- 1 Poważny wypadek w Chyloni (43 opinie)
- 2 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (114 opinii)
- 3 Przepisy niewiele zmieniły na przejściach? (100 opinii)
- 4 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (72 opinie)
- 5 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (906 opinii)
- 6 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (24 opinie)
Czy niektóre tunele znikną spod gdańskich ulic?
Radni z komisji rewitalizacyjnej chcą przekonać władze Gdańska, że z ul. Podwale Przedmiejskie powinny zniknąć przejścia podziemne. Powód? Są brzydkie, niebezpieczne i niewygodne.
W poniedziałek komisja wzięła na pierwszy ogień trzy gdańskie tunele, biegnące pod ul. Podwale Przedmiejskie. Jeden przy Żabim Kurku , kolejny przy Chmielnej i ostatni przy Łąkowej .
Co jest z nimi nie tak?
- Są brudne, zasikane, śmierdzące, wilgotne, nieoświetlone, z brzydkimi budami do handlu. Jest w nich wszystko to, co najgorsze. Ale obserwuję też, że coraz mniej ludzi z nich korzysta. wyjaśnia Dariusz Słodkowski, radny PO, przewodniczący komisji rewitalizacji.
Co radny proponuje w zamian?
- Zwykłe przejścia naziemne z sygnalizacją. Po pierwsze są wygodniejsze i tańsze w eksploatacji. Po drugie podłączylibyśmy pobliskie ulice do Podwala, by można było łatwo i wygodnie na nie wjechać. Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.
Podobną propozycję przedstawiliśmy kilka tygodni temu w artykule Zróbmy z W-Zetki drogę miejską.
Komisja rewitalizacji nie chce jednak zamykać wszystkich tuneli. Te, które muszą funkcjonować, chce ucywilizować, wypracować dla nich wspólny standard estetyczny, czyli zamontować kamery, dbać o czyste posadzki czy schludną kolorystykę.
Chcąc uświadomić miejskim urzędnikom, jak fatalnie prezentują się gdańskie tunele, radni zaprosili do wspólnego spaceru m.in. zastępcę prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego oraz dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni Mieczysława Kotłowskiego. Spacer celowo odbył się po zmierzchu, gdy zły stan tuneli szczególnie odpycha od korzystania z nich.
- Mam nadzieję, że urzędnicy jakoś się do tego ustosunkują, m.in. przedstawiając jednolitą strategię odnośnie pozostałych tuneli, tym bardziej, że w mieście tych niepotrzebnych jest znacznie więcej, jak np. przy Wita Stwosza . Ich utrzymanie kosztuje, a wiele z nich jest niepotrzebnych - zapowiada radny.
Poza tunelami, komisja rewitalizacji chce zająć się m.in. ciągle kwitnącym nielegalnym handlem, dwuetapowymi przejściami dla pieszych oraz samochodami, które zastawiają chodniki.
Miejsca
Opinie (534) ponad 10 zablokowanych
-
2012-10-23 07:12
w cywilizowanym świecie w "metropoliach" od lat buduje się tunele (2)
U nas ambicje kończą się przy nazewnictwie. W Sztokholmie nawet na osiedlach wielkości naszego Ujesciska czy Zakoniczyna przejścia przez główną ulicę są bezkolizyjne (często kładkami nad jezdnią, którą prowadzi się poniżej poziomu gruntu, choć nie w krytym tunelu). Sygnalizacja świetlna - najlepiej nie czasowa, lecz sensorowa - sprawdzić się może w małych miasteczkach, o niskim natężeniu ruchu.
- 31 11
-
2012-10-23 08:15
w centrum od lat nie buduje sie tuneli
buduje sie je na oplotkach gdzie nikt nie chodzi czyli tak jak mowisz np. ujescisku
- 7 2
-
2012-10-23 09:54
chyba dla samochodów
nie Moskwa, Kopenhaga!
- 1 0
-
2012-10-23 07:15
Jako pieszy jestem za.
Na Zaspie też proponuję zasypać tunele i zrobić normalne przejścia.Co wyremontują taki tunel to zaraz jest cały popisany i zasikany.
Z przejściami nie będzie tych kłopotów.- 20 21
-
2012-10-23 07:16
paranoja
jeszcze polikwidujcie kładki nad ul. Armii Krajowej, bo ludzie czekający na górze na tramwaj(bo na przystanku nie wolno palić) papierosa nie moga zapalić przy silnym wietrze
- 21 4
-
2012-10-23 07:16
Kogoś zdrowo powaliło... (3)
- 49 18
-
2012-10-23 08:43
sensowne innowacje często przebijały się z trudem
- 7 5
-
2012-10-23 09:55
powala moc
rozsądku Twoich argumentów
- 4 2
-
2012-10-23 10:09
spaliny.............
zgadzAM SIĘ ŻE TO PORONIONY POMYSL! a na przejsciach naziemnych będzie mniej spalin? i tak juz od Okopowej sa korki a jak na przejściu naziemnym będą światla /oczywiście!/to kto bedzie wdychal spaliny?KTO MA W TYM INTERES? ŻEBY BURZYĆ- CZY MOŻE tEATR SZESPIROWSKI NIE BEDZIE MIAL DOBREGO DOJAZDU I PARKINGU? bo już teraz polowe skweru zająl na plac budowy?Radni- OPAMIETAJCIE SIĘ!
- 3 3
-
2012-10-23 07:18
Po co buspas tam gdzie NIGDY nie ma korków (chodzi o główne zdjęcie do artykułu)???
- 22 5
-
2012-10-23 07:21
(3)
Nie wiem czy nie zauważyliście, ale przejście dla pieszych w proponowanym miejscu, służyć może tylko jednemu, większej liczbie gości w Hotelu Qubus, to chyba jasne kto płaci pomysłodawcom za te "bezcenne" pomysły, zwykłe łapówkarstwo potocznie zwane lobbingiem, a ludzie myślą że to dla nich świetne rozwiązanie, dokąd ? się pytam, macie zamiar tamtędy chodzić ?? pomyślcie zanim zaczniecie bzdury pisać o słuszności rozwiązania, jak co to nie którzy artyści.
- 50 12
-
2012-10-23 07:56
hahaha
taaak zgadzam się !! Hotel Qubus dał w łapę i duchy z opuszczonych spichlerzy ! no zwykłe łapówkarstwo potocznie zwanne lobbingiem, żeby prowadzić ludzi do takiej dziury :D:D:D
- 11 1
-
2012-10-23 09:56
jak z czymś się nie zgadzam (1)
znaczy, że dali w łapę
- 3 3
-
2012-10-23 11:42
Nie masz argumentów,to chrzanisz o mentalności, po co akurat w tym miejscu przejście dla pieszych ? pytam o to koło novotelu, na zdjęciu, dokąd tamtędy chcesz chodzić ? mieszkam 500m od nowotelu przez ponad 35lat i nigdy tamtędy nie chodziłem,bo po prostu nie ma po co
- 2 2
-
2012-10-23 07:22
Jestem jak najbardziej za tym pomysłem !!! (1)
- 17 42
-
2012-10-23 09:17
to się zacznij leczyć
- 5 6
-
2012-10-23 07:24
ej, Wy radni (3)
najlepiej by było jakbyście sami znikneli.
- 46 7
-
2012-10-23 07:34
obiektywny (1)
A ja uważam, abyś ty został radnym.
- 3 4
-
2012-10-23 07:48
napewno na gorzej by się nie zmieniło
- 4 1
-
2012-10-23 07:54
Tak swoją drogą, to chyba Pan redaktor Naskręt o tym pisał. Ciekawe, że zaraz jakiś radny zaczyna o tym gadać, a nawet powołują komisje.
Czyżby, ktoś tutaj kogoś faworyzuje w UM :>- 1 3
-
2012-10-23 07:36
Już widać te ujadanie (21)
ludzi z wiosek, ktorzy za nic mają sobie wygląd centrum Gańska. Podwale służy im aby dojechać do roboty albo sklepu i przez myśl nie przejdzie im nawet, że ta arteria to kompletna pomyłka, która rozcina historyczne części miasta na pół tworząc z centrum odizolowane od siebie wyspy. Oczywiscie, że należy wywalić te tunele. Gdzie w jakimkolwiek przyjaznym ludziom mieście na zachodzie, w jego historycznym centrum mamy taki syf i pieszych sprowadzonych do podziemi, spaliny i hałas. Podwale to relikt powojennego myślenia i kuriozum. Tylko bieda w tym kraju powoduje, że trwa ontak długo podczas gdy w całym rozwiniętym świecie takie arteria się likwiduje. Mam nadzieję, że likwidacja tuneli to pierwszyetap na drodze do zwężenia Podwala i uczynienia z przelotówki normalnej przyjaznej człowiekowi miejskiej alei, która integruje miesto po obu stronach zamiast je rozpierdzielać.
- 35 53
-
2012-10-23 08:10
W Londynie, Berlinie, Barcelonie, Paryżu... (5)
także w Pradze, Wiedniu, Lizbonie, Rzymie...
We wszystkich tych miastach (zachodnich, przyjaznych mieszkańcom i turystom) ludzie chodzą tunelami. I to dużo dłuższymi niż te pod Podwalem.
Jeżdżą także w tunelach - środkiem lokomocji nazwanym metrem.- 21 15
-
2012-10-23 08:17
chodzą tunelami poza centrum chyba ze do metra (2)
na glownych skrzyzowaniem nie uswiadczysz od kilkudziesieciu lat
- 12 7
-
2012-10-23 08:40
One tam są...
...ale NAZYWANE SĄ "tunelami do metra". Ludzie niekoniecznie korzystają z tego środka transportu,kiedy wchodzą do tunelu.
- 2 5
-
2012-10-23 11:14
W tunelu nawet masz wielkie centra handlowe
- 4 0
-
2012-10-23 09:58
ale budują nowe?
czy kiedyś pobudowali, a teraz likwidują?
- 1 1
-
2012-10-23 10:59
gdzie w Wiedniu tunele dla pieszych
coś się chyba pomyliło?
- 4 1
-
2012-10-23 08:14
jasne (1)
Wały Jagielońskie i Okopowa też dzielą na pół, zaorać wraz z tunelami ...
- 13 0
-
2012-10-23 12:11
krok po kroku
- 3 0
-
2012-10-23 08:15
"rozcina historyczne części miasta na pół tworząc z centrum odizolowane od siebie wyspy" (11)
Co "rozcina" Długą i Długi Targ od Ogarnej?
To dwa różne światy, prawie jak izolowane wyspy.- 7 14
-
2012-10-23 08:23
dwa różne światy to są od budowy arterii wielopasmowej (10)
wczesniej to byla jedna tkanka
- 11 2
-
2012-10-23 08:31
Zadałem pytanie: co dzieli Ogarną od równoległego Traktu Królewskiego? (8)
Teoretycznie to "jednolita tkanka" - w praktyce zupełnie poboczna ulica. Dlaczego tak jest?
****
Analogicznie: co dzieli Główne Miasto od Dolnego Miasta? Czy rzeczywiście (jak sugerujesz) jest to Podwale Przedmiejskie? Czy może coś innego?- 4 8
-
2012-10-23 08:44
(7)
Stare Miasto jes podzielone małą ulicą od Głównego Miasta i dobrze żyje. Gdyby ie ta arteria pewnie z Dolnym było by podobnie a nie zamieniło się w slumsy. A jest tam co oglądać, tylko trzeba turystów tam przeprowadzić.
Przykład z Ogarną nie jest najlepszy Stare i Główne miasto tak.
A na Ogarnej zakazać ruchu samochodów, postawić parę kawiarenek, restauracji to ożyje i to bardzo szybko.- 8 2
-
2012-10-23 08:52
Przyczyna - skutek (6)
Czy rzeczywiście PRZYCZYNĄ zamieniania się Dolnego Miasta w slumsy jest Podwale Przedmiejskie (z trzema przejściami podziemnymi)? Co realnie zmieni utworzenie (nawet pięciu) skrzyżowań naziemnych?
Może, jak wspomniałeś w stosunku do Ogarnej, trzeba UATRAKCYJNIĆ tę część miasta? Wprowadzić do niej życie, aby przyciągnąć - a nie zaciągać turystów?- 7 3
-
2012-10-23 10:00
uatrakcyjnianie (3)
zacznijmy od umożliwienia dojścia bez smrodu w tunelu
- 3 0
-
2012-10-23 10:11
Posprzątajmy
Systematyczne sprzątanie i odświeżanie receptą na czyste przejście.
- 7 4
-
2012-10-23 10:18
A może zacząć od ludzi (1)
Do póki będzie tam mieszkała tak skrajna patologia, to żadnego turysty tam nie ujżysz, chyba że będzie szukać guza.
- 2 1
-
2012-10-23 15:26
mimo patologicznych błędów ortograficznych masz plusa za logikę
- 0 0
-
2012-10-23 21:24
Ogarna usycha (1)
bo jest na skraju Podwala, które je zabija. Gdyby z Ogarnej dało się przejść na kolejne równoległe ulice o miejskim charakterze z pewnością żyła by jak Piwna i inne miejsca. Spostrzeżenie miałeś właściwe tylko, źle odczytałeś diagnozę. Ogarna to kolejny powód by zlikwidować tunele i ograniczyć destrukcyjny wpływ podwala. W tej chwili stanowi ona bezpieczny pas otulający tętniące życie na Głównym Mieście od wypizdowia. Jak się zlikwiduje to wypizdowie to i Ogarna ożyje.
- 0 0
-
2012-10-23 21:37
No to od drugiej strony
Dlaczego Piwna jest atrakcyjna a już Chlebnicka dużo mniej?
To przecież ten sam ciąg komunikacyjny. Obie są równoległe do Drogi Królewskiej, ale nie są zagłuszane przez Podwale.- 0 0
-
2012-10-23 15:24
yhym, a likwidacja przejść podziemnych bez likwidacji jezdni zjednoczy te części miasta....?
weź się zastanów nad tym co piszesz (a w każdym razie sugerujesz)
- 0 1
-
2012-10-23 15:23
a jak będziesz miał przejście naziemne, to faktycznie jezdnia przestanie dzielić...
cóż za logika!
- 2 0
-
2012-10-23 07:39
Szczególnie podobają mi się następne sprawy jakimi się mają zająć. (1)
Nielegalny handel i zastawione chodniki to jedno ale samochody zastawiające chodniki to prawdziwa plaga.
Tu jest wielkie pole do działania i zarobku oczywiście.
Swołocz gdyby mogła to by rozjechała wszystko.- 7 5
-
2012-10-23 08:47
nie obrażaj parkujących na chodnikach.
często po prostu mają trudności ze spokojną refleksją. Obrażanie ludzi zachowujących się niezgodnie z prawem lub rozsądkiem zwykle ich rozsierdza i ogranicza skłonność do rozważenia zmiany zachowań komunikacyjnych - a to w tej całej historii chodzi.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.