- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (161 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (87 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (204 opinie)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (38 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (179 opinii)
Popularna sieć kablowa zmienia właściciela. Co to znaczy dla abonentów?
Dla kilku tysięcy mieszkańców Trójmiasta szykuje się spora zmiana. Popularnego na nowych osiedlach operatora telewizji kablowej i Internetu - firmę Jarsat - przejęła gdyńska Vectra. Część klientów jest z tego powodu zdezorientowana.
W maju tego roku opisywaliśmy przypadek mieszkańców Oruni, którzy z różnych źródeł dowiadywali się, że ich dotychczasowy, lokalny dostawca telewizji - firma Turmak - został przejęty przez Vectrę. Szkopuł w tym, że pozbawieni oficjalnych informacji od swojego dostawcy internetu, nie wiedzieli, w jaki sposób wypowiedzieć stare umowy i zawrzeć nowe.
Przeczytaj więcej o przejęciu przez Vectrę klientów Turmaka.
Wówczas, w opublikowanym przez nas oświadczeniu, Vectra tłumaczyła swoją politykę informowania klientów o zmianach. Zapowiedziała też, że takie sytuacje nie powtórzą się w przyszłości.
- W skrzynce na listy znalazłem ksero pisma informacyjnego, iż firmę Jarsat [dotychczasowego dostawcę sygnału TV - przyp. red] przejęła firma Vectra - mówi pan Patryk, mieszkaniec osiedla Nowy Horyzont w Borkowie pod Gdańskiem. - Z informacji, jakie uzyskałem wynika, że przepięcie na nowego operatora ma się odbyć w tym miesiącu. Jednak ani ja, ani moi znajomi, korzystający dotąd z oferty Jarsatu, nie mamy pojęcia, czy musimy podpisywać nowe umowy, czy możemy zerwać stare itp. Od tygodnia dobijam się do Jarsatu i Vectry po szczegóły, ale bezskutecznie.
Przeczytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej
Według relacji naszego czytelnika, każdy konsultant mówi co innego.
- Oglądam telewizję cyfrową, ale nie korzystam z dekodera, tylko mam kartę do telewizora z modułem CL. Wiem jednak, że Vectra nie obsługuje takiego typu kart. Czego mam się spodziewać? Ponadto oferta Vectry jest uboższa, niż oferta przejętego Jarsatu. Nie mogę się doczekać kontaktu, chociaż trzy razy obiecywano mi, że ktoś oddzwoni - podkreśla.
Co na to Vectra? Jej pracownicy utrzymują, że informacje o przejęciu Jarsatu dystrybuowane są w tych osiedlach, gdzie zmiany wejdą w życie w najbliższym czasie. Tak jest właśnie w Nowym Horyzoncie.
- Chcąc świadczyć nowoczesne usługi multimedialne, konieczny jest proces gruntownej przebudowy i unowocześnienia infrastruktury. Z racji na złożoność, proces ten będzie odbywał się etapami - ulica po ulicy, blok po bloku - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - Pierwszy etap przejęcia jest już w trakcie realizacji. Do abonentów zamieszkałych na terenie tej realizacji (w jej skład wchodzi kilkanaście ulic w różnych dzielnicach miasta) na początku października została wysłana odpowiednia informacja. Zaznaczono w niej, że w najbliższym czasie każde mieszkanie odwiedzi przedstawiciel handlowy Vectry, który zaoferuje specjalną ofertę, dopasowaną do indywidualnych oczekiwań każdego klienta.
Jak się dowiedzieliśmy, po naszej interwencji pracownicy Vectry i Jarsatu skontaktowali się z naszym czytelnikiem (na jego prośbę podaliśmy tylko jego adres e-mail, z którego wysłał do Vectry prośbę o rozwiązanie umowy).
- Faktycznie, odebrałem łącznie siedem telefonów od Vectry i Jarsatu - mówi pan Patryk. - Pytano mnie o odczucia oraz sugestie (wskazałem na problem z brakiem informacji, który dotyczył mnie oraz osób, które znam i mają podobne kłopoty), wyjaśniono mi też większość wątpliwości oraz przedstawiono mi ofertę. Czy będę korzystał z oferty Vectry? Muszę się zastanowić.
Jak informuje firma, cały proces przebudowy i unowocześnienia infrastruktury Jarsatu powinien zakończyć się w 2014 roku. W najbliższym czasie przygotowane zostaną następne etapy przejęcia abonentów w kolejnych dzielnicach.
- Abonenci wszystkich lokalizacji zostaną o tym fakcie poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Obecnie nie możemy podać szczegółowych terminów dla poszczególnych lokalizacji - dodaje rzecznik. - Wszystkich abonentów Jarsatu, którzy chcieliby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami: osobisty w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Kruczkowskiego 25 oraz telefonicznie pod numerami telefonów 58 73 650 00 oraz 601 601 601 lub pod e-mailem: gdanskpomoc@vectra.pl
Jak informuje nas kolejny czytelnik, pan Juliusz, problemy mają też klienci przejętej niedawno osiedlowej sieci Metroplay, która obejmowała osiedla: Krokusowe, Chabrowe, Świerkowe, Habenda.
- Mydli się ludziom oczy, że w ramach przenosin otrzymają specjalną ofertę. Niestety klient może dostać najwyżej to co widnieje na ulotkach stroni www czy dzwoniąc na call center - mówi pan Juliusz. - Ci, którzy kupili specjalne karty CI do odbioru TV kablowej (by nie mieć dodatkowego pilota i urządzenia) mogą je teraz sobie najwyżej powiesić na ścianie jako pamiątkę.
Miejsca
Opinie (222) 7 zablokowanych
-
2013-11-13 15:44
(1)
KATASTROFA - nie chcę Vectry. No chyba że TV będzie za 10 zł a internet za 15 zł netto
- 5 0
-
2013-11-13 21:16
poj.... cie
znajdz sobie takiego dostawce-frajera
- 0 1
-
2013-11-13 15:52
Po roku rezygnuję z Vectry
W ubiegłym roku taka zmiana miała miejsce w Gdańsku Południe. Vectra wykupiła Tiwis. Już nie pamiętam do końca jak to przebiegło, ale po roku bycia klientem Vectry postanowiłem z niej zrezygnować. Uważam, że firma ta ma fatalne podejście do klienta. Przeciągają terminy wyłączenia usług, które są zbędne (przykładowo "Bezpieczny internet"), konsultanci ciągle wciskają tą samą ofertę na przedłużenie umowy mimo wyraźnego braku zainteresowania ze strony klienta (w życiu nie podpiszę umowy na 2 lata na usługę dostarczenia internetu czy telewizji), brak zainteresowania klientem bardziej niezależnym (aby podpisać umowę bezterminową trzeba samemu podjechać do biura firmy, które otwarte jest godzinach trudno dostępnych dla osoby pracującej). Generalnie nie polecam usług Vectry.
- 13 0
-
2013-11-13 18:49
proponuje poczytac fora na temat vectry
- 7 0
-
2013-11-13 18:56
ciekawe dlaczego uke nie chce się tym zająć. (2)
Dlaczego UKE nie chce się zająć TV kablowymi : UPC, Vectra , Multimedia bierze w łapę? Wszem i wobec wiadomo że wszystkie mają cichą umowę o nie wchodzeniu sobie w drogę więc w rzeczywistości prawie wszędzie jest tylko jeden dostawca kablówki & internetu.
A jak jest monopol to płacimy za to 200-300% więcej niż powinniśmy. Druga sprawa to umowy - co to w ogóle jest !!!! Kpina jakaś: zmuszanie do zakupu jakiś programów multisaver w multimedii ?, wieczne promocje z jakimiś wybujałymi rabatami i kolejne umowy na 12 , 24 m-ce ???? Rozumiem w sieciach komórkowych dostaje się telefon, którego cena jest rozłożona na czas umowy, ale tutaj ???? WTF ??????- 15 0
-
2013-11-13 21:19
głupiec (1)
nie masz pojecia o czym piszesz
- 0 1
-
2013-11-13 22:51
och wszyscy z niecierpliwością czekamy aż nas oświecisz
- 1 0
-
2013-11-13 20:36
UPC, Multimedia czy Vectra to jeden pies
Każda duża korporacja ma w d... klienta, który już podpisze umowę. UPC po rozwiązaniu umowy jeszcze przez 6 miesięcy naliczało mi opłatę i kolejne 6 odsetki... Po roku odpuścili. Burdel na kółkach. Multimedia też się waliło, Vectra też. I co teraz. Każdy mniejszy operator zostanie kupiony bo nie wytrzyma konkurencji. Za rok zostaną do wyboru korporacje a wybór tu będzie między złym i gorszym...
- 10 0
-
2013-11-13 21:59
Pozostaje mi tylko współczuć.
Prawie pół roku walczyłem z rozwiązaniem umowy z Vectrą w Warszawie. Niewiele brakowało żeby sprawa trafiała do sądu, ale udało się tylko dzięki UKE.
- 4 0
-
2013-11-13 22:27
:-)
a ja mam internet od ponad 10 lat od dawnego TP,a teraz ORANGE i sobie chwale.....i nie zamienię na żadną inną.
- 2 1
-
2013-11-13 23:55
ktos czytal regulamin swiadczenia uslug w Vektrze ??????
- 2 1
-
2013-11-14 00:23
Moduł CI (Common Interface)
panie redaktorze moduł CI jest w TV, a nie CL.
- 0 0
-
2013-11-14 00:46
żenada (1)
Na osiedlu Piastów VI też Vectra przejęła kablówke Tiwis,nie jestem zadowolony.Telewizja szwankuje coraz częściej a internet też do d*py,za samo podłączenie zapłaciłem ok.170zł,żona się wściekła bo co miesiąc płacę ok 150 zł oprócz tego.To po prostu rozbój w biały dzień,a jak masz do nich sprawę to sam doginaj do biura bo klientów mają w nosie.Nie polecam!!
- 1 0
-
2013-11-14 09:15
gratuluje frajerstwa, 2000 w plecy w ciagu roku, proponuje przezucic sie na telewizje naziemna za darmo i jechac sobie na wakacje
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.