• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Popularna sieć kablowa zmienia właściciela. Co to znaczy dla abonentów?

Marzena Klimowicz-Sikorska
13 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 09:41 (13 listopada 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę. Nie wszyscy mieszkańcy osiedla Nowy Horyzont, którzy korzystali dotąd z telewizji kablowej dostarczanej przez firmę Jarsat, wiedzą, że firma została przejęta przez Vectrę.

Dla kilku tysięcy mieszkańców Trójmiasta szykuje się spora zmiana. Popularnego na nowych osiedlach operatora telewizji kablowej i Internetu - firmę Jarsat - przejęła gdyńska Vectra. Część klientów jest z tego powodu zdezorientowana.



Rynek dostawców multimediów jest bardzo elastyczny, często dochodzi na nim do przejęć i fuzji. Również w Trójmieście podobne zmiany nie są niczym nowym. Czasami wiążą się z tym utrudnienia dla abonentów.

W maju tego roku opisywaliśmy przypadek mieszkańców Oruni, którzy z różnych źródeł dowiadywali się, że ich dotychczasowy, lokalny dostawca telewizji - firma Turmak - został przejęty przez Vectrę. Szkopuł w tym, że pozbawieni oficjalnych informacji od swojego dostawcy internetu, nie wiedzieli, w jaki sposób wypowiedzieć stare umowy i zawrzeć nowe.

Przeczytaj więcej o przejęciu przez Vectrę klientów Turmaka.

Wówczas, w opublikowanym przez nas oświadczeniu, Vectra tłumaczyła swoją politykę informowania klientów o zmianach. Zapowiedziała też, że takie sytuacje nie powtórzą się w przyszłości.

Czy kiedykolwiek miałeś(łaś) problem z dostawcą TV?

Teraz jednak Vectra ponownie ruszyła na zakupy i sytuacja zdaje się powtarzać.

- W skrzynce na listy znalazłem ksero pisma informacyjnego, iż firmę Jarsat [dotychczasowego dostawcę sygnału TV - przyp. red] przejęła firma Vectra - mówi pan Patryk, mieszkaniec osiedla Nowy Horyzont zobacz na mapie Gdańska w Borkowie pod Gdańskiem. - Z informacji, jakie uzyskałem wynika, że przepięcie na nowego operatora ma się odbyć w tym miesiącu. Jednak ani ja, ani moi znajomi, korzystający dotąd z oferty Jarsatu, nie mamy pojęcia, czy musimy podpisywać nowe umowy, czy możemy zerwać stare itp. Od tygodnia dobijam się do Jarsatu i Vectry po szczegóły, ale bezskutecznie.

Przeczytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Według relacji naszego czytelnika, każdy konsultant mówi co innego.
- Oglądam telewizję cyfrową, ale nie korzystam z dekodera, tylko mam kartę do telewizora z modułem CL. Wiem jednak, że Vectra nie obsługuje takiego typu kart. Czego mam się spodziewać? Ponadto oferta Vectry jest uboższa, niż oferta przejętego Jarsatu. Nie mogę się doczekać kontaktu, chociaż trzy razy obiecywano mi, że ktoś oddzwoni - podkreśla.

Co na to Vectra? Jej pracownicy utrzymują, że informacje o przejęciu Jarsatu dystrybuowane są w tych osiedlach, gdzie zmiany wejdą w życie w najbliższym czasie. Tak jest właśnie w Nowym Horyzoncie.

- Chcąc świadczyć nowoczesne usługi multimedialne, konieczny jest proces gruntownej przebudowy i unowocześnienia infrastruktury. Z racji na złożoność, proces ten będzie odbywał się etapami - ulica po ulicy, blok po bloku - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - Pierwszy etap przejęcia jest już w trakcie realizacji. Do abonentów zamieszkałych na terenie tej realizacji (w jej skład wchodzi kilkanaście ulic w różnych dzielnicach miasta) na początku października została wysłana odpowiednia informacja. Zaznaczono w niej, że w najbliższym czasie każde mieszkanie odwiedzi przedstawiciel handlowy Vectry, który zaoferuje specjalną ofertę, dopasowaną do indywidualnych oczekiwań każdego klienta.

Jak się dowiedzieliśmy, po naszej interwencji pracownicy Vectry i Jarsatu skontaktowali się z naszym czytelnikiem (na jego prośbę podaliśmy tylko jego adres e-mail, z którego wysłał do Vectry prośbę o rozwiązanie umowy).

- Faktycznie, odebrałem łącznie siedem telefonów od Vectry i Jarsatu - mówi pan Patryk. - Pytano mnie o odczucia oraz sugestie (wskazałem na problem z brakiem informacji, który dotyczył mnie oraz osób, które znam i mają podobne kłopoty), wyjaśniono mi też większość wątpliwości oraz przedstawiono mi ofertę. Czy będę korzystał z oferty Vectry? Muszę się zastanowić.

Jak informuje firma, cały proces przebudowy i unowocześnienia infrastruktury Jarsatu powinien zakończyć się w 2014 roku. W najbliższym czasie przygotowane zostaną następne etapy przejęcia abonentów w kolejnych dzielnicach.

- Abonenci wszystkich lokalizacji zostaną o tym fakcie poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Obecnie nie możemy podać szczegółowych terminów dla poszczególnych lokalizacji - dodaje rzecznik. - Wszystkich abonentów Jarsatu, którzy chcieliby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami: osobisty w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Kruczkowskiego 25 zobacz na mapie Gdańska oraz telefonicznie pod numerami telefonów 58 73 650 00 oraz 601 601 601 lub pod e-mailem: gdanskpomoc@vectra.pl

Kolejne przejęcie i kolejne problemy

Jak informuje nas kolejny czytelnik, pan Juliusz, problemy mają też klienci przejętej niedawno osiedlowej sieci Metroplay, która obejmowała osiedla: Krokusowe, Chabrowe, Świerkowe, Habenda.

- Mydli się ludziom oczy, że w ramach przenosin otrzymają specjalną ofertę. Niestety klient może dostać najwyżej to co widnieje na ulotkach stroni www czy dzwoniąc na call center - mówi pan Juliusz. - Ci, którzy kupili specjalne karty CI do odbioru TV kablowej (by nie mieć dodatkowego pilota i urządzenia) mogą je teraz sobie najwyżej powiesić na ścianie jako pamiątkę.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253
  • Jarsat Gdańsk, Ignacego Matuszewskiego 25

Opinie (222) 7 zablokowanych

  • Nie polecam Jarsat

    Tragedia w odbiorze tv kablowej, wiecznie wylaczaja, operatorzy klamią o techniku juz nie wspomne, w obecnej chwili znow odlaczyli tv na jak dlugo nie mam pojecia, dodzwonic sie takze nie mozna a jak sie to juz zrobi to sie wylaczjaja. Nie polecam Jarsatu!!!

    • 5 0

  • Vectra

    Bardzo fajne i tanie usługi.....

    • 0 5

  • CZY Z TYTUŁU PRZEJĘCIA PRZEZ VEKTRE (1)

    jarsatu udało się komuś rozwiązać umowę proszę o kontakt darjo82seba@interia.pl bo puki co jedni i drudzy mydlą oczy twierdząc że nie jest to powód

    • 4 0

    • Proszę złożyć skargę do UOKiK i Prezesa UKE. To zaparte dziady. Zmądrzeją dopiero, jak zapłacą karę!

      • 1 0

  • Oświadczenie JARSATu

    jarsat.pl/biuro/komunikaty/145-jarsat-vectra-informacja-dla-abonentow

    • 1 1

  • jarsat

    w koncu bedzie chyba normalnie bo firma jarsat jest do niczego mam stale problemy z internetem a dodzwonic sie do nich nie mozna ja czekam z utesknieniem na innego operatora

    • 1 1

  • Niedozwolone zapisy w umowie Vectry

    Zapoznałem się z umową i regulaminem usług firmy Vectra SA. Dokumenty nie są ze sobą spójne. Chodzi tu o warunki rozwiązania umowy. W umowie jest zapis w §3 pkt. 3, iż: Abonentowi przysługuje prawo rozwiązania umowy zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług przez VECTRA SA, natomiast wg pkt. 9.2 regulaminu: Umowa może być rozwiązana przez Abonenta jedynie w trybie przewidzianym w Umowie. Jak to zatem jest, czyżby umowy nie można było nigdy rozwiązać i trzeba być pod przymusem Vectry do końca życia. Podobnie niejednoznaczny jest zapis § 3 pkt. 2 umowy: Po upływie okresu zobowiązania, Opłaty Abonamentowe nie ulegają zmianie i są naliczane zgodnie z § 2. Widać Vectra nie przewiduje w ogóle zakończenia umów. Proszę to zmienić, pod rygorem skierowania sprawy do UKE, aby nie było konieczności późniejszego boksowania się z Vectrą.

    • 2 1

  • nie mam kablówki, nie mam satelity

    i dobrze mi bez tv....od 4 lat płaciłem upc za nedzne progray ale za to mam upc internet i jestem zadowolony bo ogladam mundial w necie iiiiiiiiihaaaaaaaa

    • 0 0

  • Jarsat-Vectra (1)

    Rzeczywiście przyszło pismo z Jarsatu o przejęciu firmy przez Vectrę około 1,5 miesiąca wcześniej....zadzwoniłam do Jarsatu (vectry) dowiedziałam się wszystkiego. Pan był super miły.....powiedział ze 20 maja sygnał Jarsatu zniknie i znalazł mi dobra ofertę na którą się zdecydowałam. W dniu 20 maja ,rano przyjechał pan z Vectry podłączył wszystko....Działa...nie ma przerw,nie ma jak na razie awarii,oferta programowa zadowalająca...mam pakiet z telefonem stacjonarnym ...numer przeniesiony....Nie ma się do czego przyczepić...Jasna umowa...Obraz żyleta....internet śmiga....,telefon działa.....i o to chodzi....

    • 0 0

    • a za ile to wszystko?

      • 0 0

  • i na nowych użytkowników z jasatu narzucili haracze

    jarsat wprowadził zniżkę dla tych, którzy płacili za cały rok jednorazowo-była niewielka ale wiele osób wpłacało za cały rok. Jak vECTRA go przejęła obciążyła
    ich wszystkich za zniżki za wszystkie lata płacone z góry strasząc odsprzedaniem długu - szujostwo!!!

    • 1 0

  • Vectra po miesiącu od podłączenia.

    Nie mamy problemów raczej na plus. Mieliśmy Jarsat i było gorzej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane