
        7. Wchodząc z jednej strony widzisz co jest na końcu - porównaj choćby z tunelem przy okopowej w Gdańsku...

        • 4 0

      • Dlaczego piszesz o przejściu przy Bramie Wyżynnej?

        Może dlatego że tylko te znasz. A nie znasz tych o których mowa.

        • 0 0

  • (1)

    Aha, prędzej Polska zostanie honorowym przewodniczącym unii międzyplanetarnej niż się ktoś weźmie za samochody na chodnikach.

    • 91 21

    • nieprawda, w wielu miastach a nawet w Gdańsku już się za to biorą

      chociaż przydałaby się większa konsekwencja

      • 4 3

  • CZAS NAJWYŻSZY (49)

    Są brzydkie, niebezpieczne i niewygodne.
    Sama prawda.

    • 116 228

    • (46)

      bzdury odkąd istnieją nikt z pieszych tam nie zginął ,nie był ranny.co za pierdoły ludziom do głowy przychodzą,to pieszym nie chce się zejść perę schodków,to JUŻ LENISTWO TOTALNE!!!!!!!!!!!

      • 36 27

      • LIKWIDOWAĆ (12)

        byli ranni, byli
        np. kobiety, staruszki przewrócone przez wyrywanie torebek, ci co pośliznęli się na schodach;
        tam nie ma wind, miasta nie stac na rewitalizację tego i na dodatek żeby to utrzymywać

        • 22 11

        • do ww (1)

          tak tak byli ranni z przyczyn niezależnych od kierowców ,a co na chodniku albo przejściu się nie poślizgniesz jak nie uważasz co?ta na rewitalizację nie stać a na przebudowę tak ? nie bądź naiwny.jak w filmie 40-to latek to nic jezioro przesuniemy tu,a blok postawimy na miejscu jeziora,hahaha,a co to za pieniądze,a to za wniosek racjonalizatorski premia.tak pewno i tu będzie jak to dojdzie do skutku,hahaha

          • 10 10

          • to był inny film

            "poszukiwany poszukiwana"

            • 2 0

        • Pieniądze są (1)

          Ale na Mauzolea Budynia - ECS i podobne.

          • 17 5

          • ECS nie jest z pieniędzy miasta

            Muzeum II WŚ nie wiem, ale chyba też nie.

            • 0 0

        • No tak byli ranni ,a to pech. Trzeba tunele zamknąć ,teraz to będą już tylko zabici na 3-pasmówce, przynajmniej nie będą się (7)

          MĘCZYĆ:)

          • 14 7

          • zwolnij, nie zabijaj! (6)

            • 6 2

            • (4)

              jak będą tunele to nikt nikogo nie zabije.chyba ze wlezie bo mu się nie będzie chciało skorzystać z przejścia podziemnego!!!!!!

              • 8 6

              • jeżeli ktoś jest nawet nie w pełni przytomny (3)

                to nie znaczy, że nie ma prawa do bezpiecznego poruszania się po mieście. Uspokojenie ruchu bardziej poprawia płynność ruchu i przepustowość sieci ulicznej niż poszerzanie ulic.

                • 7 4

              • (2)

                no nieźle skoro uważasz ,że dwoma pasami przejedzie więcej pojazdów w tym samym czasie co trzema lub czterema .no to gratulacje z matematyki i rozumowania.

                • 6 1

              • ruch z tych 4 pasów musi być gdzieś "odebrany" (1)

                Co z tego, że pozwolimy na 8 pasmową drogę?

                Możliwości:
                1. (Dająca naprawdę poprawę _jazdy_, nie mylić z "życia w mieście") całe miasto zaasfaltować 8-pasmowymi drogami. Wtedy będzie działać.
                2. Ludzie, którzy do tej pory nie jechali samochodem , bo nie lubą korków - wsiądą w samochód.
                3. Ruch będzie płynny na odcinku 4-pasmowym, po czym będzie zwężenie do dwóch czy jednego pasa i cała inwestycja poszła.

                Przykłady pktu 3 - "stara słowackiego", dawniej W-Z i Kartuska.

                Naprawdę budowa tylko w szerz nie rozwiązuje problemów.

                • 1 1

              • nikt nie chce tam 8-miu pasów .to najlepiej jeszcze mocniej zwęzić?jest pas na lewoskręt,2 pasy jazda na wprost,i pas do jazdy w prawo i nikt nie mówi o rozbudowie,tylko o likwidacji przejść podziemnych.

                • 1 1

            • Najlepiej nie jedź , bo jeszcze kogoś zabijesz. Od dzisiaj jezdnie są dla pieszych.

              • 2 5

      • to piesi muszą po schodać naginać żebyś mógł szybciej dojechać do czerwonego na następnych światłach? (27)

        • 22 11

        • (22)

          Tak po to budowano takie przejścia,dla bezpieczeństwa pieszych i płynności ruchu pojazdów!!!!!!jeśli nie zdajesz sobie z tego sprawy lub nie ogarniasz no to współczuje!!

          • 13 17

          • czerwone światło i kierowca który je respektuje (21)

            to wystarczające elementy bezpieczeństwa.
            Ulice to nie autostrady. Nie powinniśmy równać do Moskwy tylko raczej do Berlina.

            • 15 12

            • do ww (20)

              a co ma piernik do wiatraka? ulica to ulica a nie deptak dla pieszych .chodzi o WASZE BEZPIECZEŃSTWO!a nie o to że komuś jakąś torebkę złodziejaszek zajumał.idąc twoim tokiem (rozumowania?)bezkolizyjność między pieszymi a pojazdami to według ciebie chore,nienormalne ?no to gratuluje toku twojego rozumowania!!pozdro.

              • 8 9

              • (7)

                Wasze? Ot ciekawostka. Człowiek, który nigdy nie był pieszym.
                Jestem kierowcą i nie znoszę tego szpecącego centrum potworka jakim jest Podwale. zwęzić, wydzielić miejsca do parkowania, odtworzyć skrzyżowania, włączyć "Dolne Miasto" z bastionami do szlaku turystycznego. Auta mogą jechać (już dziś) południową obwodnicą, a za 2 lata tunelem pod martwą wisłą.

                • 11 2

              • (6)

                i dalej zapytam co ma piernik do wiatraka?????????to może Okopową i wały Jagielońskie rozkopać i zrobić tam fosę tak jak było kiedyś, albo z całego tego terenu zrobić skwer postawić pomnik cesarza Wilhelma I tak jak było do 1945r. PISZESZ rozwalmy wiadukt,wyłączmy z ruchu kołowego :podwale przedmiejskie,aleję armii krajowej i cofajmy się do czasów osady.poronione pomysły,

                • 5 8

              • i co już pomysł się nie podoba ?bo ja to jak już to bym tak to widział.

                • 0 2

              • jak nie kumasz, to obejrzyj sobie trochę filmów na temat bezpieczeństwa (2)

                ruchu drogowego w Moskwie na YouTube. Tam przypuszczalnie nie czułbyś się bezpiecznie nawet jako kierowca.

                • 4 2

              • (1)

                a co mnie Moskwa albo Berlin obchodzi!

                • 2 4

              • dostajesz na tacy przykłady miast, gdzie stosuje się Twoją koncepcję komunikacji

                • 1 1

              • pamiętaj w jakim kontekście jest to mówione

                1. Tunel + trasa Sucharskiego powinny zlikwidować ruch do portu / szerzej przemysłu w tamtym miejscu.
                2. Węzeł Lipce + tunel od PHP do Toruńskiej powinien zlikwidować ruch z Warszawy do Wrzeszcza
                3. Nowa Wałowa powinna zlikwidować ruch z Wrzeszcza na Stogi / Przeróbkę / Sobieszewo / Warszawę (z Jana z Kolna przejazd na Głęboką z ominięciem Podwala)

                Jak widać, starczy tylko wiedzieć, co jest planowane w najbliższym dziesięcioleciu w mieście, aby nie bić piany.

                Najszybciej powstanie tunel pkt 1.

                Centrum należy odzyskiwać dla ludzi.

                • 1 1

              • To nie byłby głupi pomysł

                po wybudowaniu wszystkich dróg, które mają powstać w okolicy.

                Widocznie nie wiesz, co ma być budowane (poszukaj: nowa Wałowa, tunel pod martwą Wisła, Obwodnica południowa + węzeł Lipce, tunel pod Huciskiem, nowa politechniczna).

                Jeśli wtedy nadal będziesz uważał, że przez środek miasta musi iść autostrada, to już będzie Twój problem.

                • 1 1

              • "...chodzi o WASZE BEZPIECZEŃSTWO" - dobre (11)

                a o twoje to już nie? Twoja matka też kiedyś będzie potrzebowała tam przejść. I co? - wyślesz ją tunelem?
                PS.
                Tylko nie mów, że siedzi z tyłu.

                • 9 1

              • (8)

                tak siedzi ,a o moje to się nie martw.

                • 0 7

              • (7)

                a cudze matki, ojcowie, rodzice z dzieckiem w wózku mają dylać w tunelach gdy będą chcieli pójść załatwić swoje sprawy do urzędu skarbowego/pomorskiego urzędu wojewódzkiego/urzędu marszałkowskiego czy wyrobić paszport. Nie no, super. Odseparowanie oryginalnej zabudowy na Dolnym Mieście (niezniszczonej
                bombardowaniami jak duża część starówki) i terenów o potężnym potencjale turstycznym od głównego szlaku turystycznego gratis. Wszystko w imię dobrego dojazdu dla mitycznych ludzi z Elbląga, którzy nie chcą postać na światłach, które z resztą i tak byłyby zsynchronizowane z tymi na skrzyżowaniu Podwala i Okopowej. Biedni bądą zmuszeni przejechać Południową Obwodnicą (węzeł w Pruszczu na ukończeniu), Tunelem (dostępny za 2 lata, termin na razie niezagrożony), lub Nową Wałową (w planach). Wypłacz mi o tako rzekę. A jeśli ich celem jest faktycznie Gdańsk Główny, to, o zgrozo, mogliby wybrać kolej.

                • 4 2

              • (6)

                ale problem zejść parę schodków i wejść parę schodków w du8E wam się już poprzewracało dbacie tylko o SWOJE WYGODY. to jedź autobusem nie będziesz musiał schodkami chodzić a może dwa schodki to też za dużo ominiesz ten uciążliwy dla ciebie tunel i gitara.

                • 4 7

              • (5)

                łatwo powiedzieć komuś kto widocznie nigdy wcześniej nie męczył się z wózkiem na schodach, a mówimy tu o dojściu do urzędów wojewódzkich, które jak każdy urząd mają być łatwo dostępne dla wszystkich, nie tylko zmotoryzowanych.

                • 3 2

              • (4)

                męczyłem się nawet z bliźniaczym i nie jęczałem jak wy.z małego g..a robicie problem a wydaje mi się ,że z lenistwa! i żeby tylko uprzykrzyć życie innym,jak już ci tunel przeszkadza to nie ma problemu przejście na Hucisku idź w lewo 300m prosto i masz przejścia po pasach.to zaraz będą beki ,że 2 lub 4 przejścia mają do pokonania.jakie to urocze. przyziemne samolubne myślenie.

                • 3 2

              • (3)

                Sprzyjaj blokowaniu potencjału całej dzielnicy dla swojego komfortu podróżowania autem. Nazywaj innych samolubami.

                • 2 3

              • (2)

                jaki potencjał tej dzielnicy ?tak komfort jazdy i pracy jestem kierowcą zawodowym,a ty chyba sfrustrowanym pieszym ,który oblał ileś tam egzaminów na prawko.

                • 2 3

              • pewnie, pewnie - bo żaden kierowca nie może być za ucywilizowaniem Podwala. Jestem kierowcą, jestem z Gdańska i życzę sobie, żeby przez środek starówki nie biegła już przelotówka skoro pojawiła się jedna alternatywa przejazdu (POG), a druga (tunel pod martwą wisłą) jest w budowie.

                • 1 1

              • Jako kierowca zawodowy chcesz mieć wszędzie autostrady

                to nawet zrozumiałe, bo na światłach marnujesz połowę życia.

                Jednak jako kierowca zawodowy (zakładam, że ciężarówki?) w ogóle nie powinieneś wjeżdżać do centrum jeśli nie jest to Twój cel, a jedynie środek do celu.

                • 1 0

              • chodzi o to, że nie chce im się obszczanych tuneli czyścić (1)

                i odnawiać. Taniej zakopać...

                • 3 0

              • tak bo to my kierowcy im tam szczamy co.

                • 1 0

        • (3)

          taaaaaaaaaaa tak sobie myślę ,że może ruchome chodniki wam po montować żebyście nie musieli nóżkami przebierać,i może się nie zmęczycie nie przewrócicie się.myśl myślenie ma przyszłość.

          • 2 6

          • (2)

            też się nie podoba bo już minusy ?no to ja już nie wiem gdzie ja żyje.aaaaaaaaaaa to może zróbmy TAK!kierowcy na chodniki a piesi na ulice.może to was zadowoli .

            • 1 4

            • strzelasz nie w tym kierunku (1)

              Nie wiem, idź pobiegać. Wylewasz tu swoje stresy.

              Ludzie nie chcą mieć tuneli. Skoro są dla ICH bezpieczeństwa mają prawo ich nie chcieć.

              Jeśli natomiast nie piszesz o ich bezpieczeństwie, tylko swojej wygodzie to jaki obłudny musisz być, aby się oburzać, że kto inny dla swojej wygody nie chce tunelu.

              Dla Ciebie tunel wygodny -> chcesz go i uważasz, że to ok.
              Dla kogoś niewygodny -> nie chce go -> uważasz jego postawę za egoizm, bo TOBIE się będzie gorzej jechało.

              Nie wszystkie i nie wszędzie tunele są złe, ale akurat te łączące główne miasto i dolne miasto nie są najlepsze.

              • 0 1

              • i czy jadę ,czy idę tunelem DLA MNIE to wygoda,a uczęszczam tamten dy baaardzo często.

                • 0 0

      • (4)

        powiedz to ludziom na wózkach lub z wózkiem, że im się nie chce zejść

        • 0 2

        • a co za problem windy no pomyśl.

          • 1 1

        • (1)

          Matki z wózkiem lub inwalidzi nie wjadą samodzielnie na główne miasto, czy to od bramy wyżynnej, czy od strony dworca.

          Ale radni uważają te tunele za te dobre;)

          • 1 2

          • no co ty przecież takie przejście z pasami jest na Hucisku

            • 1 0

        • A podjazdów to już tam nie ma, prawda? Zapraszam na Chmielną.
          I jeszcze jedno - jestem pieszym, codziennie korzystam z tunelu i jestem z tego bardzo zadowolony, nie muszę marnować czasu czekając na zielone światło, przechodzę bezpiecznie.
          Ograniczać ruch samochodów? Jestem za. Pod warunkiem, że komunikacja miejska będzie dogodna dla mieszkańców, a nie urzędasów.

          • 4 0

    • chyba

      wiesniak. Znam takich co udają miszczan a słoma i niewiedza z butów wyłazi na kilometr...

      • 3 0

    • A nie prościej i mądrzej byłoby zrobić remont, wymyć, pomalować

      poprawić oświetlenie oraz wysyłać więcej patroli pod tunele? Przejście podziemne jest bezpieczne dla pieszych, ale na całym świecie takie miejsca są szczególnie patrolowane. No i kamery monitoringu to już absolutne minimum.

      • 9 5

  • (2)

    Tylko pamiętajcie, kochane władzuchny, żeby przy okazji tej modernizacji, prowadzić minimum dwa inne remonty, w promieniu 2km od tuneli na Podwalu. Tylko wtedy, uda Wam się doprowadzić Gdańszczan do szału, bo przecież o to chodzi, prawda?

    • 109 24

    • jeżeli jesteś miłośnikiem logiki, (1)

      to dlaczego myślisz że taki ruch doprowadzi gdańszczan do szału? DO szału może to doprowadzić tylko część gdańszczan, którzy mają kłopoty z wyobrażeniem sobie, że po mieście można poruszać się inaczej niż samochodem. Nawet wśród kierowców to chyba mniejszość.

      • 9 15

      • Doprowadzi do szału pasażerów spóźniających się autobusów.

        • 2 2

  • Ziarno głupiego pomysłu zostało zasiane (23)

    i już kiełkuje. Czy to przypadkiem nie M. Naskręt pisał o przerobieniu tej ulicy na miejską? Widać radni czytują trojmiasto.pl i wyłapują co głupsze idee. Zatem ja proponuję budowę kosmodromu, nowego budynku UM na wodzie i metra do Kartuz.

    • 307 77

    • (1)

      budynek um na wodzie to akurat doskonały pomysł
      jakaś mała awaria...
      ...i mielibyśmy normalnosć

      • 31 2

      • i więcej ludzi będzie ginąć

        ten facet to wariat i szkodnik, buspas powinni zlikwidować, tam nie ma autobusów

        • 2 2

    • (2)

      Ja proponuję, żeby przerobić tę ulicę do końca na autostradę, żebyś ty mógł szybko dojechać swoim samochodem z Kartuz. Ludzi poupycha się do kanałów.

      • 23 21

      • K..wa a kto niby tymi samochodami jezdzi. zwierzeta? Jezdzi Ci ktorzy utrzymuja to pindolone panstwo placa niebotyczne podatki w (1)

        • 17 14

        • A po chodnikach chodzą niewilnicy

          którzy nie płacą podatków, nie utrzymują tego państwa i w ogóle to lepiej żeby zeszli do podziemia.

          Nie chodzi o to, aby jednych czy drugich uważać za lepszych. W mieście trzeba szukać równowagi. Za dnia odpowiednio zabezpieczony tunel nie jest zły. Akurat tamte tunele są przykładem tego, jak nie powinno się ich robić (długie, dosyć wąskie, a przede wszystkim niskie i ciemne, brak kamer i dobrego oświetlenia, często pomalowane na ciemne kolory).

          Na pewno należy starać się rozwiązać ich problemy. W jaki sposób? Dobrze o tym porozmawiać. Nie trzeba od razu skakać sobie do gardeł. Spokojnie.

          Inna sprawa, że W-Z musi zmienić swój charakter. Po wybudowaniu tunelu pod Martwą Wisła powinien tam obowiązywać całkowity zakaz tranzytu. TIRy na obwodnice, a nie przez centrum.

          Wtedy należałoby przywrócić skrzyżowania choćby z Chmielną (coraz bardziej zabudowana wyspa Spichrzów) oraz Łąkową (inaczej rewitalizacja dolnego miasta to mrzonka)

          • 2 1

    • Zobacz po ile lat mają członkowie tej komisji. W większości to duże dzieci które sączyły szkołę i nigdy nie pracowały. (2)

      Więc skąd oni mają wiedzieć jak to powinno wyglądać?

      • 24 12

      • A Ty całe życie tęsknisz za komuną i nie możesz się przestawić na inne myślenie.

        • 6 14

      • ja pracuję od 3 lat i bardzo sobie zawsze chwaliłem SKM

        A znałem ludzi, którzy jeździli koniecznie z Gdańska do Sopotu samochodem. No ich wybór, ale niech nie narzekają, że "utknęli w korku" bo sami tworzą korek.

        • 0 0

    • Do Kartuz? (1)

      to tam skad pochodzisz ze swoim wiesniacko-malomiasteczkowym podejsciem?Wracaj tam jak najszybciej bo to dopiero poczatek ;)

      • 3 23

      • przypadkowo zaminusowałem

        miał być plus oczywiście. Faktycznie większość tutaj niestety ma takie małomiasteczkowe poglądy.

        • 4 8

    • to nie Naskręt, to Europa i Świat (8)

      Widziałem na własne oczy w Europie Zachodniej. Likwidacja kładek nad ulicą i robienie przejść normalnych. Kawałek dalej na tej drodze z 2x(2+buspas) zrobili 2x(1+buspas) bo korki i tak były a okolica przestała być atrakcyjna chociaż prawie centrum - ZWĘZILI drogę niedowiarku.

      • 9 11

      • (7)

        W Europie nie ma rozjeżdżania pieszych samochodami.

        • 9 4

        • hahahahahahahhahahahahahahaha dobry skecz!

          • 3 3

        • (4)

          tylko walcami hahahahaha

          • 4 3

          • kers (3)

            wracaj już do nauki, gimbusie

            • 2 3

            • do mamuśki jestem emerytam hahahaha (1)

              hahaha do roboty albo prania i jeszcze bardzo młoda skoro używasz określenia gimnazjalisty haha

              • 0 2

              • wcześniej twierdziłeś, że zawodowym kierowcą...

                • 0 1

            • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • cieszę się, że się zgadzasz, że kierowców mamy z tyłka

          I trzeba poprawić ich zachowanie, ale nie zrobimy tego przyzwyczajając ich do tego, że pieszych nie powinno być na drodze.
          Dziś na grunwaldzkiej korek przed GB w stronę Oliwy - samochody oczywiście wjeżdżają na pasy i Pani z dziećmi musi sobie slalom robić. Jak nie ma miejsca za skrzyżowaniem lub pasami to zatrzymaj się przed! Nie blokujesz innych i jest lepsza widoczność!

          • 0 0

    • to jest miasto i tu nie ma miejsca na autostrady (2)

      Dziwi mnie tylko jedna rzecz - Podwale przedmiejskie próbują odzyskać, a jednocześnie tak pięknie spieprzyli Nową Słowackiego.

      Trasa Słowackiego jest bardzo ważna. Cieszę się, że powstała, ale te ekrany akustyczne, przejścia dla pieszych podziemne. Tu poszli po rozum do głowy, tam jakoś się nie udało.

      Mam nadzieję, że po zbudowaniu tunelu pod Martą Wisłą i Trasa Słowackiego doczeka się czasów przerobienia na Aleję.

      • 14 10

      • (1)

        ekrany Ci się nie podobają, kiedy jedziesz Nową Słowackiego samochodem? To kup mieszkanie w budynku przy samej ulicy na dawnej Partyzantów. teraz, póki jeszcze nie ma wszystkich ekranów.

        Punkt widzenia, jak wiadomo, zależy od miejsca siedzenia, ale Ty jako wytwórca hałasu powinieneś milczeć.

        • 4 12

        • kupując mieszkanie w takim miejscu wiesz na co się decydujesz

          Ja bardzo rzadko jeżdżę samochodem po mieście. Z przyczyn ideologicznych.

          Dużo częściej możesz mnie spotkać w tamtych okolicach pieszo lub rowerem.

          Hałas jest zły i należy go ograniczać. Są tam miejsca, gdzie ekrany są ok. Choćby przy rondzie (ale już najbardziej narażonego budynku nie objęły).

          Kup mieszkanie przy Nowej Słowackiego i miej widok na ekran akustyczny (miasto mogło zainwestować w odpowiednią elewację budynków tłumiącą hałas, odpowiednie pasy roślinności, wymianę okien itp.)

          Pytania:
          Co mają powiedzieć ludzie mieszkający przy Grunwaldzkiej?

          Czy na starej słowackiego nie było większych hałasów niż teraz? Zatem od dłuższego czasu jest tam głośno. Coś za coś. Szukasz spokoju - zamieszkaj na Kaszubach. Chcesz mieszkać w centrum - są wady i zalety.

          Mieszkańcy jeszcze sami zrozumieją, że ekrany to nie jest idealne rozwiązanie. Już tu nie mówię nawet o estetyce, ale choćby o bezpieczeństwie.

          • 3 1

    • to jest pomysł do rozważenia

      jak nie masz argumentów, nie zabieraj głosu, bo inaczej myślących niż ty już jest dość wielu byś nie mógł twierdzić, że reprezentujesz "oczywistą większość".

      • 3 4

  • Proponuję katapulty i trampoliny

    Młodzi przeskakiwali by z trampoliny a starych i inwalidów katapultowac.

    • 258 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane