• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Popularna sieć kablowa zmienia właściciela. Co to znaczy dla abonentów?

Marzena Klimowicz-Sikorska
13 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 09:41 (13 listopada 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę. Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę.

Dla kilku tysięcy mieszkańców Trójmiasta szykuje się spora zmiana. Popularnego na nowych osiedlach operatora telewizji kablowej i Internetu - firmę Jarsat - przejęła gdyńska Vectra. Część klientów jest z tego powodu zdezorientowana.



Rynek dostawców multimediów jest bardzo elastyczny, często dochodzi na nim do przejęć i fuzji. Również w Trójmieście podobne zmiany nie są niczym nowym. Czasami wiążą się z tym utrudnienia dla abonentów.

W maju tego roku opisywaliśmy przypadek mieszkańców Oruni, którzy z różnych źródeł dowiadywali się, że ich dotychczasowy, lokalny dostawca telewizji - firma Turmak - został przejęty przez Vectrę. Szkopuł w tym, że pozbawieni oficjalnych informacji od swojego dostawcy internetu, nie wiedzieli, w jaki sposób wypowiedzieć stare umowy i zawrzeć nowe.

Przeczytaj więcej o przejęciu przez Vectrę klientów Turmaka.

Wówczas, w opublikowanym przez nas oświadczeniu, Vectra tłumaczyła swoją politykę informowania klientów o zmianach. Zapowiedziała też, że takie sytuacje nie powtórzą się w przyszłości.

Czy kiedykolwiek miałeś(łaś) problem z dostawcą TV?

Teraz jednak Vectra ponownie ruszyła na zakupy i sytuacja zdaje się powtarzać.

- W skrzynce na listy znalazłem ksero pisma informacyjnego, iż firmę Jarsat [dotychczasowego dostawcę sygnału TV - przyp. red] przejęła firma Vectra - mówi pan Patryk, mieszkaniec osiedla Nowy Horyzont zobacz na mapie Gdańska w Borkowie pod Gdańskiem. - Z informacji, jakie uzyskałem wynika, że przepięcie na nowego operatora ma się odbyć w tym miesiącu. Jednak ani ja, ani moi znajomi, korzystający dotąd z oferty Jarsatu, nie mamy pojęcia, czy musimy podpisywać nowe umowy, czy możemy zerwać stare itp. Od tygodnia dobijam się do Jarsatu i Vectry po szczegóły, ale bezskutecznie.

Przeczytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Według relacji naszego czytelnika, każdy konsultant mówi co innego.
- Oglądam telewizję cyfrową, ale nie korzystam z dekodera, tylko mam kartę do telewizora z modułem CL. Wiem jednak, że Vectra nie obsługuje takiego typu kart. Czego mam się spodziewać? Ponadto oferta Vectry jest uboższa, niż oferta przejętego Jarsatu. Nie mogę się doczekać kontaktu, chociaż trzy razy obiecywano mi, że ktoś oddzwoni - podkreśla.

Co na to Vectra? Jej pracownicy utrzymują, że informacje o przejęciu Jarsatu dystrybuowane są w tych osiedlach, gdzie zmiany wejdą w życie w najbliższym czasie. Tak jest właśnie w Nowym Horyzoncie.

- Chcąc świadczyć nowoczesne usługi multimedialne, konieczny jest proces gruntownej przebudowy i unowocześnienia infrastruktury. Z racji na złożoność, proces ten będzie odbywał się etapami - ulica po ulicy, blok po bloku - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - Pierwszy etap przejęcia jest już w trakcie realizacji. Do abonentów zamieszkałych na terenie tej realizacji (w jej skład wchodzi kilkanaście ulic w różnych dzielnicach miasta) na początku października została wysłana odpowiednia informacja. Zaznaczono w niej, że w najbliższym czasie każde mieszkanie odwiedzi przedstawiciel handlowy Vectry, który zaoferuje specjalną ofertę, dopasowaną do indywidualnych oczekiwań każdego klienta.

Jak się dowiedzieliśmy, po naszej interwencji pracownicy Vectry i Jarsatu skontaktowali się z naszym czytelnikiem (na jego prośbę podaliśmy tylko jego adres e-mail, z którego wysłał do Vectry prośbę o rozwiązanie umowy).

- Faktycznie, odebrałem łącznie siedem telefonów od Vectry i Jarsatu - mówi pan Patryk. - Pytano mnie o odczucia oraz sugestie (wskazałem na problem z brakiem informacji, który dotyczył mnie oraz osób, które znam i mają podobne kłopoty), wyjaśniono mi też większość wątpliwości oraz przedstawiono mi ofertę. Czy będę korzystał z oferty Vectry? Muszę się zastanowić.

Jak informuje firma, cały proces przebudowy i unowocześnienia infrastruktury Jarsatu powinien zakończyć się w 2014 roku. W najbliższym czasie przygotowane zostaną następne etapy przejęcia abonentów w kolejnych dzielnicach.

- Abonenci wszystkich lokalizacji zostaną o tym fakcie poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Obecnie nie możemy podać szczegółowych terminów dla poszczególnych lokalizacji - dodaje rzecznik. - Wszystkich abonentów Jarsatu, którzy chcieliby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami: osobisty w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Kruczkowskiego 25 zobacz na mapie Gdańska oraz telefonicznie pod numerami telefonów 58 73 650 00 oraz 601 601 601 lub pod e-mailem: gdanskpomoc@vectra.pl

Kolejne przejęcie i kolejne problemy

Jak informuje nas kolejny czytelnik, pan Juliusz, problemy mają też klienci przejętej niedawno osiedlowej sieci Metroplay, która obejmowała osiedla: Krokusowe, Chabrowe, Świerkowe, Habenda.

- Mydli się ludziom oczy, że w ramach przenosin otrzymają specjalną ofertę. Niestety klient może dostać najwyżej to co widnieje na ulotkach stroni www czy dzwoniąc na call center - mówi pan Juliusz. - Ci, którzy kupili specjalne karty CI do odbioru TV kablowej (by nie mieć dodatkowego pilota i urządzenia) mogą je teraz sobie najwyżej powiesić na ścianie jako pamiątkę.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253
  • Jarsat Gdańsk, Ignacego Matuszewskiego 25

Opinie (222) 7 zablokowanych

  • Niech żyje Teleranek!

    Pieprzyć Jarsat, Vectrę, telewizję i telewidzów.

    • 0 0

  • Lekceważenie klienta

    Omijajcie Vectrę szerokim łukiem. To moim zdaniem oszuści. Byłam klientem Turmaka i jak Vectra przejęła tą firmę długo nie było żadnej informacji co to dla mnie jako klienta znaczy. Wysłałam 4 pisma do Vectry - polecone ze zwrotnym poświadczeniem odbioru - nie dostałam żadnej odpowiedzi. Kontakt telefoniczny - poniżej krytyki - traktowano mnie jak "przygłupa" a ja chciałam uzyskać proste informacje, które powinnam otrzymać bez upominanie się o nie.
    Odradzam Wszystkim Vectrę.
    EM

    • 5 0

  • @Darmowa naziemna

    Nie chodzi o to,zeby miec 100 czy 200 kanalow!
    Ja lubie ogladac filmy przyrodnicze,naukowe,
    historyczne.Lubie dokument ale i rozrywke,filmy,
    Zeby miec to co lubie,MUSZE wykupic drozszy aonament z wieksza iloscia kanalow! I to jest nie w porzadku!
    Dlaczego nie mozna do pakietu podstawowego dokupywac programow,ktore chce sie ogladac!! Np.sport kompletnie mnie nie interesuje a mam tych kanalow wiele.

    • 3 0

  • Niestety, właściciele małych sieci kablowych

    są pazerni na pieniądze. Moim zdaniem należy wspierać lokalny biznes a nie korporacje mające ludzi gdzieś. Jarsat jaki był taki był, ale był Gdański, inne lokalne sieci też, zatrudniały lokalnie ludzi i wspierało to lokalny biznas oraz dawało miejsca pracy. Po tym jak Stream wykupił Homenet to zwolnili wszystkich i zatrudnili tylko nic nie wiedzący serwis z łapanki, tak jest za każdym razem, nie liczy się ani klient ani pracownik, liczy się liczba abonentów i zyski, a jakość usług i oferta - o tym nawet nie warto wspominać.

    • 1 1

  • Tylko nie VEKTRA

    Mam bardzo złe doświadczenia z VEKTRĄ ..I nigdy więcej nie chcę mieć z nimi nic do czynienia.....Obsługa pozostawia wiele do życzenia ,ten czas kiedy posiadałam Vektrę uważam ze gehennę NIGDY WIĘCEJ NIE MIEĆ NIC DO CZYNIENIA Z TĄ ŁOBUZERSKĄ FIRMĄ..Wiem co mówię ......

    • 1 0

  • Jarsat to porażka

    Po 4 latach Jarsat żąda zapłaty za 5 miesięcy internetu, którego nie dostarczał i z którą to firmą rozwiazaliśmy umowę za brak internetu, przesunęli termin wypowiedzenia i kleja teraz głupa totala porazka i szczyt głupoty

    • 0 0

  • Abonenci powinni gremialnie rozwiązywać umowy. Kupić anteny i wytrzymać kilka miesięcy. Potem zauważą że da się żyć bez kablówki. Jak kilka dni nie będą włączać telewizorów zauważą że można żyć bez telewizji. Jest tyle innych ciekawych zajęć.

    • 0 0

  • nie polecam Vecty

    Nie uprzejma obsługa klienta często awarie układ programów tez zmienia się bardzo często masakra

    • 1 0

  • JARSAT i podejrzany przedstawiciel

    naszepodworko.ugu.pl/index.php/archiwum/38-jarsat

    • 0 0

  • Ja z vectry zrezygnowalem przy pirwszej okazji .Internet mobilny i naziemna tv i spokój z vecta .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane