- 1 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (148 opinii)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (93 opinie)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (59 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (311 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (134 opinie)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (65 opinii)
Przęsło kładki na Ołowiankę połączyło oba brzegi Motławy
Montaż zwodzonego przęsła kładki pieszej na Ołowiankę.
Przed godz. 11 rozpoczęła się operacja montażu przęsła stałej części kładki na Ołowiankę , które przewieziono na barce. Kładka zostanie otwarta dla żeglugi 27 maja, a dla pieszych 17 czerwca. Z powodu prac na trzy tygodnie zostanie zamknięty tor wodny na Motławie i przeniesione zostały przystanki tramwaju wodnego.
Zobacz obraz na żywo z kamery prezentującej plac budowy kładki na Ołowiankę
Pod koniec kwietnia na plac budowy dotarły najważniejsze elementy przeprawy, czyli sprowadzane z Holandii siłowniki, które będą odpowiadały za podnoszenie i opuszczanie przęsła kładki.
Stalowa konstrukcja składana była w całość w ostatnich tygodniach na wyspie Ołowianka - powstała z elementów, które do Gdańska przyjechały z hal produkcyjnych w Zawierciu, należących do wykonawcy inwestycji - przedsiębiorstwa Intercor.
Montaż samego przęsła do stałej części kładki zgodnie z planem rozpoczął się przed godz. 11. Zostało ono przetransportowane na barkach. Prace montażowe prowadzone są od strony wody, za pomocą pływającego żurawia o nośności 200 ton.
Od dziś, przez trzy tygodnie, wodniacy będą musieli się liczyć z utrudnieniami. Pod przęsłem montowanej kładki przepłyną jedynie niewielkie jednostki o wysokości do 2,5 m. Pozostałe będą musiały poczekać do 27 maja, kiedy nastąpi otwarcie technologiczne i jednocześnie dla dużych jednostek.
- Moment podniesienia kładki po montażu będzie decydujący. Przy nadzorze naukowym Politechniki Gdańskiej wszystko powinno być dobrze - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Oficjalne otwarcie kładki dla pieszych przesunięto z 14 na 17 czerwca, ma to być połączone z uroczystością w Filharmonii Bałtyckiej na Ołowiance.
Od tego momentu przeprawa będzie otwierana o pełnych godzinach przez całą dobę oraz na prośbę żeglarzy i służb, np. policji czy straży granicznej. Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania - 20 minut.
Jej obsługą przez całą dobę będą sterowały dwie osoby. Jej funkcjonowanie przez pierwsze półtora roku będzie kosztowało miasto co najmniej 630 tys. zł, czyli 35 tys. miesięcznie.
- Kładka powinna wytrzymać co najmniej 30 lat spokojnej eksploatacji. Dużo będzie zależeć też od serwisu, ponadto będzie też 24-godzinny dyżur operatora na kładce. Będziemy się tego uczyć i jest to pewnego rodzaju wydarzenie bez precedensu dla Gdańska - podkreśla szef DRMG.
Koszty budowy kładki obecnie prezentują się następująco: budowa obiektu - 7,65 mln zł, zabudowa kierownic egzotycznym drewnem - 307 tys. zł.
- Parametry żeglugowe kładki:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
W związku z budową zwodzonej kładki pieszej przez Motławę na wyspę Ołowianka od poniedziałku 8 maja 2017 r. do odwołania wyłączone zostaną z użytkowania przystanki: "Żabi Kruk", "Zielony Most" i "Targ Rybny". W tych dniach dla tramwaju wodnego linii F5 przystankiem początkowym/końcowym będzie przystanek "Wiosny Ludów ", natomiast dla tramwaju wodnego linii F6 przystankiem początkowym/końcowym będzie przystanek "Sienna Grobla".
Jednostki pasażerskie Żeglugi Gdańskiej oraz "Czarna Perła" także zacumowały przy nabrzeżu przy ul. Wiosny Ludów, oznacza to spory spacer dla amatorów rejsów tymi jednostkami, które do tej pory cumowały w Głównym Mieście, przy Długim Pobrzeżu.
- Obecnie mamy rejsy głównie z wcześniej umówionymi grupami zorganizowanymi, ale wątpimy, by osoby indywidualne tu docierały, jest tu za daleko - podkreślają pracownicy statków.
Opinie (183) 6 zablokowanych
-
2017-05-08 14:01
super bardzo ladna zgrabna !
- 6 5
-
2017-05-08 14:14
Skoro tramwaj wodny przepływa po Mostem Krowim i Zielonym to czemu nie przepływa pod kładką? Na oko wygląda,że by się zmieścił.
- 4 1
-
2017-05-08 14:28
O Panie jak tam tłok w powietrzu!
Dziś film bez drona to nie jest film
- 23 3
-
2017-05-08 14:37
Głównej atrakcji dla turystów już nie będzie statków pod Żurawiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (7)
- 4 13
-
2017-05-08 14:46
Tych wysokich juz nie bedzie. Z jachtami tez bedzie problem. Zlot zaglowcow tez nie na Motlawie.
- 5 1
-
2017-05-08 15:51
Na czas budowy!!!!!!
- 2 1
-
2017-05-08 15:53
będą tylko dostosuję sie do otwierania co godzinę kładki i tyle (2)
- 7 1
-
2017-05-08 18:38
No jak zrobi się kolejka o tej pełnej godzinie (1)
jednostek czekających przed kładką, to tam się zakotłuje...;)
- 3 0
-
2017-05-08 19:29
no i dobrze, tym spektakularniej będzie :)
- 1 0
-
2017-05-08 15:55
(1)
Umiesz czytać kretynie? Wszystkie jednostki które do tej pory wpływały w okolice Źurawia będą mogły to robić nadal!
- 2 3
-
2017-05-08 21:26
Wierzysz w to?
- 1 1
-
2017-05-08 14:46
To juz wolniej nie mogli tego robic? Pewnie maja płaconę od godziny...
- 1 2
-
2017-05-08 14:59
(1)
Ciekawe jak teraz ze swoboda pływania statków ?
- 15 23
-
2017-05-08 17:47
Haha, jaki fake...widać propaganda działa, 7 minusów pod zwykłym pytaniem..
- 3 4
-
2017-05-08 14:59
Ciekawe jak teraz bedą pływać statki
- 0 0
-
2017-05-08 15:16
piaskowałem te przeslo na sa 2,5. slono zaplacili
W zamian ladnie pomalowałem. I farby nie kradłem. Można...?!
- 5 0
-
2017-05-08 15:26
Brawo Adamowicz (2)
Nie odpuszczaj i buduj dalej dla nas.
Dla gdańszczan.- 18 12
-
2017-05-08 15:29
Betonu ci starczy ,betonuj Adaś :) Betonuj! Hoteluj i developizuj miasto!
- 11 2
-
2017-05-08 16:43
Zamów sobie jeszcze plakat budynia z łopatą
Wtedy dopiero wazelinowanie będzie ważne
- 7 4
-
2017-05-08 15:31
Dobra robota Panie I Panowie ;)!
- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.