• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy niektóre tunele znikną spod gdańskich ulic?

Katarzyna Moritz
23 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych. Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych.

Radni z komisji rewitalizacyjnej chcą przekonać władze Gdańska, że z ul. Podwale Przedmiejskie powinny zniknąć przejścia podziemne. Powód? Są brzydkie, niebezpieczne i niewygodne.



Czy tunele pod Podwalem Przedmiejskim powinny zniknąć?

Podczas wrześniowej sesji powołano dziesiątą już komisję w Radzie Miasta. Ma zająć się rewitalizacją, do jej zadań będzie należało koordynowanie programów z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa, ekonomii i polityki społecznej.

W poniedziałek komisja wzięła na pierwszy ogień trzy gdańskie tunele, biegnące pod ul. Podwale Przedmiejskie. Jeden przy Żabim Kurku zobacz na mapie Gdańska, kolejny przy Chmielnej zobacz na mapie Gdańska i ostatni przy Łąkowej zobacz na mapie Gdańska.

Co jest z nimi nie tak?

- Są brudne, zasikane, śmierdzące, wilgotne, nieoświetlone, z brzydkimi budami do handlu. Jest w nich wszystko to, co najgorsze. Ale obserwuję też, że coraz mniej ludzi z nich korzysta. wyjaśnia Dariusz Słodkowski, radny PO, przewodniczący komisji rewitalizacji.

Co radny proponuje w zamian?

- Zwykłe przejścia naziemne z sygnalizacją. Po pierwsze są wygodniejsze i tańsze w eksploatacji. Po drugie podłączylibyśmy pobliskie ulice do Podwala, by można było łatwo i wygodnie na nie wjechać. Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.

Podobną propozycję przedstawiliśmy kilka tygodni temu w artykule Zróbmy z W-Zetki drogę miejską.

Komisja rewitalizacji nie chce jednak zamykać wszystkich tuneli. Te, które muszą funkcjonować, chce ucywilizować, wypracować dla nich wspólny standard estetyczny, czyli zamontować kamery, dbać o czyste posadzki czy schludną kolorystykę.

Chcąc uświadomić miejskim urzędnikom, jak fatalnie prezentują się gdańskie tunele, radni zaprosili do wspólnego spaceru m.in. zastępcę prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego oraz dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni Mieczysława Kotłowskiego. Spacer celowo odbył się po zmierzchu, gdy zły stan tuneli szczególnie odpycha od korzystania z nich.

- Mam nadzieję, że urzędnicy jakoś się do tego ustosunkują, m.in. przedstawiając jednolitą strategię odnośnie pozostałych tuneli, tym bardziej, że w mieście tych niepotrzebnych jest znacznie więcej, jak np. przy Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska. Ich utrzymanie kosztuje, a wiele z nich jest niepotrzebnych - zapowiada radny.

Poza tunelami, komisja rewitalizacji chce zająć się m.in. ciągle kwitnącym nielegalnym handlem, dwuetapowymi przejściami dla pieszych oraz samochodami, które zastawiają chodniki.

Miejsca

Opinie (534) ponad 10 zablokowanych

  • Nie którzy powinni z urzędu zniknąć!!!

    Co za poroniony pomysł..

    • 61 17

  • Brawo, oby to doszło do skutku! (1)

    Piesi na powierzchnię, ewentualnie samochody do tuneli!

    • 36 42

    • a z samochodami może też tramwaje?

      o, i samoloty!

      • 1 2

  • Łomatko, a gdzie przy Wita Stwosza jest niepotrzebny tunel? (1)

    Przy Uniwersytecie?

    • 30 4

    • dokładnie tak

      • 9 3

  • Mieczysława Mieczysława... :)

    • 1 1

  • Najlepiej zlikwidować też tunel przy dworcu głównym a pieszych puścić pasami

    • 85 0

  • KOLEJNE KORKI (15)

    Kolejne korki na drogach związane z kolejną sygnalizacją świetlną. A ile osób tam na tych nowych przejściach zginie pod kołami samochodu. Poroniony pomysł. Tunele są x lat niech je lepiej oświetlą zakamerują i nie będzie sikania po ścianach. A urzędnicy niech pomyślą jak rozładować korki na drogach a nie jak pieszych wprowadzać pod koła samochodu.

    • 98 25

    • Niebezpieczne to są dla SM bo się tam boją chodzić.
      Wydaje mi się że w statucie mają że od pilnowania porządku mamy SM, czemu ganiają babcie które handlują pietruszką?

      • 9 2

    • korki na drogach rozładowuje się tworząc w mieście atrakcyjne przestrzenie publiczne (13)

      dla ruchu pieszego, rowerowego i komunikacji publicznej, ograniczając jednocześnie prawo do darmowego parkowania w centrum i uspokajając ruch. Próby rozładowania korków przez poszerzanie ulic są tak skuteczne jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa.

      • 17 5

      • (12)

        1. Odłoż "wybiórczą"
        2. Umyj szyje i uszy.
        3. Żałóż czyste skarpety.
        4. Za siedziba sołtysa i jedynym w twej wsi sklepem jest napis "granica wiochy". Udaj się tam. Samochodem byłoby szybciej ale przeciez jesteś ekologiczny więc nienawidzisz blachosmrodów. Ewentualnie możesz rozwazyc opcję trabanta na gaz.
        5. Idź wiele miesięcy aż spotkasz ludzi którzy zarabiaja srednio 4 razy więcej niż w Polsce.
        6. Zobacz jakie w centrum miast są zbudowane szerokie arterie, prawo i lewoskręty, bezkolizyjne skrzyżowania. Polecam Antwerpię. Całe miasto przejedziesz piekną, kilkupasmową trasą, pełną tuneli i wiaduktów, praktycznie bez zadnych swiateł.
        7. Zarób na zmywaku na powrót.
        8. Wracaj do swej wsi ale po drodze z nikim sie nie kontaktuj.

        • 7 10

        • a byłeś tam hal? (1)

          Polecam Antwerpię. Całe miasto przejedziesz piekną, kilkupasmową trasą, pełną tuneli i wiaduktów, praktycznie bez żadnych swiateł.
          CENTRUM Antwerpii - czy ktoś widzi tunele dla pieszych, brak świateł?
          "//goo.gl/maps/vsH7l"

          • 5 3

          • Jestem za

            Budujmy tunele dla aut i chętnie nimi będę jedził. Pytanie brzmi czy nas na nie stać. Patrząc jakie jest wielkie halo przy budowie tego pod martwą wisła, gdzie będą udowadniać, że most jest lepszy stwierdzam nie stać nas na to. Taki sam tunel powinien być w Sopocie, ale ich też nie stać. Więc póki co zróbmy ten tunel pod Martwą wisłą i zobaczmy co będzie się działo.

            Potem wprowadźmy zakaz wjazdu na podwale dla samochodów o masie powyżej powiedzmy 10t lub 15t. Wyeliminuje to część pojazdów. Jeżeli okaże się, że ruch jest na tyle spokojny, że da się przejść wybudujmy te przejścia. A jeżeli ruch będzie mniejszy to i buspas nie potrzebny, a przez dwa pasy łatwiej przejść niż 3.

            Szersza droga rowerowa i pasy i będzie gitara, ale najpierw zróbmy wszystko aby przenieść ten ruch dalej.

            • 4 0

        • Chyba Antwerpię widziałeś tylko na obrazku (7)

          Tunele i wiadukty są, ale to jest miasto nad rzeką, a na rzece jest port. Świateł też nie brakuje.

          • 3 0

          • (6)

            Wsiądź na swój wierny ekologiczny, poprawnie polityczny rower, przejedź przez Antwerpię np. od strony Niemiec w kierunku Francji i policz światła na których stoisz. Całe trasa to bezkolizyjne skrzyżowania i wiadukty. Jedyne utrudnienie (światła) jest przy tunelu Kennedy'ego.
            Tak a port jest na rzece .... tak, tak. W Gdyni port jest na zatoce. Dołączam wyrazy współczucia.

            • 3 4

            • Niestety nie wiesz o czym mówisz. (3)

              Dlatego fora internetowe nie powinny być anonimowe, bo gdyby ludzie podpisywali się z imienia i nazwiska, to chwilę by się zastanowili zanim się publicznie ośmieszą.

              • 6 0

              • (2)

                cóż za samokrytyka, Icku :DDD

                • 1 1

              • W Antwerpii nie ma ruchu przelotowego... (1)

                ...w promieniu ~2km od ścisłego centurm. W Gdańsku właśnie wybudowano obwodnice, która ma upodobnić ruch do tego w Antwerpii. To dalczego układ drogowy w Antwerpii wygląda tak, a nie inaczej, to zupełnie osobna sprawa. Kto tego nie rozumie i nie potrafi rozróżnić podstawowych faktów powinien dać sobie spokój.

                • 3 1

              • W którym miejscu pisałem o ścisłym centrum Antwerpii? Wspomniałem o możliwości przejechania całego miasta praktycznie bezkolizyjnie, właśnie dzięki wybudowaniu tuneli i wiaduktów. Wobec tego rozszerzę pkt. 2. Było "umyj szyję i uszy". Będzie - umyj szyję, uszy i przetrzyj oczy. Lub naucz się czytać ze zrozumieniem.
                Chyba za dużo wymagam.

                • 1 3

            • Ty piszesz o przejechaniu przez Antwerpię (1)

              czy o przejechaniu obok Antwerpii? Bo zupełnie nie rozumiem. W Gdańsku taką rolę objazdu pełni obwodnica trójmiejska i obwodnica południowa. Dzięki temu już widać zmniejszony ruch na Armii Krajowej. A w centrum Antwerpii, uwierz, naprawdę jest dużo świateł. I czasami też trzeba stać w korku.

              • 1 1

              • Nie rozumiesz? Nie oczekiwałem cudów.

                • 0 0

        • hal, nie poniżaj inaczej myślących, tylko przedstawiaj argumenty (1)

          znam wielu ludzi zarabiających dużo więcej niż raczyłeś napisać (skąd taka mała skala wyobraźni?), którzy nie mają samochodu, ale mają prawo jazdy i korzystają z niego "wybiórczo" - uważając na innych, popierających politykę komunikacyjną dbającą przede wszystkim o ludzi a nie o potrzeby emocjonalne chcących szybko jeździć samochodami po mieście (co w Gdańsku jest możliwe przypuszczalnie tylko w nocy).

          • 3 3

          • Twoja wypowiedź obfitowała w argumenty.

            • 2 3

  • Czy radny Słodkowski na prawdę (5)

    nie ma czasu i pomysłu czym by się tu zająć ? Przejścia podziemne trzeba wyremontować, dobrze oświetlić i zamontować monitoring ! A pan radny Słodkowski chce większych korków na tej ulicy ???

    • 67 16

    • potrzebne są też windy

      jeśli wyłożysz na to pieniądze to proszę bardzo

      • 4 2

    • ludzie nigdy nie głosujcie (2)

      na Słodkowskiego i tych radnych co takie pomysły promują , ja sobie ich zapamiętam do wyborów

      • 7 5

      • wręcz przeciwnie (1)

        szacunek, że nie boi się zaprezentować publicznie poglądów, po których wiadomo, że zostanie z automatu zjechany przez podmiejską hołotę

        • 3 9

        • nie obrażaj żadnej hołoty - raczej skłaniaj jej do rozważenia zmiany poglądów

          to jest mimo pozorów możliwe.

          • 0 0

    • Radny Słodkowski naj mniej rozgarnięty radny w Radzie Miasta dostał się do Rady na plecach braciszka Słodkowskiego Tomasza Radnego zeszłej kadencji teraz chce się wykazać poronionymi pomysłami

      • 1 2

  • literówka:

    znikną ---> zniknąć

    • 0 1

  • tunele proponuje, wyczyścić i robić to regularnie, oświetlić, osuszyć - wyremontować (2)

    dziękuję

    • 64 11

    • to daj kasę (1)

      proszę

      • 5 5

      • dajemy !!!

        przejścia uliczne to zawaligrody, będą potem znowu narzekania. informuję urzędników miejskich że tunele trzeba sprzątać i odnawiać i to dość często.

        • 4 3

  • "że z ul. Podwale Przedmiejskie powinny znikną przejścia podziemne"

    Litery już znikają.

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane