• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Dwie jezdnie do końca roku?

Maciej Naskręt
16 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Tak powstaje dwujezdniowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej.


Sprawdziliśmy postęp prac na budowie 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Wykonawca planuje udostępnić dwie nitki jezdni do końca roku.



Leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. Leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
W kwietniu ruszyła budowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Inwestycję zleciły władze miasta, a wykonawcą jest spółka Strabag, która za wykonanie robót w 79 tygodni otrzyma ok. 25,9 mln zł.

Przypomnijmy, że ul. Chwarznieńska zostanie rozbudowana na odcinku 1,5 km do dwóch jezdni. Na zmodernizowanym odcinku powstanie wiadukt, umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom. Będzie ono służyło także jako przejazd gospodarczy. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem oraz ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Postanowiliśmy sprawdzić co do tej pory udało się wykonać drogowcom, a także jakich zmian w ruchu mogą spodziewać się niebawem kierowcy.

Postęp prac widać na całym froncie. Zostały usunięte prawie wszystkie karpiny drzew, które wycięto jesienią ubiegłego roku. Ponadto pozostały do usunięcia nieliczne korzenie drzew, które wrosły w sieci podziemne.

Czy budowa specjalnych objazdów na czas prac drogowych to dobry pomysł?

Na północ od dotychczasowej jezdni gotowy jest ok. 500-metrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej. To objazd, którym pojadą za parę dni kierowcy. Wcześniej musi on zostać odebrany przez gdyńskich urzędników. - Objazd wykonaliśmy na podbudowie płyt betonowych. Prace i materiały to nasz koszt. Zależy nam, by utrzymać przejezdność na remontowanym odcinku drogi - mówi Maciej Konopka, dyrektor gdańskiego oddziału firmy Strabag.

W dwóch miejscach ruszyła także budowa murów oporowych. Budowlańcy wykonują szalunki, prowadzą betonowanie. Niebawem ruszy także budowa przejścia dla zwierząt, które zostanie wyposażone w sztuczne elementy lasu, by zachęcić zwierzynę do jego pokonywania.

Zgodnie z harmonogramem robót, prace przy budowie ul. Chwarznieńskiej mają potrwać do wakacji 2014 r. Wykonawca jednak chce zapewnić przejezdność nieco wcześniej. - Planujemy jeszcze przed zbliżającą się zimą udostępnić kierowcom dwie docelowe nitki jezdni. Sami zajmiemy się wtedy pracami poza drogą. Czy nam się to uda, zobaczymy - mówi Konopka.

Dodajmy jeszcze, że w przetargu firma Strabag zaproponowała udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.

Miejsca

Opinie (114) 2 zablokowane

  • To i tak najmniej uciążliwa budowa w Gdyni

    Niewiele dłużej stoi się w korkach niż normalnie i rzeczywiście idą prace szybko, byle też jakość była równie dobra jak tempo.

    • 16 1

  • Pilna potrzeba (2)

    A co z częścią witomińską na której są największe korki. Ta część ulicy Chwarznieńskiej wymaga przebudowy i skrzyrzowanie przy Lidlu gdzie tworzą się korki.

    • 15 1

    • (1)

      Aniu poprawili sygnalizację i korki są dużo mniejsze.
      Korek na 1 lub 2 zmiany swiateł to nie korek.

      • 1 0

      • Korki w godzinach szczytu sa wszedzie. Fakt, ze te kolo Witomina ostatnio sa duzo mniejsze. 2-3 zmiany swiatel i po korku. Inna sprawa, ze na Chwarznie w szybkim tempie przybywa mieszkancow wiec i duzo wiecej aut z roku na rok przejezdza ta ulica.

        • 0 0

  • A ekrany? (3)

    Czy będą ekrany? Co to za droga bez ekranów!

    • 7 3

    • teraz będą

      wiadukty ...

      • 0 0

    • wyjaśniam (1)

      prostactwo nie wie, że ekrany stawia się po to, aby mieszkańcy przy trasie komunikacyjnej mieli ochronę akustyczną.

      • 3 1

      • No właśnie! Taka ochrona jest zwłaszcza potrzebna mieszkańcom lasu!

        Jak na przykład przy autostradzie A2.

        • 1 0

  • Po "nadwornym" i nieudolnym MTM to co robi STRABAG jest bardzo miłym i pozytywnym zaskoczeniem. Plac budowy jest porządnie zorganizowany a postęp prac widoczny. Trzymam kciuki żeby tylko śzczurasy nie wykręciły jakiegoś numeru Wykonawcy i nie podcięli STRABAGOWI skrzydeł.

    • 18 4

  • 1.5 km..a dalej?? (8)

    no i co z tego ze zrobia 1.5 km skoro pozniej od sosnowej do skrzyzowania przy witawie jest wasko jak w kiszkach??w chinach to by wszystko kazali zburzyc i wy.....a w polsce nawet o drzewko beda sie klocic.co..tunel tam zrobia??po drugie.Pan Szczurek jeszcze o jednej dzielnicy zapomnial i o problemie.o tunelu laczacym hutnicza z chylonska.tam sa codziennie takie korki do szlabanow ze stoi sie conajmniej godzine na przejazd na 2 strone.Pan prezydent zapomnial ze tory na drodze i szlaban to juz anachronizm???

    • 20 2

    • tak jak decyzje o S6 trzymaja 27 miesicy w RDOSiu...

      szkoda ze Trojmiasto.pl malo agituje w tej sprawie

      • 2 0

    • Masz tam dom,że się spieszysz do burzenia?

      Nie? A niektórzy mają...

      • 0 1

    • nie znasz sie to sie nei wypowiadaj (3)

      od sosnowej do witawy beda po dwa pasy w kazdym kierunku, tylko poznijszym terminie

      • 3 0

      • ciekawe jak po dwa pasy przez Witomino (2)

        Może ktoś wskazać linka do planów bo jakoś wierzyć się nie chce. Wybudowali świeżo Co nowy bydynek tuż przy drodze. Musieliby wyburzyć w zalezności od sytuacji po jednej stronie wszystkie domy jednorodzinne (zwykle te po południowej).

        • 0 0

        • normalnie - 2 pasy to niekoniecznie 2 jezdnie...

          patrz dolny odcinek Wielkopolskiej

          • 0 0

        • link

          na dole masz 3 etapy na mapce zaznaczone

          • 0 0

    • jak to co północna obwodnica Witomina innej opcji 2 pasmowej nie ma

      Szczególnie jeśli chodzi o bezkolizyjność. Uzględniając wyremontowany węzeł wzgórze oraz plany rozbudowy połączeń przy dworcu głównym nie ma innej rozsądnej opcji długoterminowej.

      • 1 0

    • zatem jednak wszystko na raz?

      • 0 0

  • Z tymi grapkami na bank dadzą rade

    Nie ma takiej kasy w Polsce, której się nie wyda
    A na Słowackiego: "Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch...e w tych je....ch autach."

    • 2 0

  • Sprawny remont

    Sprawny remont. Nie ma, jak na razie, dodatkowych utrudnień związanych z remontem, a tylko z dużą popularnością tej drogi. Jestem pozytywnie zaskoczony. Żeby jeszcze Morską na sezon odpalili, bo to będzie dramat.

    • 12 1

  • Więcej rzetelności dziennikarskiej! (2)

    Jeżeli się pisze o tym, że 55-miesięczny termin gwarancji jest ewenementem na skalę Pomorza, to wypadałoby to sprawdzić. Nawet ja wiem, że na kilku odcinkach Trasy Słowackiego i Sucharskiego jest 60-miesięczny okres gwarancji, który był wymagany jako najkrótszy dopuszczalny już na etapie przetargu. Dziennikarz zajmujący się inwestycjami powinien mieć więcej rozeznania w temacie. Ostatni akapit brzmi jak tekst propagandowy, bo udzielnie 55-miesięcznej gwarancji na 1,5 km drogi z aż 1(!) wiaduktem nie jest niczym nadzwyczajnym i szczególnie ryzykownym dla wykonawcy.

    • 4 3

    • hehe (1)

      Tam jest 36 miesięcy ofermo

      • 0 0

      • Uuuu, widzę rzeczową odpowiedź...

        Tam, to znaczy gdzie? Na zadaniu I i II Sucharskiego i na odcinku tunelowym Słowackiego jest 60 miesięcy. GDDKiA na Węźle Karczemki też miała taki okres gwarancji. Myślę, że nie są to wszystkie przypadki Sprawdź lepiej zanim coś napiszesz. I nie rozumiem z czego ta radość?

        • 1 0

  • Mieszkam przy Chwarznieńskiej. (3)

    Już teraz jest bardzo głośno, ogromna ilość samochodów. Po remoncie nie będę już mieć drzew przed oknami, strasznie się boje co to będzie (nieustannie pędzące samochody, permanentny hałas). Czy ktoś pomyślał o mieszkańcach tej ulicy? Czy będą ekrany akustyczne? Cokolwiek?

    • 4 16

    • Prawie współczuję.

      Niestety, teren obok Twojej posesji jest publiczny. Czyli prawo do korzystania z niego masz w takim samym stopniu jak inni podatnicy. Nawet z przeciwnego krańca Polski. Pomyśl o lepszych oknach. Pomyśl o dzieciach, wnukach i prawnukach, którzy dzięki tej drodze będą mieli pracę i perspektywy.

      • 7 0

    • Jedyne drzewa jakie teraz wycięto to te w lesie.

      Mieszkasz w lesie w jakiejś jurcie?

      • 7 0

    • zrób pikietę i przywiąż się do drzewa

      • 0 0

  • Bez sensu (1)

    Nawet teraz podczas przebudowy nie tworzą się korki na ODCINKU LEŚNYM , korki tworzą się i tworzyły od dawna na odcinku od Witawy do lasu i ten odcinek powinien być przebudowany JAKO PIERWSZY należało wziąść po uwagę również to że jezdnia na odcinku leśnym niedawno została zmodernizowana (kto za to zapłacił) a na odcinku Witominskim obecnie można uszkodzić sobie samochód - jest tak złe.

    • 15 0

    • Nie od Witawy, ale od lecznicy dla zwierzat.

      na stryjskiej

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane