• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Popularna sieć kablowa zmienia właściciela. Co to znaczy dla abonentów?

Marzena Klimowicz-Sikorska
13 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 09:41 (13 listopada 2013)
Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę. Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę.

Dla kilku tysięcy mieszkańców Trójmiasta szykuje się spora zmiana. Popularnego na nowych osiedlach operatora telewizji kablowej i Internetu - firmę Jarsat - przejęła gdyńska Vectra. Część klientów jest z tego powodu zdezorientowana.



Rynek dostawców multimediów jest bardzo elastyczny, często dochodzi na nim do przejęć i fuzji. Również w Trójmieście podobne zmiany nie są niczym nowym. Czasami wiążą się z tym utrudnienia dla abonentów.

W maju tego roku opisywaliśmy przypadek mieszkańców Oruni, którzy z różnych źródeł dowiadywali się, że ich dotychczasowy, lokalny dostawca telewizji - firma Turmak - został przejęty przez Vectrę. Szkopuł w tym, że pozbawieni oficjalnych informacji od swojego dostawcy internetu, nie wiedzieli, w jaki sposób wypowiedzieć stare umowy i zawrzeć nowe.

Przeczytaj więcej o przejęciu przez Vectrę klientów Turmaka.

Wówczas, w opublikowanym przez nas oświadczeniu, Vectra tłumaczyła swoją politykę informowania klientów o zmianach. Zapowiedziała też, że takie sytuacje nie powtórzą się w przyszłości.

Czy kiedykolwiek miałeś(łaś) problem z dostawcą TV?

Teraz jednak Vectra ponownie ruszyła na zakupy i sytuacja zdaje się powtarzać.

- W skrzynce na listy znalazłem ksero pisma informacyjnego, iż firmę Jarsat [dotychczasowego dostawcę sygnału TV - przyp. red] przejęła firma Vectra - mówi pan Patryk, mieszkaniec osiedla Nowy Horyzont zobacz na mapie Gdańska w Borkowie pod Gdańskiem. - Z informacji, jakie uzyskałem wynika, że przepięcie na nowego operatora ma się odbyć w tym miesiącu. Jednak ani ja, ani moi znajomi, korzystający dotąd z oferty Jarsatu, nie mamy pojęcia, czy musimy podpisywać nowe umowy, czy możemy zerwać stare itp. Od tygodnia dobijam się do Jarsatu i Vectry po szczegóły, ale bezskutecznie.

Przeczytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Według relacji naszego czytelnika, każdy konsultant mówi co innego.
- Oglądam telewizję cyfrową, ale nie korzystam z dekodera, tylko mam kartę do telewizora z modułem CL. Wiem jednak, że Vectra nie obsługuje takiego typu kart. Czego mam się spodziewać? Ponadto oferta Vectry jest uboższa, niż oferta przejętego Jarsatu. Nie mogę się doczekać kontaktu, chociaż trzy razy obiecywano mi, że ktoś oddzwoni - podkreśla.

Co na to Vectra? Jej pracownicy utrzymują, że informacje o przejęciu Jarsatu dystrybuowane są w tych osiedlach, gdzie zmiany wejdą w życie w najbliższym czasie. Tak jest właśnie w Nowym Horyzoncie.

- Chcąc świadczyć nowoczesne usługi multimedialne, konieczny jest proces gruntownej przebudowy i unowocześnienia infrastruktury. Z racji na złożoność, proces ten będzie odbywał się etapami - ulica po ulicy, blok po bloku - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - Pierwszy etap przejęcia jest już w trakcie realizacji. Do abonentów zamieszkałych na terenie tej realizacji (w jej skład wchodzi kilkanaście ulic w różnych dzielnicach miasta) na początku października została wysłana odpowiednia informacja. Zaznaczono w niej, że w najbliższym czasie każde mieszkanie odwiedzi przedstawiciel handlowy Vectry, który zaoferuje specjalną ofertę, dopasowaną do indywidualnych oczekiwań każdego klienta.

Jak się dowiedzieliśmy, po naszej interwencji pracownicy Vectry i Jarsatu skontaktowali się z naszym czytelnikiem (na jego prośbę podaliśmy tylko jego adres e-mail, z którego wysłał do Vectry prośbę o rozwiązanie umowy).

- Faktycznie, odebrałem łącznie siedem telefonów od Vectry i Jarsatu - mówi pan Patryk. - Pytano mnie o odczucia oraz sugestie (wskazałem na problem z brakiem informacji, który dotyczył mnie oraz osób, które znam i mają podobne kłopoty), wyjaśniono mi też większość wątpliwości oraz przedstawiono mi ofertę. Czy będę korzystał z oferty Vectry? Muszę się zastanowić.

Jak informuje firma, cały proces przebudowy i unowocześnienia infrastruktury Jarsatu powinien zakończyć się w 2014 roku. W najbliższym czasie przygotowane zostaną następne etapy przejęcia abonentów w kolejnych dzielnicach.

- Abonenci wszystkich lokalizacji zostaną o tym fakcie poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Obecnie nie możemy podać szczegółowych terminów dla poszczególnych lokalizacji - dodaje rzecznik. - Wszystkich abonentów Jarsatu, którzy chcieliby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami: osobisty w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Kruczkowskiego 25 zobacz na mapie Gdańska oraz telefonicznie pod numerami telefonów 58 73 650 00 oraz 601 601 601 lub pod e-mailem: gdanskpomoc@vectra.pl

Kolejne przejęcie i kolejne problemy

Jak informuje nas kolejny czytelnik, pan Juliusz, problemy mają też klienci przejętej niedawno osiedlowej sieci Metroplay, która obejmowała osiedla: Krokusowe, Chabrowe, Świerkowe, Habenda.

- Mydli się ludziom oczy, że w ramach przenosin otrzymają specjalną ofertę. Niestety klient może dostać najwyżej to co widnieje na ulotkach stroni www czy dzwoniąc na call center - mówi pan Juliusz. - Ci, którzy kupili specjalne karty CI do odbioru TV kablowej (by nie mieć dodatkowego pilota i urządzenia) mogą je teraz sobie najwyżej powiesić na ścianie jako pamiątkę.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253
  • Jarsat Gdańsk, Ignacego Matuszewskiego 25

Opinie (222) 7 zablokowanych

  • U mnie przejęli Tiwisa

    poracha..non stop zawiesza się telewizja wyskakują jakieś kody błędu itd i nie potrafią naprawić. Nie pamiętam kiedy obejrzałem film bez przycinki-ale internet za to działa ok. Czasem się zdarzy jakaś awaria ale generalnie za te pieniądze to dają radę-konkurencja średnio 50 ziko drożej za pakiet ma.

    • 2 0

  • to samo było na Witominie

    tylko stara kablówka nazywała się inaczej - przejęta przez Multimedia, ludzie jakoś się przyzwyczaili...
    takie życie - mali są zjadani przez dużych...

    • 2 0

  • uciekać od VECTRY (3)

    ludzie od razu rezygnujcie VECTRA was załatwi jak mego sąsida

    • 6 0

    • (1)

      w upc jeszcze gorzej ,wciskają podwyższanie transferu na internet a zamiast być wyższy to naprawdę nie osiągalny jest nawet zbliżony do tego w umowie i na zgłoszenia nie robią z tym kompletnie nic ,umowa swoje a rzeczywistość swoje,a Ty płać za coś czego nigdy i tak od nich nie otrzymasz

      • 2 0

      • Hmm

        Ja mam UPC internet-120mb/sek, telefon-darmowe rozmowy stacjonarne, 400 min na kom. Bardzo tanie rozmowy międzynarodowe na stacjonarne. Płacę 44 euro w Irlandii
        Zastanawia mnie jedno. UPC to firma globalna i czy nie jest jakoś połaczona ze sobą w róznych krajach. Dodam, że lepszego netu nie miałem, żadnych problemów czy usterek. Co innego z Eircom (irlandzka TP).

        • 0 0

    • kto upowaznil cie wypowiadac sie za sasiada

      baranie

      • 1 0

  • vectra

    Ludzie nie dajcie sie omamic i nie korzystajcie z vectry to jest kompletna katastrofa same problemy uwazajcie na przedstawicieli i nic mie podpisujcie jedna wielka masakra

    • 8 0

  • Metroplay - Vectra i Moduł CI

    Cyt:
    Ci, którzy kupili specjalne karty CI do odbioru TV kablowej (by nie mieć dodatkowego pilota i urządzenia) mogą je teraz sobie najwyżej powiesić na ścianie jako pamiątkę.

    mogą też przejść do UPC które to taki moduł ma w swojej ofercie w nowszym standardzie CI+

    do czego Ja jako były abonent Metroplay będę zmuszony aby nie brać dekodera i dodatkowego pilota. a oferta i tak dużo lepsza niż Vectra i Metroplay razem do kupy

    • 6 1

  • nie podpisujcie umowy z VECTRA

    Masakra firma obiecanki cacanki dekoder tylko do jednego telewizora jak chcesz do drugiego lub trzeciego musisz slono placic a jak masz tv na scianie to zapomnij trzeba zdjac internet masakra wiecznie muli.a w pakiecie jest telefon za ktory tzeba placic mimo ze sie niekozysta masakra niepodpusujcie z nimi umowy

    • 7 0

  • Jaki operator TV na Grabówku obsługuje karty CI? (1)

    Mam Multimedię i mam dość, nie po to kupiłem plazmę by się męczyć z mizernym obrazem pseudoHD i brakiem możliwości skasowania dwóch pilotów i dekodera.
    Istnieje jakiś inny operator czy ta cholerna multimedia ma tutaj monopol?
    Może być nawet satelita, tylko średnio wiem co wziąć.

    • 1 0

    • I najlepszy kwiatek z korespondencji mailowej z multimedią

      Nie przewidują wprowadzenia obsługi kart CI, gdyż jest to nikły odsetek klientów.
      Porażka.

      • 0 0

  • Uwaga: Vectra wprowadza w błąd!

    Vectra raz już była karana za nieuczciwą konkurencję - widać niczego to ich nie nauczyło. Wprowadzanie dezinformacji jest praktyką nieuczciwej konkurencji i za takie rzeczy UOKiK wymierza dotkliwe kary. Piszcie doniesienia o każdym przypadku nie poinformowania - lub wprowadzenia w błąd - co do sytuacji prawnej po zmianie WŁAŚCICIELA kablówki. Mnie także próbowano wmówić, że kupienie firmy świadczącej usługę dostarczania telewizji kablowej jest równoznaczne z przejęciem umowy i "teraz tylko rachunek musi być inny". Po czym podsuwano nową umowę do podpisania.

    • 11 0

  • upc (4)

    podam przykład w upc,posiadam internet z prędkością poboru 30mb/s ,zgłosiłem problem ,że nie uzyskuje ani razu max prędkości 30mb/s ,a jest to przedział 16-19 ,pan z obsługi technicznej stwierdził ,że to prawidłowa prędkość!!! przy przedłużeniu umowy podniosłem transfer z 25 na 30 ,i zamiast szybszego internetu otrzymałem spadek ,gdyż mając 25 nigdy nie miałem problemu...co to ma znaczyć ,w końcu jeśli płacę za 30 mb/s to chyba mam prawo żądać dostarczania mi takiego transferu (lub zbliżonego) a nie połowę niższego...żenująca obsługa

    • 5 4

    • eh wy internauci (3)

      adams3872 zamiast płakać kup sobie sprzet gdzie bedziesz mial net w specyfikacji n bo to twoja karta sieciowa blokuje. I nawet jak sobie kupisz 250 mbps to i tak nie osiagniesz wiecej niz 20mbps

      • 0 3

      • kupcia prawda kolego (2)

        mam taki sam net co adams3872 - 30mbit od UPC, ze starego porzadnego Linksysa WRT54GL przesiadłem sie na próbę na inny router 150 Draft z softem Tomato. Róznica? Tak, ale tylko po ethernecie. UPC wali w kulki i tyle.

        Adams3872 mam za sobą 4 udane reklamacje w UPC. Zbieraj informacje ze speedtestów i tego samego dnia zapisuj na dysku logi spod adresu modemu 192.168.1.1. Potem wysyłaj to mejlem do działu reklamacji UPC. I lej na nich, tak jak oni leją na ciebie.

        U mnie nawet smart TV chodzi na pół gwizdka podłaczona sztywnym kablem do routera i nie ma to kompletnie zadnego zwiazku z ze słabymi kartami sieciowymi czy wifi. Po prostu UPC to dno.

        • 2 1

        • akurat wrt54gl nie wyciaga 30 mbit tylko jakies 24mbit po wifi

          • 1 0

        • dzięki...pozdrowienia

          • 1 0

  • Odradzam, Vectra to oszuści (1)

    Mieszkam na Oruni, skazany na Vectrę. Jak przyszli podłączyć dekoder to zostawili pajęczynę kabli. Po zgłoszeniu nikt się nie zainteresował. Oferta programowa zmienia się średnio co 3 miesiące i nie jest to powodem do wypowiedzenia umowy. G...no nie telewizja

    • 9 0

    • gdzie masz ta pajeczyne

      jw.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane