• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Popularna sieć kablowa zmienia właściciela. Co to znaczy dla abonentów?

Marzena Klimowicz-Sikorska
13 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 09:41 (13 listopada 2013)
Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę. Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę.

Dla kilku tysięcy mieszkańców Trójmiasta szykuje się spora zmiana. Popularnego na nowych osiedlach operatora telewizji kablowej i Internetu - firmę Jarsat - przejęła gdyńska Vectra. Część klientów jest z tego powodu zdezorientowana.



Rynek dostawców multimediów jest bardzo elastyczny, często dochodzi na nim do przejęć i fuzji. Również w Trójmieście podobne zmiany nie są niczym nowym. Czasami wiążą się z tym utrudnienia dla abonentów.

W maju tego roku opisywaliśmy przypadek mieszkańców Oruni, którzy z różnych źródeł dowiadywali się, że ich dotychczasowy, lokalny dostawca telewizji - firma Turmak - został przejęty przez Vectrę. Szkopuł w tym, że pozbawieni oficjalnych informacji od swojego dostawcy internetu, nie wiedzieli, w jaki sposób wypowiedzieć stare umowy i zawrzeć nowe.

Przeczytaj więcej o przejęciu przez Vectrę klientów Turmaka.

Wówczas, w opublikowanym przez nas oświadczeniu, Vectra tłumaczyła swoją politykę informowania klientów o zmianach. Zapowiedziała też, że takie sytuacje nie powtórzą się w przyszłości.

Czy kiedykolwiek miałeś(łaś) problem z dostawcą TV?

Teraz jednak Vectra ponownie ruszyła na zakupy i sytuacja zdaje się powtarzać.

- W skrzynce na listy znalazłem ksero pisma informacyjnego, iż firmę Jarsat [dotychczasowego dostawcę sygnału TV - przyp. red] przejęła firma Vectra - mówi pan Patryk, mieszkaniec osiedla Nowy Horyzont zobacz na mapie Gdańska w Borkowie pod Gdańskiem. - Z informacji, jakie uzyskałem wynika, że przepięcie na nowego operatora ma się odbyć w tym miesiącu. Jednak ani ja, ani moi znajomi, korzystający dotąd z oferty Jarsatu, nie mamy pojęcia, czy musimy podpisywać nowe umowy, czy możemy zerwać stare itp. Od tygodnia dobijam się do Jarsatu i Vectry po szczegóły, ale bezskutecznie.

Przeczytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Według relacji naszego czytelnika, każdy konsultant mówi co innego.
- Oglądam telewizję cyfrową, ale nie korzystam z dekodera, tylko mam kartę do telewizora z modułem CL. Wiem jednak, że Vectra nie obsługuje takiego typu kart. Czego mam się spodziewać? Ponadto oferta Vectry jest uboższa, niż oferta przejętego Jarsatu. Nie mogę się doczekać kontaktu, chociaż trzy razy obiecywano mi, że ktoś oddzwoni - podkreśla.

Co na to Vectra? Jej pracownicy utrzymują, że informacje o przejęciu Jarsatu dystrybuowane są w tych osiedlach, gdzie zmiany wejdą w życie w najbliższym czasie. Tak jest właśnie w Nowym Horyzoncie.

- Chcąc świadczyć nowoczesne usługi multimedialne, konieczny jest proces gruntownej przebudowy i unowocześnienia infrastruktury. Z racji na złożoność, proces ten będzie odbywał się etapami - ulica po ulicy, blok po bloku - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - Pierwszy etap przejęcia jest już w trakcie realizacji. Do abonentów zamieszkałych na terenie tej realizacji (w jej skład wchodzi kilkanaście ulic w różnych dzielnicach miasta) na początku października została wysłana odpowiednia informacja. Zaznaczono w niej, że w najbliższym czasie każde mieszkanie odwiedzi przedstawiciel handlowy Vectry, który zaoferuje specjalną ofertę, dopasowaną do indywidualnych oczekiwań każdego klienta.

Jak się dowiedzieliśmy, po naszej interwencji pracownicy Vectry i Jarsatu skontaktowali się z naszym czytelnikiem (na jego prośbę podaliśmy tylko jego adres e-mail, z którego wysłał do Vectry prośbę o rozwiązanie umowy).

- Faktycznie, odebrałem łącznie siedem telefonów od Vectry i Jarsatu - mówi pan Patryk. - Pytano mnie o odczucia oraz sugestie (wskazałem na problem z brakiem informacji, który dotyczył mnie oraz osób, które znam i mają podobne kłopoty), wyjaśniono mi też większość wątpliwości oraz przedstawiono mi ofertę. Czy będę korzystał z oferty Vectry? Muszę się zastanowić.

Jak informuje firma, cały proces przebudowy i unowocześnienia infrastruktury Jarsatu powinien zakończyć się w 2014 roku. W najbliższym czasie przygotowane zostaną następne etapy przejęcia abonentów w kolejnych dzielnicach.

- Abonenci wszystkich lokalizacji zostaną o tym fakcie poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Obecnie nie możemy podać szczegółowych terminów dla poszczególnych lokalizacji - dodaje rzecznik. - Wszystkich abonentów Jarsatu, którzy chcieliby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami: osobisty w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Kruczkowskiego 25 zobacz na mapie Gdańska oraz telefonicznie pod numerami telefonów 58 73 650 00 oraz 601 601 601 lub pod e-mailem: gdanskpomoc@vectra.pl

Kolejne przejęcie i kolejne problemy

Jak informuje nas kolejny czytelnik, pan Juliusz, problemy mają też klienci przejętej niedawno osiedlowej sieci Metroplay, która obejmowała osiedla: Krokusowe, Chabrowe, Świerkowe, Habenda.

- Mydli się ludziom oczy, że w ramach przenosin otrzymają specjalną ofertę. Niestety klient może dostać najwyżej to co widnieje na ulotkach stroni www czy dzwoniąc na call center - mówi pan Juliusz. - Ci, którzy kupili specjalne karty CI do odbioru TV kablowej (by nie mieć dodatkowego pilota i urządzenia) mogą je teraz sobie najwyżej powiesić na ścianie jako pamiątkę.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253
  • Jarsat Gdańsk, Ignacego Matuszewskiego 25

Opinie (222) 7 zablokowanych

  • VECTRA

    niestety VECTRA przejmuje kolejne kablówki przedstwiciele sprzedają informacje nie do końca rzetelne po to by wyrobić narzucony im plan przejęcia. Ja zmieniłem z lokalnego Tiwisa na Vectrę a teraz walczę bo przedstawiciel obiecywa co innego a Vectra co innego robi. porażka

    • 11 0

  • Moze ktos wie (4)

    Czy ktos wie jaka kablowka jest
    na Czluchowskiej na Zakoniczynie?
    Jak sprawdzam na stronie kablowek,to wszedzie
    pisze,ze w mojej lokalizacji jest niedostepna.

    • 0 1

    • TV Szadółki

      z kamerą przemysłową z kompostowni

      • 4 0

    • Zakoniczyn to koniec świata, tam światłowodów nie pociągnęli.

      • 1 3

    • Jełop

      Niestety ale TIWIS się sprzedał i jest tylko dziadowska VECTRA

      • 4 0

    • Net sat media

      na Człuchowskiej co ja wiem Jest Net-Sat Media

      • 0 0

  • Jarsat to dziadostwo ! (2)

    Kiepska jakosc sygnalu! Totalnie nieudolni pracownicy !
    Oferta jak za gierka! Mam UPC i jestem bardzo zadowolony. Obraz duzo wyzszej jakosci i w koncu mam wiele programow HD.

    • 7 6

    • To generalnie prawda, dlatego ciekaw jestem co zaoferuje Vectra

      Może to oznacza ze czas na (dużo droższe choć na pewno lepsze) UPC

      • 3 0

    • attu net

      mam, nie narzekam.
      wszystkie usterki usuwaja od ręki.

      Ciekawe czy wzrosna ceny?

      • 2 3

  • nigdy do vektry

    Vektra nie szanuje swoich klientów.Tylko nie przechodźcie do vektry. Ciągle przerwy,awarie, modernizacje,zmiany,ogólnie dziadostwo.Czekam na koniec umowy i niech spadają.

    • 11 0

  • (1)

    Na tym końcu swiata Zakoniczynie, to wogole cud , ze cokolwiek tam dociera.

    • 7 8

    • sam mieszkasz w falofcu i cwaniakujesz

      • 4 2

  • vectra (2)

    to zdecydowanie proponuję cokolwiek byle nie vectrę !!!
    byle do końca umowy i sio
    1. wieczna modernizacja
    2. BOK niekompetentne
    3. 24 godziny robocze czyli 3 dni a w przypadku weekendu 5 dni na usuniecie awarii
    4. dekodery siadają
    5. modem wymieniany 3 razy
    itd

    • 10 0

    • z modemami mam to samo w jarsacie, maja takie g,,,o ze głowa mała, 3 dekoder w ciągu 2 miesiecy, non stop cos sie wali

      • 1 0

    • spróbuj innych operatorów

      mam takie same odczucia po każdym

      • 0 0

  • Jełop (1)

    Uważajcie na Vectre, przejęła na zakoniczynie TIWIS, oferta jak to w korporacjach mniej kanałów za więcej kasy, za wszystko trzeba dopłacać, infolinia jak za czasów TPSA, jak się dodzwonisz po 10 minutach to do działu reklamy, która przełącza do działu windykacji, działu technicznego nie ma.
    Przy pierwszej legalnej możliwości zerwania umowy zrobiłem to.

    • 15 0

    • a mi odwrotnie za ta samą kasę więcej kanałow zaproponowano

      • 0 0

  • W pip kasy zainwestowane w tv i kartę connax i d*pa.... Znowu dekoder f**** już tylko cyfra zostaje..... Dekoder to wycieczka w przeszłość :((((

    • 3 0

  • Konkurencji trzeba pomóc (1)

    Wg najnowszych warunków technicznych z 2012 r. na każdym bloku, osiedlu powinna być zainstalowana instalacja pozwalająca odbierać każdemu właścicielowi sygnał DVB-T lub sygnał cyfrowy od dowolnego operatora satelitarnego itp. - skrzynka telekomunikacyjna ze skretką, koncentrykiem, światłowodem i kablem dwuparowym. Miesiąc temu widzialem ulotkę gdzie UPC w rejonie obsługiwanym przez Jarsat proponowało usługi za 95, które swoim użytkowników oferuje za 139. Przy obecnym postępie w telekomunikacji własna infrastruktura pozwoli na korzystanie z usług dowolnego operatora. Sprzedać każdy może swoją firmę.

    • 1 1

    • Mam tv cyfrową z upc za 69zł

      pakiet podstawowy, umowa na rok. Chciałam dobrać internet - UPC zaproponowało mi do obecnej tv internet 30mega, całość płatna 139zł, wydłużenie umowy z roku (tv) na 2 lata oraz 85zł za instalację. Chyba ich całkowicie pogięło.

      • 6 0

  • Vectra, nie podpisujcie, najgorsza (1)

    poczytajcie opinie w necie, cala Polska narzeka

    To samo bylo na Orunii Gornej, SM zle zrobila oddajac na wylacznosci siec kablowa

    • 4 1

    • nie wypowiadaj sie za cala Polske

      Od kilkunastu lat korzystam z Vectry w innym miescie i nigdy nie bylo z nimi problemow - pomijajac jeden incydent, kiedy TP ograniczyla ruch "komercyjny" z sieci MAN (a to bylo glowne lacze Vectry na swiat w owym czasie w moim miescie). Ogolnie z checia zamienie Jarsat na Vectre i juz nie moge sie doczekac. Nigdy z nimi problemow nie bylo. :-)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane