• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Popularna sieć kablowa zmienia właściciela. Co to znaczy dla abonentów?

Marzena Klimowicz-Sikorska
13 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 09:41 (13 listopada 2013)
Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę. Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę.

Dla kilku tysięcy mieszkańców Trójmiasta szykuje się spora zmiana. Popularnego na nowych osiedlach operatora telewizji kablowej i Internetu - firmę Jarsat - przejęła gdyńska Vectra. Część klientów jest z tego powodu zdezorientowana.



Rynek dostawców multimediów jest bardzo elastyczny, często dochodzi na nim do przejęć i fuzji. Również w Trójmieście podobne zmiany nie są niczym nowym. Czasami wiążą się z tym utrudnienia dla abonentów.

W maju tego roku opisywaliśmy przypadek mieszkańców Oruni, którzy z różnych źródeł dowiadywali się, że ich dotychczasowy, lokalny dostawca telewizji - firma Turmak - został przejęty przez Vectrę. Szkopuł w tym, że pozbawieni oficjalnych informacji od swojego dostawcy internetu, nie wiedzieli, w jaki sposób wypowiedzieć stare umowy i zawrzeć nowe.

Przeczytaj więcej o przejęciu przez Vectrę klientów Turmaka.

Wówczas, w opublikowanym przez nas oświadczeniu, Vectra tłumaczyła swoją politykę informowania klientów o zmianach. Zapowiedziała też, że takie sytuacje nie powtórzą się w przyszłości.

Czy kiedykolwiek miałeś(łaś) problem z dostawcą TV?

Teraz jednak Vectra ponownie ruszyła na zakupy i sytuacja zdaje się powtarzać.

- W skrzynce na listy znalazłem ksero pisma informacyjnego, iż firmę Jarsat [dotychczasowego dostawcę sygnału TV - przyp. red] przejęła firma Vectra - mówi pan Patryk, mieszkaniec osiedla Nowy Horyzont zobacz na mapie Gdańska w Borkowie pod Gdańskiem. - Z informacji, jakie uzyskałem wynika, że przepięcie na nowego operatora ma się odbyć w tym miesiącu. Jednak ani ja, ani moi znajomi, korzystający dotąd z oferty Jarsatu, nie mamy pojęcia, czy musimy podpisywać nowe umowy, czy możemy zerwać stare itp. Od tygodnia dobijam się do Jarsatu i Vectry po szczegóły, ale bezskutecznie.

Przeczytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Według relacji naszego czytelnika, każdy konsultant mówi co innego.
- Oglądam telewizję cyfrową, ale nie korzystam z dekodera, tylko mam kartę do telewizora z modułem CL. Wiem jednak, że Vectra nie obsługuje takiego typu kart. Czego mam się spodziewać? Ponadto oferta Vectry jest uboższa, niż oferta przejętego Jarsatu. Nie mogę się doczekać kontaktu, chociaż trzy razy obiecywano mi, że ktoś oddzwoni - podkreśla.

Co na to Vectra? Jej pracownicy utrzymują, że informacje o przejęciu Jarsatu dystrybuowane są w tych osiedlach, gdzie zmiany wejdą w życie w najbliższym czasie. Tak jest właśnie w Nowym Horyzoncie.

- Chcąc świadczyć nowoczesne usługi multimedialne, konieczny jest proces gruntownej przebudowy i unowocześnienia infrastruktury. Z racji na złożoność, proces ten będzie odbywał się etapami - ulica po ulicy, blok po bloku - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - Pierwszy etap przejęcia jest już w trakcie realizacji. Do abonentów zamieszkałych na terenie tej realizacji (w jej skład wchodzi kilkanaście ulic w różnych dzielnicach miasta) na początku października została wysłana odpowiednia informacja. Zaznaczono w niej, że w najbliższym czasie każde mieszkanie odwiedzi przedstawiciel handlowy Vectry, który zaoferuje specjalną ofertę, dopasowaną do indywidualnych oczekiwań każdego klienta.

Jak się dowiedzieliśmy, po naszej interwencji pracownicy Vectry i Jarsatu skontaktowali się z naszym czytelnikiem (na jego prośbę podaliśmy tylko jego adres e-mail, z którego wysłał do Vectry prośbę o rozwiązanie umowy).

- Faktycznie, odebrałem łącznie siedem telefonów od Vectry i Jarsatu - mówi pan Patryk. - Pytano mnie o odczucia oraz sugestie (wskazałem na problem z brakiem informacji, który dotyczył mnie oraz osób, które znam i mają podobne kłopoty), wyjaśniono mi też większość wątpliwości oraz przedstawiono mi ofertę. Czy będę korzystał z oferty Vectry? Muszę się zastanowić.

Jak informuje firma, cały proces przebudowy i unowocześnienia infrastruktury Jarsatu powinien zakończyć się w 2014 roku. W najbliższym czasie przygotowane zostaną następne etapy przejęcia abonentów w kolejnych dzielnicach.

- Abonenci wszystkich lokalizacji zostaną o tym fakcie poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Obecnie nie możemy podać szczegółowych terminów dla poszczególnych lokalizacji - dodaje rzecznik. - Wszystkich abonentów Jarsatu, którzy chcieliby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami: osobisty w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Kruczkowskiego 25 zobacz na mapie Gdańska oraz telefonicznie pod numerami telefonów 58 73 650 00 oraz 601 601 601 lub pod e-mailem: gdanskpomoc@vectra.pl

Kolejne przejęcie i kolejne problemy

Jak informuje nas kolejny czytelnik, pan Juliusz, problemy mają też klienci przejętej niedawno osiedlowej sieci Metroplay, która obejmowała osiedla: Krokusowe, Chabrowe, Świerkowe, Habenda.

- Mydli się ludziom oczy, że w ramach przenosin otrzymają specjalną ofertę. Niestety klient może dostać najwyżej to co widnieje na ulotkach stroni www czy dzwoniąc na call center - mówi pan Juliusz. - Ci, którzy kupili specjalne karty CI do odbioru TV kablowej (by nie mieć dodatkowego pilota i urządzenia) mogą je teraz sobie najwyżej powiesić na ścianie jako pamiątkę.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253
  • Jarsat Gdańsk, Ignacego Matuszewskiego 25

Opinie (222) 7 zablokowanych

  • Jarsat

    Proszę czytać z zrozumieniem, zadzwonili do mnie dopiero po interwencji Trójmiasta.pl - wcześniej brak kontaktu.

    • 12 0

  • ciekawe jak Biallnet (1)

    Słyszałem pogłsoki że biallnet tez ma sie sprzedac ... to bedzie katastrofa , chyba juz zaczne interesowac sie ofertą EiA :) bo do Vectry napewno nie pojde !

    • 8 1

    • Na EIA też przyszła pora niestety...

      • 1 0

  • Vectra (5)

    To typowe działanie tej Firmy. Na Zakoniczynie przejęli abonentów od Tiwisa a informacje przesłali w ten sam sposób. Dobrym zwyczajem powinno być, że dotychczasowy dostawca informuje o zmianie a nie ten nowy. To jest totalny brak szacunku dla klienta.

    • 19 0

    • Po co tracić forsę? Cannon fodder (3)

      Sprzedajesz ludzików (gniazdka), forsę dostajesz, z rynku się zwijasz to po co jeszcze tracić pieniądze na informowanie (już nie swoich) klientów?
      Z kolei Vectra skoro już zapłaciła tyle szmalu za owieczki to przecież nie będzie ich jeszcze informować, jak kupowali to przeciez też nie informowali/pytali.
      Jak idziesz do sklepu kupić kurczaka to gadasz z nim czy ze sprzedawcą?

      • 4 0

      • Tak jest. (2)

        Jest sie polakiem, to ma sie w d*pie innych polaków. Byleby sie nażreć.

        • 0 2

        • Tak działają WSZYSTKIE korporacje na świecie (1)

          Tyle że tylko czasami wycieka jakaś korespondencja mailowa (np banków z USA) i jest afera - znaczy się lud się 3dni oburza.
          Róznica jest tylko taka że zachodnie korporacje częściej to ukrywają (ze wzgledów marketingowych), nasi dopiero się uczą.
          Wiesz np czym się różni urzednik w Polsce od urzednika w Irlandii?
          Że ten pierwszy jak ma zły dzień, to spojrzy na Ciebie spode łba i warknie "czego, a irlandzki z uśmiechem "yes, can i help you?" a ma Ciebie jeszcze bardziej w d.. niż Polak. Dlatego wolę Polskę.

          • 1 0

          • Cytat: ''Wiesz np czym się różni urzednik w Polsce od urzednika w Irlandii?
            Że ten pierwszy jak ma zły dzień, to spojrzy na Ciebie spode łba i warknie "czego, a irlandzki z uśmiechem "yes, can i help you?" a ma Ciebie jeszcze bardziej w d.. niż Polak. Dlatego wolę Polskę.''

            Tutaj się z Tobą nie zgodzę. Mieszkam w Irlandii 8 lat inie powiem złego słowa na irlandzkich urzędników. Wiadomo czasami zdarzy się jakiś burak(jak wszędzie), ale w 90% pomogą i doradzą. Gdzie w Polsce odeślą Cie do okienka, biura urzędu obok bo to nie ich wydział.

            • 0 0

    • Tiwis wysyłał listy do swoich klientów,że kończy z nimi współpracę i że przejmie ich Vectra

      • 0 0

  • (1)

    Modernizacja infrastruktury? Przecież Jarsat np na Przeróbce ciągnął nową sieć całkiem niedawno.

    • 3 0

    • na przerobke nowa siec? stara ukradla holota ktora tam mieszka?

      • 0 5

  • kolejne przejęcia....

    panowie a mam pytanie, bo z Jarsatem już raz była taka sytuacja na Suchaninie gdzie mieszkam. Wcześniej było NTGD, które przejął JARSAT i nie było opcji zerwania umowy czy odstąpienia od niej. niech się może wypowiedzą Ci co ich przejęła VECTRA- czy po przejęciu przez VECTRE można odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów i konsekwencji. po prostu NIE chce VECTRY i już. mam do nich awersje

    • 9 0

  • (5)

    Na szczęśćie przy zmianie właściciela można wypowiedzieć umowę od ręki i nie mieć nic wspólnego z tą Vectrą.

    • 9 0

    • Jeżeli Vectra chce honorować umowę to niby jaka jest podstawa (3)

      do wypowiadania od ręki?

      • 1 0

      • (1)

        jeśli warunki są gorsze od dotychczasowych to masz prawo

        • 0 2

        • masz prawo

          również jak warunki są lepsze i jak są takie same. Możesz po prostu nie lubić Vectry i to wystarczy

          • 3 0

      • Bo umowę podpisywali ludzie z Jarsatem, a nie Vectrą.

        • 0 0

    • mam umowe okresowa ktora mi się skończyla 30.04.2014 czy w takim wypadku musze cos wypowiadac czy jwystarczy że i odmówie podpisania z vectra umowy?Mam tylko telewizję analogowa z nimi i dalej oplacam abonament

      • 1 0

  • watek na forum (1)

    masa jest wątków na forach na temat vectry, m.in. jeden z nich: . ten z zakoniczyna ma ponoć 130 stron.

    • 5 0

    • Bo tam mieszkają najbardziej nerwowi ludzie, mają zszargane nerwy

      przez smrody z Szadólek i telefony z Kruka.

      • 6 2

  • Problemem jest to że NIE JESTEŚMY WŁAŚCICIELAMI SIECI SZKIELETOWEJ (3)

    Gdyby było inaczej to do skrzynki doprowadziłoby się 2, 3 operatorów i przez to ceny i oferta byłyby konkurencyjne.

    • 9 0

    • To chyba Wy, ja mam w bloku Jarsat i UPC. (2)

      • 1 0

      • Ale na jednej sieci szkieletowej czy na dwóch. (1)

        Obecne rosporządzenie nakazuje przekazanie własności sieci mieszkańcom wspólnoty.

        • 2 0

        • nie wiem, chyba na dwóch skoro ja moge miec Jarsat a sasiad UPC

          • 1 0

  • (2)

    już dzisiaj zadzwoniłem do Vectry. nic nie wiedzą, ulicy mojej nie mogli znaleźć, przełączali do kolejnej osoby, a jak zapytałem o płatnosci na jaki rachunek nikt nie powiedział gdzie płacic, i jaka będzie oferta programowa. No to teraz zmienię z Jarsatu na UPC. niech tylko przyjdzie przedstawiciel z upc.

    • 7 2

    • To dziwne...

      Każda szanująca się firma na wieśc o chętnych do wpłaty podaje swój nr konta a nawet dwa.

      • 1 0

    • Naucz się kobieto raz na zawsze że się nie dzwoni tylko

      Piszę i jeszcze raz piszę -nie trać czasu, napisz pismo, wyślij poleconym za potwierdzeniem albo jeżeli w umowie z byłą firmą miałaś powiadomienia droga email to skorzystaj z tego napisz do byłej firmy i do nowej firmy, zawsze masz dowód że się kontaktowałaś, dzwoniąc nie masz żadnego dowodu - oni mają bo z reguły nagrywają rozmowy ale dostęp do tych rozmów jest wybiórczy i oznacza to że dostęp jest kiedy im to odpowiada.

      • 2 0

  • kablówka (2)

    a już myślałam, że to chodzi o Tele-Piast, bo oni od chwili gdy weszła telewizja cyfrowa nie dają sobie rady, co już wyłączają i po kilka godzin nie ma emisji. Za co płacimy ?

    • 1 1

    • Ciekawe że ja nie mam żadnych problemów z Tele-Pistem.

      • 0 0

    • Ja nie miałem awarii w Tele-Piast od kilku lat.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane